IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kraken dus (deel 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-06-2006 14:19 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

In welk opzicht schendt men dat recht? Er zijn genoeg huizen en kamers vrij voor de armere mensen en de studenten. Het enige punt is dat deze huizen en kamers niet op de plaatsen staan waar een aantal van die mensen willen wonen. Dus omdat zij vinden dat zij meer recht hebben op de ruimte op een plaats waar veel mensen wonen, gaan ze kraken. Fuck man, er is nog meer dan genoeg ruimte in Afrika, Azie, Australie! Ga daar dan wonen. Waarom hebben krakers meer recht op de ruimte die zij kraken, dan de mensen van wie het gebouw is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-06-2006 14:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

30.000 huurhuizen staan leeg ...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-06-2006 14:22 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Jamaar niet midden in de stad! En linkse crusty's hebben nu eenmaal meer recht op huizen midden in de stad dan andere mensen!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-06-2006 14:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ho, sorry.
Wat bevooroordelend van mij.

NOG MAAR TWEE DAGEN!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-06-2006 15:22 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 12 juni 2006 14:25 schreef Jenje het volgende:
NOG MAAR TWEE DAGEN!
Leer tellen man.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-06-2006 15:24 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-06-2006 15:26 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ontopic wederom aub.

quote:
Op 12 juni 2006 14:19 schreef Misanthrope het volgende:
...Het enige punt is dat deze huizen en kamers niet op de plaatsen staan waar een aantal van die mensen willen wonen. Dus omdat zij vinden dat zij meer recht hebben op de ruimte op een plaats waar veel mensen wonen, gaan ze kraken. ...


Wat vind je van het woon-werkargument?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-06-2006 15:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 juni 2006 15:22 schreef Chelman het volgende:
Leer tellen man.
Huh? fock ..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-06-2006 18:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 12 juni 2006 15:26 schreef Mutilator het volgende:
Ontopic wederom aub.



Wat vind je van het woon-werkargument?
Is het geen discriminatie om op basis van plaats waar je werkt meer recht te hebben op een woning? En wat is er volgens de wet verboden?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-06-2006 0:35 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 juni 2006 18:15 schreef Misanthrope het volgende:
Is het geen discriminatie om op basis van plaats waar je werkt meer recht te hebben op een woning?


Hoe kom je aan 'meer'? Zodra er genoeg aanbod is kan je iedereen evenveel recht geven; probleem opgelost; tot dat moment gaat ondertussen het werk wel door, dus het is uiteindelijk altijd een kwestie van pragmatisch denken ipv blind enkele regeltjes toepassen.



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-06-2006 4:42]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-06-2006 13:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 juni 2006 21:47 schreef herrie het volgende:
jij wil het gewoonweg niet begrijpen geloof ik.
En wilt blijkbaar het begrip en het belang van persoonlijke eigendom niet begrijpen.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-06-2006 13:38 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 12 juni 2006 11:27 schreef chaoss het volgende:
Wanneer men dan vervolgens gaat kijken in de dure buurten, zie je dat daar behoorlijk veel leeg of te koop staat.



Dat zal meer aan de extreme prijzen liggen op de markt in Amsterdam dan aan iets anders. Dergelijke projecten in bijvoorbeeld Den Haag lopen prima.

quote:

Bovendien, moet je voldoende kapitaalkrachtig zijn wil je een huis kunnen betalen. Wie niet genoeg geld verdient, zal zich in de schulden moeten storten om een woning te kunnen betalen.



BS. Met een minimum inkomen kan je met koopsubsidie prima een huisje kopen. Ik ken zat mensen die dat ook gedaan hebben.

quote:

Vaak wordt er dan gezegd dat je niet in de Randstad hoeft te wonen, maar voor een groot deel van de minder kapitaalkrachtigen die reeds in de Randstad wonen, is er weinig keuze om buiten de Randstad te gaan wonen i.v.m. werk.


Over die groep gaat het niet. Het zijn juist de buiten propotioneel aanwezige werklozen en arbeidsongeschikten in de grote steden die voor de problemen op de markt zorgen.

quote:

Maar goed, deze discussie is al eerder gevoerd en ook toen bleven we twee kampen houden.


Grotendeels omdat jij als voorstander de extreme verloedering van kraakpanden in de grote steden niet ziet. Wellicht zoals we de positieve aspecten niet zien.
Ik teken hierbij aan dat ik nog nooit een positief aspect gezien heb. (Jeugd en pop centra dienen IMO op een geheel andere manier op te komen. Dat kan ook prima.)

MBT een eerdere opmerking. Het zien van antikraak als een geste naar de eigenaar is gewoon kolder. Kraken toestaan is een geste aan de krakers. Je moet de dingen niet om gaan draaien.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 14-06-2006 11:26 by chaoss Profiel van chaoss

quote:
Op 12 juni 2006 14:19 schreef Misanthrope het volgende:
In welk opzicht schendt men dat recht? Er zijn genoeg huizen en kamers vrij voor de armere mensen en de studenten. Het enige punt is dat deze huizen en kamers niet op de plaatsen staan waar een aantal van die mensen willen wonen. Dus omdat zij vinden dat zij meer recht hebben op de ruimte op een plaats waar veel mensen wonen, gaan ze kraken. Fuck man, er is nog meer dan genoeg ruimte in Afrika, Azie, Australie! Ga daar dan wonen. Waarom hebben krakers meer recht op de ruimte die zij kraken, dan de mensen van wie het gebouw is?


Shit, wat is dit nou weer voor een non-argument?


don't fuck the system, change it


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 14-06-2006 11:32 by chaoss Profiel van chaoss

quote:
Kraken toestaan is een geste aan de krakers.

Deze wet is er blijkbaar gekomen, omdat de overheid ook wel inzag dat kraken of door blijft gaan, zolang er panden leeg blijven staan of onbetaalbaar blijven (iets waar de overheid zelf iets aan kan doen, maar na laat) of dat ze blijkbaar toch iets substantieels bijdragen aan de maatschappij. Dat er al drie maal gepoogd is een kraakverbod in te voeren en dat driemaal niet gelukt is, is ook tekenend.
Tevens is het interessant op te merken dat de overheid in de kraakwet ook noemt dat huiseigenaren verplicht zouden moeten zijn hun panden te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en dat anders, na 12 maanden, krakers gelegaliseed zijn de panden in gebruik te nemen.


don't fuck the system, change it


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 14-06-2006 11:33 by chaoss Profiel van chaoss

http://www.indymedia.nl/nl/2006/06/36908.shtml

een lijstje met (gelegaliseerde) panden die dankzij de kraakbeweging nu wel in gebruik zijn waar ze voor bedoeld zijn.


don't fuck the system, change it


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2006 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, lekkere onafhankelijke bron

Dit is hetzelfde als de CD vragen om een mening over allochtonen ...


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 14-06-2006 11:40 by chaoss Profiel van chaoss

het gaat niet om de bron, die is inderdaad niet onafhankelijk, het gaat om de foto's die er staan. Dat zijn panden die ooit gekraakt waren, maar nu gelegaliseerd zijn.


don't fuck the system, change it


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2006 11:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En daarom mag men een minister huurmoordenaar noemen? Beetje vreemde manier van doen imho ..

Als mensen die leegstaande panden willen gebruiken nou gewoon eens contact opnemen met de eigenaar met een goed plan waarbij er voor de eigenaar weinig risico's zijn, lijkt me dat er dan ook locaties als een Paradiso en Melkweg kunnen ontstaan ... elke verandering schept nieuwe mogelijkheden ... die hele linkse kant van Nederland moet eens wat minder negatief naar overheidsingrijpen kijken ...


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 14-06-2006 11:59 by chaoss Profiel van chaoss

Tja, tot nu toe heeft links Nederland nie het idee dat alle overheidsingrijpen tot nu toe enige verbetering opgeleverd heeft voor de samenleving in het algemeen en alleen een kleine rijke laag een betere positie heeft gekregen.


don't fuck the system, change it


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2006 12:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Flikker op zeg, hoeveel prutsprogramma's zijn er wel niet om de onderlaag aan banen te helpen of om extra uitkering te krijgen ..

De mensen die de hardste klappen krijgen zijn de mensen die juist gewoon werken en een modaal inkomen hebben ... maar daar kijkt men niet naar, die mogen alleen meer gaan betalen om ervoor te zorgen dat junks en krakers en meer van dat volk wel hun uitkerinkjes kunnen krijgen.

Als die "sociale" partijen daar nou eens echt sociaal in zouden zijn .. maar ja ..


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 14-06-2006 12:17 by chaoss Profiel van chaoss

Volledig met je eens dat de werkende klasse de klappen opvangen, maar dat komt vooral door rechtse politiek. Ook daar probeert de protestbeweging (waar de kraakbeweging een onderdeel van is) tegen in het geweer te komen. Huren betaalbaar houden, betere zorgwet regelingen, betaalbaar OV of zelfs het OV behouden, betere lonen en CAO's, naleving privacywetten, meer geld voor onderwijs en gezondheidszorg (zaken waar de sociale partijen al jaren voor ijveren). Dat zijn allemaal zaken die behalve de arme onderlaag, ook de middenlaag betreft. Onder de huidige rechtse regering zijn buslijnen opgeheven, een onduidelijke zorgwet regeling die duurder blijkt uit te vallen voor bepaalde groepering, worden CAO's aan alle kanten aangevallen, is er bezuinigd in het onderwijs en gezondheidszorg (er moet effecienter gewerkt worden etc.)


don't fuck the system, change it


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-06-2006 12:24 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Ongelovelijk die linkse rakkers


"This one is older than shit, heavier than time!"


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-06-2006 12:37 by WMP Profiel van WMP

Wil jij dan beweren dat de dingen genoemd in bovenstaand stukje van chaoss niet waar zijn?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-06-2006 12:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het zijn de midden- en hogere inkomens die opdraaien voor de lagere. De middeninkomens hebben ook profijt bij een rechtser politiek klimaat.
Al die punten die Chaoss opnoemt zijn best leuk, al ben ik zelf naast het practische aspect ook ideologisch op tegen, maar compleet niet te bekostigen. Het geld is nou eenmaal niet oneindig.

En het behoudt van privacywetten is natuurlijk de grootste onzin. Wat maakt mij het nou uit dat de AIVD mijn mail leest etc. Ik doe toch niets wat in strijd is met de wet.
Daarbij is de inperking van de privacy nodig op het grond van terrorisme bestrijding en staat het los van economische questies zoals die andere punten.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-06-2006 12:47]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2006 13:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 juni 2006 12:17 schreef chaoss het volgende:
Volledig met je eens dat de werkende klasse de klappen opvangen, maar dat komt vooral door rechtse politiek.


Geloof niet dat Nederland de laatste jaren een rechtse politiek heeft gekend .... paarse kabinetten...

quote:
Ook daar probeert de protestbeweging (waar de kraakbeweging een onderdeel van is) tegen in het geweer te komen.
Door mensen die wel een manier hebben gevonden om kapitaal te verwerven aan te vallen?
quote:
Huren betaalbaar houden, betere zorgwet regelingen, betaalbaar OV of zelfs het OV behouden, betere lonen en CAO's, naleving privacywetten, meer geld voor onderwijs en gezondheidszorg (zaken waar de sociale partijen al jaren voor ijveren).
Daarvoor is geld nodig, en waar wordt dat uit de zakken geklopt? JUISt de middenklasse, en de onderlaag profiteert ervan aangezien die het meeste voordeel krijgen en vrijstelling van betaling krijgen.

quote:
Onder de huidige rechtse regering zijn buslijnen opgeheven, een onduidelijke zorgwet regeling die duurder blijkt uit te vallen voor bepaalde groepering, worden CAO's aan alle kanten aangevallen, is er bezuinigd in het onderwijs en gezondheidszorg (er moet effecienter gewerkt worden etc.)
Vindt jij onze regering nu echt rechts? Hoe bekrompen is jouw blik wel niet? Nederland wordt wereldwijd nog steeds gezien als het mekka voor de slappe lul. Ga daarheen en je krijgt direct een uitkering ...

Geef mij maar een Canadees systeem, waar je alleen het land in mag als je wat toevoegt aan de welvaart.

Ik hoor niemand reppen over de regering van Canada wat dat betreft ...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen