IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Black Metal Topic Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 27-01-2006 15:14 by spectre Profiel van spectre

luister allemaal maar eens naar Wolversveen, dat is black metal van eigen bodem.

Deze tracks zijn van de split Zwarte Fusie

Razernij

De Synaps Splijter


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-01-2006 20:12 by M. Profiel van M.

quote:
Op 27 januari 2006 3:00 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb het niet echt zo op de tr00e grimme frostbitten kutproducties van vele bands. Verval heeft dat toen verklaard als zijnde echter en rauwer, waar bijvoorbeeld een Dimmu Borgir een extreem heerschende productie heeft, maar de ware bruut/rauwheid compleet afwezig is. Toch heb ik liever muziek waar je (erg subjectief, ja) geen hoofdpijn van krijgt .

Dit snap ik wel, maar het is wel een ietwat verouderd bezwaar, als ik zo vrij mag zijn. Ik ben mij zelf ook steeds meer gaan ergeren aan al die bands die het hebben over blekk metolll true to da old skool enzo, maar vandaag de dag speelt dat gewoon niet meer zo. Er komt echt bakken black metal uit tegenwoordig die strak ingespeeld is met een kraakheldere productie EN die bruut is.
Ik vind trouwens ook 'Death Cult Armageddon' van Dimmu Borgir geweldig, maar dat even terzijde.

Maar, om even terug te komen op je punt, er zijn natuurlijk zat bands die nog steeds behoorlijk rauw uit de hoek komen; dat zal ook wel nooit ophouden. Alleen, check bijvoorbeeld het volgende:
- de laatste van Mörk Gryning ("Mörk Gryning" genaamd ook): echt glashelder geproduceerd, zeer melodieus, maar ook super agressief
- de laatste van Shining ("The Eerie Cold"): typisch zo'n band waar het allemaal heel makkelijk klinkt maar waar de muzikanten stiekem ontzettend goed kunnen spelen. Zeer depressieve black metal, wederom met een 'foutloze' productie, maar zeer duister
- de laatste van Anaal-Nathrakh ("Domine Non Es Dignus"): overdonderende BM, alweer 'crystal clear' maar erg bruut en gemeen
- de laatste Deathspell Omega ("Kénôse"), een band die het erg goed doet in underground-kringen; totaal geen Darktroon-oldskool, maar een wervelwind aan semi-technische riffs met een sound die middenin het nieuwe millenium staat
- "Casus Luciferi" van Watain: van die orthodox-religieuze black metal, die wel eens doet denken aan Dissection. Veel melodie dus maar toch een zeer onheilspellende sfeer

En dat is echt maar een random greep hoor. Misschien loop ik wel jaren achter en doe ik alsof de paus pas geleden katholiek is geworden, maar ik heb het idee dat black metal de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Als je denkt dat black metal niks voor je is omdat elke band het nodig vindt om alles op vier sporen op te nemen, leef je volgens mij nog in de jaren negentig.

My 2 cents .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-01-2006 20:25 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 januari 2006 20:12 schreef M. het volgende:
Misschien loop ik wel jaren achter en doe ik alsof de paus pas geleden katholiek is geworden, maar ik heb het idee dat black metal de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Als je denkt dat black metal niks voor je is omdat elke band het nodig vindt om alles op vier sporen op te nemen, leef je volgens mij nog in de jaren negentig.

My 2 cents .
Black metal heeft zeker een positieve ontwikkeling doorgemaakt, maar da's al jaren aan de gang. Genoeg bands die de muziek belangrijker vinden dan het imago. <Code> had ook in je lijstje genoemd mogen worden, ook zij hebben een brilliante en zeer goed geproduceerde plaat uitgebracht afgelopen jaar


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-01-2006 21:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

negativisme is sowieso positief imvfo

productie is voor mij trouwens compleet bijzaak. ik kan evengoed genieten van de Bathory als van latere Satyricon


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 21:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

De beste blackmetal bands zijn naar mening satyricon en esnlaved die nog geen enkel slechte cd hebben uitgebracht maar die toch op iedere cd anders klinken. maar de allerallerbeste blackmetalrelease vind ik mayhem's deathcrush. de muziek is poepsimpel, de muziekanten kunnen (nog) niet spelen, maar de kwaadaardigheid druipt in grote mate uit je boxen bij dit cdtje. En mayhem was de eerste band die (de oude) bathory voorbijstreefden, ook al een prestatie opzich.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-01-2006 21:42]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 27-01-2006 22:17 by mental Profiel van mental

Misschien kunnen de black metal freaks mij hiermee helpen...kreeg laatst van een maat een verzamel cdr met wat Rac en Black Metal bands erop,een band die ik echt tof vond daarop was ABSURD. twee nummers, DER SIEG IST UNSER en MOURNING SOUL.weten jullie op welke releases van ABSURD deze nummers staan ? Alvast bedankt !


Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-01-2006 22:56 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 januari 2006 22:17 schreef mental het volgende:
Misschien kunnen de black metal freaks mij hiermee helpen...kreeg laatst van een maat een verzamel cdr met wat Rac en Black Metal bands erop,een band die ik echt tof vond daarop was ABSURD. twee nummers, DER SIEG IST UNSER en MOURNING SOUL.weten jullie op welke releases van ABSURD deze nummers staan ? Alvast bedankt !


Facta Loquuntur.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-01-2006 23:08 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Die oude Absurd is echt geniaal. oi oi oi Black Metal, Ik vind trouwens Werwolfthron nog net wat gaver


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 27-01-2006 23:24 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

het nieuwere werk van absurd is allemaal een stuk strakker gespeeld, maar het is niet zo te vergelijken met facta loquntuur. Daarop wordt een erg gave sfeer neergezet, ookal is het niet bepaald strak gespeeld.
Live is absurd een echte aanrader, jammer dat ze niet snel dichtbij zullen spelen!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-01-2006 9:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 januari 2006 14:23 schreef Borthulaz het volgende:
Zelth0rz, wat doe je in Shattered Hope als je een kvltass Blackmeth0l kvltl0rd ov teh n0rth bent?

quote:
Op 27 januari 2006 14:38 schreef chriz het volgende:
buttplugs on stage

Nou daarom vooral, dus.

quote:
edit: owja, echt topic. Dan zal ik maar ff antwoord geven aangezien lavje offline is en waarschijnlijk in de trein zit: Holtor's smaak ligt beduidend niet enkel bij black, net zoals ik (ook lid van SH) voornamelijk death luister de laatste tijd, maar dat niet inhoudt dat ik ander dingen niet even vet vindt.

En dit ook een beetje.

Ik ben vooral een aanhanger van de stroom black metal waar M.'s post aan refereert.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-01-2006 10:37 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 27 januari 2006 22:17 schreef mental het volgende:
Misschien kunnen de black metal freaks mij hiermee helpen...kreeg laatst van een maat een verzamel cdr met wat Rac en Black Metal bands erop,een band die ik echt tof vond daarop was ABSURD. twee nummers, DER SIEG IST UNSER en MOURNING SOUL.weten jullie op welke releases van ABSURD deze nummers staan ? Alvast bedankt !


Ik heb wel eens een RAC/NSBM verzamel cd-r gemaakt met oa die twee Absurd nummers. Toevallig die kopietjes van Martijn gehad??


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 28-01-2006 10:54 by mental Profiel van mental

quote:
Op 28 januari 2006 10:37 schreef Verval het volgende:
Ik heb wel eens een RAC/NSBM verzamel cd-r gemaakt met oa die twee Absurd nummers. Toevallig die kopietjes van Martijn gehad??


Hehehe, klopt als een bus! En jij bent dan ??? Fortress stond dr ook op, met I Hate Commie Scum, vet nummer dat meteen hun cd aangeschaft !


Fuck the world and fuck you


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 28-01-2006 11:18 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

John da pimpmeister!!!




Animus
Usericon van Animus
Posted 28-01-2006 11:39 by Animus Profiel van Animus

Ik vind het Angantyr album Sejr en het Armagedda album Ond Spiritism echt super gaaf, en die hebben ook niet echt een slechte productie.

Bij sommige bands komt het beter uit het stof als het een goede productie heeft, zoals bij de laatste Kult ov Azazel. Mede dankzij de super goede productie ramt ie nog harder, vind ik. Maar bij bands zoals Weakling of Make A Change...Kill Yourself etc. vind ik het toch beter als ze niet glashelder geproduceerd worden.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-01-2006 12:08 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 28 januari 2006 10:54 schreef mental het volgende:
Hehehe, klopt als een bus! En jij bent dan ???


Maat van Martijn.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-01-2006 12:19 by Heiden Profiel van Heiden

Kult Ov Azazel is ook van die retestrakke blast black, dat moet een beetje beter geproduceerd worden, Anaeus en dat soort spul, Satyricon. Maar bij bands als Xashtur of Leviathan hoort dat moerassige geluid van een naderende modderlawine. Andere USBM zoals Demoncy of Judas Iscariot kan ik me niet voorstellen zonder hun typische iele, basloze geluidje. Hoewel Demoncy eigenlijk op al hun spul compleet anders klinkt. Ze hebben volgens mij niet echt een geluidsconcept voor ogen zoals het altijd zompige Xasthur of iele Judas Iscariot.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 28-01-2006 12:25 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

hehe Akitsa zou pas extreem bagger zijn zonder de ruis denk ik.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 28-01-2006 12:29 by mental Profiel van mental

@Verval : ok dan hahaha Burzum : Dank ! eens kijken of ik die shit van Absurd scoren kan.ben geen bm freak enzo maar dit klinkt wel erg lekker


Fuck the world and fuck you


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-01-2006 12:40 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

ben nu de lp van het Finse KORGONTHURUS aan het beluisteren... op het eerste gehoor niet verkeerd.. zeer fijne rauwe underground black metal.. ranzige riffs, goede gore strot en lekker drumwerk.. de productie is ook zeker niet verkeerd... er zit trouwens ook wel een gave patch bij die lp!

aanrader vor liefhebbers van ranzige, niet al te snelle black metal!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-01-2006 12:47 by Gangrad Profiel van Gangrad

Maar die hoes....


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-01-2006 12:51 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

ja,


die hoes...



laten we het er op houden dat de muziek goed genoeg is om die hoes door de vingers te zien!



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-01-2006 12:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 28 januari 2006 12:47 schreef Gangrad het volgende:
Maar die hoes....


nog nieuws over de black verzending?


signature


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-01-2006 12:55 by Gangrad Profiel van Gangrad

quote:
Op 28 januari 2006 12:52 schreef Hypnos het volgende:
nog nieuws over de black verzending?


Mail even op: sander.pols AT student.uva.nl


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-01-2006 12:56 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Iemand de nieuwe Blacklodge al?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-01-2006 13:07 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

helaas niet....




Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen