IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gekeken Films XV Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-10-2006 23:17 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 29 oktober 2006 21:14 schreef Pem het volgende:
Die ken ik ook allebei, en wat je zegt, bagger.

Ik heb net maar weer eens "Sleepers" gekeken. Goeie film..

Sleepers, heftig, ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-10-2006 23:20 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 oktober 2006 22:53 schreef Unholy Mary het volgende:
Net de Fantastic Four (met dank aan Mutilator )

Typische Marvel-heroes-film, wel vermakelijk


Grappig, ik lees dit net; heb em zelf vandaag pas gekeken en sluit me bij je aan

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-10-2006 23:20]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 30-10-2006 5:48 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 29 oktober 2006 23:17 schreef ZelThoR het volgende:
Sleepers, heftig, ja.


*knikt* Niet echt een feel good movie nee...


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 30-10-2006 9:29 by Dodo Profiel van Dodo

A scanner darkly..

Vond hem niet zo bijzonder eigenlijk...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-10-2006 13:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Dat is die film waarbij de opnames met een celshadefilter onder handen zijn genomen, toch?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 30-10-2006 16:19 by Smoochy Profiel van Smoochy

Lucky number slevin
Finding Neverland
Nanny McPhee
16 Blocks

Het afgelopen weekend dan.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 30-10-2006 21:08 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

The Excorcism of Emily Rose, mooi opgezette film, bij tijden zeer interessant en meeslepend, soms iets té aangedikt en onovertuigend. Het was apart te zien hoe de opgedande impressies die je krijgt als kijker bij de flashbacks zich lijnrecht tegenover de "feitelijke" verklaringen plaatsen in de rechtzaal. Net zoals de advocaat van de beschuldigde priester blijf je als kijker zo op een bepaalde manier mee twijfelen.

De actrice die Emily speelde (Jennifer Carpenter) kwam in haar meer gewelddadigde scénes niet altijd even overtuigend over. Soms lieten de special effects in die scénes het na een diepe impact te maken. Dit ligt natuurlijk ook aan je eigen perceptie van hoe een demonische bezetenheid eruit zou moeten zien, ... Aan de andere kant werd zij soms toch gevoelig goed gespeeld in haar zachte menselijkheid.

Het karakter van de priester (Tom Wilkinson) maakte uiteindelijk té weinig indruk op mij, zijn betrokkenheid lijkt door handelingen duidelijkt moeten worden gemaakt, maar zijn uitstraling is veel te neutraal om veel meelevendheid op te roepen.

De advocaat van de in staat van beschuldiging gestelde priester, gespeeld door Laura Linney komt over als iemand die een soort van kleine bekering door maakt, maar uiteindelijk nog in twijfel gevangen blijft, apradoxaal als het klinkt. Haar wat meer emotionele toespraak aan het einde van de rechtszaak doet een beetje af aan de film volgens mij, en had meeslepender kunnen zijn.

Qua plotwisselingen zijn de "verrassingen" niet enorm verrassend, maar het kijkplezier wordt hierdoor niet per sé verminderd.

Ondanks wat minpuntjes, toch een aanrader, als was het maar om wat rek en strek oefeningen van een door de duivel bezeten meisje te zien.









"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 30-10-2006 21:59 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

Gisteren City of God, zeer meeslepende film


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 30-10-2006 23:58 by Immortella Profiel van Immortella

Gisteravond 'Munich' gekeken. Wanneer deze film drie kwartier korter geduurd had, was hij misschien boeiend gebleven. Maar, zoals ik vaker heb bij films, was hij me te traag. De opeenvolging van gebeurtenissen had vloeiender en sneller gemogen van mij en er was te veel en te lang om het verhaal heen 'gebreid'.

In het begin was hij dan ook nog wel vermakelijk, maar na driekwart van de film begon hij me toch echt te vervelen.


..."Hate can only create more hate"...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 31-10-2006 0:47 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 30 oktober 2006 21:59 schreef Naturens Galleri het volgende:
Gisteren City of God, zeer meeslepende film


Dat is echt een apparte film.

quote:
Het merendeel van de dialogen en situaties is ter plaatse geïmproviseerd door de lokale bewoners, die nog helemaal geen acteerervaring hadden. Gedurende vijf maanden werden deze straatkinderen 'getraind' zodat ze in de film konden acteren


Had geen zin om het over te typen.


Suck my piss


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-11-2006 0:43 by MetalJan Profiel van MetalJan

Ghostbusters II
American Pie


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 01-11-2006 7:22 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 1 november 2006 0:43 schreef MetalJan het volgende:
Ghostbusters II
American Pie


Kwamen die niet tegelijkertijd op tv?


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-11-2006 13:25 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 1 november 2006 7:22 schreef Verval het volgende:
Kwamen die niet tegelijkertijd op tv?


Nee eerst kwam Ghostbusters II en daarna American Pie (begon om 20.30 uur)


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 01-11-2006 17:03 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 1 november 2006 13:25 schreef MetalJan het volgende:
Nee eerst kwam Ghostbusters II en daarna American Pie (begon om 20.30 uur)


Oke


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 02-11-2006 22:03 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

Children of Men - cinematografisch heel mooi, een aantal heel interessante personages en verwijzingen naar hedendaagse situaties (ik vond het voornamelijk heel subtiel dat de twee vrienden van het hoofdpersonage die als een soort politieke vluchtelingen in het geheim leefden, net een kritische journaliste en, vooral dan, een cartoonist was). Het plot was echter nog al matig uitgewerkt, vond ik, voornamelijk als je zo'n interessant vertrekpunt hebt. Uiteindelijk wordt de hele film herleid tot een actiefilm waarin je van punt A naar punt B moet (zie War of the Worlds). Oh ja, op persoonlijke noot, ik zie Clive Owen echt niet graag acteren.

Perfume - cinematographisch ook weer prachtig. Een aantal scenes zal ik nooit vergeten. Heel leuke verhaallijn, die moeiteloos van fase tot fase naar de climax heengroeit. Prachtig einde, vond ik het, alleen moeten die kutkinderen in de cinema hun kop houden!

El Mariachi - voor $7000 gemaakt, zo zegt de doos en bijbehorende documentaire. Het is er aan te zien dat dit inderdaad een low budget productie is, maar het blijft een leuke film. Ook mooi camerawerk hierin.

Desperado - Dat is dan de big budget remake hiervan, met in de hoofdrollen Antonio Banderas en Salma Hayek. Goede balans tussen actie en humor, en, net zoals el Mariachi, mooi camerawerk.

Borat - Druk, druk, druk in de cinama. Van sommige scenes in de film walg ik, hetgeen waarschijnlijk ook de bedoeling is van 'Ali G.' (zijn echte naam ontsnapt me), andere scenes zijn gewoon zo over the top in hun rascime, sexisme, anti-semitisme en homofobie dat ze gewoon hillarisch zijn. Ik heb gelezen dat het merendeel van de scenes in deze film met echte mensen op hidden camera is, maar ik heb hier zwaar mijn twijfels aan. Goed, het is realistisch weergegeven als een of andere Texan volmondig verklaart dat 'dit is wat we hier proberen gedaan te krijgen', wanneer Borat verteld dat ze in zijn land homo's in de gevangenis steken en opknopen, maar andere scenes in de film suggereren gewoon dat het allemaal opgezet spel is.

Dumplings - Chinese film over hoe ver mensen willen gaan om jong te blijven. Scoort regelmatig hoog op de gore-meter, maar is verder nogal wazig. Knappe acteerprestatie wel van Bai Ling.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-11-2006 12:52 by Schaep Profiel van Schaep

eXistenZ, geweldig ja!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-11-2006 12:54 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 3 november 2006 12:52 schreef Schaep het volgende:
eXistenZ, geweldig ja!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-11-2006 12:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
...de bedoeling is van 'Ali G.' (zijn echte naam ontsnapt me), andere scenes zijn gewoon zo over the top in hun rascime, sexisme, anti-semitisme en homofobie...
Zijn naam is Sacha Cohen en hij is zelf dus ook een rasechte jood. Het is zo over-the-top dat juist het racisme en anti-semitisme enorm worden geridiculiseerd (blijft een mooi woord ).


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 03-11-2006 16:26 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

He, dat wist ik niet... maakt het geheel nog een beetje leuker.

Ik vond het echter wel raar dat deze film geen 'KNT' was. Ik zie een gemiddelde 14-jarige, bijvoorbeeld, veel van deze film verkeerd interpreteren (of ik moet een enorm laag beeld hebben van de gemiddelde 14-jarige, dat kan ook)


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-11-2006 16:49 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 30 oktober 2006 21:08 schreef Phriar het volgende:
The Excorcism of Emily Rose, mooi opgezette film, bij tijden zeer interessant en meeslepend, soms iets té aangedikt en onovertuigend. Het was apart te zien hoe de opgedande impressies die je krijgt als kijker bij de flashbacks zich lijnrecht tegenover de "feitelijke" verklaringen plaatsen in de rechtzaal. Net zoals de advocaat van de beschuldigde priester blijf je als kijker zo op een bepaalde manier mee twijfelen.

Dat is het mooi enge en tegelijk het echt enge aan deze film. Door de flash-backs die zijn verweven met de rechtbank i.c.m. de melding aan het begin van de film dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen (wel heel losjes ja) lijkt de duivel (en dus god) wel heel erg echt. Deze film zou door het vaticaan gefinancierd kunnen zijn. Het lijkt een in een horrorfilm verpakte bekeringspoging!



Dear dirty delightful old drunken old days


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 03-11-2006 17:36 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

quote:
Op 3 november 2006 16:49 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat is het mooi enge en tegelijk het echt enge aan deze film. Door de flash-backs die zijn verweven met de rechtbank i.c.m. de melding aan het begin van de film dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen (wel heel losjes ja) lijkt de duivel (en dus god) wel heel erg echt. Deze film zou door het vaticaan gefinancierd kunnen zijn. Het lijkt een in een horrorfilm verpakte bekeringspoging!




The Exorcism of E.R. is een soort vervolg op Stephen King's Rose Red. Het is een tijdje geleden dat ik beiden zag, maar ik meen me toch te herineren dat Rose Red toch heel wat meer had( ben er eigenlijk nog vrij zeker van)


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 19:09 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 november 2006 17:36 schreef EVILinetje het volgende:
The Exorcism of E.R. is een soort vervolg op Stephen King's Rose Red. Het is een tijdje geleden dat ik beiden zag, maar ik meen me toch te herineren dat Rose Red toch heel wat meer had( ben er eigenlijk nog vrij zeker van)


Van Rose Red was wel een opvolger, die heb ik ook gezien, maar dat strookt totaal niet met het verhaal hierboven? De opvolger van Rose Red ging meer over de totstandkoming van Rose Red (prequel).

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 03-11-2006 19:09]



Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 04-11-2006 0:04 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 3 november 2006 19:09 schreef blonde rockgod het volgende:
Van Rose Red was wel een opvolger, die heb ik ook gezien, maar dat strookt totaal niet met het verhaal hierboven? De opvolger van Rose Red ging meer over de totstandkoming van Rose Red (prequel).


Klopt jij bedoelt the dairy of Emily Rimbauer


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-11-2006 14:48 by Schaep Profiel van Schaep

Taxi Driver

quote:
I used to have a pony, on Coney Island. It got hit by a truck.


Alien


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 05-11-2006 15:11 by mental Profiel van mental

Half Light en Xmen3. vermakelijk.


Fuck the world and fuck you


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen