|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nou, laat ik me dan eens open opstellen: Ik kan me weinig voorstellen bij hetgene je probeert over te brengen. Licht eens toe ? Ik zal als eerste toegeven dat populaire muziek eerder een imago probeert te verkopen (en vaak met groot succes) dan een échte boodschap (hoewel je uitstekend in discussie kan over wat een échte boodschap is), maar laten we even niet vergeten dat ook veel klassieke muziek destijds als 'popie-jopie' werd beschouwd. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Wel, de grote Beethoven heeft het niet op de nog fijngevoelige trommelvliezen en licht bëinvloedbare ziel van onze jeugd voorzien, of wel soms? Beethoven's meesterwerken vormen geen gevaar voor de orde, tucht en goede smaak in ons dorp; dit in tegenstelling tot die abjecte ketelmuziek die de hoofden van onze jongemannen al te zeer verhit en wel móet leiden tot het immoreel gedrag dat wij tot op heden buiten de muren van onze God-vrezende gemeenschap hebben weten te houden. Wij bidden Hem te waken over onze kudde, terwijl wij al het menselijk mogelijke zullen betrachten om te verhoeden dat onze gemeenschap ten prooi valt aan Beëlzebub en wij ons verdere aardse leven zullen wegkwijnen temidden van losbandigheid, misbruik van God's naam en sodomie. En derderangs emo-muziek die eind jaren tachtig al was achterhaald. Hoogachtend, Howard Komproe |
|
quote:Nou. Ik weet niet of de meeste ZM-ers waar ik van en over lees model staan voor dit soort jongemannen, maar volgens mij zijn ze vaak braver dan de gemiddelde SGP-er. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Mooi geschreven Maar goed, buiten de geslaagde grap, klopt er van het volgende verwijt jegens Gojira dus ongeveer niks: "derderangs emo-muziek die eind jaren tachtig al was achterhaald". We zijn nu weer bij stap 0, want ik ga je wederom vragen uit te leggen waarom je dit vindt. Nu mag je zeker weer een mooi verhaal erom heen bakken ter meerdere vermaak en glorie, maar dan ga ik in ieder de daadwerkelijke discussie snel minder interessant vinden. Iemand die boude stellingen doet maar die weigert uit te leggen kan ik maar beperkt van genieten, mooie verpakking ten spijt. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Maar is 'negermuziek' wel afgeleid van klassiek? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Alle drie met nadruk op de eerste twee punten. Smaak bestaat zowel uit je referentiekader als uit een 'persoonlijke' smaak. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Vast wel. Het is algemeen bekend dat negers alles jatten wat los en vast zit. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Het grootste deel van het 'geneuzel in de marge' en de muziek van de meeste mindere goden die de afgelopen 500 jaar hebben gemeend ook wat riedeltjes op te moeten schrijven heeft de tand des tijds niet overleefd. Wij zitten nu met de 3-5% van de klassieke muziek die het waard was om te behouden. Zo gaat het vast ook wel met metal, met het verschil dat metal niet per se iets van een elite is, zoals klassieke muziek ooit aan de adel was voorbehouden, maar van iedereen. Waar de meeste stemmen gelden is de middelmaat koning. Matige muziek krijgt zo dus een kans om te overleven, ten koste van de buitengewoon goede muziek. |
|
quote:Daar heb je natuurlijk een punt. Maar het lijkt mij dat al die negerslaven waar gospel en soul e.d. in den prille beginne vandaan kwam niet 's avonds met z'n allen naar uitvoeringen van Bach en Beethoven zaten te kijken en zo hun inspiratie opdeden. Ik heb licht het vermoeden dat de 'roots' van 'negermuziek' niet bij Europees klassiek ligt. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Ja ok. Maar Chuck Berry, waar ik het over had in mijn voorbeeld, maakte echte rock en roll én een nummer over Beethoven. En zonder de rock van Chuck Berry en aanverwante muzikanten hadden we geen metal gehad denk ik. Dus er is op die manier wel een link tussen Beethoven en metal, wat andere klassiek buiten Beethoven betreft weet ik het ook niet. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ja koekkoek. Jij degradeert populaire muziek direct tot middelmaat. Geldt jouw redenering dan niet voor klassieke muziek? veel stemmen=middelmaat? Ik dacht het niet. Edit: tevens ben ik van mening dat de tand des tijds niet per se een reden is om iets matig of buitengewoon goed te noemen. En wat dan de tand des tijds precies inhoud... Mensen blijven toch verschillende muzieksmaken houden dus toch de meeste stemmen gelden dan maar? [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 11-03-2010 14:07] "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote:Populaire muziek is dan ook slechts populair omdat het volk er mee wegloopt. Zegt genoeg over die populaire muziek, lijkt mij. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Maar mijn vraag is: loopt een deel van dat volk ook niet weg met bijvoorbeeld de 5e symphonie van Beethoven? Of telt dat dan ineens niet meer als populair? "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote:Niet altijd denk ik. Sinds Michael Jackson de pijp uit is schijnt iedereen met zijn muziek weg te moeten lopen. Neemt niet weg dat "Thriller" één van de genialere albums van de jaren tachtig is. En symphonie nummer 5 van Beethoven blijft één van de meest bekende klassieke stukken, maar ik blijf het, net als b.v. de Mattheus Passion van Bach of de Carmina Burana van Orff, geweldige muziek vinden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Volgens mij stopt men met luisteren na twintig seconden en gaat dan fijn Lee Towers weer aan. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Toeval? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ho ho ho. Een aanzienlijk deel van de klassieke muziek was wel zeker bedoeld voor het publiek. Kerkmuziek was bedoeld voor het gewone volk, meesters als Paganini werden juist veracht om hun muziek ter vermaak en onorthodoxe werken. Klassieke muziek was zeker alleen niet voorbehouden aan de adel, hoewel zij wel als weinigen opdrachten ervoor konden doen uit gaan. True, het gewone volk had meer met vaudeville dan sobere uitvoeringen, maar de scheidslijn was niet altijd zo strikt. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote:Ik denk niet dat de Carmina Burana vaak langer dan 'O Fortuna' aanstaat. En Mattheus Passion?? Wa's da? Bij de Branderburger concerten houdt het op, hoor. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Dus: muziek dient men te beoordelen door naar het publiek te kijken dat deze muziek kan waarderen. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Hier in Uden voeren ze elk jaar de Mattheuspassie uit met Pasen in de kerk, en in Zutphen waar ik eerst woonde was dat ook altijd. Eén van de weinige momenten dat de kerk afgeladen vol zat, fans genoeg voor dergelijke evenementen. Of wellicht begeef ik me steeds naar elitaire evenementen? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: En dan te bedenken dat de Carmina Burana gebaseerd zijn op bierliederen die in vroeger tijden als ordinair en populair werden beschouwd. De wereld kan raar lopen. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: En zie, Darkthrone is kudt. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Welneen. Klassieke muziek wordt tegenwoordig wel als elitair bestempeld (alhoewel ik geen idee heb waarom, de technieken en stijlen van klassieke muziek komen nog steeds uitgebreid terug in moderne muziek, het meest herkenbaar in filmmuziek vaak), maar er is niets 'elitairs' aan. Het is voor iedereen toegankelijk, betaalbaar en beschikbaar. Weinig elitairs aan dus. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote:Het schijnt dat Mozart b.v. IRL ook best een schalkje was.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |