|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Kanx0r, via die site kan je alleen vanuit de US bestellen, mongolen.. Wel lekker duur trouwens, $210 USD voor 2 van die krengen Maar, goed, iemand ervaring met die dingen? |
|
quote: Nou, kijk maar eens op die site, en check vooral het filmpje van die Waterson kerel. De bassdrum-techniek met vruk is heel anders. Als je "normale" dubbels wilt spelen met heel-toe of toe-heel blokkeer je de rebound doordat je voet op het pedaal blijft staan (en het voetbord dus niet omhoog kan komen..) Met de vruk heb je daar geen last van, je krijgt een goede rebound vergelijkbaar met een freestroke. Dat, althans, in theorie. Als dat echt zo is kan je er fucking snel mee spelen |
|
er staat er eentje op marktplaats atm. |
|
hmm net heb ik mn drumkruk gebroken ( don't ask ) , zit een beetje te kijken naar een vervanger. Met watvoor krukjes drummen jullie, een normale el cheapo of zo'n ergonomisch geval? |
|
Eentje van het merk El cheapo toch wel Signature |
|
quote: ik heb een enorm lekker zittende troon van het merk cadeson, hij zit lekker is goed verstelbaar en is zeker robuust. En mijn nokkenas is definitief overleden... |
|
quote: ik zit vorstelijk om een Pearl Roadster (oid). geen kunstleren zitting, dus geen zweetreet |
|
Heb een Gibraltar kruk, zadel model met stoffen bekleding (geen rugleuning). En die draagt mijn 135 kg al een jaar of 10 [Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 23-03-2005 13:56] |
|
hmm vanavond maar eens even langs de muziekwinkel rijden dan. Meteen ff kijken voor een leuke drummodule |
|
zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Alesis DM-5 |
|
Zou doorsparen voor iets anders.. Geluiden zijn haast niet te editen, geluid schijnt gedateerd te klinken en de knoppen schijnen niet altijd even fijn te reageren.. Zitten ook geen ingebouwde effecten in! Velocity schijnt ook niet al te gevoelig te zijn.. Maargoed, je kunt het beste het ding gewoon uitproberen ergens, en kijken of ie je bevalt! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
mja tis een gedateerd ding, maar hijs wel goedkoop. Kheb ook gekeken naar een Ddrum4 brainunit, maargoed , 1400 euri nieuwprijs, beetje gortig. Het probleem is dat er gewoon weinig over te vinden is ( roundups van die synths ) helaas. ( tis trouwens bedoeld om thuis stil te kunnen spelen, zit nu helaas ff zonder eigen oefenruimte dus tja. Moet nog kijken of ik em uberhaupt live ga gebruiken ) [Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 23-03-2005 22:53] |
|
Ghehe, er zullen toch wel tussenwegen zijn tussen die Dm5 en de Ddrum Die DTX-dingen van Yamaha zijn ook wel aardig btw! Weet alleen niet of je die modules ook los kan krijgen.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
wat ga je er mee doen... als je t alleen voor je bass drums gaat gebruiken is een dm5 echt wel oke genoeg... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: nee ik wil alles triggeren, snares , tomtoms, floortoms, basdrums, de hele shabang ( exclusief cymbals uiteraard ) Ik kon genoeg info vinden over die dm5, en die Ddrum4 unit. Probleem is dat beide inderdaad behoorlijk oud zijn. Ddrum4 schijnt een bruut apparaat te zijn, helaas ook peper duur, zelfde geld voor die Roland units, peperduur, los zijn ze bijna de prijs van complete edrum kits [Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 23-03-2005 23:29] |
|
zit nu naar The Gathering van Testament te luisteren, wat een drumwerk |
|
heb op dit moment ook alles getriggerd... met een d4... geluid is idd niet echt jevanhet... maar t doet zn werk wel.. in de oefenruimte/met oefenruimte-opnames ben je af van die gammele klank ik moet er dan bijzeggen dat ik alles vet gedempt heb (fleecedoek!!!) In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Ik heb er een op zolder staan, kopen? Ik verkoop hem waarschijnlijk voor 850 aan Michiel (Katafalk enz.) maar als iemand er meer voor over heeft, be my guest. Hij kost nieuw 1450-1500 euro Ik vind trouwens alle triggermodules matig klinken (ook de Yamaha DTXtremeIIs en de TD10/TD20), maarja dat krijg je als je Drumkit From Hell Superior gewend bent. Alleen computer sample packs zoals deze kunnen momenteel voor het gehoor van drummers het akoestisch drumgeluid goed benaderen. Triggermodules zijn momenteel nog veel te zwak kwa hardware om een akoestisch drumgeluid met software te creeeren, daar heb je een zware pc voor nodig, gelukkig kosten die niet zoveel meer tegenwoordig. quote: Dat zijn adviesprijzen he, die zijn zoieso altijd minimaal 10% te hoog. 10% scheelt bij Axis heel veel quote: Als je een minuut lang kunt blasten is dat lang ZAT, dat is het 'time to crank up that metronome'. 1 minuut aan een stuk blast je toch vrijwel nooit in muziek, zitten altijd wel breaks in enz. quote: Lombardo ej. Maar zoieso een geweldig album, eerlijk gezegd mijn favoriet Testament album, metal zoals het bedoeld is! [Dit bericht is gewijzigd door Skip op 24-03-2005 1:36] mp3's: http://members.home.nl/yoko |
|
quote: bedankt voor je aanbod Skip, maar ik zit op het moment een beetje krap in de centen. Ik zal eens kijken naar Drumkit from hell, kheb nog een aardig systeem over. btw ik las op die ddrum site dat een ddrum5 module "due soon" is. Goed nieuws want de 4 gaat alweer een tijdje mee. Het feit dat deze module nog steeds zeer goed mee komt zegt wat over de kwaliteit / innovativiteit van het beestje [Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 24-03-2005 8:50] |
|
Gebruik op dit moment een Amerikaans DM-Pro. Voor mij een perfect apparaat. Ik gebruik hem alleen voor mijn Bassdrums, maar heb begrepen, dat de mogelijkheden legio zijn. Alles instelbaar en volgens mij is het ook mogelijk om er zelf samples naar te uploaden, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Zie hier de specs: Audio Outputs: 6, 1/4" -10dBV unbalanced; headphone jack 1/4" TRS w/variable gain Audio Inputs: 2, RCA -10dBV unbalanced Trigger Input Jacks: 16, 1/4" w/variable sensitivity curves DAC Bit Resolution: 20 Sample Rate: 48kHz Sound ROM: 16 MB Polyphony: 64 Voice Panning: 7 position, user programmable Velocity Response: 128 levels of loudness via MIDI or trigger inputs Kits: 64 memory locations w/defaults permanently stored in ROM MIDI Jacks: In, Out/Thru Switchable Footswitch Jack: 1/4" jack can be assigned to Hi-Hat or Program Advance mode Dimensions (WxHxD): 19" x 1.75" x 6" (483mm x 45mm x 153mm) Weight: 4.5 lbs. (2kg) |
|
Kunt natuurlijk ook een laptopje of pc naast je kit zetten, een trigger 2 midi converter kopen en je geluiden via midi aansturen! Of een goedkoop samplertje op de kop tikken (akai s2000 neem je al voor 125 euro mee), trigger to midi converter ertussen en gaan!! Kun je zo die Drumkit from Hell samples inladen.. Of eigenlijk elk geluid dat je maar wil! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
zoiets heb ik ook wel eens geprobeerd, alleen kon de laptop niet goed tegen de trillingen die het drummen veroorzaakte. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: kijk das wel erg lekker!... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Yep. Volgens mij moeten die Drumkit From Hell Samples ook te uploaden zijn, maar zoals gezegd, verder nog te weinig mee gedaan. Er zit wel software bij, waarmee ik backup's kan maken van de settings en heel eenvoudig settings van een kit kan aanpassen en uploaden. Binnenkort toch eens wat klooien met nieuwe samples. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |