IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er brandt een auto in Slotervaart [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2007 15:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-12-2007 23:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Moslimcomité tegen belediging islam

***************************************
` In Den Haag hebben 20 islamitische
organisaties zich verenigd om respect
voor de islam te eisen.Aanleiding zijn
foto's van de Iraanse Sooreh Hera.Op de
foto's zijn homo's te zien met maskers
van de profeet Mohammed.

Het Gemeentemuseum in Den Haag heeft de
foto's volgens het moslimcomité terecht
teruggetrokken van een expositie,omdat
ze beledigend en polariserend zijn.

Het comité "Respect voor u en mij" gaat
ook bekijken of het uitspraken van PVV-
leider Wilders over de islam juridisch
kan aanvechten.Het wil ook uitspraken
van anderen die beledigend voor moslims
zouden zijn,bestrijden.


Dus U weet het, voortaan Uw mondje houden, moslims dulden geen vrijheid van meningsuiting in Uw eigen land.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-12-2007 11:17 by XXL Profiel van XXL

Hoewel ik het allemaal ook een beetje overdreven vind moet ik zeggen dat er natuurlijk wel een klein verschil zit tussen "vrijheid van meningsuiting" en doelbewust provoceren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 05-12-2007 11:26 by Pandora Profiel van Pandora

Ach man zodra ik de jezus christus ga beledigen krijg ik toch ook heel protestants en katoliek nederland over mij heen. En dan het gek vinden dat de moslims boos worden als wij hun profeet beledigen.

Het enige echt grote verschillen in mijn ogen is dat de moslims geen scheiding van kerk en staat willen en dat vrouwen volgens hun geloof dingen zijn ipv mensen. Niet dat we er zo goed vanaf komen bij de christenen, maar wel beter. Wat dus betekent dat de bijbel het wint van de koran in mijn ogen.

Volgens beide geloven ga ik nog steeds naar de hel omdat ik niet gelovig ben. Dat vind ik eigenlijk ook wel beledigend. Zou ik ze daarvoor aan kunnen klagen?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-12-2007 11:28 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 december 2007 11:17 schreef XXL het volgende:
Hoewel ik het allemaal ook een beetje overdreven vind moet ik zeggen dat er natuurlijk wel een klein verschil zit tussen "vrijheid van meningsuiting" en doelbewust provoceren.
Hele dikke +1



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-12-2007 11:36 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 5 december 2007 11:26 schreef Pandora het volgende:
Ach man zodra ik de jezus christus ga beledigen krijg ik toch ook heel protestants en katoliek nederland over mij heen.

Is het bij jou 2007 of 1947 op de kalender?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 05-12-2007 11:38 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 5 december 2007 11:36 schreef Greycloak het volgende:
Is het bij jou 2007 of 1947 op de kalender?



ehm, ik heb in Gouda en Veenendaal gewoond. En daar is het wat dat betreft misschien nog wel 1947.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-12-2007 11:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Dus jij ziet die lui wel massal de straat opgaan als er een foto verschijnt van bijvoorbeeld een naakte vrouw in Jezus-pose?

No way.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 05-12-2007 11:44 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 5 december 2007 11:40 schreef Greycloak het volgende:
Dus jij ziet die lui wel massal de straat opgaan als er een foto verschijnt van bijvoorbeeld een naakte vrouw in Jezus-pose?

No way.
Ik meen mij wel te herinneren dat een paar jaar terug wij hier nog een rel hadden in nl met demonstreren eo jongeren en meer van dat soort volk tegen volgens mij een concert van madonna (maar dat kan ook van iemand anders zijn geweest) dus ehm ja.

Niet bij alles, want christenen hebben in elk geval wel door dat als je altijd en overal tegen demonstreed je ook niet meer serieus genomen wordt.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 05-12-2007 12:24 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

De fase dat de Islam net zo beledigd "kan/mag" worden als het christendom moet denk ik nog komen.
Kritiek vind ik prima, maar je kan ook provoceren om het provoceren.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-12-2007 12:39 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 december 2007 12:24 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Kritiek vind ik prima, maar je kan ook provoceren om het provoceren.
Nee, dat noemen ze nu juist vrijheid van meningsuiting



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2007 12:51 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 december 2007 11:26 schreef Pandora het volgende:
Ach man zodra ik de jezus christus ga beledigen krijg ik toch ook heel protestants en katoliek nederland over mij heen. En dan het gek vinden dat de moslims boos worden als wij hun profeet beledigen.

Het enige echt grote verschillen in mijn ogen is dat de moslims geen scheiding van kerk en staat willen en dat vrouwen volgens hun geloof dingen zijn ipv mensen. Niet dat we er zo goed vanaf komen bij de christenen, maar wel beter. Wat dus betekent dat de bijbel het wint van de koran in mijn ogen.

Volgens beide geloven ga ik nog steeds naar de hel omdat ik niet gelovig ben. Dat vind ik eigenlijk ook wel beledigend. Zou ik ze daarvoor aan kunnen klagen?

Jij hebt er verstand van!


Maar om even serieus te zijn, op het moment dat jij over Jezus praat, hebben de christenen in Nederland nog niet eens bijna de kans om dat jou te verbieden. Er is wel degelijk verschil.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2007 12:55 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Dus kan ik opmaken uit reacties van mensen hier dat ze graag zien dat van hogerhand 'de vrijheid van meningsuiting', of wat zij 'provoceren' noemen een halt dient te worden toegeroepen? Mag ik dan aan deze mensen vragen wie de eer op zich mag nemen voor de vrije Nederlandse burgers te bepalen wat 'vrijheid van meningsuiting' is en wat 'provoceren' is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-12-2007 13:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

pro·vo·ce·ren (ov.ww., ook abs.)
1 tarten, uitdagen

pro·vo·ce·rend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend

Dat lijkt me vrij duidelijk. Zowel de afbeeldingen van homo's met Mohammed-hoofd als de film waar Wilders mee bezig is, vallen daar onder.

Beiden kan ik missen als kiespijn.


[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 05-12-2007 13:47]



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2007 13:59 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 december 2007 13:46 schreef Judge M. het volgende:
Dat lijkt me vrij duidelijk. Zowel de afbeeldingen van homo's met Mohammed-hoofd als de film waar Wilders mee bezig is, vallen daar onder.


Dat vindt jij, dat is geen feit.

Dus nogmaals de vraag; wie gaat voor de vrije burgers van Nederland bepalen wat 'vrijheid van meningsuiting' is en wat 'provoceren' is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-12-2007 14:01 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 december 2007 13:46 schreef Judge M. het volgende:
pro·vo·ce·ren (ov.ww., ook abs.)
1 tarten, uitdagen

pro·vo·ce·rend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend

Dat lijkt me vrij duidelijk. Zowel de afbeeldingen van homo's met Mohammed-hoofd als de film waar Wilders mee bezig is, vallen daar onder.

Beiden kan ik missen als kiespijn.



Ik vind jouw reply eerlijk gezegd nogal provocerend.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WMP
Usericon van WMP
Posted 05-12-2007 14:08 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 5 december 2007 13:46 schreef Judge M. het volgende:
pro·vo·ce·ren (ov.ww., ook abs.)
1 tarten, uitdagen

pro·vo·ce·rend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend

Dat lijkt me vrij duidelijk. Zowel de afbeeldingen van homo's met Mohammed-hoofd als de film waar Wilders mee bezig is, vallen daar onder.

Beiden kan ik missen als kiespijn.



Dus kunst mag niet provocerend zijn? Zogauw er op lange tenen getrapt dreigt te worden, dient de provocatie op te houden?
Je herinnert Reve nog wel, die in de jaren zestig ook bijzonder provocatief bezig was en zelfs een rechtszaak tegen zich aangespannen kreeg, vanwege die provocatie?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-12-2007 14:11 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 december 2007 14:01 schreef altx het volgende:
Ik vind jouw reply eerlijk gezegd nogal provocerend.
En jij geeft er uitstekend gehoor aan



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2007 14:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Door de kerk ook nog, en toen was er idd veel ophef dat een kerk niet zo ouderwets moest doen.

Daarnaast zijn er volgens mij legio spotprenten of kunstwerken waarin Jezus of elke andere christelijke heilige aangevallen/bespot wordt.

Moslims zijn jankerds, net als sp-ers.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 05-12-2007 14:25 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 5 december 2007 14:12 schreef Jenje het volgende:Moslims zijn jankerds, net als sp-ers.

boehoehoe....

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 05-12-2007 14:25]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 05-12-2007 14:36 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 5 december 2007 14:08 schreef WMP het volgende:
Dus kunst mag niet provocerend zijn? Zogauw er op lange tenen getrapt dreigt te worden, dient de provocatie op te houden?
Je herinnert Reve nog wel, die in de jaren zestig ook bijzonder provocatief bezig was en zelfs een rechtszaak tegen zich aangespannen kreeg, vanwege die provocatie?


waarom er toch zo nodig op tenen getrapt worden, met kunst of niet, is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk. kan je niet gewoon iets maken omdat je het mooi vindt en niet omdat je zonodig wil provoceren? dat net zoiets als voor 10 uur savonds op oudjaarsavond rotjes af gaan steken: gewoon om te pesten omdat je niets beters te doen hebt.

leuk.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2007 14:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 december 2007 14:25 schreef scotfan het volgende:
boehoehoe....
Point proven


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-12-2007 14:55 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 december 2007 14:36 schreef Jolijn het volgende:
waarom er toch zo nodig op tenen getrapt worden, met kunst of niet, is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk. kan je niet gewoon iets maken omdat je het mooi vindt en niet omdat je zonodig wil provoceren? dat net zoiets als voor 10 uur savonds op oudjaarsavond rotjes af gaan steken: gewoon om te pesten omdat je niets beters te doen hebt.

leuk.
Ja, precies hetzelfde! Je leven lang onder het juk dat Islam heet geleefd hebben en andere mensen ervoor wilt waarschuwen en behoeden en met oud en nieuw rotjes afsteken om te pesten! Precies hetzelfde!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 05-12-2007 14:57 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 5 december 2007 14:55 schreef Misanthrope het volgende:
Ja, precies hetzelfde! Je leven lang onder het juk dat Islam heet geleefd hebben en andere mensen ervoor wilt waarschuwen en behoeden en met oud en nieuw rotjes afsteken om te pesten! Precies hetzelfde!
Jij hebt ook niets beters te doen, he?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-12-2007 14:58 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 5 december 2007 14:36 schreef Jolijn het volgende:
waarom er toch zo nodig op tenen getrapt worden, met kunst of niet, is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk. kan je niet gewoon iets maken omdat je het mooi vindt en niet omdat je zonodig wil provoceren? dat net zoiets als voor 10 uur savonds op oudjaarsavond rotjes af gaan steken: gewoon om te pesten omdat je niets beters te doen hebt.



Kunst betekent nou eenmaal vaak grenzen opzoeken en soms zijn deze grenzen duidelijk en soms niet. Je mag het slechte smaak vinden of kitch of rommel, maar dan moet je er maar niet naar kijken. Probleem is dat welke grens je ook stelt, er zullen altijd mensen zijn die erop of net even eroverheen gaan zitten, en voor je het weet heb jee een politiestaat. Beter om als je je beledigd voelt gewoon naar de rechter te stappen en een proces te beginnen dan met een meute de straat op gaan. dus ik vind dit eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen