|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb heel weinig klassiek, maar ik hou er erg veel van ja. Zie niet in wat daar 'vreemd' of 'open-minded' aan is, ik vind het eigenlijk niet meer dan een logische stap dat je als metalfan ook van klassiek houdt. |
|
nee, ik luistet het niet echt veel eigenlijk. Maar ik ken het wel een beetje, vanwege me muziek op school. Moet ik klassiek voor luisteren. En dan bijv. dat stukje winter van de vier jaargetijden van vivaldi = cool, [Dit bericht is gewijzigd door sickheaddread op 26-01-2002 15:10] zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
De cdkast van mijn ouders staat er vol mee, en ik luister er best wel vaak naar. ER zijn wel bepaalde stijlen klassiek waar mijn voorkeur naar uit gaat, ik ga vooral voor bombastische muziek met veel pauken en cello's en blaasinstrumenten. Tip: Dvorak - Aus der Neuen Welt Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: Ik zie de logica er niet van in eigelijk.... Ik luister heel zelden klassiek, 'k vind het niet echt boeiend. Er zitten wel mooie stukken tussen, maar over het algemeen vind ik het te sloom en langdradig in elkaar steken. |
|
kluister wel is klassiek, stabbat maer rules |
|
quote: Er zijn veel overeenkomsten tussen de manier waarop klassiek en metal in elkaar zit. Bovendien zijn metal muzikanten vaak erg serieus over hun muziek, en dat waren de klassieke componisten natuurlijk ook. Dus dat is ook nog een overeenkomst. Metal spreekt vaak heftige emoties aan, ook dat is bij klassiek het geval. Zelf ben ik voorlopig het meest gecharmeerd van de symfonieën van Beethoven, prachtig. Maar Vivaldi en Verdi vind ik weer niets; te lichtvoetig. Overigens mist eenieder die nog nooit het tweede gedeelte van Beethovens 7e symfonie heeft gehoord een stuk muzikale opvoeding. |
|
Ik luister ok wel is klassiek zoals Mozart (Requiem), maar heeft er iemand aanraders voor me? Een beetje in de richting van Howard Shore (LoTR soundtrack) Ik weet namelijk niet zo veel van klassiek. |
|
Zelf luister ik er wel naar ja. Mijn (groot)ouders hebben er dan ook redelijk veel van, dus wanneer ik zin heb om ernaar te luisteren zet ik het hier (mijn kamer) natuurlijk ook op. |
|
heb t niet, luister t niet.. Ik vind het wel kunstig allemaal, maar ik heb er het geduld niet voor om te luisteren. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: aanraders... ik luister niet veel klassiek, maar Sibelius vind ik mooi. Bijvoorbeeld Kullervo of Finlandia. |
|
Af en toe luister ik ook wel naar klassiek, maar wat ik echt ongelooflijk beestig vindt is de muziek van Cirque du soleil. Vooral Alegria is echt beestig goed This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes |
|
'Elend' is de enige band waar ik naar luister die uitsluitend klassieke instrumenten gebruikt. Verder valt het denk ik toch meer onder de Darkwave, maar het heeft veel klassieke invloeden. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Dan zou ik de soundtracks van Interview with the vampire en Conan the barbarian en Gladiator maar eens luisteren als je LOTR goed vind. [Howard shore heeft ook de soundtracks van the fly II en van se7en gedaan] God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves. |
|
quote: Wellicht wel eens iets van Mahler gehoord? Dat moet dan wel iets voor jou zijn, behoorlijk ZWAARmoedig. |
|
De StarWars I soundtrack is ook van Howard Shore, dacht ik. Ook wel mooi. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik luister Bach Beethoven en Vivaldi,het liefst met koren Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Kent er iemand the trans-siberian orchestra? Dat is een project waar een hoop leden van Savatage aan meegewerkt hebben. De laatste CD was een ode aan beethoven. Klassiek gemixt met hier en daar een snuifje Metal. Wel machtig als je uw stereo een beetje opendraait. (Wat overigens voor alle klassiek muziek geldt: als er een beetje tempo inzit en het redelijk bombastisch is geeft het wel een kick als je volumeknop open staat.) |
|
Ik luister veel Bach, vooral voor solo's vind ik het leuk, klassieke stukjes te gebruiken. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Kent iemand Waltari - Death metal symphony in deep c? Hier mengen ze klassiek met metal, maar niet zoals Therion dat doet, maar meer archetypisch. Erg goed. Qua klassiek houd ik er wel van, maar het is wel 'moment-muziek'. Zo is zijn stukken van Chopin, Liszt, Satie en Dvorak geweldig, evenals die van Wagner - Ride of the walkyries, Berloiz - Festival des fantastique, Saint-Sans - Danse macabre, Holst - The planets en nog een hele zooi waar ik nu ff niet op kan komen. Ook hedendaagse componisten als Phillip Glass en die andere soundtrack dude (ben ff z'n naam kwijt: Star Wars e.d.) Meest grensverleggend van deze tijd binnen de klassiek zal wel George Gershwin geweest zijn... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-01-2002 10:24] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ik luister op zich vaak klassiek, ligt er aan wat voor bui ik ben |
|
quote: Ik ken Waltari wel, ik vond t best wel weird klinken (ik was ook niet 100% nuchter op dat moment) en ook t feit dat er pakweg 2 uur nonstop Waltari werd gedraait maakte het er ook niet beter op , ik had trouwens laatst echt heel toffe modern klassieke muziek gehoord, (een of andere Duitse componist ..waarvan de naam mij even ontschoten is post ik maandag wel ff) echt heel gothisch sfeertjes was dat Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ik luister niet dagelijks naar klassieke muziek, maar ik vind het soms wel lekker om te horen. favorieten: - Modest Mussorgsky (o.a. Pictures at an exhibition, Night on the Bare Mountain e.d.) ( http://w3.rz-berlin.mpg.de/cmp/mussorgsky.html ) - Vivaldi (o.a. quatro stagioni; ofwel: de vier jaargetijden ) - Aram Khachaturian (o.a. sabredance) ( http://www.schirmer.com/composers/khachaturian/ ) En verder de wat zwaardere (depressieve) klassieke muziek. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Ik hou zelf het meeste van Beethoven's symfonieën (vooral no. 5 en 7). Mozart vind ik wisselend, het Requiem is prachtig, maar iets als 'Eine Kleine Nachtmusik' vind ik weer niks (is waarschijnlijk ook doodgedraaid). Ik heb best wat klassiek op vinyl eigenlijk. Ik ga denk ik vandaag maar klassieke muziek-dag maken. Ja, dat lijkt me een goed idee |
|
quote: Jazeker...erg mooi Waltari heeft ook 'A forest' van The Cure gecoverd,maar dat viel een beetje tegen ( origineel is beter) Mijn pa luistert veel naar klassiek en ik soms ook...favorieten : -Danse Macabre van Saint-Saêns -De Mattheüspassie van Bach -Don Giovanni van Mozart -Wilhelm Tell van Weber - Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Ik luister niet echt naar klassieke muziek maar wel naar darkwave zoals elend en arcana. Elend is eigenlijk gewoon klassieke muziek maar gewoon heel duister. Als je soms die schreeuwen er tussen door hoort heb je echt het gevoel dat er iemand gekweld wordt in de hel. Super goed . |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |