IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 2! Vorige pagina | Volgende pagina
Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-03-2005 22:11 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

volgens mij kan ik wel met ieder pedaal spelen, al de cardanas maar degelijk is...

Skip
Usericon van Skip
Posted 22-03-2005 0:44 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Achja, er zit geen WERELD van verschil tussen de toppedalen, dan moet je echt overgaan naar Axis pedalen.

Ben wel erg benieuwd naar de aankomende Pearl Eliminators met direct-drive (zoals bij Axis), dan heb je redelijk lichte pedalen + alle instellingsmogelijkheden die je kunt bedenken + betere terugslag + redelijke prijs.

Ivo
Usericon van Ivo
Posted 22-03-2005 12:58 by Ivo Profiel van Ivo

hoe zit dat met die Axis dingen eigenlijk? volgens mij zijn ze opeens best populair, maar die directe overbrenging lijkt me juist zwaar klote.. haalt de "losheid" uit je pedaal.. of zit ik er naast?

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-03-2005 13:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2005 13:08 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ik denk niet dat mijn voeten daar op passen...

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 22-03-2005 13:45 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 22 maart 2005 13:08 schreef Audiophile het volgende:

Hoezo? Prefereer jij traditionele pedalen???

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2005 13:47 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 maart 2005 13:45 schreef AngelOfDeath het volgende:
Hoezo? Prefereer jij traditionele pedalen???
lol, nee grote pedalen, waarop ik mijn onderdanen met gemak kwijt kan.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 22-03-2005 13:48 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 22 maart 2005 13:08 schreef Audiophile het volgende:

er zijn ook nog longboard versies...

maar idd wellicht kan audiohomo z'n voeten daarop niet in de traditionele houding kwijt..

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2005 13:51 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ja maar die longboards zijn toch verrote duur?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-03-2005 14:06 by Snaack Profiel van Snaack

Heeft iemand hier ervaring met de VRUK? Ziet er erg interessant uit

Check: http://www.vrukpedal.com/vruktechnique.htm

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-03-2005 14:25 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 22 maart 2005 13:51 schreef Audiophile het volgende:
ja maar die longboards zijn toch verrote duur?

vrij prijzig inderdaad, ik had een paar besteld uit amerika, via ebay. dankzij de lage dollarkoers was het nog enigzins te doen.
ik moet zeggen dat het erg prettige pedalen zijn, al moest ik (net als veel anderen) in het begin even wennen.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2005 14:55 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-03-2005 15:07 by El Chulo Profiel van El Chulo

direct bestellen uit amerika is een stuk goedkoper.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-03-2005 15:10 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

hoeveel was jij ervoor kwijt dan? en heb je dan geen creditcard nodig enzo?

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 22-03-2005 15:16 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

stond gister nog een vruk op marktplaats.. helaasss al weg.. had t graag es getest..

als je die tim waterson er op tekeer ziet gaan... hmm

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-03-2005 16:14 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 22 maart 2005 15:10 schreef Audiophile het volgende:
hoeveel was jij ervoor kwijt dan? en heb je dan geen creditcard nodig enzo?

omgerekend ongeveer €500 voor een longboard linksbenig (inclusief verzendkosten en invoerrechten).
je kunt via paypal betalen, en dat kan zonder credit-card door eerst geld over te maken van je bankrekening naar je paypal account.

ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 22-03-2005 17:48 by ADHD Profiel van ADHD

quote:
Op 22 maart 2005 14:25 schreef El Chulo het volgende:
ik moet zeggen dat het erg prettige pedalen zijn, al moest ik (net als veel anderen) in het begin even wennen.

het is zker wennen. het is een compleet ander speelgevoel.en over de prijs van Axis tsja...had best wat minder gemogen dan zouden ze stukken meer verkopen.

quote:
Op 22 maart 2005 15:16 schreef Aaaarco het volgende:
stond gister nog een vruk op marktplaats.. helaasss al weg.. had t graag es getest..

als je die tim waterson er op tekeer ziet gaan... hmm

Tim Waterson ligt in zijn slaap nog te stampen volgens mij...maar het lijkt me idd een heel handig ding om te raggen

Ringworm
Usericon van Ringworm
Posted 22-03-2005 18:04 by Ringworm Profiel van Ringworm

Iemand die goed kan blasten? Een vraag, ik zit nu met mijn blast gewoon echt op een punt dat het niet sneller kan, maar het kan wel maar niet voor mijn gevoel. Moet ik kortere slagen maken? of harder slaan of wat?

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-03-2005 18:18 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 22 maart 2005 18:04 schreef Ringworm het volgende:
Iemand die goed kan blasten? Een vraag, ik zit nu met mijn blast gewoon echt op een punt dat het niet sneller kan, maar het kan wel maar niet voor mijn gevoel. Moet ik kortere slagen maken? of harder slaan of wat?
Misschien moet je eerst meer uithoudingsvermogen kweken om het nog sneller te laten gaan....

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Ringworm
Usericon van Ringworm
Posted 22-03-2005 18:33 by Ringworm Profiel van Ringworm

Dat tempo wat ik nu heb hou ik toch zeker een minuut vol. Ik weet het, het is nog niet lang. Maar ik bedoel, als je het 1 minuut kan volhouden zou iets sneller als 1,5 week geleden toch wel moeten.

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 22-03-2005 18:43 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 22 maart 2005 18:04 schreef Ringworm het volgende:

wat is sneller, je voetenwerk of je handen, en doe je fingercontrol of wristcontrol ?

Ringworm
Usericon van Ringworm
Posted 22-03-2005 19:22 by Ringworm Profiel van Ringworm

Handwerk, omdat ik maar een enkel bass heb. En ik werk met finger-control. Die op beide handen even snel is, maar links hou ik het iets minder lang vol

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-03-2005 9:53 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

het kan altijd sneller... beetje geduld hebben is wellicht ook een goed plan...

koop een metronoom en zet t ding elke week een klein beetje sneller...

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-03-2005 10:36 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Wat de Axis anders maakt is voornamelijk de direct drive. Die heeft Yamaha inmiddels ook, en Pearl binnenkort ook. Plus dat Axis relatief licht materiaal gebruikt. Ik betwijfel of dat nu wel zo'n voordeel is, eerlijk gezegd. Veel drummers zetten er toch weer gewoon zwaardere kloppers op, en ik vind het zelf wel prettig als er ook daadwerkelijk iets lekker omhoog komt tegen je poot (dus niet persé door lompe veerspannig). Hoe groot zou het verschil in gewicht nu helemaal zijn? Ik stel me zo voor dat het niet heel veel groter is dan het verschil tussen een Dragon en een Eliminator.

Anywho, mijn Axis was destijds niet eens zo heel erg duur (aanbieding). Tegenwoordig worden ze al standaard met longboards geleverd, heb ik me laten vertellen. Niet verrassend, wat mij betreft. Geeft meer hefboom en toch weer iets meer gewicht om naar beneden te stampen en op de terugweg weer op te vangen.

Dat hele Axis-gedoe, ik weet het niet, hoor. Ik kon er niet aan wennen, maar het viel voor mij ook net in een periode waarin ik fysiek de nodige uitdagingen voor mijn kiezen kreeg. Wellicht speelde dat ook mee. En ja, dubbele bas werk is nu eenmaal mijn zwakke plek. Daar kan geen pedaal wat aan doen, dat moet ik zelf doen. Ik heb het er ook regelmatig met collega drummers over gehad: je moet het eigenlijk gewoon op elk pedaal kunnen. Ik ben simpelweg niet ambitieus en/of gedisciplineerd genoeg om flink te gaan zitten oefenen.

Ik houd het voorlopig dus lekker bij m'n DFP9310. Dat ik m'n Axis de deur uit heb gedaan, was voor mij op dat moment de beste beslissing die ik kon maken. Toedeledokie.

Overigens is er nog altijd ergens een twinpedal-topic (geen zin om te zoeken).

Touché, pussycat!

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 23-03-2005 10:59 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 23 maart 2005 10:36 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wat de Axis anders maakt is voornamelijk de direct drive. Die heeft Yamaha inmiddels ook, en Pearl binnenkort ook. Plus dat Axis relatief licht materiaal gebruikt. Ik betwijfel of dat nu wel zo'n voordeel is, eerlijk gezegd. Veel drummers zetten er toch weer gewoon zwaardere kloppers op, en ik vind het zelf wel prettig als er ook daadwerkelijk iets lekker omhoog komt tegen je poot (dus niet persé door lompe veerspannig). Hoe groot zou het verschil in gewicht nu helemaal zijn? Ik stel me zo voor dat het niet heel veel groter is dan het verschil tussen een Dragon en een Eliminator.

Anywho, mijn Axis was destijds niet eens zo heel erg duur (aanbieding). Tegenwoordig worden ze al standaard met longboards geleverd, heb ik me laten vertellen. Niet verrassend, wat mij betreft. Geeft meer hefboom en toch weer iets meer gewicht om naar beneden te stampen en op de terugweg weer op te vangen.

Dat hele Axis-gedoe, ik weet het niet, hoor. Ik kon er niet aan wennen, maar het viel voor mij ook net in een periode waarin ik fysiek de nodige uitdagingen voor mijn kiezen kreeg. Wellicht speelde dat ook mee. En ja, dubbele bas werk is nu eenmaal mijn zwakke plek. Daar kan geen pedaal wat aan doen, dat moet ik zelf doen. Ik heb het er ook regelmatig met collega drummers over gehad: je moet het eigenlijk gewoon op elk pedaal kunnen. Ik ben simpelweg niet ambitieus en/of gedisciplineerd genoeg om flink te gaan zitten oefenen.

Ik houd het voorlopig dus lekker bij m'n DFP9310. Dat ik m'n Axis de deur uit heb gedaan, was voor mij op dat moment de beste beslissing die ik kon maken. Toedeledokie.

Overigens is er nog altijd ergens een twinpedal-topic (geen zin om te zoeken).

yeap, ik heb zelf 2 losse cobra's , maar als ik bv tijdens drumles speel op low-budget yamaha pedaaltjes, de snelheid lijdt er niet bijzonder door. IMHO zijn die "super pedalen" een beetje overhyped, goed, je zal sneller zijn maar het maakt echt geen extreem verschil ( naar mijn ervaring dan )

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com