IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : klassiek Vorige pagina | Volgende pagina
DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 19-06-2003 17:04 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Oh, ik dacht dat alleen maar was om een beetje sofisticated over te komen


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 24-06-2003 21:08 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

MUHAHAHAHHA

ik ben true

ik heb meer Klassieke cd's dan metal cd's (sinds kort aangezien ik voor 1 euro per cd kon kopen)


Lost soul
some say the end is near....
Usericon van Lost soul
Posted 24-06-2003 22:00 by Lost soul Wijzig reactieProfiel van Lost soulQuote dit bericht

ik speel zelf (ongeveer 8 jaar) viool
En ja rachmaninov
Ook kan ik beethoven zeer goed waarderen!


Love is a curse


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 24-06-2003 22:57 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 24 juni 2003 22:00 schreef Lost soul het volgende:
ik speel zelf (ongeveer 8 jaar) viool
En ja rachmaninov
Ook kan ik beethoven zeer goed waarderen!


Rachmaninow rules!! Ben verslaafd aan het 2e en 3e pianoconcert (speel zelf namelijk klassiek piano). Monumentale stukken


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 25-07-2003 21:28 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 16:07 schreef wladimir het volgende:
Wagner - Gottendammerung ook verhalen uit de edda.

Zijn dat serieus verhalen uit de Edda? wow, dat luisterde ik al vanaf 10-jarige leeftijd

Erg gaaf btw


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2003 21:30 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Volgensmij is het een opera geinspireerd door de Noorse mythology.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 25-07-2003 21:34 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 21:30 schreef wladimir het volgende:
Volgensmij is het een opera geinspireerd door de Noorse mythology.
Gaaf! (ben nu een uitvoering daarvan aan het downloaden)!

Weet jij toevallig waar de Ring-Saga op gebasseerd is?


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2003 21:38 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 21:34 schreef Elfensteen het volgende:
Gaaf! (ben nu een uitvoering daarvan aan het downloaden)!

Weet jij toevallig waar de Ring-Saga op gebasseerd is?

Deze bestaat uit Gotendammerung, Siegfried, Walkuren, Das Rheingold.



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 25-07-2003 21:48 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 21:38 schreef wladimir het volgende:
Deze bestaat uit Gotendammerung, Siegfried, Walkuren, Das Rheingold.

Dank u!


mijn favo's btw:

Vivaldi
Bach
Wagner
Beethoven
Krisztina Vas Nørbæk (Orgel! zeer apart!)


(en even offtopic voor vladimir: kijk eens bij http://pdeceuninck.net/ dat is heel aparte fantasy/rare soort muziek, ik denk dat je het wel wat vindt, ik ken dit ongeveer 3 jaar en ben er weg van, laat het me even weten in ieder geval )


[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 25-07-2003 21:48]


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 25-07-2003 21:48 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

klere-edit!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2003 21:55 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 21:48 schreef Elfensteen het volgende:
Dank u!


mijn favo's btw:

Vivaldi
Bach
Wagner
Beethoven
Krisztina Vas Nørbæk (Orgel! zeer apart!)


(en even offtopic voor vladimir: kijk eens bij http://pdeceuninck.net/ dat is heel aparte fantasy/rare soort muziek, ik denk dat je het wel wat vindt, ik ken dit ongeveer 3 jaar en ben er weg van, laat het me even weten in ieder geval )

Voor meer info over wagner gewoon even googlen. Alhoewel je wel veel Duitse sites krijgt.

Ik zal is kijken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-07-2003 22:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Persoonlijk favo stuk van dit moment: Pachelbel-Cannon in d major


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 25-07-2003 22:58 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 25 juli 2003 21:48 schreef Elfensteen het volgende:

Krisztina Vas Nørbæk (Orgel! zeer apart!)



Als je dit digitaal hebt, zou je het op een bepaalde server willen gooien? Dit geld voor alle orgel muziek die je hebt trouwens


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 25-07-2003 23:30 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

Kan iemand mij nog componisten aanraden die veel melancholiek verwerken


Don't touch me. I'm evil.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 25-07-2003 23:33 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 22:58 schreef Claw het volgende:
Als je dit digitaal hebt, zou je het op een bepaalde server willen gooien? Dit geld voor alle orgel muziek die je hebt trouwens
Hmmm, ik heb het op dit moment op plaat, maar de cd's zijn in de bestelling, je zal dus even moeten wachten, ik stuur je wel even een mailtje als het er op staat


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 26-07-2003 14:03 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 23:30 schreef Rammoth het volgende:
Kan iemand mij nog componisten aanraden die veel melancholiek verwerken

*kick*


Don't touch me. I'm evil.


oak
Usericon van oak
Posted 26-07-2003 15:20 by oak Wijzig reactieProfiel van oakQuote dit bericht

Klassieke muziek is meestal best goed aan te horen


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 26-07-2003 22:20 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 23:30 schreef Rammoth het volgende:
Kan iemand mij nog componisten aanraden die veel melancholiek verwerken


Hmmz dan moet je zoeken in de richting van Romantiek / Impressionisme / Expressionisme denk ik, echt melancholiek is vrij moeilijk te vinden in klassieke muziek

Het Requiem van Mozart

Erik Satie, dan moet je wel een goede trage uitvoering hebben (dit verschilt van uitvoerder ik heb 2 cd's hiervan, de ene zuigt daarop wordt de muziek te snel gespeeld)

Grieg --> Peer Gynth suite --> Aase's Death

Mussorgski --> schilderijententoonstelling, compositie geschreven aan de hand van een schilderijententoonstelling van een overleden vriend waarbij hij muziek gecomponeerd heeft. Het idee van het stuk is dat je langs elke schilderij en de promenade loopt.


Verder weet ik weinig wat ik als melancholisch getint zou kunnen beschouwen, ik moet me nog eens flink gaan verdiepen in de middeleeuwen, romantiek en de klassieke muziek van de 19e en 20e eeuw (impressionisme,expressionisme,programma muziek, dodecafonie etc.) van de Barok weet ik al genoeg.

Wat ik iedereen verder aan kan raden om iniedergeval minstens 1 keer gehoord te hebben is het Sacre du Printemps van Stravinsky (expressionisme --> stroming waarbij de ritmiek een zeer belangrijke plaats krijgt ipv de melodie)

Videofragment -->
http://www.digischool.nl/ckv2/video/sacre1.wmv


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-07-2003 22:31 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Zbigniew Preisner - Requiem For My Friend

Dit is een echt absolute aanrader voor de wat duister gestemden onder ons die klassieke requiems een warm hart toe dragen! Hoe kan het duisterder, magistraal stuk werk!


I Find That I Am Not There...


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 26-07-2003 22:36 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 22:31 schreef rvanderholst het volgende:
Zbigniew Preisner - Requiem For My Friend

Dit is een echt absolute aanrader voor de wat duister gestemden onder ons die klassieke requiems een warm hart toe dragen! Hoe kan het duisterder, magistraal stuk werk!



Dat is een moderne componist? Net zoals Elend die stukken van Henri Purcell (middeleeuwen vocale composities) weer gebruikt en daar zelf op voortborduurt?


andere vraag heeft iemand toevallig namen van renaissance componisten die van die vocale composities maakten met allerlei stemlijnen door elkaar heen + verschillende talen en een dissonante chaos er meestal nog bij ook (god kon het toch wel volgen het was niet belangrijk of de mens het kon volgen of niet)



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-07-2003 22:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 22:36 schreef NolthuarII het volgende:
Dat is een moderne componist? Net zoals Elend die stukken van Henri Purcell (middeleeuwen vocale composities) weer gebruikt en daar zelf op voortborduurt?



Ja das een moderne componist, hij heeft ondermeer ook de film muziek geschreven voor de Trilogie: Blanc, Blue, Rouge.

Fantastische muziek ook!

Requiem for a Friend is echt heel erg mooi en duister en staat als een huis op zichzelf van de originaliteit (ondermeer gebruik van sopraansax)


I Find That I Am Not There...


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 26-07-2003 22:45 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 22:38 schreef rvanderholst het volgende:
Ja das een moderne componist, hij heeft ondermeer ook de film muziek geschreven voor de Trilogie: Blanc, Blue, Rouge.

Fantastische muziek ook!

Requiem for a Friend is echt heel erg mooi en duister en staat als een huis op zichzelf van de originaliteit (ondermeer gebruik van sopraansax)


Oke ik zal er eens wat van downloaden. Bedankt


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 26-07-2003 22:50 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 25 juli 2003 23:30 schreef Rammoth het volgende:
Kan iemand mij nog componisten aanraden die veel melancholiek verwerken


Het Adagio van Albinoni.

Adagio for strings van Samuel Barber (dat stuk van Platoon)

Dies Irae uit het requiem van Verdi

2e en 3e pianoconcert van Rachmaninov.

Symphonie nr. 40 van WA Mozart heeft ook wel zijn melancholisch strekje

Nocturnes van Chopin.

Thema van Schindlers List van John Williams

Thema van The Piano van Michael Newman.

Ik zal nog even kijken/denken wat er nog meer in mijn kast staat.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Rammoth
I see undead people.
Usericon van Rammoth
Posted 26-07-2003 22:51 by Rammoth Wijzig reactieProfiel van RammothQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 22:50 schreef Mithrandir het volgende:
Het Adagio van Albinoni.

Adagio for strings van Samuel Barber (dat stuk van Platoon)

Dies Irae uit het requiem van Verdi

2e en 3e pianoconcert van Rachmaninov.

Symphonie nr. 40 van WA Mozart heeft ook wel zijn melancholisch strekje

Nocturnes van Chopin.

Thema van Schindlers List van John Williams

Thema van The Piano van Michael Newman.

Ik zal nog even kijken/denken wat er nog meer in mijn kast staat.


dank u zeer
als ik je ooit tegenkom krijg je een biertje


Don't touch me. I'm evil.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 26-07-2003 22:57 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 26 juli 2003 22:51 schreef Rammoth het volgende:
dank u zeer
als ik je ooit tegenkom krijg je een biertje


Deal!!


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen