|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Post eens een bron van je berichten, ik kan ook zo een artikel in elkaar flansen |
|
De eerste twee kreeg ik via de mail binnen. Volgens mij zijn die van de actiesite www.krakengaatdoor.nl (inderdaad niet onafhankelijk in deze situatie, maar dit zijn de argumenten die de kraakbeweging zelf aanvoeren) bij de laatste stond wel de bron. nog even twee artikelen Brief van de G4 aan minister Dekker. quote: quote: don't fuck the system, change it |
|
quote: don't fuck the system, change it |
|
[quote]Op 14 juni 2006 15:38 schreef Jenje het volgende: Klopt ook, in de afgelopen jaren is het voornamelijk door dat dwangmatig open en medelevend zijn normaal geworden dat de zwakkeren en het uitschot van de maatschappij bepalen wat er gebeurd. WELKE MENSEN BEDOEL JE? WIE ZIJN DE ZWAKKEREN, WIE HET UITSCHOT? Sociale voorzieningen moeten er zijn, mensen moeten niet aan hun lot over gelaten worden. Maar als ik zie dat men tegenwoordig door een half uurtje per half jaar zielig doen bij de sociale dienst een vette uitkering plus bijkomende voordelen krijgt (lagere belasting (soms zelfs GEEN) extra uitkering bij hoge kosten) IK NEEM AAN DAT JE DE BIJZONDERE BIJSTAND BEDOELD, DIE BESTEMD IS OM MENSEN TE VOORZIEN IN NOODZAKELIJKE GOEDEREN EN DIE DAT GELD NIET HEBBEN??? JE BEDOELD VERDER DENK IK DE LANGDURIGHEIDSTOESLAG? ZIJN IDD ALLEMAAL CADEAUTJES VOOR MENSEN DIE JIJ, ALS TROUWE BURGER, BETAALD, NIET? EN DAT DOOR EEN HALF UUR PER JAAR ZIELIG TE DOEN? DA'S GAUW VERDIEND, VIND JE NIET? En dat gaat voor een groot deel naar het uitschot en de zwakkelingen. Scherpe eisen stellen dus aan sociale voorzieningen ... fikse straffen geven als men over de schreef gaat. MISSCHIEN ZOU JE EENS EEN PERIODE DE BIJSTAND IN MOETEN JOH, KUN JE EENS EVEN LEKKER ZIEN HOE VEEL GELD JE TE BESTEDEN HEBT, ETC. Je gewauwel komt elke keer op het zelfde neer... maar elke keer sla je inhoudelijk de plank enorm mis. Met populisme bereik je niets in dit land. (cabs lock gebruikt tussen de stukken zodat mijn reactie makkelijker te onderscheiden valt). [Dit bericht is gewijzigd door herrie op 16-06-2006 15:57] |
|
Joehoe!!!!! Wij willen bloed zien, wijwillen bloed zien! You can either agree with me, or be wrong. |
|
sletterig user Icon trouwens bringer of light... in Arnhem gemaakt? |
|
quote: Moeilijk he ,.. een bericht quoten Ik heb overigens nergens gezegd dat ze veel geld krijgen, wel dat het veel te makkelijk toegezegd wordt en ja dat is uit ervaring. Jammer herriemaker. |
|
Nee, niet eens. Op occultfest. Weet niet precies welke erger was, arnhem of occultfest. O, enne, krakuh! You can either agree with me, or be wrong. |
|
quote: nee...heel simpel. dat quoten. je schrijft zelf: een vette uitkering krijgen... dus praat je jezelf lekker tegen nu, verder vind ik het ook typerend dat je verder nergens inhoudelijk op reageert. kortom: je flikkert wat op het forum en als er vragen over gesteld worden dan geef je niet thuis. dat is nu populisme. en dat je zegt dat uitkeringen veel te makkelijkt oegezegd worden... waar basseer je dat op? mijn ervaringen vanuit mijn werk is dat er helemaal niets makkelijk toegezegd wordt, dus verklaar je nader zou ik zo zeggen. |
|
Wow, je hebt vandaag het woordje populisme geleerd? Nu nog het werkwoord "baseren". Ik baseer het op persoonlijke ervaring met mensen die uitkeringen hebben. *knock knock* I'm home! Laat jij maar eens zien dan hoe moeilijk men het maakt om voor een stel luie flikkers om niet thuis te zitten en te teren op de centen die ik maandelijks af mag staan ... Moeten ze wat formuliertjes invullen OOOHHH JEEEEE, moeten ze inzicht geven in hun uitgaven OOOHHH JEEEEE. Nou wat fucking moeilijk ... Ga nou niet ontkennen dat Nederland als uitkeringsparadijs bekend staat in het buitenland ... ontstaan door gezwets van al die zogenaamde socialen figuren mogen de mensen die wel willen werken betalen voor een grote groep luie flikkers die te beroerd zijn om 7 uur 's ochtends op te staan. |
|
[quote]Op 16 juni 2006 20:20 schreef Jenje het volgende: Wow, je hebt vandaag het woordje populisme geleerd? Nu nog het werkwoord "baseren". Ik baseer het op persoonlijke ervaring met mensen die uitkeringen hebben. *knock knock* I'm home! Laat jij maar eens zien dan hoe moeilijk men het maakt om voor een stel luie flikkers om niet thuis te zitten en te teren op de centen die ik maandelijks af mag staan ... Moeten ze wat formuliertjes invullen OOOHHH JEEEEE, moeten ze inzicht geven in hun uitgaven OOOHHH JEEEEE. Nou wat fucking moeilijk ... Ga nou niet ontkennen dat Nederland als uitkeringsparadijs bekend staat in het buitenland ... ontstaan door gezwets van al die zogenaamde socialen figuren mogen de mensen die wel willen werken betalen voor een grote groep luie flikkers die te beroerd zijn om 7 uur 's ochtends op te staan. Kijk weer een makkelijke reactie. Ik vraag JOU wat, om aan te tonen hoe jij allemaal aan die wijsheden komt en vervolgens moet ik maar weer aantonen hoe moeilijk men het maakt voor luie flikkers (wederom een nieuwe beschrijving: de doelgroep van je wordt wel erg breed zo). etc. Beetje jammer, maar ik zal de bal niet terug blijven kaatsen... (voor een hoofdredacteur had ik wat meer verdieping verwacht trouwens). In Zwolle kun je je melden bij Werkplein de Lure. Het CWI bekijkt tijdens de intake face of je 1)direct weer aan het werk kunt, 2)je mogelijk naar het UWV moet of 3)je in aanmerking komt voor een bijstands uitkering. In Zwolle zitten deze 3 instanties bij elkaar. Aan de hand van ik meen 60 pagina's aan vragenlijsten wordt er een beslissing gemaakt. Een procedure die bedoeld is om te zorgen dat mensen niet onterecht gebruik maken van de voorzieningen die wij in dit land met elkaar afgesproken hebben. of het moeilijk is om een uitkering aan te vragen? In principe niet. "Gewoon invullen en handje ophouden", niet waar Jenje?" Als ik kijk naar de bijstandsuitkeringen die tegenwoordig door de Gemeenten zelf betaald moeten worden, zie je dat mensen die in de bijstand komen tussen fase 1 tn 4 ingedeeld worden. fase 4 = voorlopig onbemiddelbaar (wegens o.a. sociale factoren). Als je in de bijstand beland om je handje op te houden, dan wordt al snel verwacht dat je meewerkt aan arbeidsreïntegratie). Doe je dat niet, dan wordt je gekort op je uitkering. Precies zoals we dat samen in dit land afgesproken hebben. Dat gelul van je over dat Nederland bekend staat als uitkeringsparadijs is zo achterhaald, zo jaren 90 (hehehehe), dat ik me af vraag in welke stad en of dorp je leeft. Ik denk eerder dat de peroonlijke ervaringen die jij hebt met de zgn. zwakkeren, asocialen en luie flikkers de werkelijkheid wat vervormt. voor nu zeg ik: ik ga eens lekker genieten van het bier waarvoor ik 32 uur per week krom lig. |
|
Geweldig ... je vertelt hier in 2 alinea's hoe je een uitkering kunt krijgen .. ergo: SIMPEL. Beetje met termen als "zo 1990" geven aan dat je je een hele pief vindt omdat jij wel medelijden hebt met lamzakken. PS ik werk 40 uur in de week ... |
|
quote: Wat ik niet snap Jenje, is dat je voordat je werk vond toch ook zelf -een jaar ofzo- in de WW hebt gezeten? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-06-2006 20:38] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
4 maandjes idd ... waarbij ik elke week 8 sollicitaties deed ipv de verplichte 2 ... Wat is je punt nu? WW heb ik zelf betaald in de jaren ervoor dat ik werkte .. |
|
Het punt is dat niet iedereen in de WW lui hoeft te zijn. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Heb ik dat gezegd? Ik zeg alleen dat het makkelijk is een uitkering te krijgen ... TE makkelijk en er is TE makkelijk misbruik van te maken ... Werkeloosheid kan nooit voorkomen worden, en het is goed dat men dan een deel van het salaris alsnog krijgt. Bijstand voor diegenen die echt niet kunnen werken (een werkloze van 55 of ouder, face it, die komt niet meer aan een baan) behoort er te zijn. Maar uit verhalen van mensen die best kunnen werken weet ik gewoon dat het verdomd makkelijk is om onder verplichtingen uit te komen.. sommigen zijn daar gewoon trots op ... Misschien eens begrijpend leren lezen Muti .. |
|
@Jenje: En wellicht kan jij eens aankomen met feiten, cijfers en meer van dat soort onderbouwingen waar jij je mening op zegt te baseren. Keiharde feiten in plaats van alleen een grote mond, zoals het gros van jouw posts hier. Wel knap trouwens, 40 uur per week werken en dan alsnog allejezus zoveel posten. Jij werkt of nauwelijks op je werk, of je hebt geen leven naast je werk: ik weet niet wat treuriger is. |
|
quote: Ja, laten we vooral persoonlijk gaan worden. dat zal de discussie helpen en levert een zinnige bijdrage . |
|
Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
LOL iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: en hoe gaat het met jou????? |
|
Die ovens bestonden toch niet |
|
quote: Bruce Banner |
|
Zeker bestaan die ovens, elk kamp had ovens. Verplicht volgens de hygienewetten uit die tijd. Dat heeft nooit ter discussie gestaan, toch? Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |