![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dank voor het antwoord. Ik denk dat het er aan ligt dat de mensen die de beslissingen nemen vroeger wel gevoelig waren voor verbieden en zo. Kun jij je indenken dat Balkenende iets zou doen wat verboden was door zijn moeder? (retorische vraag) Ik heb zelf ook het idee dat Nederland steeds een beetje meer opschuift naar een dictatuur van de meerderheid ipv. een democratie. ![]() |
|
quote: Yep, in het geval van CDA en CU is het gewoon een staaltje fatsoensrakkerij, die nu toevallig mooi samenvalt met de mening van rechts. Maar de media speelt ook een grote rol. B.v. dit artikel uit Elsevier: quote: Vrankrijk is al sinds '92 geen kraakpand meer. Wel komen er veel linkse activisten en is het een ex-kraakpand. Maar goed, er worden dus continu woorden als "krakers", "links-radicale", "krakersscene", "kraakcafé" (in een pand wat gewoon gekocht is?) etc. gebruikt. Vervolgens zie je dat andere media klakkeloos dit bericht, met alle termen, uit de Elsevier (wat een redelijk rechts blad is af en toe) overnemen. Wat me opvalt, is dat media die eerst redelijk objectief waren steeds meer een soort Spitsnieuws beginnen te worden. Doordat men niet meer de moeite neemt het nieuws neutraal te brengen. En dat werkt bepaalde tendenzen tegen alles wat afwijkt in de hand, naar mijn mening. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Maar Bastianus, je komt met argumenten aanzetten waar rechtse rakkers helemaal niet op zitten te wachten. Die willen gewoon lekker simpel hun diarree uit hun onderbuik sproeien. Da's volks. ![]() ![]() |
|
quote: + 1 maar weer. Ik trek een lekker flesje bubbels open op de nieuwe wet vanavond ![]() Zat ruimte in Limburg en andere prachtige bosrijke stukken van Nederland. Ik wens de ideaal mensch daar veel geluk. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
quote:Laat de bossen aub bestaan en laat die crusties daar neit de boel vergallen. Liever tien koeien dan 1 kraker .. ![]() |
|
quote: Ik zie bij jou in de buurt een groeizone ![]() En je zou er toch aan gewend moeten zijn? Er is immers vast iemand die vanuit zijn ideaal een woning bij jullie in de stad gekraakt heeft ![]() oh wacht.... Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
Nou ken ik neit elk stukje Assen, maar volgens mij beperkte het idealisme me zich tot het willen wonen in de grote steden, want dat is idealistischer om één of andere reden. ![]() |
|
Hm. Ik ken behoorlijk wat krakers op de Veluwe en in barakken of tenten op bosterreinen. Maar goed, de Randstad zit vol met scumbags, het zou me niks verbazen als zelfs de krakers daar niet te pruimen zijn. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Je bent het er dus mee eens dat de meerderheid tuig is? ![]() |
|
Guttegut, alle vooroordelen aangaande krakers werden gisteren wel weer bevestigd. Stelletje stinkende vieze zwervers op de tribune!!! En al is er woningnood, dan nog moeten die paljassen gewoon met hun vieze vingers gewoon van andermans eigendom blijven. Was jezelf, ga een baan zoeken, krijg salaris en ga net zoals de rest gewoon iets huren of kopen. Zo. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" ![]() |
|
quote: Ja, zo kun je diefstal ook zien als een logisch bijverschijnsel zien van het systeem blabaldiebla. Ik ben wel redelijk voor softe aanpak hoor, maar er zijn grenzen en die worden overschreden door krakers. ![]() |
|
quote: Als er echt sprake is van armoede of andere verzachtende omstandigheden heb ik geen moeite met diefstal. Alhoewel ik ook liever heb dat mensen straatkranten gaan verkopen of van andere alternatieven gebruik maken. Maar als er geen alternatief is? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Misschien ben ik het wel met je eens, ware het niet dat een ander bijverschijnsel van "het systeem" is dat we geen echte schrijnende armoede/honger kennen. ![]() |
|
quote: Zin om een dagje mee te gaan naar de crisisopvang, het Leger des Heils of een daklozenproject? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: pardon ![]() Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
|
quote: Het zijn dus geen vooroordelen. @ rest van je verhaal: +1. Bij mij rees bij het zien van dergelijke gasten met hun protesten gelijk een "owneej, nu moeten ze huur gaan betalen en een baan zoeken. Net als elke burger in nederland. Hoe kun je ze dat aandoen" gevoel. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote:Nee. Heb jij zin om aan de hand van feiten en argumenten te discusseren ipv. met dmv. indirecte drogredenen te impliceren dat ik niet weet waar ik over praat? Ik zou jou ook kunnen vragen een dagje te spenderen in het land waar ik woon, waar geen krakers zijn en zou je ook kunnen doorsturen naar een kraakpand waar kameraden van me wonen/woonden maar op die manier zet je een discussie op een dood spoor. ![]() |
|
makkelijk lullen overloper ![]() Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
|
Tja, Ik zit ook momenteel met het feit dat ik over een paar maand geen woning meer heb, ik zorg gewoon dat ik me op tijd aanmeld of inschrijf voor een woning. Daarnaast heb ik ook geen riant inkomen, je moet gewoon slim zijn dan valt er genoeg geld te "halen" Against God and Government ![]() |
|
quote: ja mee eens. ik heb echter wel zoiets van laat die gasten maar lekker kraken, shitload lege panden in Nederland is absurd. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
|
Ja ik moet zeggen, het is ook absurd hoeveel die aidslijers van een huur bazen en woningstichtingen vragen voor een fatsoenlijke minimale woning. Against God and Government ![]() |
|
quote: bedoel ik dus Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
|
quote: zou een reden kunnen zijn idd... zo zijn er nog veel meer onderwerpen waarbij je je af kunt vragen waarom de belasting betaler er voor op moet draaien zoals: - geldverslindende "monarchie" - wachtgeld regelingen - duur betaalde topmanagers van banken die op de rand van het faillissement staan - woonwagenkampen waar geen belasting geind wordt - fraude met uitkeringen - etc mijn reactie gign over de opmerking "....I don't care"... voor iemand die zich er niet druk overmaakt, vind ik wel dat karnivoor veel post en overal een mening over heeft.... kun je beter zeggen: I care! zo, de nu maar eens aan het bier... weekeinde! weer netjes 36 uur gewerkt deze week.... ![]() |
|
quote: Nou goed dan. Schrijnende honger kennen we hier in Nederland bijna niet. Armoede wel degelijk. Probleem is alleen moeilijk meetbaar, gezien het taboe dat er bij de meeste mensen hierop rust. Je gaat niet zeggen dat je de eindjes niet aan elkaar kunt knopen maar de voedselbanken, waar je anoniem eten kan halen, doen wel degelijk goede zaken. Verder valt mij, beroepsmatig, op dat het met de zorg bar gesteld is. Met name de groep licht verstandelijk gehandicapten met moeilijk verstaanbaar gedrag valt erg buiten de boot, komt begeleiding te kort en loopt op allerlei plekken en bij allerlei instanties vast. Met psychiatrie hetzelfde verhaal. Een groot deel van de daklozen die je nu op straat ziet, zat vroeger b.v. in Veenhuizen turf te steken, en kreeg op die manier onderdak, regelmaat en voeding. Wel degelijk een armoedeprobleem en begeleidingsprobleem waar de maatschappij hier, uit desinteresse maar ook doorgeschoten vrijheid voor cliënten die ook voort lijkt te komen uit desinteresse, tekort schiet. In Scandinavië, waar jij volgens mij woont, is de zorg voor mensen die buiten de boot vallen behoorlijk goed geregeld. Zo heb ik gezien in een documentaire tijdens een cursus voor het werk. Er woont daar nauwelijks iemand in een instelling, en de cliënten van zorgorganisaties krijgen gewoon een passend budget dat bij hun begeleidingsbehoefte aansluit. De toenemende verharding/verrechtsing van ons land de laatste jaren, die natuurlijk ook aan doorgeschoten tolerantie op bepaalde vlakken te wijten is, heeft m.i. echter ook het kraakverbod tot gevolg. En ook al die andere zaken die ik beschreef. En dat vind ik een kwalijke ontwikkeling. Ook hoe geaccepteerd en normaal het blijkbaar is om alle krakers als vieze crusties met een uitkering te zien. Want al die harde benadering werkt m.i. alleen averechts, je lost er niks mee op. Bij mij in de gemeente worden alle stukken grond volgestouwd met appartementen, industriepanden en bedrijven. Terwijl alle panden van een jaar of vijf terug nu al leeg staan. Ondertussen is de gemiddelde wachtlijst voor een huurwoning vijf jaar, en worden de leegstaande panden volgestouwd met Polen en andere mensen die belachelijk veel moeten betalen voor het bezet houden van kantoorruimte en industriepanden en in het weekend de stoep onderkotsen. Ik heb nu al afgesproken met mijn buurman dat we onze huizen gaan kraken op het moment dat de gemeente wil gaan slopen. Omdat er slordig en uit winstbejag met woningen gespeculeerd wordt, ten koste van betaalbare woonruimte. Maar daar hoor je, behalve krakers, niemand over. Men schuift de schuld van problemen in dit land tegenwoordig liever af op crusties of moslims. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |