IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Restaurant aanrader topic (lekker eten) Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 19-12-2011 20:40 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

+1

Godver de bloemetjes, wat was dat goed. Nog onder de indruk!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 19-12-2011 20:43 by Schuurman Profiel van Schuurman

Sterker nog, ze hebben nu een "Menu prix de amis" - een 3 gangen menu inclusief 3 glazen wijn voor €50,-. Dat is écht crimineel weinig voor zo'n tent. Ik zeg: doen!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 19-12-2011 20:45 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Siked voor buikspek met gelakte, gerookte paling!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-12-2011 20:54 by M. Profiel van M.

quote:
Op 19 december 2011 20:20 schreef powertieke het volgende:
La Bodega in Maastricht.

Sukhothai ook daar! Ziet er niet uit, kutmuziek, belachelijke inrichting, maar beste Panang Curry ever!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 19-12-2011 21:03 by intothevoid Profiel van intothevoid

In Harderwijk kun je ook prima eten bij Klein Parijs. Niet heel chique, niet heel spectaculair, wel voor een paar tientjes lekker eten als je toch in de buurt bent. Geen menukaart (wekelijks wisselend krijtbord, meen ik), prima wijnen.


You have time. You are doing fine.


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-12-2011 21:32 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 19 december 2011 20:43 schreef Schuurman het volgende:
Sterker nog, ze hebben nu een "Menu prix de amis" - een 3 gangen menu inclusief 3 glazen wijn voor €50,-. Dat is écht crimineel weinig voor zo'n tent. Ik zeg: doen!
Da's verdomme niet teveel. Mocht ik ooit nog in Harderwijk komen, dan zal ik het onthouden.


Huisbaas_Bob
Usericon van Huisbaas_Bob
Posted 11-10-2016 15:56 by Huisbaas_Bob Profiel van Huisbaas_Bob

Vandeweek een ouderwets broodje bal gegeten in de Willems Kantine


Optyfen gauw!


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 11-10-2016 16:06 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

quote:
Op 11 oktober 2016 15:56 schreef Huisbaas_Bob het volgende:
Vandeweek een ouderwets broodje bal gegeten in de Willems Kantine


Ga je nog bij Jos langs? Die gast schijnt met zijn boek tegenwoordig weer aardig loaded te zijn. Kan ie eindelijk zijn huurachterstand eens betalen.


...niets is wat het lijkt...


Huisbaas_Bob
Usericon van Huisbaas_Bob
Posted 11-10-2016 16:08 by Huisbaas_Bob Profiel van Huisbaas_Bob

Hij zal dat geld vast in zijn mik gedouwd hebben en hij is naar de hoeren geweest


Optyfen gauw!


Huisbaas_Bob
Usericon van Huisbaas_Bob
Posted 11-10-2016 16:15 by Huisbaas_Bob Profiel van Huisbaas_Bob

Ik krijg nog 5 euros van hem


Optyfen gauw!


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 11-10-2016 16:19 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

Jos heb nooit geen geld.


...niets is wat het lijkt...


Huisbaas_Bob
Usericon van Huisbaas_Bob
Posted 11-10-2016 16:36 by Huisbaas_Bob Profiel van Huisbaas_Bob

Kankerboef


Optyfen gauw!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2016 18:33 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Huisbaas_Bob
Usericon van Huisbaas_Bob
Posted 14-10-2016 16:28 by Huisbaas_Bob Profiel van Huisbaas_Bob

Jij lacht mij iets te vaak om mijn pas maar op voor mijn koevoetje


Optyfen gauw!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-01-2017 22:01 by Snaack Profiel van Snaack

*rotschop*

En, gaat de ZM-er nog wel eens fatsoenlijk uit eten?

Mijn vrouw en ik zijn ontzettende foodies en in de loop der tijd hebben we er sport van gemaakt top/ sterrenrestaurants te bezoeken, sprak ik blasé.

Op eenzame hoogte het beste restaurant waar wij ooit hebben gegeten is 41° in Barcelona, waar wij de "41 experience" hebben ondergaan. Een tapas/cocktailbar van de broertjes Adrià van het befaamde El Bulli.





Al bij de eerste gang, een cocktail met een groot ijsblok waarin het logo van het restaurant verscheen, wist ik dat het heel, heel bijzonder zou worden.

Ik heb mijn vrouw hier overigens ten huwelijk gevraagd

Het bestaat helaas niet meer/ is samengaan met het naastgelegen "Tickets" waar je zo te zien een vergelijkbare ervaring kunt ondergaan. (ik kan het geen "eten" meer noemen)

http://www.ticketsbar.es/en

Ook dichterbij huis is er meer dan genoeg aangenaams natuurlijk. In Rotterdam is Fred (**) mijn favoriete restaurant.

Als wij op vakantie gaan kijken we ook altijd of we ergens écht fatsoenlijk kunnen eten. We proberen 1 keer per jaar een vakantie in het buitenland te "bouwen" rond het bezoek aan het toprestaurant.

In Florence hebben wij hier uitstekend gedineerd: http://www.borgointhecity.com/en/la-bottegadel-buon-caffe/

Wishlist:
De Librije, Zwolle
The Fat Duck, Berkshire
Alinea, Chicago

En nog vele, vele anderen, hehe.

Nog meer food-snobs hier??

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-01-2017 22:13]


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 01-02-2017 3:21 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

Op zich ben ik zo'n food snob ware het niet dat ik al een paar jaar het geld er niet voor heb om het te bekostigen.

Mijn laatste geweldige ervaring was in januari 2014 bij Van Leest toen die nog maar net hun derde ster hadden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-02-2017 6:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind die veelal Frans geïnspireerde keuken niets aan. Ken het inmiddels wel: mooie edoch veilige smaken, schuimerige amuses, perfect bereid en geserveerd etc. Goede wijnen dat dan weer wel. Al moet ik toegeven dat Buli uit nieuwsgierigheid niet afgeslagen zou worden. Moet je daar nog steeds maanden van te voren reserveren? Zijn dacht ik maar paar maanden per jaar open oid? Anyway...

Wil je een tip? Bestel bij restaurant Chengdu in Amsterdam de hele vis met lotuswortelen, aardappelen en 黑木耳 (soort van paddestoel maar dan heel anders). Staat uiteraard niet op de normale kaart, welke alleen maar afgrijselijke Nederlands-Kantonese rommel bevat. Er is een Chinese kaart voor hen die t kunnen lezen. Dat vind ik nou lekker. Een echte smaakexplosie. Wel erg zout.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-02-2017 11:31 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 februari 2017 6:14 schreef Fusion het volgende:
Ik vind die veelal Frans geïnspireerde keuken niets aan. Ken het inmiddels wel: mooie edoch veilige smaken, schuimerige amuses, perfect bereid en geserveerd etc.


Nou. Dat is een beetje kort door de bocht he ;-)

quote:
Al moet ik toegeven dat Buli uit nieuwsgierigheid niet afgeslagen zou worden. Moet je daar nog steeds maanden van te voren reserveren? Zijn dacht ik maar paar maanden per jaar open oid? Anyway...


El Bulli wás een restaurant in Spanje. Het is in 2011 gesloten.

Er was weinig Spaans aan overigens. In El Bulli kookten ze, eh, El Bulliaans. Onder andere het moleculair koken is daar uitgevonden.



Het is tegenwoordig een soort lab voor culinaire "wetenschap".

quote:

Wil je een tip? Bestel bij restaurant Chengdu in Amsterdam de hele vis met lotuswortelen, aardappelen en 黑木耳 (soort van paddestoel maar dan heel anders). Staat uiteraard niet op de normale kaart, welke alleen maar afgrijselijke Nederlands-Kantonese rommel bevat. Er is een Chinese kaart voor hen die t kunnen lezen. Dat vind ik nou lekker. Een echte smaakexplosie. Wel erg zout.


Klinkt wel interessant, authentiek Chinees voer, maar echt on topic of in lijn met mijn vorige post is het niet he ;-)


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-02-2017 11:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Niet on topic? "Restaurant aanrader topic (lekker eten)" euh...

Oh El Buli al weer gesloten. Tsja zie éénvan mijn maten niet meer zo, goede kok, heeft in sterrenzaken als sous chef en chef roti en als chefkok in aantal betere zaken gewerkt, die hield me altijd op de hoogte hèhè.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-02-2017 11:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 februari 2017 11:38 schreef Fusion het volgende:
Niet on topic? "Restaurant aanrader topic (lekker eten)" euh...


Vast prima eten, maar ik ben benieuwd of andere mensen hier mijn "hobby" delen en ervaringen met sterrenrestaurants willen delen.

quote:

Oh El Buli al weer gesloten. Tsja zie éénvan mijn maten niet meer zo, goede kok, heeft in sterrenzaken als sous chef en chef roti en als chefkok in aantal betere zaken gewerkt, die hield me altijd op de hoogte hèhè.


Yeap. Jammer. Was er graag een keer heen gegaan. Onmogelijk om binnen te komen, ze kregen twee miljoen reserveringsaanvragen op 8000 plekken per jaar. Die plekken waren in 1 dag weg.

Zo extreem is het bij andere restaurants in de wereldtop niet, alhoewel reserveringen voor Alinea (zie boven) via eBay verhandeld worden, voor grof geld. Daar zitten de kosten voor het diner dan nog niet bij, haha.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-02-2017 13:06 by M. Profiel van M.

Ja vriendin en ik zijn ook wel redelijke foodies. Redelijk als in, geen moleculaire experimenten in de sous-vide maar wel diners geven met gerechtjes als meerdere bereidingen van ui, of structuren van biet of zo. Dat is voor een deel stijl (herkenbaarheid van het eten vind ik nog wel van belang bv) en voor een deel ontwikkeling. Want we pakken toch telkens weer nieuwe dingen op.

Qua restaurants zijn we ook redelijke foodies. Gekste wat we gedaan hebben was Le Bernardin, een 3-sterrentent in Manhattan, NYC. Lekkerste ooit was bij Inter Scaldes, 2 sterren in ons eigen Nederland. Dat zou dan meteen mijn favoriete restaurant zijn, maar dat suggereert toch dat je er regelmatig komt en dat vind ik budgettair gezien niet zo verantwoord. Maar ik kom er zeker een keer terug.
Overigens zijn we vooral fan van eerlijk eten zonder valse pretenties. Dus twee sterren en een gepeperde rekening mag, maar dan verwacht ik ook wel wat speciaals. Bij Parkheuvel of zo komen we dus niet meer terug, bij Inter Scaldes of bij the Jane (was een topavond) wel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2017 13:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2017 13:06 schreef M. het volgende:
Le Bernardin, een 3-sterrentent in Manhattan, NYC.
Die Eric Ripert vind ik geweldig in zijn kookprogramma's. Vooral die serie dat hij bij de bedrijven op bezoek gaat waar hij producten afneemt.
Zelf ga ik niet graag naar restaurants, vanwege de koemelk- en lactose-allergie van mijn dochter zijn we (blijkbaar) ontzettend moeilijke klanten. Zelfs in dure restaurants blijkt negen van de tien keer dat er toch weer iets met room, kaas of andere zuivelmeuk aan het menu is toegevoegd, en zitten wij de volgende dag weer met een doodzieke dochter die de halve dag op de pot doorbrengt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-02-2017 13:34 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 31 januari 2017 22:01 schreef Snaack het volgende:
En, gaat de ZM-er nog wel eens fatsoenlijk uit eten?


Regelmatig. Maar niet naar restaurants waar ze een Frans/Nederlandse keuken hebben, en zéker niet naar sterrenrestaurants. Grote borden met weinig eten waarvan de helft decoratief is, behalve het prijskaartje. Nee, bedankt, maar ieder zijn ding natuurlijk. Mijn soort eten is het niet, en mijn type sfeer ook niet. Ik zoek bij voorkeur de Mediterrane keuken op, en hier om de hoek zit een eetlokaal waar ze regelmatig Indische avond hebben. Daar kom ik ook graag.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 01-02-2017 13:46 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Voor mijn gevoel kom ik er als vegetariër vaak wat slecht vanaf. De keren dat ik bij een sterrentent at waren zeer memorabel, maar uiteindelijk was het eten er nooit véél beter dan bij mijn favoriete Bib Gourmand-restaurants. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit bij een restaurant met meer dan één ster heb gegeten.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2017 14:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2017 13:34 schreef Ralph het volgende:
Regelmatig. Maar niet naar restaurants waar ze een Frans/Nederlandse keuken hebben, en zéker niet naar sterrenrestaurants. Grote borden met weinig eten waarvan de helft decoratief is, behalve het prijskaartje. Nee, bedankt, maar ieder zijn ding natuurlijk. Mijn soort eten is het niet, en mijn type sfeer ook niet. Ik zoek bij voorkeur de Mediterrane keuken op, en hier om de hoek zit een eetlokaal waar ze regelmatig Indische avond hebben. Daar kom ik ook graag.
Jij woont toch in Amersfoort? Ik heb daar een keer bij een restaurant gegeten dat Aziatisch eten mengde met andere stijlen, een fusionrestaurant noemen ze dat geloof ik. Ontzettend lekker gegeten, en ze hadden de gerechten zo aangepast dat er met allergieën rekening werd gehouden terwijl alles toch nog overheerlijk smaakte. Dat was wel een heel goede eetervaring. Helaas weet ik de naam van het restaurant niet meer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen