IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : klassiek Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-03-2010 10:32 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik sluit me bij een aantal andere mensen aan: elitair geneuzel. Gave muziek is gave muziek of het nu links- of rechtsom is gecomponeerd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-03-2010 10:33 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 10 March 2010 22:29 schreef karnivoor het volgende:
Jullie zijn niet elitair genoeg.


Als je echt elitair bent luister je natuurlijk alleen Black.

Ik ben trouwens aangenaam verrast dat 'de' ZMer en 'de' metalmuzikant bestaan, maakt grootse pseudo-intellectuele aannames formuleren een stuk gemakkelijker.


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 11-03-2010 10:38]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-03-2010 10:49 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 10:25 schreef Senjann het volgende... etc...


Iedereen die dit iets kan schelen steek je hand in de lucht. Als je zo nodig dit wil weten kun je net zo goed muziekwetenschappen o.i.d. gaan studeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 11-03-2010 10:50]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-03-2010 10:54 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht









Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2010 10:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 10:49 schreef Dypfrys het volgende:
Iedereen die dit iets kan schelen steek je hand in de lucht. Als je zo nodig dit wil weten kun je net zo goed muziekwetenschappen o.i.d. gaan studeren.
Kan mij iig meer interesseren dan de gemiddelde post op ZM.

Ga je nu in andre topics waar iemand iets uiteen zet posten dat iedereen beter klimatologie/psychologie/politiecologie/economie/bestuurskunde kan gaan studeren?
Als je graag oppervlakkig wilt chatten, gooi je MSN aan of surf naar de TMFchatbox.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 10:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 10:25 schreef Senjann het volgende:
Dit is niet enkel verkooppraat; hij beseft niet hoe goed zijn eigen kunst was.

Hoewel ik vind dat je totaal doorslaat in het ophemelen van bepaalde metal en bepaalde klassiek als kunstvorm (vooral omdat je daarmee andere dingen per definitie buiten lijkt te sluiten onder het mom van onwaardigheid) maak je wel wat sterke punten. Ik vind bovenstaande erg interessant, ik denk zelf ook dat veel metal uit den beginne per ongeluk heel goed was. En ik denk dat dat ook nog steeds gebeurt, zeker met bands met jonge onbezonnen leden die niet proberen op anderen te lijken maar gewoon muziek gaan maken.

edit: en dit geldt inderdaad niet alleen voor metal.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 11-03-2010 10:59]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2010 11:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 10:59 schreef ZelThoR het volgende:
, ik denk zelf ook dat veel metal uit den beginne per ongeluk heel goed was.

edit: en dit geldt inderdaad niet alleen voor metal.
Als je kijkt naar veel kvld bands uit de jaren '80, maar ook begin/midden jaren '90 denk ik dat, dat zeker zo is.
Er bestaan opleidingen waarin je leert hoe je een 'goed' popnummer maakt of hoe je een symfonie schrijft. Maar zo goed als alle metalmuzikanten, zeker uit de eerdere 'wave's', hebben niet een dergelijke opleiding genoten. Toch is het sommigen van hen gelukt toffe en pakkende rifs neer te zetten die meer dan twintig jaar naar dato nog boeien en goed zijn. Een combinatie van talent, gevoel en geluk denk ik. Net op het juiste moment dat juiste rifje, melodietje of loopje vinden.
Ook zijn er 'professionele' musici die nooit van hun leven iets boeiends zullen uitpoepen. Het schrijven van een 'goed' stuk muziek heeft wel degelijk met genetische gaven en geluk te maken.
Maar ja, bij wat eigenlijk niet. Al denk ik dat een bepaalde mate van professionaliteit bij het schrijven van toffe muziek (of andere kunstdisciplines) een stuk minder een vereiste is dan bij andere beroepen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-03-2010 11:26 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 10:58 schreef kwelgeest het volgende:
Kan mij iig meer interesseren dan de gemiddelde post op ZM.

Ga je nu in andre topics waar iemand iets uiteen zet posten dat iedereen beter klimatologie/psychologie/politiecologie/economie/bestuurskunde kan gaan studeren?
Als je graag oppervlakkig wilt chatten, gooi je MSN aan of surf naar de TMFchatbox.


natuurlijk niet. Ik vraag mij echter serieus af wat de winst is uit deze uiteenzetting.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2010 11:33 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:26 schreef Dypfrys het volgende:
natuurlijk niet. Ik vraag mij echter serieus af wat de winst is uit deze uiteenzetting.
Wellicht vindt meneer wel satisfactie in de hoop dat door zijn posts bepaalde artiesten meer beluisterd gaan worden. Of wellicht vindt hij het persoonlijk fijn kennis te delen met anderen.
Een manier van jezelf uitten.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 11-03-2010 11:33]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-03-2010 11:41 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:33 schreef kwelgeest het volgende:
Wellicht vindt meneer wel satisfactie in de hoop dat door zijn posts bepaalde artiesten meer beluisterd gaan worden. Of wellicht vindt hij het persoonlijk fijn kennis te delen met anderen.
Een manier van jezelf uitten.


Aha. Ik gok op reden 2.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 11:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:26 schreef Dypfrys het volgende:
natuurlijk niet. Ik vraag mij echter serieus af wat de winst is uit deze uiteenzetting.

Wat win jij met jouw gelul dan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Senjann
Usericon van Senjann
Posted 11-03-2010 11:47 by Senjann Wijzig reactieProfiel van SenjannQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:11 schreef kwelgeest het volgende:
Ook zijn er 'professionele' musici die nooit van hun leven iets boeiends zullen uitpoepen.


Sterker nog: gaan virtuositeit en goede moderne muziek zelden gepaard. Er is een verschil tussen een kunstje kunnen en kunst maken. Het merendeel van de mensen heeft de neiging meer van kunstjes dan van kunst te houden, dus is er ook nog een zeer sterke persoonlijkheid nodig om daar als virtuoos weerstand aan te bieden.

De combinatie virtuositeit en compositietalent is al van een zeldzaamheid waarvan de moed je in de schoenen zakt; beide volmaakt integreren is voor het laatst gedaan door uh... Beethoven?

quote:
Op 11 March 2010 11:11 schreef kwelgeest het volgende:Het schrijven van een 'goed' stuk muziek heeft wel degelijk met genetische gaven en geluk te maken.


Bingo


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-03-2010 11:50 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:42 schreef ZelThoR het volgende:
Wat win jij met jouw gelul dan?


Zo leer ik wat de mens bezielt


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 11:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:50 schreef Dypfrys het volgende:
Zo leer ik wat de mens bezielt

OK

Maar zonder gekheid, dit is een forum en op een forum wordt over shit geluld. Ik verbaas me er ook weleens over waar sommige mensen het over willen hebben, maar ja, het zal wel nodig zijn. Live and let live Produceer zelf ook genoeg bagger, dus


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 11:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 11:47 schreef Senjann het volgende:
De combinatie virtuositeit en compositietalent is al van een zeldzaamheid waarvan de moed je in de schoenen zakt; beide volmaakt integreren is voor het laatst gedaan door uh... Beethoven?

Ha, makkelijk! *paradepaardje van stal*

Gojira




Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-03-2010 11:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Vliegende walvissen en Death metal combineren vind ik eigenlijk knapper .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 12:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ook, ja

fekcing hippies


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2010 12:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 March 2010 11:11 schreef kwelgeest het volgende:
Het schrijven van een 'goed' stuk muziek heeft wel degelijk met genetische gaven en geluk te maken.



Ik zou dat genetische niet zo groot houden, als kind moet je eerst nog even leren luisteren, en een soort toonperceptie creeeren. veel mensen zijn nog altijd toondoof.

Maar dat een "talent" na een bepaalde leeftijd niet meer aan te leren is mag wel duidelijk zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-03-2010 12:07 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Maar inderdaad een goed voorbeeld; veel Death metal maakt het zich compositorisch gemakkelijk vanaf. Zelfde voor het oudere werk van Gojira. Wereld van verschil als je iets als 'Wisdom comes' met 'The art of dying' vergelijkt.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2010 12:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik vind dat hele Gojira nogal zaad.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 12:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

@GL:
Klopt, hoewel het oude werk natuurlijk ook gewoon heel vet was. En sommigen vinden juist dat oude werk met goede redenen beter.

Maar het nieuwe werk laat heel goed zien dat ze én kunnen spelen én kunnen componeren én nog wel gewoon vette liedjes maken.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 11-03-2010 12:10]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Senjann
Usericon van Senjann
Posted 11-03-2010 12:24 by Senjann Wijzig reactieProfiel van SenjannQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 12:10 schreef ZelThoR het volgende:
Maar het nieuwe werk laat heel goed zien dat ze én kunnen spelen én kunnen componeren én nog wel gewoon vette Nickelback liedjes coveren.


Ik geef meteen toe dat ik niet op de hoogte ben van de Franse nu-death scene, en geen flauw idee heb waar die lui normaliter hun virtuositeit verstoppen.

De vergelijking met Beethoven, echter, gaat scheef vanuit elk perspectief.

[Dit bericht is gewijzigd door Senjann op 11-03-2010 12:32]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2010 12:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 12:24 schreef Senjann het volgende:
Ik geef meteen toe dat ik niet op de hoogte ben van de Franse nu-death scene, en geen flauw idee heb waar die lui normaliter hun virtuositeit verstoppen.

:')
quote:
De vergelijking met Beethoven, echter, gaat scheef vanuit elk perspectief.

Want?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-03-2010 13:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 March 2010 12:24 schreef Senjann het volgende:
De vergelijking met Beethoven, echter, gaat scheef vanuit elk perspectief.
Vind ik niet. Zonder Beethoven hadden we nooit "Roll over Beethoven" gehad van Chuck Berry. (En die film over die St. Bernhard, maar dat terzijde) Aangezien metal uit de rock voortkomt, en alle rock weer gejat is van negermuziek zoals Chuck (Berry, niet Billy of Schuldiner) die maakte, is er wel degelijk een link tussen Beethoven en de hedendaagse metal van b.v. een Gojira.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 11-03-2010 13:12]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2010 13:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Senjann praat over muziek alsof het verschillende soorten zijn die eenmaal gesplitst niet meer kunnen paren.
Als iedereen dezelfde breedte in zn muzieksmaak had als hem zou dat wel misschien kloppen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen