|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Dit heerscht! http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=2ZPFWCEIESJUE0DLQVVYLFHG4 Een gitaarduo dat een klassieke sonate speelt. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Schop. Vooral het derde stuk. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Toy Dolls!!! |
|
Wat kan me hier mij aanraden van Dvorak en Handel? Zijn die 'Slavische dansstukken'(oid?) van Dvorak leuk? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Dvorak heerscht. Latere symphonie-en zijn vrij bekend en door de slavische invloeden is het zeer gaaf. Haendel is wat mij betreft veel te brave en saaie meuk. Bekendst is natuurlijk the messiah, maar jeugd-herinneringen nagaande vond ik dit verschrikkelijk (dit i.t.t. tot een over-enthousiaste vader... ) Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Carmina Burana - Carl Orf, geweldig stuk, heb hem zelf gezongen (okai, niet helemaal maar de bekendste stuken eruit zoals O Fortuna) is echt geweldig om te doen [Dit bericht is gewijzigd door Kurk op 20-04-2006 16:14] |
|
Orff... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ben momenteel bezig met het leren van wat stukken van Anna Magdalena Bach, dus de stukken die ze in haar notenboek noteerde. Ofwel; stukken die door S. Back gecomponeerd zijn uit de stukken uit de boeken van Anna en zijn kinderen. Prachtig. |
|
J.S. Bach is erg tof, zit zeer knap in elkaar, met veel verschillende stemmen. Voor de metallaars onder ons kan ik de Cubaanse Leo Brouwer van harte aanbevelen. Die gast maakte echt fantastische dissonante composities met hele vreemde passages en akkoorden. Ook heel tof om te spelen, want hij schreef alles voor gitaar (en is dus niet gearrangeerd) en ligt ook erg lekker in de hand daardoor. |
|
Welke symphonien van Dvorak zijn, naast zijn 9e, het checken waard? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: +1 Dvorak ken ik niet, een dezer dagen eens checken |
|
Camille Saint-Saens- Danse Macabre zalige muziek supersferisch, dat getokkel signature |
|
Ah ja, een kleine twee weken terug zo'n 15 cds klassieke muziek gekocht op een rommelmarkt, o.a. ook Dvorak. 'k Heb ze allen nog maar één keer beluisterd, later maar eens aandachtiger doornemen. |
|
quote: de nieuwe wereld van Dvorak is een zaaalig stuk! signature |
|
Die is het, ja |
|
there is a goddess signature |
|
Op z'n tijd vind ik het wel lekker een stukje klassiek te draaien. Dat kan ook al met filmmuziek zijn, dat is meestal toch klassiek (bij de betere en langere films dan) |
|
Ik zit op het moment te luisteren naar J.S. Bach: Toccata and Fugue in D minor. Ik denk dat het zo ongeveer Bach 's bekendste werk is. Ik vind dreigende orgelmuziek best wel heerschen. Andere klassieke componisten die ik wel kan waarderen zijn: Mahler, Beethoven, Stravinsky, Hanff, Wagner, Dvorak, Chopin, Vivaldi en Glinka. [Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 20-08-2006 21:42] Verrassend triviaal |
|
quote: Weet je nog wat het precies was? De yousendit is inmiddels vervallen.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Het zou een stuk van Fernando Sor kunnen zijn, die heeft het een en ander van Mozart gebruikt als inspiratie voor eigen stukken. Bv: Variaties op een thema van Mozart op. 9 of op. 19 van de Zauberflöte. Dat zijn niet echt sonates maar variaties dus. Het zou ook kunnen zijn dat men zelf iets heeft bewerkt, dan kan het natuurlijk van alles zijn dat speelbaar is op de gitaar. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Ik begin steeds meer in de ban te raken van het werk van Alexander Scriabin. Nadat ik op TV 'Prometheus: The Poem Of Fire' had gehoord, kocht ik een CD-boxje met zijn vijf symfonieën, en een paar maanden geleden heb ik ook een CD met een aantal pianowerken (onder andere zijn tien pianosonata's) in huis gehaald. Scriabin was een heel merkwaardig persoon met zeer eigenzinnige theorieën over hoe kunst één zou moeten worden met religie en filosofie en zijn stukken hebben dan ook steevast een heel merkwaardige, ietwat ongemakkelijke sfeer. De lichtheid die iemand als Debussy ondanks de vreemde harmonieën altijd in zijn muziek behield, maakt bij Scriabin plaats voor een onzekere en bij vlagen deprimerende duisternis. Wat mij betreft een grote aanrader voor de op 'donkere' muziek gestelden onder ons - wat klassieke muziek betreft luister ik zelf de laatste tijd in ieder geval nauwelijks nog iets anders. |
|
Klinkt interessant, bedankt voor de tip, ik ken alleen watr pianosonates van Scriabin. Zijn ook erg mooi. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Scriabin Wat een gast! Een waarachtig originele geest! Hier moet ik zeker wat van luisteren! Na het werk maar eens rap naar de bieb. Wat Dvorak betreft, naast de negende (die natuurlijk heerscht) schijnt de 7de erg beroemd te zijn. Laatst draai ik de madrigalen van Monteverdi ook regelmatig. Prachtig a cappella samenzang, italiaanse renaissance stijl. Sowieso ben ik erg gecharmeerd van 'oude' muziek, dus renaissance en daarvoor. Iemand nog goede tips? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
C.P.E Bach :D Solfeggietto :D ? |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |