IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er brandt een auto in Slotervaart [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2007 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2007 12:13 schreef Judge M. het volgende:
Het ging me hier om:
Dat zie ik nergens terug.
Krachtwijken staan idd bekend om hun fijne sociale bewoners ..


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 27-11-2007 14:05 by Pandora Profiel van Pandora

Grrrr, die mensen kunnen van hun uitkering ook best naar school. (sorry maar de stufi is nog steeds stukken lager dan een uitkering dus als je van je stufi naar school kan kan het ook van je uitkering)
Laat ze gewoon lekker die twee jaar die voor een mbo niveau 2 opleiding staat naar school gaan van hun eigen geld. Als ze al relevant werk voor de opleiding hebben gedaan kunnen ze dat desnoods als stagevermindering krijgen maar daar houdt het toch echt bij op.

Stom plan.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-11-2007 14:10 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 november 2007 13:54 schreef Jenje het volgende:
Krachtwijken staan idd bekend om hun fijne sociale bewoners ..
Heb je er weleens gewoond?



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-11-2007 14:17 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Wil je het ontkennen? Waarom denk je dat het in de eerste plaats probleemwijken zijn. Ik ben geen Kwelgeest II, maar wil je toch verzoeken die Hippiebril eens af te zetten, Judge.


Bruce Banner


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-11-2007 14:21 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 november 2007 14:17 schreef Lainedil het volgende:
Wil je het ontkennen?
In wil inderdaad ontkennen dat wat Jenje insinueert dat ALLE bewoners van dergelijke wijken tokkies zijn ja. Ik heb 6 jaar in dergelijke buurten gewoond en er zijn ZAT lui die er wat van willen maken.

quote:
Waarom denk je dat het in de eerste plaats probleemwijken zijn. Ik ben geen Kwelgeest II, maar wil je toch verzoeken die Hippiebril eens af te zetten, Judge.
Het percentage ligt daar het hoogst maar jij zou ook moeten weten dat dat zeker 100% is. 30% lijkt me de max. Mogen die 70% welwillende ook een kans krijgen? Van mij wel.



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-11-2007 14:24 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Dat klopt. Niet ALLE bewoners van zo'n wijk zijn Tokkies. Dat hebben weder Jenje noch ik niet gezegd.


Bruce Banner


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-11-2007 14:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 november 2007 14:24 schreef Lainedil het volgende:
Dat klopt. Niet ALLE bewoners van zo'n wijk zijn Tokkies. Dat hebben weder Jenje noch ik niet gezegd.
Nuancering dat past ook niet in die oneliners van julie



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2007 14:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2007 14:10 schreef Judge M. het volgende:
Heb je er weleens gewoond?
Kom je nu met het argument "Alleen als je het zelf meegemaakt heb heb je recht van spreken?".

Maar goed, ik weet niet of Assen-Oost erbij zit (zat wel in programma probleemwijken) maar daar kom ik regelmatig, daar wonen voor 80% mensen die te dom of te lui zijn om hun eigen reet fatsoenlijk schoon te houden.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 27-11-2007 14:28 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 27 november 2007 14:21 schreef Judge M. het volgende:
In wil inderdaad ontkennen dat wat Jenje insinueert dat ALLE bewoners van dergelijke wijken tokkies zijn ja. Ik heb 6 jaar in dergelijke buurten gewoond en er zijn ZAT lui die er wat van willen maken.

Het percentage ligt daar het hoogst maar jij zou ook moeten weten dat dat zeker 100% is. 30% lijkt me de max. Mogen die 70% welwillende ook een kans krijgen? Van mij wel.

Ik heb zelf nooit in een dergelijke wijk gewoond maar mijn middelbare school stond er wel middenin en zodoende heb ik ook zat vrienden gehad die in een dergelijke wijk woonden. En hier ben ik het dus wel met judge eens geef degene die wel willen ook een kans. En reken niet iedereen op de minderheid die niets wil af.
Helaas verdienen mensen die veertig uur per week in de snoepfabriek werken meestal gewoon niet genoeg geld om ergens anders te gaan wonen en met een minimumloon en twee kinderen is het ook nogal moeilijk sparen voor een eigen huisje. Ik zie dus niet in waarom die mensen geen kans geboden mag worden om een huisje te kopen.

Dat de staat zomaar MBO2 diploma's weg wil geven vind ik veel belachelijker. Om mensen dan meer kans op een baan te geven. Als die mensen een baan zouden willen zouden ze allang bezig zijn met bijscholing.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-11-2007 14:29 by Jällö Profiel van Jällö

Ik heb zelf in meerdere probleemwijken gewoond. Ze zijn daar al bezig om steeds meer huizen in de verkoop te doen om zo ander volk aan te trekken, niks nieuws toch?

Het lijkt ook aardig te werken, overigens. Alle aso's omtoveren tot bourgeoise lukt je toch niet, maar je kunt iig een buurt als geheel netjes en leefbaar houden.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2007 14:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2007 14:25 schreef Judge M. het volgende:
Nuancering dat past ook niet in die oneliners van julie
Meldt je in een one-liner ....

maar goed, zoals Lain zegt, er zit ook goed volk tussen, zo ook tussen de Nazi's. Maar een groot deel van het geld komt dus terecht bij dom lui volk. En dat is fout.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-11-2007 14:52 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 27 november 2007 14:29 schreef Jenje het volgende:
Maar een groot deel van het geld komt dus terecht bij dom lui volk. En dat is fout.
Jij wilt zeker dat geld tbv ontwikkeling van probleemwijken bij hardwerkend slim volk terecht komt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-11-2007 15:17 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Je kan natuurlijk naar school gaan, wat leren en uiteindelijk een diploma halen. Maar het kan makkelijker. De enige voorwaarde: doe NIETS. Blijf stil zitten en verroer je niet. Minimaal 1040 uur per week niks doen. Blijf onderpresteren en vreet uit de staatsruif. Doe je dat goed? Dan krijg je een diploma. Een echt officieel mbo-diploma. Goedgekeurd door de Minister van Onderwijs. De sociale dienst gaat samen met Centrum Werk en Inkomen gratis mbo-diploma's weggeven aan werklozen zodat ze wat makkelijker aan de slag kunnen. De mbo-raad heeft het plan al goedgekeurd want:"Op het werk, thuis, als vrijwilliger en in hun vrijde (sic!) tijd doen mensen kennis en kunde op en ontwikkelen zij zich" Dan volgt nu de samenvatting. Een stel kansloze uitvreters krijgt gratis waar jij nu al jarenlang voor loopt te zwoegen, vroeg voor moet opstaan en gezeik van leraren voor moet aanhoren. Zo'n 1,75 miljoen laagopgeleide mensen hebben in principe recht op een gratis mbo2-niveau diploma. Ja, da's niet zo lachen he?


Hoe laat je de, nu al niet zulke hoge, eisen die aan MBO leerlingen gesteld worden nog verder verwateren?

Ja, zo dus.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-11-2007 15:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 november 2007 14:52 schreef Jällö het volgende:
Jij wilt zeker dat geld tbv ontwikkeling van probleemwijken bij hardwerkend slim volk terecht komt.
Eigenlijk zie ik inderdaad liever dat geld bij mensen die het wél verdienen terecht komt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-11-2007 15:29 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 november 2007 15:17 schreef Chelman het volgende:
Hoe laat je de, nu al niet zulke hoge, eisen die aan MBO leerlingen gesteld worden nog verder verwateren?

Ja, zo dus.


Dit vormt inderdaad niet echt een stimulans voor MBO-leerlingen om eens hard aan de bak te gaan. Of ze moeten bang zijn voor 'diploma-inflatie' (waardoor ze wellicht doorstuderen).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-11-2007 15:45 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 27 november 2007 14:25 schreef Judge M. het volgende:
Nuancering dat past ook niet in die oneliners van julie


"Nee, jij!"

Oftewel: als je iets te mekkeren hebt, dan graag net zo genuanceerd als je de antwoorden hierop zou willen zien.


Bruce Banner


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-11-2007 16:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 november 2007 14:25 schreef Judge M. het volgende:
Nuancering dat past ook niet in die oneliners van julie
Pot ketel zwart.
Jij bent nou ook niet een van de meest genuanceerde op dit forum.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-11-2007 16:58 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 november 2007 14:52 schreef Jällö het volgende:
Jij wilt zeker dat geld tbv ontwikkeling van probleemwijken bij hardwerkend slim volk terecht komt.
Fabrieksarbeiders en stratemakers kunnen anders ook heel hard werken hoor alleen bedoelt Troopje die vast niet



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-11-2007 18:13 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 27 november 2007 15:23 schreef Misanthrope het volgende:
Eigenlijk zie ik inderdaad liever dat geld bij mensen die het wél verdienen terecht komt.


Initiatieven ontplooien, de handen uit de zakken halen dient beter beloond te worden dan zulks.
Bovendien zie ik het helemaal voor me; huiseigenaren (...) binnen zo'n wijk die met een jaar of 5 gaan lopen zeiken dat er nu eindelijk wel eens wat aan onderhoud mag worden gedaan.

Etc.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-11-2007 18:43 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 27 november 2007 11:02 schreef Jenje het volgende:
GroenLinks wil bewoner probleemwijk huis laten kopen
Uitgegeven: 26 november 2007 17:52
Laatst gewijzigd: 26 november 2007 17:55

DEN HAAG - Alle bewoners van de krachtwijken, of wel de veertig door minister Ella Vogelaar (WWI) geselecteerde probleemwijken, moeten het recht krijgen om hun huurwoning te kopen, vindt GroenLinks.

De woningcorporaties moeten hen helpen bij het regelen van een hypotheek en het aanvragen van koopsubsidie.

Investeringen

GroenLinks-Tweede Kamer

lid Ineke van Gent zal dit dinsdag bepleiten bij de behandeling van de begroting van Vogelaar. "Investeringen in de woonomgeving zijn belangrijk, maar niet voldoende.

Er moet niet alleen een plan komen voor de wijken, maar ook voor de bewoners", vindt Van Gent, die daarvoor voorstellen doet.

Personal coach

Zo moet een uitkeringsgerechtigde in de wijk samen met een "personal coach" een Persoonlijk Ontwikkelingsplan opstellen. Bovendien moet die met behoud van uitkering aan het werk kunnen en daarbij een bonus krijgen, zodat het werken ook echt loont.

Bijverdiensten tot 250 euro per maand worden niet gekort op de huur- en zorgtoeslag, aldus de voorstellen van GroenLinks. Ook krijgen wat GroenLinks betreft alle wijkbewoners de mogelijkheid om zich te laten bijscholen tot mbo-niveau.
--
Fijn, asovolk krijgt weer alles voor elkaar ..


Nou is mijn woonwijk er toevallig 1 die wijken op de lijst van 40 staat.

Derhalve ben ik een tokkie, een aso en een uitkeringstrekker?

quote:
Op 27 november 2007 13:54 schreef Jenje het volgende:
Krachtwijken staan idd bekend om hun fijne sociale bewoners ..


Ik sluit me maar even aan bij Judge M. Die laatste quote geeft wel aan dat je er (waarschijnlijk) nooit gewoond hebt.
Het feit dat iemand een lagere opleiding heeft dan jij en minder verdient en dus in een "mindere" buurt woont wil volgens jou ook gelijk zeggen dat die mensen niet sociaal kunnen zijn?

Ik kan je melden dat het sociale gevoel in die buurten wel eens groter kon zijn dan in een gemiddelde nieuwbouw juppen wijk.

Dat buitenstaanders daar dan weer anders tegenaan menen te moeten kijken zal mij persoonlijk fors aan mijn reet roesten.

Wie heeft trouwens bedacht dat die wijken achterstandswijken moeten heten?

[cela vita mannetje]
Vroegah had je geen achterstandswijken. Toen had je volksbuurten (Ook wel arbeidersbuurten genoemd)
[/cela vita mannetje]




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 27-11-2007 19:14 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Dus die avondopleiding had ik niet hoeven doen??? gewoon thuis zitten, een soos uitkering opstrijken en dan m`n hbo krijgen???

Verdomme, ik dacht altijd al dat ik het verkeerd deed.

Hoe krijg je dan je Wo??

langer dan 6 jaar thuis zitten??


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-11-2007 19:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 november 2007 18:43 schreef XXL het volgende:
Nou is mijn woonwijk er toevallig 1 die wijken op de lijst van 40 staat.

Derhalve ben ik een tokkie, een aso en een uitkeringstrekker?



Ik sluit me maar even aan bij Judge M. Die laatste quote geeft wel aan dat je er (waarschijnlijk) nooit gewoond hebt.
Het feit dat iemand een lagere opleiding heeft dan jij en minder verdient en dus in een "mindere" buurt woont wil volgens jou ook gelijk zeggen dat die mensen niet sociaal kunnen zijn?

Ik kan je melden dat het sociale gevoel in die buurten wel eens groter kon zijn dan in een gemiddelde nieuwbouw juppen wijk.

Dat buitenstaanders daar dan weer anders tegenaan menen te moeten kijken zal mij persoonlijk fors aan mijn reet roesten.

Wie heeft trouwens bedacht dat die wijken achterstandswijken moeten heten?

[cela vita mannetje]
Vroegah had je geen achterstandswijken. Toen had je volksbuurten (Ook wel arbeidersbuurten genoemd)
[/cela vita mannetje]



Je hebt in ieder geval het leesvermogen van de gemiddelde tokkie.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-11-2007 20:16 by XXL Profiel van XXL

Ik had eigenlijk geen ander antwoord van je verwacht.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 27-11-2007 20:17 by mental Profiel van mental

Jenje die bijdehand probeert te doen, het moet niet gekker worden hier.


Fuck the world and fuck you


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-11-2007 20:47 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Wat zit er dan in dat MBO-papiertje? Modules, vakken, wat..?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen