|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hoor net op het nieuws dat Jeff Healey is overleden aan de gevolgen van kanker. 41 jaar maar. Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
Ik hoor het net bij de wereld draait door... Damnerdedamn.... Even het bericht: Blinde stergitarist Jeff Healey aan kanker gestorven 03/03/2008 14:00 Na een levenslange strijd tegen een zeldzame vorm van kanker is zondagavond in een ziekenhuis in Toronto op 41-jarige leeftijd de blinde rock- en jazzgitarist Jeff Healey gestorven, zo heeft de krant Toronto Star bericht. Healey was vanaf zijn eerste levensjaar blind en leerde al drie jaar later de gitaar te bespelen. Dit deed hij ongewoon: het instrument lag plat op zijn schoot, als ware het een pedalsteelgitaar of piano, en hij "tokkelde" verticaal op de snaren. Wat niet wegnam dat de man op podia, zoals dat van het bluesfestival in Peer, ook opveerde en het instrument zo, tegen zijn lichaam aangeplakt, te lijf ging. De doorbraak voor de gitaarvirtuoos kwam er in 1988 met het album "See the Light" dat ook de single "Angel Eyes" bevatte. De man sloeg aan in blues-, jazz-, rock- en hardrockmiddens. Healey deelde ook podia met of speelde op plaat met mensen als wijlen Stevie Ray Vaughan, Jimmy Rogers, Mark Knopfler, BB King en George Harrison van wie hij ook de Beatlessong "While my guitar gently weeps" succesrijk, bijvoorbeeld op Torhout-Werchter, coverde. Ook werkte hij met zanger Ian Gillan van de hardrockband Deep Purple. Eerste liefde In zijn laatste album had hij zich toegelegd op zijn eerste liefde, de jazz. Net rond het tijdstip van zijn overlijden staat zijn eerste rockalbum in acht jaar op stapel, "Mess of Blues". Healey vocht sedert zijn geboorte aan de zeldzame vorm van kanker, retino blastoma. De laatste jaren werden bij hem herhaaldelijk tumoren weggenomen in de longen en de benen. De Canadese musicus overleed in het bijzijn van zijn gezin (zijn vrouw Christie en twee kinderen) en zijn bandlid Colin Bray. En even een mooi youtube moment. Stevie Ray Vaughan en Jeff Healey, nu dus allebei overleden. http://www.youtube.com/watch?v=XqU9RZqvFKY En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Damn.... While My Guitar Gently Weeps........ No more Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
|
|
Gary Gygax quote: Zie ook: http://life.tweakers.net/nieuws/52250/bedenker-dungeons-en-dragons-overleden.html |
|
Bruce Banner |
|
gisteren sebosstiaan zijn opa; 89 jaar en helemaal op en er helemaal klaar mee. er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote:gecondoleerd Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
tnx, ik zal het doorgeven het blijft voor mij wel raar hoor. het blijft (aangetrouwde) familie, maar verder.... er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Mijn vader. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Gecondoleerd. Het is de lichtinval ;') |
|
Gecondoleerd dude..en heel veel sterkte gewenst. Ook voor Xxs natuurlijk Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
gecondoleerd wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
gecondoleerd en stertke! |
|
quote: |
|
Gecondoleerd www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
En Hugo Claus (78). www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Heel veel sterkte! *dikke knuffel* Subtiel kamerolifantje |
|
Gecondoleerd XXL. Hoe en wat enzo? Zat het er aan te komen, of is het plotseling gebeurd? Bruce Banner |
|
quote: Gecondoleerd. |
|
quote:Ik lees het nu pas maar heel erg veel sterkte ermee edit: en XXL en XXS ook enorm gecondoleerd uiteraard [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 19-03-2008 17:41] |
|
quote:Gecondoleerd. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Gecondoleerd. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |