quote:
Op 8 mei 2006 9:57 schreef zillah-morte het volgende:
Nou je kan zien dat Smoochy eerder te enthousiast probeerde te modden. Juist om het goed te doen. En heeft al veel geleerd.
Best moeilijk inschatten wat wel werkt en wat niet.
En binnen ons modstopicgedeeltegedoe hebben we het over dat van Muti besproken. En zijn reden binnen dat topic was, verkeerd uitgekozen. Ging hem niet om het verdedigen van Heiden, maar hij wilde laten zien dat mensen recht hebben om hun mening te geven, op een bepaalde manier. (niet tot in het extreme...) Hij probeerde niet bepaalde bedreigingen goed te praten ofzo. Waar daar staat ie niet achter.
Een schitterend staaltje van recht lullen wat krom is. Mutilator acteerde PUUR op basis van persoonlijke animositeiten. Ik heb daar geen moeite mee maar laat hem er eerlijk voor uitkomen i.p.v. pseudoredenaties in zijn eigen verdediging.
En inderdaad hebben mensen recht om hun mening te uiten. Dat heb ik in een van mijn eerste posts in de bewuste topic gezet en ook nog vele malen eerder in andere topics waarbij ik ook aankaarte dat het actief oproepen tot geweld voorbij een grens gaat. Die vrijheid wil echter niet zeggen dat het uiten van een mening geen consequenties heeft. De consequenties kunnen zijn dat men een 'massale aanval' opent of dat men er rekening mee moet houden dat anderen het 'doordrammen' niet leuk/gezellig/watdanook vinden. Ik ben me goed bewust van de consequenties van veel van mijn uitspraken maar lig er niet bepaald wakker van met name omdat mijn uitspraken nog nooit van een Neanderthale geweldsdreiging voorzien zijn. Anderen vinden het blijkbaar nodig om in geval van onenigheid met geweld te gaan dreigen. Sommige mods vinden het dan blijkbaar nodig om dat over hun kant te laten gaan om hun persoonlijke punt door te drammen terwijl een dergelijk dreigement duidelijk en objectief in strijd is met de regels hier. Op zich is dat ook prima maar wees dan voldoende eerlijk om te zeggen dat de 'regels' gewoon arbitrair toegepast worden.
quote:
En wat zijn hoofdreden was, het duidelijk maken dat er bepaalde mensen hier op het forum, zo duidelijk aanwezig zijn, en zo erg hun mening willen doordrammen, en niet in staat zijn naar punten te luisteren van andere mensen. (hoeven ze het er niet mee eens te zijn, maar erover praten kan wel)
Er zijn zelfs mensen op het forum die er nu door wegblijven. Omdat het doordrammen van punten, en dat woordelijk aggressief doorzetten, niet gezellig is.
Om het maar aardig te zeggen.
Een mening doordrammen zonder gebruik van krachttermen danwel geweldsdreigementen is bij mijn weten niet in strijd met de geposte regels. Dreigen wel.
Zodra doordrammen op ZM verboden wordt mag je mij bannen.
Ook zou Mutilator over dat 'doordrammen' wel eens bij zichzelf te rade gaan, datzelfde geldt voor het ZM woord van de week, 'ridiculiseren'.
[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 08-05-2006 10:37]