|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: moonlight is een van de bekendste stukken van beethoven, wie kent het niet... op zich ook niet echt een moelijk stuk om te spelen, kwestie van oefenen uiteraard. |
|
Als je veel oefent kun je bijna alles spelen ja hahahaha |
|
quote: ahum, jij hebt het vast over het eerste deel... je moet de andere twee delen eens proberen... die zijn echt supermoeilijk... HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
quote: speel al 12 jaar piano doos |
|
quote: dat weet ik toch niet lul ik speel ook al 9 jaar en ik vind hem ook moeilijk sorry hoor... tss HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
ik ken alleen de vlooienmars |
|
ik speel geen pianodoos |
|
quote: das ook best leuk HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
ja dat vind ik nou ook wel af en toe, maar na een tijdje gaat het best wel vervelen |
|
moet je vader jacob instuderen HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
quote: godverdegodver, je denkt toch niet dat ik een gozer ben? |
|
On -klassiek- topic graag... |
|
Ik heb Moonlight sonata in mijn slaapmuziek lijstje..prachtig mooi Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Kent iemand Edgar Varesse [of iets dergelijks?]. Dat is Industrial uit de jaren 20. |
|
quote: |
|
Heb net 'shine' gezien op rtl 4, vooral zeer mooie muziek (vnl. piano) |
|
zo ook ff voor de tv hangen ja hehehe |
|
Vroeger als baby zette m'n moeder me altijd op de bank voor de TV en dan ging Kleine Slechtheid klassieke muziek kijken. En dat kon ik wel uren aan een stuk. En ik kijk de laatste tijd veel klassiek in de namiddag op nederland 1. Kerkklassiek welteverstaan. |
|
quote:Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ritmisch stampende stoommachines? |
|
Ja goeie vraag [Dit bericht is gewijzigd door Witchking op 27-08-2002 22:59] |
|
quote: Volgens mij wel. Ik kan je geen MP3's geven, aangezien ik die zelf niet meer heb. Klinkt in elk geval erg apart. |
|
Een aantal persoonlijke favorieten zijn Grieg, Dvorak, Smetana, Ravel en Tchaikovsky. Iemand bekend met Ravel's Bolero? Hetzelfde thema dat constant herhaald wordt met andere instrumenten...op een gegeven moment klinkt het zelfs meer als jazz dan als klassiek!! |
|
quote: Argh, ja ik ben met Ravel's Bolero doodgegooid. Wie kent dat niet... Grieg en Tchaikovsky vind ik ook erg goed. |
|
quote: Idem, reeds vanaf mijn 8ste krijg ik die plaat al te horen. Raar genoeg schijnt iedereen de naam Ravel wel te kennen (een aantal vrije geesten zelfs de Bolero) maar dan houdt het meestal wel op. Prachtig, die kinderlijke fantasie van die man.... |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |