IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : klassiek Vorige pagina | Volgende pagina
b 11
Usericon van b 11
Posted 01-06-2004 12:16 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2004 11:53 schreef UberHeerscher het volgende:
Hou je van piano? Symfonisch? Opera? Hedendaags klassiek? Avantgarde?




Piano vind ik erg mooi, opera niet, ik ken niks van hedendaags klassiek, en wat avantgarde is weet ik niet.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 01-06-2004 15:23 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2004 11:58 schreef Spuitpoep het volgende:
iemand iets in zijn collectie van het Kronos quartet?


Ik ken Steve Reich met het kronos quartet (dacht ik?).

en als dit moet je een keer gehoord hebben:

Le Sacre du Printemps van Stravinsky


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 11-06-2004 22:25 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Okay, nee even wat anders, voor degenen die een (klassiek) instrument bespelen: welke componist vind je zelf het lekkerst spelen? Ik ga voor Bach.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 14-06-2004 21:58 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Heb jij Bach zelf horen spelen dan?


~ By the fallen one I shall arise ~


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-06-2004 22:00 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 22:25 schreef Killing Zoe het volgende:
Okay, nee even wat anders, voor degenen die een (klassiek) instrument bespelen: welke componist vind je zelf het lekkerst spelen? Ik ga voor Bach.

Als je klassiek gitaar als klassiek instrument kunt bestempelen... ja dan vind ik Bach ook het lekkerst spelen. Maar ik heb ook bijna alleen maar Bach gespeeld

@ Ishtar

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 14-06-2004 22:01]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 14-06-2004 22:04 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa



Klassiek gitaar is godverdomme wel degelijk een volwaardig klassiek instrument!
Maarre firefox.. hoezo heb je alleen maar Bach gespeeld?


~ By the fallen one I shall arise ~


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-06-2004 22:07 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 22:04 schreef Ishtar het volgende:


Klassiek gitaar is godverdomme wel degelijk een volwaardig klassiek instrument!
Maarre firefox.. hoezo heb je alleen maar Bach gespeeld?

Omdat ik speciaal klassiek les nam om stukken van Bach te kunnen spelen, verder heb ik wat middeleeuwse luitstukjes gespeeld...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 14-06-2004 22:11 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Gaaf zeg, ik ben bezig met een vingerzetting uit te zoeken voor Prelude, Fuga en Allegro (BWV 998);de prelude, maar ik vind het echt lastig. Heb je dat toevallig gespeeld?


~ By the fallen one I shall arise ~


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-06-2004 22:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 22:11 schreef Ishtar het volgende:
Gaaf zeg, ik ben bezig met een vingerzetting uit te zoeken voor Prelude, Fuga en Allegro (BWV 998);de prelude, maar ik vind het echt lastig. Heb je dat toevallig gespeeld?

Nee ik denk het niet... om eerlijk te zijn ken ik ook echt al die muziekstukken niet bij naam uit mijn hoofd. Ik had gewoon de mazzel dat ik klassiek gitaar heel snel oppakte. Ik heb vrij veel muziek van Bach op cd en als ik dan een heel mooi stuk hoorde dan wilde ik dat zelf ook spelen.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 14-06-2004 22:45 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Jammer , maar wel cool dat je zoveel van Bach gespeeld hebt. Ik heb alleen maar 19e eeuws gespeeld en dat Bach is wel heel wat anders maar wel een uitdaging. Maar jij bent ermee gestopt ofzo?


~ By the fallen one I shall arise ~


Turoliéva
Olorin enutúlië!!
Usericon van Turoliéva
Posted 18-06-2004 15:03 by Turoliéva Wijzig reactieProfiel van TuroliévaQuote dit bericht

Hey, een klassiek topic!! Heersch!!
Ben momenteel bezig met een spreekwoordelijke Mount Everest: het pianoconcert in A mineur van Grieg. Erg mooi, maar verd#@@!!*md moeilijk.


Engwenya ná alta, ar tulis rimbë auri! Nan urra!!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-06-2004 17:57 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 26 juli 2003 22:20 schreef NolthuarII het volgende:
Hmmz dan moet je zoeken in de richting van Romantiek / Impressionisme / Expressionisme denk ik, echt melancholiek is vrij moeilijk te vinden in klassieke muziek

Het Requiem van Mozart

Erik Satie, dan moet je wel een goede trage uitvoering hebben (dit verschilt van uitvoerder ik heb 2 cd's hiervan, de ene zuigt daarop wordt de muziek te snel gespeeld)

Grieg --> Peer Gynth suite --> Aase's Death

Mussorgski --> schilderijententoonstelling, compositie geschreven aan de hand van een schilderijententoonstelling van een overleden vriend waarbij hij muziek gecomponeerd heeft. Het idee van het stuk is dat je langs elke schilderij en de promenade loopt.


Verder weet ik weinig wat ik als melancholisch getint zou kunnen beschouwen, ik moet me nog eens flink gaan verdiepen in de middeleeuwen, romantiek en de klassieke muziek van de 19e en 20e eeuw (impressionisme,expressionisme,programma muziek, dodecafonie etc.) van de Barok weet ik al genoeg.




Wat is er nou weer melancholisch aan de schilderijen v.e. tentoonstelling? Requiem v Mozart kan ik me nog wat bij voorstellen, de uitvoering met Herreweghe vind ik persoonlijk verreweg de mooiste.
Ik denk als je melancholische muziek zoekt, dat je meer moet gaan zoeken naar de zware romantische kant; Requiems van bv Brahms, Verdi en zeker van Fauré. Verder werken van Wagner, Mahler, waar ik verder niks vanaf weet want ik vind het shit. Persoonlijk hou ik meer van Shostakovitsj, heeft ook erg donkere muziek geschreven.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 18-06-2004 17:58 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 25 juli 2003 23:30 schreef Rammoth het volgende:
Kan iemand mij nog componisten aanraden die veel melancholiek verwerken


Zie boven.. succes ermee.


~ By the fallen one I shall arise ~


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 09-07-2004 19:20 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Zijn mensen hier trouwens bekend met Dvorak, zijn symphony of the new world vind ik geweldig, nog meer liefhebbers en nog meer aanraders van zijn werk?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-07-2004 20:11 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

De hongaarse dansen van Dvorak zijn leuk, maar die van Brahms zijn beter. (Da's natuurlijk subjectief.) Ivan Fischer (dirigent) heeft wel mooie uitvoering daarvan.


~ By the fallen one I shall arise ~


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2004 23:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Voor de geïntereseerden:

Der Fliegende Holländer
Gezelschap(pen):
Limburgs Symphonie Orkest, Opera Zuid, Zuidelijk Theaterkoor
Dirigent:
Ivan Anguélov
Regie:
Mike Ashman
Solisten:
Geert Smits, Mark Beesly, Dorothy Grandia
Werken van:
Richard Wagner
Internet:
www.operazuid.nl

Beschrijving:
Aan de Noorse kust in een onbepaalde tijd ontmoet schipper Daland een Hollandse collega die hem rijkdommen biedt in ruil voor gastvrijheid en een echtgenote. Daland stelt hem voor aan zijn dochter Senta, die geobsedeerd is door de sage van de vliegende Hollander.
-----------------------------------
Landelijke Speellijst »
Rotterdamse Schouwburg - Grote zaal, (Rotterdam)
za 11.dec.04 20.15 €27,50 t/m 37,50


Ik ben er denk ik bij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 06-12-2004 9:35 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Debussy en Ravel.

Edit: Misschien moet ik ook maar vertellen waarom ik zoveel van hun muziek hou. Wel, eigenlijk hoef ik daar geen andere verklaring voor te geven dan dat het zo heerlijk dromerig en lekker tijdsdoorbrekend is. Ik vind het impressionisme als kunstvorm sowieso erg cool!

[Dit bericht is gewijzigd door Morningrise op 06-12-2004 9:37]


Waag eens een dansje!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 06-12-2004 22:16 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Paganini.

Enough said.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 06-12-2004 22:20 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2004 22:16 schreef Illusione het volgende:
Paganini.

Enough said.


vind je? Hoe hij te werk ging, en wat hij componeerde was natuurlijk ongelooflijk, maar om er nu nog naar te luisteren... Af en toe kan ik het wel waarderen, maar om een 3 uur durend concert uit te zitten, dat weet ik niet...
Veel gitaristen hebben spul van hem gedaan, en dat is weer wel gaaf



kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 06-12-2004 22:54 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 23:59 schreef Chelman het volgende:
Voor de geïntereseerden:

Der Fliegende Holländer
Gezelschap(pen):
Limburgs Symphonie Orkest, Opera Zuid, Zuidelijk Theaterkoor
Dirigent:
Ivan Anguélov
Regie:
Mike Ashman
Solisten:
Geert Smits, Mark Beesly, Dorothy Grandia
Werken van:
Richard Wagner
Internet:
www.operazuid.nl

Beschrijving:
Aan de Noorse kust in een onbepaalde tijd ontmoet schipper Daland een Hollandse collega die hem rijkdommen biedt in ruil voor gastvrijheid en een echtgenote. Daland stelt hem voor aan zijn dochter Senta, die geobsedeerd is door de sage van de vliegende Hollander.
-----------------------------------
Landelijke Speellijst »
Rotterdamse Schouwburg - Grote zaal, (Rotterdam)
za 11.dec.04 20.15 €27,50 t/m 37,50


Ik ben er denk ik bij.


VET. Jammer alleen dat ik een pauper ben


And my marlboro light


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 06-12-2004 22:59 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 5 december 2004 23:59 schreef Chelman het volgende:
Voor de geïntereseerden:

Der Fliegende Holländer
Gezelschap(pen):
Limburgs Symphonie Orkest, Opera Zuid, Zuidelijk Theaterkoor
Dirigent:
Ivan Anguélov
Regie:
Mike Ashman
Solisten:
Geert Smits, Mark Beesly, Dorothy Grandia
Werken van:
Richard Wagner
Internet:
www.operazuid.nl

Beschrijving:
Aan de Noorse kust in een onbepaalde tijd ontmoet schipper Daland een Hollandse collega die hem rijkdommen biedt in ruil voor gastvrijheid en een echtgenote. Daland stelt hem voor aan zijn dochter Senta, die geobsedeerd is door de sage van de vliegende Hollander.
-----------------------------------
Landelijke Speellijst »
Rotterdamse Schouwburg - Grote zaal, (Rotterdam)
za 11.dec.04 20.15 €27,50 t/m 37,50


Ik ben er denk ik bij.


Klinkt wel boeiend, beetje ver weg helaas. Concertgebouw is om de hoek!


~ By the fallen one I shall arise ~


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 06-12-2004 23:52 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 6 december 2004 22:20 schreef aerodis het volgende:
vind je? Hoe hij te werk ging, en wat hij componeerde was natuurlijk ongelooflijk, maar om er nu nog naar te luisteren... Af en toe kan ik het wel waarderen, maar om een 3 uur durend concert uit te zitten, dat weet ik niet...
Veel gitaristen hebben spul van hem gedaan, en dat is weer wel gaaf




Ik moet toegeven dat ik die mening deel, maar dan wat betreft zijn vioolwerken. Heel knap technisch allemaal, maar waar zit het liedje? Vindt ik zowiezo bij een aantal vioolconcerten. Luister liever altvioolconcerten, is wat melodieuzer en minder technische hoogstandjes.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 10-12-2004 23:08 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2004 17:57 schreef Ishtar het volgende:
Wat is er nou weer melancholisch aan de schilderijen v.e. tentoonstelling? Requiem v Mozart kan ik me nog wat bij voorstellen, de uitvoering met Herreweghe vind ik persoonlijk verreweg de mooiste.
Ik denk als je melancholische muziek zoekt, dat je meer moet gaan zoeken naar de zware romantische kant; Requiems van bv Brahms, Verdi en zeker van Fauré. Verder werken van Wagner, Mahler, waar ik verder niks vanaf weet want ik vind het shit. Persoonlijk hou ik meer van Shostakovitsj, heeft ook erg donkere muziek geschreven.


Die uitvoering zal ik eens opzoeken. Verder denk ik dat onze mening over melancholie nogal verschilt. werken van Wagner en Mahler vind ik niks met melacholie te maken hebben ze zijn ook niet echt zwaar vind ik. Van Shostakovitch ken ik alleen alle symfonien. Donker? verre van. Interessant, ja zeker

verdere aanraders voor 20ste eeuwse klassiek:

Stravisnky - Prometheus
Prokofjev - Scythian suite (symphony number 5)
- Lutoslawski - symfony nummer 3


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 10-12-2004 23:09 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

ik speel het weleens. Voornamelijk op de piano


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 12-12-2004 20:16 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 10 december 2004 23:08 schreef NolthuarII het volgende:
Die uitvoering zal ik eens opzoeken. Verder denk ik dat onze mening over melancholie nogal verschilt. werken van Wagner en Mahler vind ik niks met melacholie te maken hebben ze zijn ook niet echt zwaar vind ik. Van Shostakovitch ken ik alleen alle symfonien. Donker? verre van. Interessant, ja zeker

verdere aanraders voor 20ste eeuwse klassiek:

Stravisnky - Prometheus
Prokofjev - Scythian suite (symphony number 5)
- Lutoslawski - symfony nummer 3


Ja ik ben ook de symfonieën van Sjostakovitsj aan het beluisteren, van Haitink, maar heb ze nog niet allemaal beluisterd. En heeft hij geen donkere muziek geschreven? Luister alleen maar naar zijn oorlogssymponieën (7e en 8e) die gaan over het menselijk lijden en oorlog, of de 14e waar hij de dood als thema heeft.


~ By the fallen one I shall arise ~


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen