|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
De 3e symfonie van Górecki is erg gaaf inderdaad. Ik heb niet heel veel klassieke CD's maar die in ieder geval wel. Overigens schreef de zangeres van Lamb nav het beluisteren van het werk van Górecki de lyrics voor het triphop meesterwerk 'Gorecki'. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Dit is overigens één van mijn favoriete klassieke stukken de laatste tijd: Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Dat laatste stukje komt mij bekend voor. |
|
Een van mijn favoriete componisten, Arvo Pärt. De cello versie van Fratres kan ik grijs draaien zonder dat het verveelt: Verrassend triviaal |
|
grrrrr, dit nummer doet me denken aan een klassiek stuk (of een film) maar ik weet de titel niet wie kan me helpen? signature |
|
damn dit blijft subliem signature |
|
|
|
Damn. |
|
De nieuwe plaat van Nils Frahm (Spaces) is echt prachtig, het beste wat ik tot nu van hem gehoord. Ontzettend veel dynamiek. Hier is een track van het album: [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 25-11-2013 15:39] |
|
Fijne artiest, die nieuwe ga ik dan ook maar eens opzoeken. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
eigenlijk was Mozart echt wel een vetzakske signature |
|
Was op de vorige pagina al gepost Hypnos! quote:Deze is mooi. Lijkt net Aderlating op het einde. Zijn er meer zulke onheilspellende werken (van deze man of van iemand anders) aan te raden? edit: Ik heb dit zojuist even in FLAC binnengehaald, samen met wat ander Pendereckispul. Goede muziek! Ga ik zeker vaker draaien. quote:Even opzoeken. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 22-03-2014 4:43] |
|
|
|
|
|
Schnittke, heersch, ja! Gisteren mensen nog bachdag gevierd? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Ik vind die Penderecki mooier, maar Schnittke zal ik ook even opzoeken. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 23-03-2014 4:45] |
|
|
|
Beetje duistere klassieke muziek altijd wel relaxt. https://youtu.be/pS_ugXDCycY [Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 08-06-2015 21:24] Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis |
|
quote:Die is inderdaad mooi. De hele CD is trouwens goed Elke uil was ooit een uilskuiken |
|
Hoort overwegend neoclassical ook in dit topic thuis? Anoice - The Three-Day Blow (aangepaste versie, origineel staat op een album van Takahiro Kido): Corde Oblique - Averno (beetje folky vibe): |
|
quote: Jazeker, hij heeft er momenteel 2: Circumstancia en A journey through the depths of the soul. Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis |
|
aVoor als je van doom en Sigur Ros houdt. Ofzo. Mooi iig https://www.youtube.com/watch?v=bPhrG82nV2c# (vooral op 26:44) When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik heb vandaag Sorrow gekocht, de herinterpretatie van Górecki's derde symfonie door Colin Stetson. De originele compositie vind ik ontzettend knap, maar het raakt niet echt een snaar bij mij, maar de invalshoek van Stetson weet mij wel te raken. Hij pakt het aan op een manier die voor mij vertrouwd aanvoelt, soms bijna richting post-rock (Godspeed You Black Emperor!) zonder het Górecki-stuk te verloochenen. Er zitten zelfs tremolerende blackmetalgitaren en drums (gespeeld door Greg Fox, bekend van o.a. Liturgy en Zs) in! Daarbij blijft het kenmerkende melancholische gevoel wel enorm hangen en Stetson vergroot dat met een zwaardere toonzetting. Ontzettend mooi. Het album staat volledig op YouTube om je een impressie te geven: [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 06-07-2016 23:18] |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |