|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
lijkt me best lastig |
|
wat lijkt je lastig? t valt allemaal wel mee hoor,,, In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 21-01-2005 7:28] In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote:oow ik heb de hele tijd gedacht dat het dus om de doubles gingen ghehe.hmm dus dit met een hand, dat zie ik mij nog niet echt doen |
|
er lopen op dit moment twee conversaties tegelijk hier, de een gaat over de offroll (roffel aka pa nne koe ken) de ander gaat over de one hand roll, das een techniek om met één hand 16e en uiteindelijk zelf tweeëndertigsten te kunnen spelen dit wordt o.a. gebruikt door die dude van cryptopsy.. op die and then you'll beg staat ergens een stuk met een snelle blast en dan ineens aan t eind van het stuk verdubbeld hij zn blast, terwijl je ook gewoon zn hi hat nog hoort! das dus one hand roll ( nummer weet ik niet uit mn hoofd) [Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 21-01-2005 11:35] In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Heej Aaaaaaaarco, tof man, die MP3 van je one hand roll Is het niet @#$$%@ lastig om de one-hand rol op zo'n DTX-pad te spelen? Anyway, ik heb bij de one hand roll problemen met het volume. Het blijft een ghostnote-roffel achtig geluid, iets harder.. Maar goed, er zijn natuurlijk nog andere manieren om een roll met 1 hand te doen. Met fingercontrol (doet Cpt. Killdrums van Brodequin o.a.) en *reutel* met Moeller.. Moeller heerscht, dan combineer je down- en upstrokes en je kan van elke stroke ook weer de rebound gebruiken, ergo 4 (!!!) aanslagen uit 1 stokbeweging halen. Ik heb dat Ceasar ooit eens voor zien doen, ziekelijk! Damned, wat zou ik dat graag leren! |
|
oe fukk die moeller techniek, dat ga ik daarna nog es bestuderen... die brodequin dude doet t volgens mij anders.. die houdt zn stok heel hoog... zie filmpje in t brodequin topic //// die dissection drummer ( thomas askluns) had ook zo'n rare houding ( om over zn opstelling maar te zwijgen) maar goed over t volume.. ik moet ook effe kijken hoe t zometeen op een echte snre klinkt ( de snare van mn dtx slaat behoorlijk gevoelloos ingesteld!) en ... dan toe leren passen terwijl mn andere hand ook wat doet! tis niet echt lastiger op een dtxpad, behalve dat je stok niet past!!!! je slaat dus niet met de tip in t midden van de pad maar met de schacht op de rand t verste van je af !...... t enige wat daar lastiger aan is is dat je een fractie meer tijd nodig hebt om over te schakelen van en naar een regulier ritme... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: I know, volgens mij doet hij het met fingercontrol.. Hij houdt zijn stok tussen duim en wijsvinger en "scharniert" de stok met zijn middelvinger m.b.v. de rebound. (ja... je weet toch ) quote: Ik ben het nu aan het oefenen in een 16e blast. 16en met de one hand roll op de snare, 8en op de hihat en 16en met DB.. Puur om aan te leren de one hand roll toe te passen in mijn "gewone" spel. Als dat goed gaat proberen te verdubbelen (32en met de one hand roll). quote: Ahhh, ok |
|
verdorie...kan ik wat anders....wordt ik alsnog ingemaakt.... Ik ga gitaarspelen ! mzl. |
|
gitaarspelen, hmmm ja ben ik ook wel een beetje mee bezig In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Euh? quote: Ik ook |
|
mmm grijp je stokken maar weer vast... tis nog wel verkankerd lastig op een echt drumstel.... toch maar een trigger op mn snare geschroefd haha... toen ging t wel... maar dan nog in een ritme ( lees met een dubbelbeesje eronder en hier en daan een hihat) wordt t weer een ander verhaal.... ik voelde dubbel linkshandig maar we geven niet op, want op gitaar zuig ik nog harder! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Ik ben bijna klaar met mijn longboards... Alleen de voetbladen nog maken. De scharnieren zijn al uitgevoerd met lagers, en het werkt prima. Enkelbenige blasts zonder enkele moeite ! (Nu nog iets bedenken waarmee alles zonder druppeltje zweet gaat !!!) |
|
quote: hehe, ik zou die drummer van kataklysm wel eens willen horen zonder triggers... Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
de meeste van die kankersnelle dudes hebben echt wel triggers omdat t echt bijna niet te fukking doen is om op zoon tempo alles zo pleurishard te raken en daarbij klinkt t voor deze muziek gewoon lekkerder.. ( triggeren hoeft niet gelijk barker proporties aan te nemen - (terwijl juist hij live wel een snare trigger kon gebruiken!))luister es naar decrepit birth.. kikke deuntjes maar erg digitaal... geeft t ? tuurlijk niet tis toch kankerbruut zo al dat geblablablaat over organisch en t moeten wel echte toms zijn... pleur op.. rammen moet t , deicie of dying fetus op een acoustisch kitje gaat toch niet werken.. net als dat geouwehoer over die laatste marduk met zn skull-percussion!, zal best werken hoor maar je moet wel die negerschedels voorzien van een trigger In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Control Human Delete zoekt een drummer, dus stop met kankeren hier, maar ga aan het werk bij een echte band. Technische BM... zie jullie snel bij een auditie Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
ik weiger om mijn onvolkomenheden op te vullen met digitale meuk, hou het puur. *pakt udu en geniet van de heerlijke sound van het dingetje* [Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 25-01-2005 12:29] |
|
quote: bleuh, het was dus NIET mijn bedoeling om weer een trigger vs. geen trigger discussie op te starten. je zegt alleen zelf dat het op een echt drumstel moeilijker is een één-hand roffel te doen. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
ja idd... en daarbij komt dat t zowiezo erg lekker klinkt met een trigger erop, ik vermoed gewoon dat die hyperspeed drummers dat ook een beetje mee laten spelen, ik wil ook niet de zoveelste wel niet trigger discussie... dat gaat nergens over.... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Het is eigenlijk een rimshot maken en de rim gebruiken om met een moment op de rim bij het omhoog gaan weer een slag te krijgen... Best simpel eigenlijk. Ik ben nu aan het perfectioneren. |
|
Ach, triggers op bassdrums zijn toch best fijn om te horen. Dan klinkt het live toch altijd een stuk duidelijker, de rest van de instrumenten zijn dan ook beter te onderscheiden. En dan nog wat : Je hoort vaker triggers dan je denkt. Een DDrum module klinkt echt bijzonder natuurgetrouw. Niet zeuren dus. |
|
quote: Snare is redelijk verrot, ja. Hoor mij maar even na een half uurtje nu ik het net doorheb. De snare klinkt in het echt trouwens mooier hoor! http://www.it.fnt.hvu.nl/~ajongeneel/meppenmeteenhand.wav EDIT: linkerhand traditionele stokkenhoudeing is nog veeeeeel verrotter... [Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 25-01-2005 14:54] |
|
quote: een mogelijkheid die volgens mij nog niet zoveel drummers gebruiken is om de bass zowel te triggeren als te versterken, zodat je naast je trigger ook meer 'diepte' krijgt. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Nee man, traditional grip heerst (en het ziet er cool uit ) www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |