|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
k speel zelf in een harmonie.... tijdje geleden hebben we lord of the rings gespeeld wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Klassiek heerscht! Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Vivaldi heerscht! |
|
quote:Wat speel je dan? |
|
Ik zie de logica er wel van in. Ik luister er veel naar, maar speel bijna alleen maar klassiek. (Cello) Zijn er meer klassieke muzikanten aanwezig? |
|
Kent iemand Elgar? En is het de moeite waard? |
|
Mendelsohn true disco chick |
|
quote:Wat speel je dan? true disco chick |
|
quote: De stukken die ik er van gehoord heb vond ik wel mooi. Vind altijd moeilijk om een omschrijving te geven voor klassieke muziek. Ik denk dat als je Vivaldi en in mindere mate Dvorak kan waarderen, dat je dit wel mooi zal vinden. |
|
quote:ok, bedankt. Van Dvorak kan ik wel waarderen, vivaldi ken ik nog niet echt. |
|
Np: Grieg - morning mood |
|
het enige klassiek stuk wat ik echt vet vind is Requiem van Mozart. Wat niet wil zeggen dat ik de rest niet kan waarderen, maar dat stukje is echt vet. |
|
quote: Dvorak? hehe, dat is de noorse QWERTY Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Komt hij weer hoor. |
|
quote: Klassiek piano. Niet prof, of zo. Gewoon voor mezelf. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: , ik ook ben nu begonnen aan tocatta en fuga van Bach in D groot was het dacht ik... Orgelstuk op de piano. Rachmaninov |
|
quote: Die heb ik ook op cd binnenkort maar weer eens luisteren echt Geweldig! Expressionistisch vooral gericht op de ritmiek |
|
quote: Toccata en fuga is inderdaad voor kerkorgel. Vroeger ook gespeeld. Speel nu dus piano, klinkt niet echt, als ik eerlijk ben. En JA: Rachmaninov Heb je 'Shine' ook gezien? Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Mwah ik ben eraan begonnen of het ergens naar gaat klinken merk ik wel en als het niet klinkt pak ik wel een ander stuk ben ook nog met andere dingen bezig. Ja ik heb 'Shine" gezien, wel een vermakelijke film behalve dat astrologische gedoe wat echt nergens op sloeg. |
|
Kent of heeft iemand hier een origineel van de Peer Gynt Verhalen uit de (ik dacht) Noorse mythologie? Kon niet veel vinden in bibliotheken en zo. Dit i.v.m. de klassieke werken van Grieg die erop gebaseerd zijn... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Tja, dat was wel een beetje jammer. Maar de rest... goed geacteerd en het 3e pianoconcert van Rachmaninov.... geweldig!!! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Noorse mythology - edda Wagner - Gottendammerung ook verhalen uit de edda. De muziek van grieg is echt geweldig! Orgel heerscht mijn moeder speelde het en me oom speelt het nog steeds. Maar een orgel kan je moeilijk kwijt in je huiskamer (een kleine wel doch). |
|
Het enigste klassiek stuk waar ik naar het luister is Canon in D van Pachelbel. Die is echt www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
quote: daarom heb ik een piano in de huiskamer staan. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |