IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er brandt een auto in Slotervaart [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-10-2007 12:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 oktober 2007 12:03 schreef attila_de_hun het volgende:
ik heb niet zoveel verstand van de economie maar geldt het niet zo dat als, de VS in de problemen zou komen (wat waarschijnlijk ook wel mee zal vallen hoop ik maar), dat ook voor ons (nare)gevolgen zal hebben?? misschien heb ik het mis maar mogelijk dat het daarom op de voet wordt gevolgd?

Wat je zegt klopt (dat wij er last van kunnen krijgen), maar wat kwelgeest bedoelde was dat het feit zelf (dreigende inflatie, zwakke dollar) geen nieuws is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2007 12:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 30 oktober 2007 12:05 schreef ZelThoR het volgende:
Wat je zegt klopt (dat wij er last van kunnen krijgen), maar wat kwelgeest bedoelde was dat het feit zelf (dreigende inflatie, zwakke dollar) geen nieuws is.


is et tempo waarmee de dollar daalt (of veranderd) dan niet uniek? (ben leek op dit vlak dus alle kennis is welkom)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-10-2007 12:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 30 oktober 2007 12:05 schreef ZelThoR het volgende:
Wat je zegt klopt (dat wij er last van kunnen krijgen), maar wat kwelgeest bedoelde was dat het feit zelf (dreigende inflatie, zwakke dollar) geen nieuws is.
Tot op zekere hoogte.
Waar ik vooral op doelde is dat ik nieuwswaarde nooit zo inzie als iemand macro-economische-filosofie verkondigd die niet meer dan logica is. Visies als deze zijn de afgelopen jaren al zo vaak gegeven en het zijn keer op keer geen openbaringen die 'de gewone man' zelf niet had kunnen beredeneren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-10-2007 12:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 oktober 2007 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
is et tempo waarmee de dollar daalt (of veranderd) dan niet uniek? (ben leek op dit vlak dus alle kennis is welkom)

Mwah, uniek, alles is al een keer gebeurt

De dollar staat wel erg laag en zakt ook gestaag, maar is niet in vrije val. Maar, dit is al een tijd aan de gang, dus niet echt nieuws. Dat het niet snel beter gaat worden is ook geen nieuws, want de processen die daar onderhevig aan zijn (oorlogen, leningen, etc.) zijn al lang bezig. Het enige waardoor het nu weer veel in het nieuws komt is doordat de huizenmarkt in de VS het slecht doet.
quote:
Op 30 oktober 2007 12:09 schreef kwelgeest het volgende:
Tot op zekere hoogte.
Waar ik vooral op doelde is dat ik nieuwswaarde nooit zo inzie als iemand macro-economische-filosofie verkondigd die niet meer dan logica is. Visies als deze zijn de afgelopen jaren al zo vaak gegeven en het zijn keer op keer geen openbaringen die 'de gewone man' zelf niet had kunnen beredeneren.

Ook dat. Bij mij dus de toevoeging "al lang" achter "zelf niet"

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 30-10-2007 12:10]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-10-2007 12:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 30 oktober 2007 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
is et tempo waarmee de dollar daalt (of veranderd) dan niet uniek? (ben leek op dit vlak dus alle kennis is welkom)
Dat maakt niet uit voor de lange termijn visie/voorspelling.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-10-2007 12:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 oktober 2007 12:09 schreef kwelgeest het volgende:
Tot op zekere hoogte.
Waar ik vooral op doelde is dat ik nieuwswaarde nooit zo inzie als iemand macro-economische-filosofie verkondigd die niet meer dan logica is. Visies als deze zijn de afgelopen jaren al zo vaak gegeven en het zijn keer op keer geen openbaringen die 'de gewone man' zelf niet had kunnen beredeneren.

dat het ooit een keer zou klappen wist ik dan wel zeker, dat china een zeepbel creeerde wist ik niet, ik had eigenlijk wel vertrouwen in hun als productieland. maar ik wist dus niet hoe het helemaal zou komen, bovendien houd ik me ook niet zoveel bezig met economie daarom heeft het voor mij wel een aardige nieuwswaarde. Omdat jij misschien erin zit zie je het zo makkelijk, maar jij ziet veel andere berichten als nieuws die ik dan niet zomaar nieuw vind.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 30-10-2007 17:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

En wat zal de EU moeten doen om niet in de problemen te komen? Investeren in de VS, nu de dollar een lage stand heeft?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-10-2007 18:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 oktober 2007 17:44 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
En wat zal de EU moeten doen om niet in de problemen te komen? Investeren in de VS, nu de dollar een lage stand heeft?


Da lage stand van de dollar is geen probleem op zich. Sterker nog, voor een economie die snel groeit is een lage valuta koers zelfs wenselijk (vide: China die krampachtig de yuan laag probeert te houden). Probleem zit hem in dat alle factoren bij elkaar opgeteld wellicht versterkt zouden kunnen worden door de lage dollar koers.

Hieronder een mindmap van een aantal relaties die mij direct in het oog springen. Het valt op dat in de huidige omstandigheden een lage koers wellicht tot hoge inflatie en uiteindelijk stagflatie en uiteindelijk recessie kan leiden. Het gaat met name om de combinatie van drie factoren:

1.Lage koers
2.Inflatie
3.Vertragende groei

De VS economie vertraagt, een normaal conjunctureel verschijnsel maar nu dus gepaard met een lage koers en de subprime crisis. Alles bij elkaar opgeteld *kan* dit tot een recessie leiden.

Ik zeg *kan* en niet moet omdat de economie van de VS al vaker dan eens heeft aangetoond dat het weerbarstiger en flexibeler is dan de Europese.

Maar goed waar het mij om ging is dat de mythische lage koers op zichzelf gezien niet problematisch en zelfs goed voor een land kan zijn. Lage koers en zwakke valuta zijn twee aparte begrippen zeg maar. De Japanse Yen is een behoorlijk sterke en stabiele valuta ondanks zijn lage koers.

Allemaal een beetje kort door de bocht beschreven maar wie geintereseerd is kan makkelijk artikelen op het net vinden over de realties tussen valuta koers, inflatie, groei etc.
-------------------------
Lage koers --> hoge olie prijs = inflatie
Lage koers --> veel export en weinig import = goed voor balance of payments en binnenlandse groei
Inflatie --> minder reeële groei
Inflatie --> renteverhoging = belemmering van groei en versterking van het sub-prime crisis
inflatie hoger dan groei = daling koopkracht
Minder groei --> minder consumptieve bestedingen --> minder groei
Minder groei + inflatie = stagflatie
Stagflatie --> mogelijke recessie
Renteverlaging om de subprime crisis op te vangen = meer inflatie maar ook moeilijker voor banken om aan leningen te verdienen om subprime te compenseren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-10-2007 21:08 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Bellende automobiliste rijdt motoragent aan
Uitgegeven: 30 oktober 2007 19:03
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2007 19:54

ALMELO - Een 38-jarige automobiliste uit Almelo heeft dinsdag een politieman in die plaats aangereden terwijl zij belde met haar mobiele telefoon.
NU.nl

De 37-jarige motoragent was juist bezig automobilisten te controleren op deze overtreding. Volgens de politie zag de agent de bellende vrouw en ging links naast haar rijden.

Stopteken

Hij gaf de vrouw een stopteken met het stopbord. Ter hoogte van een kruising sloeg de vrouw plotseling linksaf, haar mobiele telefoon nog steeds aan het oor.

Ze deed haar richtingaanwijzer niet aan en botste tegen de motoragent. Die viel van zijn motor en raakte licht gewond.

Handheld

De politie controleert sinds 1 september gedurende een jaar extra op het zogeheten 'handheld' bellen. Jaarlijks schrijft de politie bijna 120.000 bekeuringen uit voor overtredingen van dit verbod.

Op bellen in de auto met de telefoon in de hand staat een boete van 130 euro. Voor brommers is dit 90 euro.

Ongevalsrisico

Bellen tijdens het autorijden verhoogt de kans op een ongeluk aanzienlijk. Onderzoek heeft uitgewezen dat het ongevalsrisico bij mobiel bellen vier keer hoger is dan wanneer niet wordt gebeld.

Hoppa..dat zal ze leren zomaar nietsvermoedende burgertjes te controleren..

Dit doet me denken aan een gast die thv Lekkekerk een flitswagen aan gort reed..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 18:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

VVD: Burger mag eerste klap uitdelen aan dief
door Job Slok
DEN HAAG - De VVD wil dat burgers die in hun huis of winkel een dief te lijf gaan, een betere bescherming van de wet krijgen.

VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven vindt dat ze de eerste klap moeten kunnen uitdelen zonder meteen als verdachte te worden aangemerkt. Hij wil dit later deze maand bij de begrotingsbehandeling van Justitie regelen met een initiatiefwet.

De partij wil dat rechtszaken zoals die tegen Enschedeër Henk J. voor eeuwig tot het verleden behoren. J. sloeg in april een gewapende inbreker neer en belandde daarvoor twee weken in de cel.

Aanranding

Als het aan de liberaal ligt, komt daar dus snel een einde aan. Met zijn initiatiefwet wil hij ervoor zorgen dat mensen die oog in oog komen te staan met een inbreker of overvaller niet meer hoeven te wachten totdat ze de eerste klap hebben geïncasseerd, alvorens terug te meppen. Al bij dreigende aanranding kunnen ze de aanval kiezen, zolang het geweld maar proportioneel is. "Ik zeg dus niet dat iedereen maar mag doen wat hij wil uit zelfverdediging, maar een klap met de knuppel kan dus heel wel proportioneel zijn".


Ik ben zelf voor een wat liberalere wapenwet zodat je een inbreker direct zonder pardon door zij sodeflikker mag schieten; Maar het is een stap in de goede richting.




Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-11-2007 18:18 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 2 november 2007 18:17 schreef kwelgeest het volgende:

Ik ben zelf voor een wat liberalere wapenwet zodat je een inbreker direct zonder pardon door zij sodeflikker mag schieten; Maar het is een stap in de goede richting.





Zo denk ik daar ook al jaren over.


spelfout weggehaald...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 18:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2007 18:18 schreef varanus het volgende:
Zo denk ik daar ook al jaren over.
En mijn bezit heeft niemand te komen. Incl. vastgoed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-11-2007 18:23 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 2 november 2007 18:20 schreef kwelgeest het volgende:
En mijn bezit heeft niemand te komen. Incl. vastgoed.


Hmm, ik heb dan wel geen vuurwapen in huis, maar mocht ik hier een ongenode gast in huis betrappen en ik krijg em in mijn klauwen, dan beuk ik hoogstwaarschijnlijk net zo lang op em in dat ie meer dood dan levend is. Er ligt een heel fijn stukje metalen pijp naast mijn bed. Na het bewuste pak rammel wordt "de gast" vervolgens ergens gedumpt, komt geen politie aan te pas verder.


spelfout weggehaald...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 18:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Moordaanslag op politie Amsterdam

Kamer wil kraakverbod
door onze verslaggevers
DEN HAAG - Kraken is binnenkort hoogstwaarschijnlijk verleden tijd. Een initiatiefwet die het CDA binnenkort indient, kan rekenen op een meerderheid van de Tweede Kamer, zo blijkt uit een rondje langs de fracties.

VVD en PVV zijn al langer voor het strafbaar stellen van kraken. SGP en ChristenUnie staan welwillend tegenover een verbod, maar laten hun steun nog wel afhangen van de vorm waarin het wordt gegoten. "Vroeger was kraken nog idealistisch", zegt CU'er Ed Anker. "Maar dat wordt nu overschaduwd door internationale krakers die hierheen komen om rotzooi te schoppen."

Hij reageert daarmee op de hinderlaag die krakers in Amsterdam legden bij een inval van de politie. Bij een ontruiming van een pand in de Kerkstraat probeerden krakers opnieuw politiemensen te doden of ernstig te verwonden.

De krakers hadden een ingenieuze constructie aangebracht, waarbij het dak naar beneden zou storten op het moment dat de mobiele eenheid binnen zou komen. Via een bewegingsmelder zou een motortje geactiveerd worden, dat met een lier een steunbalk weg zou trekken.

"In het gunstigste geval waren de politiemensen gewond geraakt, maar eerder denk ik dat er doden te betreuren zouden zijn geweest als de motor van het apparaat niet zou zijn vastgelopen", meent commissaris Leen Schaap, die de ontruimingen leidde.

"Dit is een zeer, zeer grove actie. De maat is vol en alles is er ons nu aan gelegen de verantwoordelijken hiervoor op te pakken. Ook zullen we in de toekomst niet langer ontruimingen aankondigen zodat krakers zich in alle rust kunnen prepareren", aldus Schaap.

CDA en VVD in de Tweede Kamer vinden dat de krakers moeten worden vervolgd wegens poging tot moord.

Leuk en aardig maar een kraakverbod kreeg tijdens BalkenendeII & III ook al een kamermeerderheid achter zich.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 18:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2007 18:23 schreef varanus het volgende:
Hmm, ik heb dan wel geen vuurwapen in huis, maar mocht ik hier een ongenode gast in huis betrappen en ik krijg em in mijn klauwen, dan beuk ik hoogstwaarschijnlijk net zo lang op em in dat ie meer dood dan levend is. Er ligt een heel fijn stukje metalen pijp naast mijn bed. Na het bewuste pak rammel wordt "de gast" vervolgens ergens gedumpt, komt geen politie aan te pas verder.
Momenteel kan je het indd beter zo aanpakken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2007 18:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, niet dus .. die PvdA hoer vindt het niet nodig ...

Nha politiemensen van Nederland, je hoort het ..


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 18:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2007 18:25 schreef Jenje het volgende:
Ja, niet dus .. die PvdA hoer vindt het niet nodig ...

Nha politiemensen van Nederland, je hoort het ..
Tja, als de CDA-fractie het wil dan heeft de minister te kiezen of te delen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2007 18:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tbs'er ontsnapt in Nijmegen
Uitgegeven: 2 november 2007 18:16
Laatst gewijzigd: 2 november 2007 18:19

AMSTERDAM - Een 43-jarige tbs'er is donderdag ontsnapt uit de Pompekliniek in Nijmegen. Dat meldt het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).

De man is donderdagavond rond 19.15 uur ontsnapt aan zijn begeleider. Hij is weggereden op een mountainbike.

De politie heeft vrijdag een opsporingsbericht uitgedaan met een signalement. Het gaat om een blanke man van 1.86 meter, met een normaal postuur en donkerblond,dun haar. De man draagt een gebitsprothese.

-----

Gadsamme, ze kunnen tegenwoordig al gewoon de kliniek uitfietsen ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 18:38 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Een van die ontsnapte TBSers die vorig jaar na zijn ontsnapping enstig de fouit in ging was gewoon zonder slag of stoot weggelopen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-11-2007 18:46 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ja, die begeleiding is een lachertje. Het komt altijd aan op wie sneller is. Sterk/zwak speelt geen rol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2007 18:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Man geeft schoonzoon aan als terrorist
Uitgegeven: 2 november 2007 16:11

AMSTERDAM - Een Zweedse man heeft onlangs zijn schoonzoon in een lastig parket gebracht door hem bij de FBI aan te geven als terrorist. Hij wilde voorkomen dat de schoonzoon op zakenreis naar Amerika zou gaan en zo zijn dochter en kleinkinderen alleen zou laten.

De wanhopige schoonvader stuurde een e-mail naar de FBI met de mededeling dat de geliefde van zijn dochter banden heeft met terreurnetwerk al-Qaida en naar Amerika zou vliegen om er zijn 'contacten' te ontmoeten. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

De man werd vervolgens door de Amerikaanse inlichtingendienst in de kraag gevat en elf uur lang verhoord, waarna hij op het eerste vliegtuig terug naar Zweden werd gezet.

De Zweedse collega's van de FBI kwamen er later achter hoe de vork werkelijk in de steel zat. De schoonvader verklaarde verbaasd te zijn geweest over hoe makkelijk zijn verhaal door 's werelds bekendste inlichtingendienst werd geloofd.


- - -

hehehe lomp ..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2007 19:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 2 november 2007 18:24 schreef kwelgeest het volgende:

Leuk en aardig maar een kraakverbod kreeg tijdens BalkenendeII & III ook al een kamermeerderheid achter zich.


Iemand enig idee waarom dat verbod er dan nog steeds niet is?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2007 19:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2007 19:26 schreef XXL het volgende:
Iemand enig idee waarom dat verbod er dan nog steeds niet is?
Volgens mij is er destijds nooi een echt wetsvoorstel ingedient. Slechts stemmingen gehouden in de kamer bij moties.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-11-2007 19:35 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 november 2007 18:23 schreef varanus het volgende:
Hmm, ik heb dan wel geen vuurwapen in huis, maar mocht ik hier een ongenode gast in huis betrappen en ik krijg em in mijn klauwen, dan beuk ik hoogstwaarschijnlijk net zo lang op em in dat ie meer dood dan levend is. Er ligt een heel fijn stukje metalen pijp naast mijn bed. Na het bewuste pak rammel wordt "de gast" vervolgens ergens gedumpt, komt geen politie aan te pas verder.


Ik snap het zowiezo niet, als bewoner van je eigen huis is het toch je recht om je eigendommen en eventueel kinderen en/of vrouw te beschermen. Voor het zelfde geldt is die inbreker gevaarlijk, daarom zou ik 'm gelijk in z'n lijer steken als ik de kans krijg.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 02-11-2007 19:35]


Against God and Government


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 02-11-2007 21:17 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 2 november 2007 18:17 schreef kwelgeest het volgende:Ik ben zelf voor een wat liberalere wapenwet zodat je een inbreker direct zonder pardon door zij sodeflikker mag schieten; Maar het is een stap in de goede richting.


ik ben niet voor een liberalere wapenwet, maar de burger moet zeker meer recht tot zelfbescherming krijgen.
Ik heb zelf ook een ijzeren staaf in huis om iemand helemaal lens te slaan als het nodig is.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen