|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Zo'n boks is gaaf ter kennismaking maar de productie is af en toe toch wel behelpen ( en dat van een 'bleckie'). Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Qua geluid valt het me niks tegen. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
De prijs/kwaliteit-verhouding is bijna altijd wel goed. Dat hoor je mij niet ontkennen. Maar optimaal is vaak ook weer wat anders. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Maar klassiek hoor je ook niet op cd te luisteren maar in een opera. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Ja ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Laten we de disucussie van Monteverdi maar even ziten, ik zal het eens aan mijn leraar vragen (morgen weer bijvak oude muziek), ik heb er wel ideeën over maar ik weet het ook niet precies. Ik begrijp alleen je eerste opmerking niet helemaal, bedoel je met moderne muziek gewoon popmuziek of hedendaagse klassieke muziek? Die is nl. wel heel doordacht, al is het natuurlijk nu veel meer versplinterd en heeft iedereen een eigen stijl/manier van componeren enzo. Eerlijk gezegd ken ik Palestrina niet echt, wel eens vaag iets van gehoord maar niet zo bewust. Ik vind zelf de motetten en chansons van Josquin de Prez erg mooi, ongelofelijk uitgebalanceerd en kleurrijke muziek! Ook Gesualdo is zeer de moeite waard en kan ik iedereen wel aanraden! Ik las laatst op internet dat zijn dissonantgebruik dermate gedurfd was dat pas eeuwen later men dit weer (en meer) in zijn muziek wilde toepassen. Het aparte verhaal rondom hem is ook wel bijzonder: Hij trof zijn vrouw aan in bed met haar minnaar en heeft hen beiden vermoord. Aangezien hij van adel was werd hij hierom niet vervolgd. (Net als nu de eerwraak trouwens, ik denk dat dit hetzelfde is. Destijds sprak men denk ik gemakkelijker over eer - een zwart-wit-kwestie - in plaats van het subtielere en moralistisch-verantwoorde schuldgevoel.) De rest van zijn leven werd hij echter wel verteerd door een vreselijk schuldgevoel ten opzichte van zijn geliefde; hij trok zich sindsdien terug op zijn kasteel en componeerde de meest prachtige muziek. Het is erg donkere muziek, en tijdloos. Met name Gesualdo is gewoon ronduit verslavend! Van zowel Josquin als Gesualdo heeft het almachtige Hilliard Ensemble muziek op cd gezet, zij creëren echt de sfeer van die tijd, het is echt het mooiste wat er is. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: in een opera....? zoals? ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Klassiek is niets mis mee. Soundtracks van films als Bram Stokers Dracula liggen hier thuis |
|
is u een iscariot menneke? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Concertgebouw oid. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Volgende week vrijdag (en zaterdag) in de Doelen, in de mooiste stad van Nederland, Slavische dansen van Dvorak, Janacek en Smetana. Ik ben daar. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: Dat is inderdaad dé plek om een opera op te voeren... ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: Het dak eraf, gave stukken zijn dat! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: Je snapt het punt. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Woei, en a.s. woensdag naar een uitvoering van de requiem van Verdi in het concertgebouw, vette shit. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: Vet idd ja! Aankomende vrijdagavond samen met mijn pa naar een celloconcert van Haydn. (In Vredenburg). an evil incarnation of DEATH! |
|
klassiek? ehm tjah klassiek is niet echt iets voor mij ehm maarja niet alles van het klassiek is bagger hoor |
|
quote: spelfout weggehaald... |
|
Haar reply is nou het harde bewijs dat je naar goede muziek moet LEREN LUISTEREN; dat het niet iets is dat zich in hapklare brokken aandient zoals een simpel popliedje. Je kunt het onmogelijk waarderen als je verwacht dat je het in een keer begrijpt of doorgrondt, misschien begint je wat te dagen als je keer op keer aandachtig luistert; dat is meer wat klassiek is, en dat nou ook juist het gave ervan. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: Het concertgebouw? daar kun je een flinke opera niet eens kwijt, qua toneeltechnische voorzieningen. Daar heb je een flinke schouwburg voor nodig, met Toneeltoren, mechanische trekkenwand en orkestbak. [Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 22-11-2007 15:22] |
|
hehe dat zei ik ook alleen dan met een bepaalde ondertoon. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Ah. ok. ik begrijp beter dan . Dus |
|
mooi plaatje. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Is van de Nationale reisopera, heb ik een tijdje voor gewerkt |
|
Gaaf, vandaar dat je ook meteen die vaktermen in de groep gooide hehe. Ik heb persoonlijk helemaal niks met opera, nooit eentje live gezien. Maar mocht jij erbij zijn als ze speelden? Lijkt me wel bijzonder zo'n baantje! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |