IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Films die binnenkort te zien zijn (tv/bios/etc Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 12:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 juni 2004 12:54 schreef Violent God het volgende:
Klopt, maar toch een leuke film, als je het pro-Amerikanisme verder negeert.


Joa is wel geinig


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-06-2004 21:06 by Lies Profiel van Lies

8 Femmes op Canvas om 21:40, voor wie het interesseert.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-06-2004 21:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juni 2004 21:06 schreef Lies het volgende:
8 Femmes op Canvas om 21:40, voor wie het interesseert.
8 stuks, en nog Frans ook?!?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-06-2004 21:13 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 9 juni 2004 21:09 schreef Greycloak het volgende:
8 stuks, en nog Frans ook?!?



En niet eens op een commerciële zender!


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-06-2004 12:40 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Vanavond 2 klassiekers op Yorin:



Silence of the Lambs - Yorin - 22:00 tot 00:15


-




Taxi Driver - Yorin - 00:15 tot 02:15


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 12-06-2004 12:42 by Morgil Profiel van Morgil

morgen, 11:00 op ketnet: Ronja de Roversdochter!!


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 12-06-2004 12:43 by IceQueen Profiel van IceQueen

Shrek2 Must see

23 juni 20h


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 12-06-2004 13:30 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 12 juni 2004 12:40 schreef Valorian het volgende:
Vanavond 2 klassiekers op Yorin:

[images]




dat zijn idd twee hele goede films


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-07-2004 2:14 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Zaterdag Re-animator op Veronica om 0.30


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 15:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

verheugt iemand zich op:

Alien vs predator????


het idee kan, indien goed aangepakt, een spetterende film opleveren lijkt me

(maar aan de andere kant geldt dat natuurlijk voor alles.)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 15:47 by Chelman Profiel van Chelman

Misschien wel, misschien niet.

Alien is een klassieker omdat het naast de sublieme atmosfeer en visuele effecten ook wat inhoudelijke diepte bevat. Dit is niet het geval wat Predatot betreft. Dat is gewoon een hersenloze doch vermakelijke filmpje.

Het lijkt me evident dat de combo een enorme box-office hit gaat opleveren. Dat is natuurlijk altijd positief te noemen.

Puur vanuit mijn perspectief als een filmliefhebber vrees ik echter, dat dit niet echt een productie wordt waar ik extreem onder de indruk van zal zijn, anders dan om de techniek.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 16:25 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik zit ook niet te wachten op die film eigenlijk..

Alien is een goede film, maar daar staat ook een zeer getalenteerde regisseur achter ridley scott) en het geniale werk van H.R. Giger.

Predator is een rukfilm maar wel zo in elkaar gezet dat het enigszins spannend blijft, en als je van actie houdt dan kan ik me voorstellen dat je de film wel ok vind..

Alien Vs Predator heeft niets, geen bekende cast, geen bekende regisseur, geen Giger dunkt mij.. Deze elementen zijn natuurlijk niet noodzakelijk voor een goede film, maar wel voor een goede blockbusterhollywoodfilm omdat je daar toch al niet kan leunen op goede dialogen en een meesterlijk plot ... dus het wordt vast bagger... maar wie weet vermakelijke bagger..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 16:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 15:47 schreef Chelman het volgende:
Puur vanuit mijn perspectief als een filmliefhebber vrees ik echter, dat dit niet echt een productie wordt waar ik extreem onder de indruk van zal zijn, anders dan om de techniek.


en wat vind jij dan, als filmliefhebber, van bijv. Lord of the rings en harry Potter, films die natuurlijk niet de diepgang van de boeken bereiken. (desalniettemin twee van de betere series op dit moment, voor mij dan, mede door hun vormgeving)?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 16:35 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 16:25 schreef Valorian het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op die film eigenlijk..

Alien is een goede film, maar daar staat ook een zeer getalenteerde regisseur achter ridley scott) en het geniale werk van H.R. Giger.

Predator is een rukfilm maar wel zo in elkaar gezet dat het enigszins spannend blijft, en als je van actie houdt dan kan ik me voorstellen dat je de film wel ok vind..

Alien Vs Predator heeft niets, geen bekende cast, geen bekende regisseur, geen Giger dunkt mij.. Deze elementen zijn natuurlijk niet noodzakelijk voor een goede film, maar wel voor een goede blockbusterhollywoodfilm omdat je daar toch al niet kan leunen op goede dialogen en een meesterlijk plot ... dus het wordt vast bagger... maar wie weet vermakelijke bagger..



ik ben het eigenlijk wel met je eens. behalve dan dat predator een bagger film is, de spanningsopbouw is best goed naar mijn mening. het verhaal is dun maar de vormgeving compenseert dat toch weer en arnold (en jessie ventura) zijn toch ouderwets bezig?

ik denk dat a.v.p. gewoon lekker oppervlakkige actiefilm wordt, waarvan het slagen vooral afhangt van de effecten en vromgeving (met als "The day after" dus). dus genieten met een grote zak snoep in de ene hand en een beker vol cola in de andere hand.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-07-2004 17:44 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 21 juli 2004 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
verheugt iemand zich op:

Alien vs predator????


het idee kan, indien goed aangepakt, een spetterende film opleveren lijkt me

(maar aan de andere kant geldt dat natuurlijk voor alles.)


Zoals hier al gezegd werd, het kan best leuk worden, mits de nodige spanning en goede actie.(ik vond Predator echt machtig)

Ik ben erg benieuwd naar "The village" van de maker van Signs (en Sixth sense).

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-07-2004 17:45]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 17:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 17:44 schreef Gunman het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar "The village" van de maker van Signs (en Sixth sense).

he, van die film heb ik nog nooit gehoord (en signs en sixth sense vond ik beide "cool"). waar gaat die film over?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-07-2004 17:55 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 21 juli 2004 17:49 schreef attila_de_hun het volgende:
he, van die film heb ik nog nooit gehoord (en signs en sixth sense vond ik beide "cool"). waar gaat die film over?

http://thevillage.movies.go.com/
Een geisoleerd dorp ligt vlakbij een bos...de mensen weten dat er "wezens" in het bos leven, ze hebben er een verstandhouding mee: niemand komt op de ander zijn territorium,...op een dag wordt dit pact echter verbroken,.....


Veel laat de trailer (gelukkig) niet zien, maar het lijkt me gruwelijk spannend.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 17:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 17:55 schreef Gunman het volgende:
http://thevillage.movies.go.com/
Een geisoleerd dorp ligt vlakbij een bos...de mensen weten dat er "wezens" in het bos leven, ze hebben er een verstandhouding mee: niemand komt op de ander zijn territorium,...op een dag wordt dit pact echter verbroken,.....


Veel laat de trailer (gelukkig) niet zien, maar het lijkt me gruwelijk spannend.


dat klinkt erg cool idd. die ga ik dus zeker zien.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 18:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 juli 2004 16:32 schreef attila_de_hun het volgende:
en wat vind jij dan, als filmliefhebber, van bijv. Lord of the rings en harry Potter, films die natuurlijk niet de diepgang van de boeken bereiken. (desalniettemin twee van de betere series op dit moment, voor mij dan, mede door hun vormgeving)?

Mijn mening over LOTR heb ik hier al vaker geventileerd. Ik vind LOTR vanuit een vaktechnisch perspectief een machtig goede film. De uitvoering valt in die zin niks op aan te merken. Ik vind het echter een film(serie) die iets mist. Het mist sowieso de bezieling en inleving die voor mij noodzakelijk is om een film tot een meesterwerk te bombarderen. Rob de Niro in Taxi Driver IS Travis Bickle. Marlon Brando IS Don Corleone. Kevin Spacey IS Keyser Sose. George C.Scott IS Patton. Dat mis ik in LOTR. Daarnaast vind ik dat het veels te trouw is geweest aan de boeken waardoor er naar mijn mening te weinig (lees: geen) nieuwe inzichten van de filmmakers in de film verwerkt zijn. Ik zie zelf graag een adaptatie en geen letterlijke verfilming.

Overigens vind ik LOTR bij lange na niet zo een geweldig verhaal. Het is ontegenzeggelijk een epische verhaal die vrij complex is en heel veel verhaallijnen goed bij elkaar brengt en die luchtig, makkelijk en interessant geschreven is. Maar...de inhoudelijke diepte (behoudens Tolkien's filologische exercities) komt grotendeels niet van Tolkien zelf maar is een herverpakking van de culturele erfgoed van vele oude volkeren. Hij gebruikt op een bijzonder slimme manier de oud-europese mythes maar ook de mythes uit andere werelddelen en bouwt ze om naar zijn eigen wereld en mythologie/geschiedenis. Dit is nogmaals zeer goed uitgevoerd maar de credits voor de inhoudelijke diepte liggen m.i. dus niet bij de beste man zelf.


M.a.w. ik vind zowel de film als de boeken zeer goed uitgevoerd maar verre van wereldschokkend.

Harry Potter heb ik nooit gelezen dus kan ik me daarover niet uitlaten. De films vond ik vermakelijk maar ook niet echt veel meer dan dat.


Dit alles is uiteraard mijn mening, yadda, yadda, yadda.....



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dominator
Usericon van Dominator
Posted 21-07-2004 19:49 by Dominator Profiel van Dominatorhttp://911research.wtc7.net

quote:
Op 21 juli 2004 18:31 schreef Chelman het volgende:
Ik zie zelf graag een adaptatie en geen letterlijke verfilming.



Hehe, ik denk dat ook jij, net als Peter Jackson waarschijnlijk -geconfronteerd met een wereldomspannende en wereldverslindende massa Tolkien-fanaten, vergeleken waarmee het orkenleger uit LOTR deel III een bijbelstudiegroepje lijkt te zijn- ook had gekozen je vooral netjes en duidelijk aan de verhaallijn van de goede oude meneer Tolkien te houden.


PS LOTR schijnt nu ook in boekvorm te zijn uitgekomen. Klotecommercie!

[Dit bericht is gewijzigd door Dominator op 21-07-2004 19:49]


Verbal abuse is no substitute for the real thing.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2004 21:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 juli 2004 18:31 schreef Chelman het volgende:
Mijn mening over LOTR heb ik hier al vaker geventileerd. Ik vind LOTR vanuit een vaktechnisch perspectief een machtig goede film. De uitvoering valt in die zin niks op aan te merken. Ik vind het echter een film(serie) die iets mist. Het mist sowieso de bezieling en inleving die voor mij noodzakelijk is om een film tot een meesterwerk te bombarderen. Rob de Niro in Taxi Driver IS Travis Bickle. Marlon Brando IS Don Corleone. Kevin Spacey IS Keyser Sose. George C.Scott IS Patton. Dat mis ik in LOTR.


en de alien in alien IS "de alien". geef hem/haar/het een oscar!
Maar goed, hoe kan een mens een elf worden zonder een daadwerkelijke referentie? ik snap je punt en ben het zelfs met je eens maar zuke dingen zijn nu eenmaal moeilijk op te vangen. En ik wist van te voren dat het vooral om de plaatjes ging in plaats van sterke karakteruitvoering. daar is ook de tijd niet voor gezien het hoog aantal hoofdrolspelers. Alhoewel, toch, Gandalf en Sam naar mijn mening zo uit het boek zijn gestapt en beide acteurs toch een plaatsje in jou rij verdienen.

maar godfather I en II zijn films van uitzonderlijke klasse.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 21:37 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Vrijdagnacht komt Frankenstein op tv, en dan niet de (ook erg mooie) F.F.Coppola versie uit de jaren negentig, maar de eerste Frankenstein, uit '31 Heersende film, van Horror-meester James Whale .. Je moet overigens wel open staan voor oude films als je deze gaat kijken, want hij is errrrrg traag, maar zeker de moeite waard, met horror-icoon Boris Karloff als monster.

Ik heb zelf nog een video van de film van bbc, met de bioscoopaankondiging erbij, waarbij het publiek van te voren door de bios gewaarschuwd wordt voor controversiele beelden enzo heersch!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 21:39 by Chelman Profiel van Chelman

Hehe....Cadaveria is dus die dag pleiten? Ik heb begrepen dat zij het niet zo op je hobby heeft? Geeft niet...ik kan ook weinig tuig vinden die van de klassiekers van weleer houdt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 21:45 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 juli 2004 21:39 schreef Chelman het volgende:
Hehe....Cadaveria is dus die dag pleiten? Ik heb begrepen dat zij het niet zo op je hobby heeft? Geeft niet...ik kan ook weinig tuig vinden die van de klassiekers van weleer houdt.


Lol.. Cadaveria heeft het inderdaad niet zo op oude films en klassiekers.. die kijkt liever naar hugh-grant-komedies en dergelijke. Maar ik denk niet dat ik ga kijken vrijdagnacht, heb hem al op video immers.. Heb verder nog wel een lijstje gedownloade films waar ik maar niet aan toe kom, waaronder Kabinett Des Dr Caligari, L'Age D'Or, Der Golem, en nog wat van die jaren 20/30 meuk ... Ook moet ik Un Chien Andalou nog een keer helemaal zien (alleen fragmentjes van gezien, heb hem wel op de pc staan) ..

@Chelman: Ben je trouwens bekend met die films over Dr Mabuse, van Fritz Lang (Mabuse der Spieler, Tausend augen von Dr Mabuse , etc)? Zo ja, zijn die een beetje de moeite waard?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 21:54 by Chelman Profiel van Chelman

'Dr.Mabus der Spieler' heb ik ooit gezien.

Het is een vrij donkere film met schitterende scenes die wel goed passen in de toenmalige zeitgeist van de Weimar republiek. Hij is wel enorm lang (De versie die ik zag was om en nabij de 3.5-4 uur). Hij is wel de moeite waard als je van mooie atmosfeer en scenes houdt en is zeker een must voor Lang fans. De andere Mabus films heb ik helaas nog nooit mogen zien.

Leuk detail: Sergei Eisenstein was een enorm fan van deze film.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen