|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Oh, ik dacht dat alleen maar was om een beetje sofisticated over te komen You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
MUHAHAHAHHA ik ben true ik heb meer Klassieke cd's dan metal cd's (sinds kort aangezien ik voor 1 euro per cd kon kopen) |
|
ik speel zelf (ongeveer 8 jaar) viool En ja rachmaninov Ook kan ik beethoven zeer goed waarderen! Love is a curse |
|
quote:Zijn dat serieus verhalen uit de Edda? wow, dat luisterde ik al vanaf 10-jarige leeftijd Erg gaaf btw |
|
Volgensmij is het een opera geinspireerd door de Noorse mythology. |
|
quote:Gaaf! (ben nu een uitvoering daarvan aan het downloaden)! Weet jij toevallig waar de Ring-Saga op gebasseerd is? |
|
quote: Deze bestaat uit Gotendammerung, Siegfried, Walkuren, Das Rheingold. |
|
quote:Dank u! mijn favo's btw: Vivaldi Bach Wagner Beethoven Krisztina Vas Nørbæk (Orgel! zeer apart!) (en even offtopic voor vladimir: kijk eens bij http://pdeceuninck.net/ dat is heel aparte fantasy/rare soort muziek, ik denk dat je het wel wat vindt, ik ken dit ongeveer 3 jaar en ben er weg van, laat het me even weten in ieder geval ) [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 25-07-2003 21:48] |
|
klere-edit! |
|
quote:Voor meer info over wagner gewoon even googlen. Alhoewel je wel veel Duitse sites krijgt. Ik zal is kijken. |
|
Persoonlijk favo stuk van dit moment: Pachelbel-Cannon in d major Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Als je dit digitaal hebt, zou je het op een bepaalde server willen gooien? Dit geld voor alle orgel muziek die je hebt trouwens Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Kan iemand mij nog componisten aanraden die veel melancholiek verwerken Don't touch me. I'm evil. |
|
quote:Hmmm, ik heb het op dit moment op plaat, maar de cd's zijn in de bestelling, je zal dus even moeten wachten, ik stuur je wel even een mailtje als het er op staat |
|
quote: *kick* Don't touch me. I'm evil. |
|
Klassieke muziek is meestal best goed aan te horen |
|
quote: Hmmz dan moet je zoeken in de richting van Romantiek / Impressionisme / Expressionisme denk ik, echt melancholiek is vrij moeilijk te vinden in klassieke muziek Het Requiem van Mozart Erik Satie, dan moet je wel een goede trage uitvoering hebben (dit verschilt van uitvoerder ik heb 2 cd's hiervan, de ene zuigt daarop wordt de muziek te snel gespeeld) Grieg --> Peer Gynth suite --> Aase's Death Mussorgski --> schilderijententoonstelling, compositie geschreven aan de hand van een schilderijententoonstelling van een overleden vriend waarbij hij muziek gecomponeerd heeft. Het idee van het stuk is dat je langs elke schilderij en de promenade loopt. Verder weet ik weinig wat ik als melancholisch getint zou kunnen beschouwen, ik moet me nog eens flink gaan verdiepen in de middeleeuwen, romantiek en de klassieke muziek van de 19e en 20e eeuw (impressionisme,expressionisme,programma muziek, dodecafonie etc.) van de Barok weet ik al genoeg. Wat ik iedereen verder aan kan raden om iniedergeval minstens 1 keer gehoord te hebben is het Sacre du Printemps van Stravinsky (expressionisme --> stroming waarbij de ritmiek een zeer belangrijke plaats krijgt ipv de melodie) Videofragment --> http://www.digischool.nl/ckv2/video/sacre1.wmv |
|
Zbigniew Preisner - Requiem For My Friend Dit is een echt absolute aanrader voor de wat duister gestemden onder ons die klassieke requiems een warm hart toe dragen! Hoe kan het duisterder, magistraal stuk werk! I Find That I Am Not There... |
|
quote: Dat is een moderne componist? Net zoals Elend die stukken van Henri Purcell (middeleeuwen vocale composities) weer gebruikt en daar zelf op voortborduurt? andere vraag heeft iemand toevallig namen van renaissance componisten die van die vocale composities maakten met allerlei stemlijnen door elkaar heen + verschillende talen en een dissonante chaos er meestal nog bij ook (god kon het toch wel volgen het was niet belangrijk of de mens het kon volgen of niet) |
|
quote: Ja das een moderne componist, hij heeft ondermeer ook de film muziek geschreven voor de Trilogie: Blanc, Blue, Rouge. Fantastische muziek ook! Requiem for a Friend is echt heel erg mooi en duister en staat als een huis op zichzelf van de originaliteit (ondermeer gebruik van sopraansax) I Find That I Am Not There... |
|
quote: Oke ik zal er eens wat van downloaden. Bedankt |
|
quote: Het Adagio van Albinoni. Adagio for strings van Samuel Barber (dat stuk van Platoon) Dies Irae uit het requiem van Verdi 2e en 3e pianoconcert van Rachmaninov. Symphonie nr. 40 van WA Mozart heeft ook wel zijn melancholisch strekje Nocturnes van Chopin. Thema van Schindlers List van John Williams Thema van The Piano van Michael Newman. Ik zal nog even kijken/denken wat er nog meer in mijn kast staat. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: dank u zeer als ik je ooit tegenkom krijg je een biertje Don't touch me. I'm evil. |
|
quote: Deal!! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |