|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Het gaat allemaal even (redelijk) hard bij mij... Volgens mij heb je voor dubbelbassen een behoorlijke trap nodig om de klopper terug te laten stuiteren, dan gaat het natuurlijk wel harder. |
|
quote: bij mij hangt de slagkracht voornamelijk af van het gevoel van een bepaald stuk, maar aangezien dubbel bass voornamelijk onder hardere stukken zit trap ik dan behoorlijk hard (tenzij het erg snel gaat, dan gaat dat wat lastiger) ik ben de laatste tijd bezig op dit soort dingen te letten, voornamelijk omdat ik alleen tijdens bandreps kan drummen. Ik drum nu meestal de hardere stukken met m'n onderarm en rustiger stukken vanuit m'n pols (proberen rebound strokes op snare), al moet ik toegeven dat mijn linkerpols nog te onontwikkeld is om dat echt constant te kunnen |
|
@ Imotep: Zoals je al aangaf, heeft power ("hoe hard je slaat") alles te maken met je sound. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je moet beuken als een mongool (ook al is daar niets mis mee, als je dat kan volhouden ), maar als je je gaat inhouden, klinkt het vrij gauw slap. Je moet gewoon lekker comfortabel kunnen meppen: niet inhouden, maar ook niet te hard moeten slaan om bijvoorbeeld boven de rest van de band uit te kunnen komen. Als je in een kleine oefenruimte met slechte acoustiek zit, is de enige tip die ik kan geven: zoek een andere ruimte. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 25-09-2004 22:33] Touché, pussycat! |
|
Constant slaan is het beste > rustiger slaan tijdens tragere stukken, en iets harder slaan als je snel gaat. Op deze manier blijf je goed klinken , en houd je het ook langer vol ! |
|
Mede drummers... Ik heb een vraagje, laatst was ik lekker voor dondergod aan het spelen met mijn twinpedaal(dw4000) en toen opeens schoot het scharniertje aan het einde van de stang tussen beide pedalen los. Dit is me vaker overkomen en het is wel te repareren, maar toch. Ben ik de enige die dit overkomt? DW is toch wel een degelijk merk dacht ik. |
|
quote: De DW pedalen staan er om bekend dat ze snel zijn, maar ook dat ze binnen een paar maanden gammel worden. Maar heb je het over de cardan as ? Die kan je ook los kopen, en dat is waarschijnlijk wel aan te raden als die defect raakt. Als er eenmaal speling op zit, dan kriig je dat nooit meer helemaal goed. |
|
quote: Cardanas is dat ding dat je kan buigen en dat ie toch de draaing overbrengt toch? Ja die verbinding raakt los. Er zitten 2 pinnetjes die telkens los raken, binnekort maar eens fietsen naar Steenbeek |
|
Zijn dat de pinnetjes van het scharnier, of de boutjes waarmee je de cardan as vastzet op de as van de kloppers. Als de pinnetjes van het scharnier losgaan, en er geen speling in zit, dan moet je er even secondelijm (in gelvorm) er tussen zetten. Of Loctite. Als er wel speling in zit, dan moet je idd een nieuwe kopen.... kost ongeveer 50 euro. (althans, toen ik er een kocht, was dat 90 gulden, maar da's alweer tien jaar geleden) succes ermee ! |
|
quote: Het zijnj de pinnetjes, dus morgen creatief met de bison aan de gang Danku |
|
Ja!, dat heb ik ook eens gehad, dat zo'n pinnetje kapot is gegaan. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Gister mijn 1ste drumles van Ernst van Ee gehad. Beviel erg goed! Ik dacht dat ik de rudiments wel aardig onder de knie had maar ik heb er toch een paar over het hoofd gezien |
|
Wat? Je komt er nu zelf achter dat je een prutser bent |
|
grmbl |
|
Ah je trommelt best lief hoor |
|
quote: Ah, ik kan geen enkele rudiment.... alleen boemtjakboemtjak... maar dan ietsjes sneller.... Ik ben nu de cd van Warchitect-gitarist Ingmar Otter aan het indrummen met clicktrack. Da's effe wennen, maar uiteindelijk gaat het prima. Maar uiteraard ging ik wel weer sterk aan mijn drumtechnische vaardigheden twijfelen. Ik blijf een hekel aan opnemen hebben... Inspelen bedoel ik. Als die rode knop ingedrukt wordt krijg ik de zenuwen... twijfeltwijfeltwijfeltwijfel... enz. [Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 28-09-2004 23:36] |
|
oefenen met clicktrack, altijd en alles komt goed |
|
quote: Kom op Paul, niet zo bescheiden Ik heb vandaag jullie mini-CD weer eens geluisterd en tering, wat ros je er op los zeg. Ik wou dat ik dat kon! quote: Ik oefen altijd met clicktrack/ metronoom. Heerscht, ookal is het wel balen als je denkt dat een fill uitkomt maar hij toch niet precies op de tel valt.. Alhoewel, "progressief" noemen ze dat ookwel quote: Hmmmz. Daar heb ik minder last van maar ik suck sowieso |
|
quote: Hehehe, mijn favorite nederlandsche metaldrummer twijfelt aan zijn vaardigheden, tsss, tss, tss. Oud Vuil. |
|
huh, slijmbal Morgen weer bieren ! En lachen om de 013 opname ! |
|
Yeah, eindelijk ontdekt hoe ik de snare goed moet laten klinken bij een opname ! Hoe ? Dat vertel ik lekker niet.... |
|
quote: Gewoon meppen met een microfoon erboven? |
|
Dát had judge paul natuurlijk nog niet peprobeerd. Oud Vuil. |
|
misschien een microfoon erboven EN eronder, of in je snare? Tsja nou ben ik nieuwsgierig... |
|
ja nu maak je mij ook nieuwsgierig! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |