|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
[quote]Op 15 september 2004 21:50 schreef ADHD het volgende: Uhm...ze zijn gewoon in t zwart te krijgen hoor.k heb sinds kort 2 longboards k wil nie anders meer.AXIS en die harrie van die winkel waar je geweest bent die moeten ze opnemen die is gek in zijn hoofd! quote] Ja, ik heb ze idd in het zwart gezien. Maar zwart is niet de kleur van dit superdegelijk materiaal. Wel de kleur van de coating. Maar daarmee wil ik zeggen dat die kerel te dom voor woorden is. En hij behandelde mij alsof ik dom ben omdat ik mijn pedalen modificeer. Asshole. |
|
Gister de custom-made maple woodhoops op mijn snare gezet. De looks! Ordeelt zelf: En bovenal: de klank! Mijn god.. Ik heb de hoops op mijn 14"*6" 1 piece maple Pearl gezet die al behoorlijk vet klonk, het "schrille" is er nu helemaal af, echt warme, "dikke" toon. Klassewerk van Gert van Lignum drums Ik heb er nu btw een Evans power center reverse dot opzitten. |
|
Ik zat te denken om op mn toekomstige Pearl eliminator pedalen een Axis tussenstang (connecting rod) te plaatsen, zou dat enig verschil maken qua soepelheid en vermindering van speling? trilililili |
|
Nee. |
|
Sterker nog, ik zou het een verarming vinden wat betreft degelijkheid. De twee delen waar de verbindingsas van Axis uit bestaat, zijn namelijk rond. Je moet de schroefjes waarmee je het ding op de gewenste lengte vastzet dus snoeihard aandraaien, zeker als je een harde stamper bent. Bovendien past dat ding waarschijnlijk niet op je pedaal (andere aansluiting, als ik me niet vergis). Touché, pussycat! |
|
[quote]Op 19 september 2004 13:59 schreef Snaack het volgende: Gister de custom-made maple woodhoops op mijn snare gezet. de klank! Mijn god.. Ik heb de hoops op mijn 14"*6" 1 piece maple Pearl gezet die al behoorlijk vet klonk, het "schrille" is er nu helemaal af, echt warme, "dikke" toon. quote] Mooiiiii, Quanta kostda ? |
|
quote: 242 euro inclusief verzendkosten. Een hoop geld, maar het is het echt waard! |
|
242 Euri Tering wat een geld. Had je eerst Die Cast Hoops op je snare zitten ? |
|
I.i.g. gegoten spanranden ja.. |
|
die cast staat voor "in een mal gegoten". wil je die verkopen ? ik heb dan wel interesse. 8 of 10 gaten ? |
|
Ik zit er toch echt zwaar over na te denken om over te stappen van Pearl op Ayotte. De klank die uit die drumstellen komen is echt waaaaaanzinnig... Ze kosten een hoop duiten, maar je hebt dan wel een super kit. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Uh-huh quote: 10 gaten. Als je er wat aan hebt geef ik ze wel aan Ollie mee, kan hij ze meenemen naar Wageningen. Ik hoef er van jou niks voor te hebben. Ook nog interesse in een Evans Heavy Duty Dry vel? Ideaal vel voor metal. Ik vind hem iets te droog, maar misschien vind jij de sound wel lekker. Die krijg je er dan wel bij. quote: Waarom specifiek Ayotte? Wat voor Pearl kit heb je nu? Ken je de Masterworks serie van Pearl? Voor de prijs van een kit van een "exclusief" merk kan je je kit helemaal zelf samenstellen. * Het aantal lagen hout (helaas maken ze geen stave drums, zou helemaal super zijn!) * Houtsoorten per laag, per ketel (keuze uit mahony, maple, birch en artisan = fineer) * kleur * wel of geen fineer Je kit wordt dan op bestelling door een meesterbouwer met de hand gemaakt, volgens jouw specs. Kijk ook eens op de site van Lignum Drums, een Vlaamse custombouwer. Die kerel maakt echt schitterende drums! Site Lignum drums Of stuur Gert een meeltje, zeer aardige kerel. Een kit die hij recent gebouwd heeft: Walnoot als ik het goed heb. Hardware mag je zelf kiezen (snarestrainer, tommounts etc) Een 5 delige Lignum shellset kost ongeveer 4500 euro. |
|
quote: Gaaaaaaaffffhhhhh ! Tien gaten is perfect ! |
|
quote: Hehehe, ik bel Ollie wel. Kijk ik of ik de spullen vandaag nog aan hem kan overhandigen. |
|
quote: En nog steeds niet binnen, die veren. |
|
quote: haha, you RULE ! |
|
gister een Paiste 101 16 inch crash aangeschaft om erbij te hangen.. was een impulsaankoop aangezien ie niet zo duur was, vanavond ff checken hoe die klinkt in combi met m'n andere bekkens |
|
Veel plezier dan vanavond ! Ik vind de 101 niet zo geweldig, je moet er twee kaar zo krachtig op meppen om er net zoveel geluid uit te krijgen als bijv. een 802. Maar misschien was dat een uitzondering... |
|
quote: eigenlijk ook wel de bedoeling, ik heb al een 2000 serie 16 inch crash hangen en die geeft een enorm hard en vol geluid, dus kan ik deze gebruiken voor wat subtieler bekkenwerk heb namelijk ook een 1000 serie ride en die kan ik eigenlijk ook gebruiken als crash/ride aangezien die behoorlijk licht is edit: wordt lastig met uitproberen vanavond trouwens, eerste keer clicktrack achtig iets [Dit bericht is gewijzigd door chriz op 23-09-2004 18:51] |
|
quote:Ik zou voor Pearl gaan, klinken echt te gek. Ik heb net een Session Serie smx besteld, ik krijg hem over 6 maanden kan niet wachten |
|
Hmm, die 101 klinkt idd erg zacht, kan er nu nog mee door maar wil op een gegeven moment een fatsoenlijke 18 inch crash/ride denk ik |
|
Maar hoe ging het, drummen met een click ? Ik ben er nu ook mee bezig, valt me best tegen, mede omdat het tempo voor mij een stuk te traag gaat om lekker te spelen. Maar anders gaat het weer te snel voor de gitarist. En het gaat in dit geval om hem. Ik sessiedrum voor nu voor de tweede keer, maar het is vrij moeilijk, vind ik. |
|
quote: kregen het niet voor elkaar gister, geluid kon niet alleen via koptelefoon om de een of andere technische reden die ik toch nooit ga snappen, maar er schijnt voor volgende week een oplossing te zijn |
|
Vorige week kreeg ik te horen van de eigenaar van de muziekzaak dat wij in de oefenruimte veel te hard speelden. Hij zei dat ik zachter moest drummen zodat het volume van de bas en gitaar ook zachter kon. In 1e instantie dacht ik wat een onzin, maar ik ben er nu op gaan letten. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk altijd vrij hard sla en hard de pedalen intrap. Heb nu geprobeerd om minder hard te drummen, maar vind het geluid hierdoor wel minder mooi. Hoe zit het bij jullie met volume? Trap je bij dubbel bass stukken hard of juit heel zacht? En slaan jullie hard of zacht bijv. bij fills. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |