IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er brandt een auto in Slotervaart [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 17-11-2007 16:55 by Kimmey Profiel van Kimmey

Superstorm in tweede helft november


LONDEN/ROTTERDAM - Nederland moet zich opmaken voor een superstorm van windkracht 12 of meer, met windsnelheden die mogelijk ver boven orkaankracht uitkomen.
Deze storm teistert Nederland en een groot deel van Noordwest-Europa tussen 24 en 27 november.

Dat zegt weerkundige Piers Corbyn van het Britse weerbureau Weather Action. Ook voorspelt Corbyn dat een storm van windkracht 9 ons land het komende weekend zal teisteren. Meteorologisch Nederland en hoogleraar theoretische astrofysica Vincent Icke laten echter weinig heel van Corbyns voorspellingen.

De kans dat de superstorm eind deze maand windsnelheden van meer dan 120 kilometer per uur bereikt, schat Corbyn in op 85 procent. ,,In het meest extreme geval wordt het een storm met snelheden van 160 tot mogelijk zelfs 210 kilometer per uur. We krijgen dan hoe dan ook te maken met een zeer zware storm met orkaankracht,’’ zegt Corbyn stellig. Ook dit weekend zal volgens de weerkundige zeer ruw verlopen. Tussen donderdag en zondag verwacht hij voor ons land windsnelheden van meer dan 80 kilometer per uur, wat gelijk staat aan windkracht negen.

Corbyn kent bij zijn berekeningen grote voorspellende waarde toe aan de niet aflatende stroom geladen deeltjes die de zon de ruimte in stuurt: de zonnewind. Deze geladen deeltjes komen ook richting de aarde. Wetenschappers gaan ervan uit dat het magnetisch veld van de aarde het grootste deel van deze deeltjes om de aarde heen laat buigen. Corbyn stelt echter dat juist deze deeltjes voor een belangrijk deel het weer op aarde medebepalen; een stelling die door veel wetenschappers en meteorologen met kracht wordt weersproken.

Hoogleraar Vincent Icke laat geen spaan heel van de wijze waarop Corbyn het weer voorspelt. ,,Wat Corbyn zegt, is echt kletskoek. Er is al heel erg lang heel intens door diverse wetenschappers gezocht naar de mogelijke samenhang tussen zonneactiviteit en het weer op aarde of de klimaatsverandering. Er is geen enkele relatie gevonden en er is dan ook geen enkel bewijs voor.’’

RTL-weervrouw Helga van Leur noemt een voorspelling van drie weken vooruit ‘nonsens’. Cees Molenaars, hoofd communicatie bij het KNMI, vindt het ‘zeer onrealistisch’ om op basis van zonneactiviteit een storm te voorspellen.

De enige weerman die de voorspellingen van Corbyn niet direct naar de prullenbak verwijst, is SBS- weerman Piet Paulusma. ,,De weerkaarten tonen het steeds duidelijker: komend weekend krijgen we een west-noordwesterstorm. Dat had Corbyn eind oktober voorspeld en dat heeft hij dus goed gedaan.’’


Bron: www.ad.nl


Het is de lichtinval ;')


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-11-2007 17:00 by Lionheart Profiel van Lionheart

Oud nieuws, dit was in de tweede helft van oktober al bekend.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 17-11-2007 17:01 by Kimmey Profiel van Kimmey

Dat heb ik toen ook gepost maar weinig mensen geloofde me...

Nu is het percentage omhoog dat het waar is..


Het is de lichtinval ;')


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 17-11-2007 17:06 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Maar nog steeds ‘zeer onrealistisch’.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 17-11-2007 17:06 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

ff kijken, brabant en Limburg vallen er net buiten!!




Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-11-2007 17:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 november 2007 17:01 schreef Kimmey het volgende:
Dat heb ik toen ook gepost maar weinig mensen geloofde me...

Nu is het percentage omhoog dat het waar is..


Waar haal je dat nou vandaan? Ik zie niks nieuws in dat 'nieuws'bericht.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 17-11-2007 17:09 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Wat een storm in een glas water, zeg.


Tijd voor echt nieuws!

Sinterklaas aan land in Kampen

KAMPEN - De Pakjesboot 12 is zaterdagmiddag afgemeerd aan de IJsselkade in Kampen. Sint Nicolaas werd daar door tienduizend kinderen verwelkomd in Nederland voor een verblijf van bijna drie weken.

De aankomst van de goedheiligman leek nog even onzeker, omdat de Pakjesboot volgens Het Sinterklaasjournaal stil lag op zee.

Een kolenschuit voorzag het schip echter van een nieuwe kolenvoorraad, waarop het kon doorvaren en het kinderfeest alsnog kon beginnen.

Sint en zijn Zwarte Pieten brengen zaterdagmiddag een bezoek aan de historische Hanzestad.



Gelukkig, dat was wel even stressen, zeg, dat met die kolen!



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-11-2007 17:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Nog geluk dat ze niet door Greenpeace zijn geënterd. Weet je hoe slecht kolen zijn voor het milieu?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 17-11-2007 17:27 by Kimmey Profiel van Kimmey

Pff de sint die op tv komt is de echte!


Het is de lichtinval ;')


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 17-11-2007 17:45 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 17 november 2007 17:09 schreef Wansmaak het volgende:

Sint en zijn Zwarte Pieten brengen zaterdagmiddag een bezoek aan de historische Hanzestad.


Dit jaar dus niet die onzin met gekleurde pieten?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-11-2007 18:14 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 17 november 2007 16:55 schreef Kimmey het volgende:
De enige weerman die de voorspellingen van Corbyn niet direct naar de prullenbak verwijst, is SBS- weerman Piet Paulusma.




Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-11-2007 20:37 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Nederlander richt bloedbad aan in Polen
Uitgegeven: 17 november 2007 15:53

AMSTERDAM - De Nederlandse deejay Humphrey G.M. heeft voor een disco in het Poolse Wroclaw een bloedbad aangericht. Hij trok na bedreigingen en opmerkingen over zijn donkere huidskleur een mes en stak drie Polen neer.
ANP

Twee raakten levensgevaarlijk gewond. Van een Nederlandse begeleider zouden uit wraak vrijwel alle vingers zijn afgesneden.

Voor de discotheek aan het marktplein van Wroclaw zouden de Nederlanders door dronken Polen racistische opmerkingen naar hun hoofd geslingerd hebben gekregen. De deejay stak hierop op de Polen in en verwondde hen in gezicht, hals, borst en benen.

De officier van justitie in Wroclaw maakte vrijdag bekend dat de slachtoffers door hun racistische leuzen ook schuld hadden.

De Nederlander vluchtte met zijn begeleider in een taxi. Ze reden later naar een ziekenhuis, waar M., die ook MC King Lover wordt genoemd, werd gearresteerd.
(c) Novum


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 18-11-2007 20:38 by Doomy Profiel van Doomy

gaaf


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-11-2007 20:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 17 november 2007 17:06 schreef ratje het volgende:
ff kijken, brabant en Limburg vallen er net buiten!!


Nou, wat woon jij ver van Zeeland vandaan zeg



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-11-2007 21:09 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 november 2007 18:30 schreef XXL het volgende:
Niet iedereen die vast zit is gelijk een foute kerel, mayo.

Oud collega van me heeft een half jaar gezeten omdat hij zijn zwager op zijn gezicht had geslagen.

Die gast maakte een zeer beledigende opmerking over zijn vrouw en dat viel verkeerd.
Zwager deed aangifte met een verhaal over emotionele schade bij hem en zijn gezin vanwege die klap. De rechter oordeelde dat hij wegens mishandeling 6 maanden mocht brommen en dat de klap als hij verkeerd was aangekomen veel erger had kunnen uitpakken dan een blauw oog.


A. Hij sloeg hem op zijn bek = hij is voor de wet fout geweest

B. In Nederland krijg je 6 maanden alleen voor zware mishandeling of voor recidive. Ik vermoed dus dat het iets meer was dan een standaard klapje, of het was niet de eerste keer....



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 18-11-2007 21:42 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 18 november 2007 21:09 schreef Chelman het volgende:
A. Hij sloeg hem op zijn bek = hij is voor de wet fout geweest

B. In Nederland krijg je 6 maanden alleen voor zware mishandeling of voor recidive. Ik vermoed dus dat het iets meer was dan een standaard klapje, of het was niet de eerste keer....




B gezien: het had erger kunnen uitpakken. gelukkig maar dat het niet zo was maar het zal idd geen aaitje zijn geweest.

moet je maar geen andere mensen slaan denk ik zo


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-11-2007 21:53 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 17 november 2007 17:01 schreef Kimmey het volgende:
Dat heb ik toen ook gepost maar weinig mensen geloofde me...

Nu is het percentage omhoog dat het waar is..


Nou, waar bleef die storm die jij had gepost dan? Ik vind het trouwens niet zo heel raar, stormen in de herfst. Ik vind het spijtig te moeten zeggen, maar die kerel die een orkaan aan het voorspellen is, is niet goed bij zijn hoofd. Als er al een superstorm eind van de week zou komen, zou dit bij het knmi al bekend zijn en bij de waarschuwingen staan.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 18-11-2007 21:54]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2007 22:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het is dan ook wel een beetje bizar om aan zonnevlekjes op de evenaar van de zon te voorspellen dat het hier in europa gaat stormen.

we begrijpen nog geen ene klote van het klimaat we kunnen met moeite 3 dagen vrij nauwkeurig voorspellen en we kunnen een week van te voren wat grotere veranderingen voorspellen. Aan die zonnevlekken kunnen we voorlopig alleen grote wereldwijde klimaatsveranderingen voorspellen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-11-2007 22:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Trek je nou Piet Paulusma in twijfel?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 18-11-2007 22:49 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 18 november 2007 21:53 schreef MMayo het volgende:
Nou, waar bleef die storm die jij had gepost dan? Ik vind het trouwens niet zo heel raar, stormen in de herfst. Ik vind het spijtig te moeten zeggen, maar die kerel die een orkaan aan het voorspellen is, is niet goed bij zijn hoofd. Als er al een superstorm eind van de week zou komen, zou dit bij het knmi al bekend zijn en bij de waarschuwingen staan.


psies!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-11-2007 1:44 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 18 november 2007 22:42 schreef Gemene Lepel het volgende:
Trek je nou Piet Paulusma in twijfel?


Nou, inderdaad, blasfemie.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-11-2007 12:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13

LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.


Het verhaal wordt wel steeds mooier. Ik geloof er echter geen donder van. Na dat bedrag wat die trut van Harry Snotter gaf voor Madeleine haar terugkeer mogen we toch wel concluderen dat het meisje niet meer leeft. En de rol van de ouders is toch wel zeer dubieus. Ik denk zelf dat het kind per ongeluk door toedoen van de ouders is overleden en dat zij dat destijds niet durfden te zeggen. Puur hypothetisch natuurlijk maar ik denk wel dat het iets in die richting is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-11-2007 12:12 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 20 november 2007 12:11 schreef kwelgeest het volgende:
Madeleine ontvoerd door 'roofdier'
Uitgegeven: 20 november 2007 00:12
Laatst gewijzigd: 20 november 2007 00:13

LONDEN - De ouders van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann hebben maandagavond op de Britse televisie gezegd dat ze denken dat hun dochter door een "roofdier" is ontvoerd. Iemand zou hun vakantiehuis in de gaten hebben gehouden.

"We twijfelen er niet over dat Madeleine doelbewust is uitgezocht en in de gaten is gehouden. Het juiste woord hiervoor is roofdier", aldus vader Gerry McCann. De kleuter verdween 3 mei in het Portugese vakantieoord in Praia da Luz. Ze zou twee dagen na haar ontvoering in Noord-Portugal zijn gezien. Een Spaanse detective zei maandag op de Spaanse radio er "zeker" van te zijn dat Madeleine nog leeft. Hij werkt in opdracht van de ouders van het meisje.


Het verhaal wordt wel steeds mooier. Ik geloof er echter geen donder van. Na dat bedrag wat die trut van Harry Snotter gaf voor Madeleine haar terugkeer mogen we toch wel concluderen dat het meisje niet meer leeft. En de rol van de ouders is toch wel zeer dubieus. Ik denk zelf dat het kind per ongeluk door toedoen van de ouders is overleden en dat zij dat destijds niet durfden te zeggen. Puur hypothetisch natuurlijk maar ik denk wel dat het iets in die richting is.
wordt inderdaad steeds bonter....


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 20-11-2007 12:16 by Erbrechen Profiel van Erbrechenhttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Ik word ook een beetje moe van het nieuws over Madeline.
Er zijn 9520347659275 mensen vermist, vind haar niet belangrijker dan die anderen.



she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-11-2007 12:20 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 20 november 2007 12:16 schreef Erbrechen het volgende:
Ik word ook een beetje moe van het nieuws over Madeline.
Er zijn 9520347659275 mensen vermist, vind haar niet belangrijker dan die anderen.
precies...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen