IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er brandt een auto in Slotervaart [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2007 13:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

http://www.nu.nl/news/1327942/10/Scholierenacties_in_diverse_steden.html

Scholierenacties in diverse steden
Uitgegeven: 23 november 2007 11:42
Laatst gewijzigd: 23 november 2007 13:36

RIJSWIJK - In het hele land zijn vrijdag scholierenacties uitgebroken. In diverse steden hebben scholieren rond 11.00 uur de scholen verlaten.

Scholieren in opstand

De scholieren komen in opstand tegen de hoge werkdruk en het aantal lesuren van 1040 per jaar. Op sommige plekken gaat dat gepaard met onrust, het gooien van eieren en vuurwerk. Naar verluidt heeft een msn-bericht geleid tot de omvangrijke staking.

Eieren

Een groep van tweehonderd leerlingen van het Jan van Egmond Lyceum in Purmerend blokkeerde het verkeer op straat en gooide met eieren naar de politie. Die heeft de stakende jongeren "als het ware de school weer ingeduwd."

Behalve van eieren maakten scholieren van het Zaandijkse Saenredam College en het Zaandamse Compaan ook gebruik van vuurwerk.

Overhoop

Stakende scholieren van het Norbertus College in Roosendaal zijn naar het Stadskantoor van de gemeente gegaan en hebben de centrale hal overhoop gehaald. De leerlingen gooiden stoelen en tafels omver. Ook werden informatiefolders uit rekken gehaald en op de vloer gestrooid.

Amsterdam

Enkele honderden actievoerende scholieren in Amsterdam hebben zich vrijdag iets na het middaguur verzameld op het Museumplein. De scholieren staan bij het Amerikaanse consulaat en houden de weg daarlangs bezet. Ook op het Leidseplein komen scholieren samen.

Middelburg

In Middelburg zijn zeker drie arrestaties verricht. De politie hanteerde de wapenstok. Een politiewoordvoerder liet weten dat alles in het begin rustig verliep. "Maar daarna werden de scholieren baldadig en was er sprake van openbare ordeverstoring. Toen moesten wij als politie ingrijpen."

Ook in Raamsdonkveer zijn drie scholieren gearresteerd. Het drietal zou tijdens een schoolstaking een bus hebben vernield.

Vakbond

De vakbond van leraren AOb is niet blij met de relletjes onder scholieren in hun protest tegen de lesroosters. Wel ondersteunt de bond het doel van de leerlingen.

Volgens een zegsman kan de bond zich voorstellen dat de scholieren zich keren tegen de manier waarop op dit moment met "paniekvoetval" de roosters door scholen worden ingevuld. Onder druk van staatssecretaris Marja van Bijsterveldt proberen de scholen zo het minimum aan lesuren te halen.

"Maar wij zijn zeker niet voor relletjes. Dat moet niet gebeuren", aldus de woordvoerder.



Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 23-11-2007 13:50 by Jolijn Profiel van Jolijn

Waar MSN als niet goed voor is :')

[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 23-11-2007 13:51]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-11-2007 14:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 23 november 2007 13:10 schreef Jenje het volgende:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/raar/2007/11/groepsverkrachting_in_cel.html

Ha de hoer!
Ze mogen haar inderdaad direct weer vastzetten wegens prostitutie. Sex met mannen in ruil voor eten en drinken is net zo hard prostitutie als voor geld.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2007 14:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 november 2007 14:03 schreef Greycloak het volgende:
Ze mogen haar inderdaad direct weer vastzetten wegens prostitutie. Sex met mannen in ruil voor eten en drinken is net zo hard prostitutie als voor geld.


Jep voor straf een week eenzamen opsluiting met Mental.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-11-2007 14:12 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Dan heeft ze in elk geval na een week een mooi plat buikje.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2007 14:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En Mental ontmaagd, wat wil men nog meer!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-11-2007 14:15 by jbassist Profiel van jbassist

Ghehehe


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 23-11-2007 17:31 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 23 november 2007 13:48 schreef Jenje het volgende:
http://www.nu.nl/news/1327942/10/Scholierenacties_in_diverse_steden.html




Update erbij:

Tientallen stakende scholieren opgepakt
Uitgegeven: 23 november 2007 11:42
Laatst gewijzigd: 23 november 2007 16:31

RIJSWIJK - Tientallen leerlingen zijn vrijdag opgepakt toen zij protesteerden tegen het aantal lesuren op middelbare scholen en de gaten in hun lesroosters. In minstens vijftien steden verlieten jongeren hun school en gingen de straat op.

Scholieren in opstand

Protesten waren er onder meer in Amsterdam, Rotterdam, Drachten, Zoetermeer, Leiden en Delft. De scholieren komen in opstand tegen de hoge werkdruk en het aantal lesuren van 1040 per jaar.

Niet overal verliepen de acties rustig. In Middelburg bezetten vijfhonderd leerlingen kruispunten, gooiden met eieren, blikjes en vuurwerk naar de politie.

De politie beëindigde het protest met de wapenstok, waarbij diverse scholieren klappen opliepen. Zeker zes scholieren werden aangehouden.

Museumplein

Op het Amsterdamse Museumplein kwamen zeker duizend actievoerders bijeen. Lisa, Esmee en Eveline, alledrie scholieren van het Fons Vitae Lyceum in Amsterdam Oud-Zuid, waren daar aanwezig. "We willen niet alleen minder lessen, maar ook goede lessen", zei Lisa.

"Nu zitten we vaak nutteloze dingen te doen. Of onze biologieleraar geeft geschiedenisles. Dat vindt hij zelf ook niet leuk."

Schaakstukken

Op het plein vernielden sommige jongeren ruiten van auto's. Ook op het Leidseplein kwamen enkele honderden scholieren samen. De actievoerders gooiden daar met schaakstukken, afkomstig van het Max Euweplein, naar trams en winkels. In de hoofdstad werden geen aanhoudingen verricht.

In Roosendaal haalden scholieren de hal van het stadskantoor overhoop. Een grote groep leerlingen gooiden daar stoelen en tafels omver. Een woordvoerster van de gemeente liet weten dat de leerlingen uiteindelijk zelf de rotzooi opruimden.

Bus

De politie in Raamsdonksveer arresteerde drie 15-jarige scholieren wegens openlijke geweldpleging. Het drietal zou een bus hebben vernield. In Eindhoven werden twee scholieren opgepakt voor het gooien met eieren en het afsteken van vuurwerk.

Ook leerlingen in gelderland gingen de straat op. De politie trad in verscheidene plaatsen zoals Arnhem en Wageningen op toen leerlingen de openbare weg blokkeerden. Twee mensen werden gearresteerd.

Drenthe

De politie in Drenthe hield zeven jongeren aan wegens baldadig gedrag. Er waren in Emmen ruim zeshonderd, in Assen tweehonderd en in Hoogeveen en Coevorden ook een paar honderd leerlingen op de been.

De politie voorkwam een spontane protestactie van leerlingen in Enschede. Circa 250 scholieren probeerden medescholieren van een andere school mee te krijgen om te protesteren.

Voorkomen

De komst van de politie zorgde ervoor dat de actie in de kiem werd gesmoord. Een school in Nieuw-Vennep stuurde alle leerlingen naar huis om een 'onbeheersbare situatie' te voorkomen.

De vakbond van leraren AOb liet weten niet blij te zijn met de relletjes onder scholieren. Wel ondersteunt de bond het doel van de leerlingen.

Ook het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) had liever gezien dat het massale scholierenprotest volgende week woensdag was gehouden. Dan spreekt de Tweede Kamer in een spoeddebat over dit onderwerp.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-11-2007 17:42 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 november 2007 17:31 schreef Tenderstrike het volgende:
In Roosendaal haalden scholieren de hal van het stadskantoor overhoop. Een grote groep leerlingen gooiden daar stoelen en tafels omver. Een woordvoerster van de gemeente liet weten dat de leerlingen uiteindelijk zelf de rotzooi opruimden.
Hadden ze anders moeten nablijven en strafschrijven?



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 23-11-2007 18:32 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 23 november 2007 14:03 schreef Greycloak het volgende:
Ze mogen haar inderdaad direct weer vastzetten wegens prostitutie. Sex met mannen in ruil voor eten en drinken is net zo hard prostitutie als voor geld.




Je bedoelt het vast niet verkeerd maar ik vind het een vrij lompe reactie van je.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 23-11-2007 18:35 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 23 november 2007 13:48 schreef Jenje het volgende:
http://www.nu.nl/news/1327942/10/Scholierenacties_in_diverse_steden.html


Eieren

Een groep van tweehonderd leerlingen van het Jan van Egmond Lyceum in Purmerend blokkeerde het verkeer op straat en gooide met eieren naar de politie. Die heeft de stakende jongeren "als het ware de school weer ingeduwd."

Behalve van eieren maakten scholieren van het Zaandijkse Saenredam College en het Zaandamse Compaan ook gebruik van vuurwerk.

"Maar wij zijn zeker niet voor relletjes. Dat moet niet gebeuren", aldus de woordvoerder.




Op het Compaan stond de directeur in zijn eentje terwijl de docenten te schijterig waren om hem te helpen. Tja, solidaire collegae kan ook geen kwaad hehe.


~ By the fallen one I shall arise ~


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 23-11-2007 18:40 by Kimmey Profiel van Kimmey

Vandaar dat het zo rustig was op school hehe


Het is de lichtinval ;')


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-11-2007 19:18 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 23 november 2007 18:32 schreef Ishtar het volgende:
Je bedoelt het vast niet verkeerd maar ik vind het een vrij lompe reactie van je.
Tussen ons gezegd en gezwegen; ik vind het werkelijk walgelijk dat zoiets waar dan ook kan gebeuren maar dat wist je vast al.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 23-11-2007 19:52 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 23 november 2007 19:18 schreef Greycloak het volgende:
Tussen ons gezegd en gezwegen; ik vind het werkelijk walgelijk dat zoiets waar dan ook kan gebeuren maar dat wist je vast al.


Oke ja inderdaad, bij mij roept zo'n bericht ook veel van dat soort gevoelens op, en geintje is prima hoor maar ik kon het even niet verenigen met wat ik las... maargoed bedankt voor je serieuze reactie.


~ By the fallen one I shall arise ~


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2007 6:37 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 november 2007 17:42 schreef Judge M. het volgende:
Hadden ze anders moeten nablijven en strafschrijven?


hehehe.

Mijn dochter en haar medestak(k)ertjes moesten inderdaad, hoewel ze niet baldadig zijn geweest, vanwege hun besluit maar eens te gaan staken 2 uur nablijven.

Het antwoord op mijn vraag in hoeverre dat nou heeft bijgedragen aan een korter verblijf op school moest ze me trouwens schuldig blijven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2007 13:20 by XXL Profiel van XXL



Wilders wil grens sluiten voor Polen
Uitgegeven: 24 november 2007 16:25

AMSTERDAM - De grens moet minimaal tot 2009 gesloten worden voor Polen die naar Nederland komen om te werken. Dat zegt PVV-fractievoorzitter Geert Wilders naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant van zaterdag.

Daarin beklagen PvdA-wethouders uit Rotterdam en Den Haag zich over de grote toeloop van Oost-Europeanen naar hun steden. Die groep vestigt zich in grote getalen in de probleemwijken van die steden. Dat leidt volgens de wethouders tot woningnood en meer problemen in de achterstandswijken.

Terugdraaien

Sinds 1 mei mogen werknemers uit Oost-Europese landen die bij de EU horen zonder voorwaarden werken in Nederland. Wilders wil dit besluit terugdraaien omdat er volgens hem veel meer naar Nederland komen dan was verwacht door het kabinet.

De PVV-leider ziet Duitsland als voorbeeld. Dat land weigert tot 2009 werknemers uit nieuwe EU-landen uit Oost-Europa. Volgens de EU mag dat om de arbeidsmarkt te beschermen. "Nederland is heel dom geweest door de Polen toe te staan hier zonder voorwaarden te laten werken". Wilders wil de grens direct sluiten, in ieder geval tot 2009.
(c) Novum



Die Wilders heeft ook echt alleen maar achterlijke ideeën, he?

Ik ben wel erg benieuwd wie hij bijvoorbeeld als vervanger in het transport wil laten werken. Er is nu al een groot tekort aan chauffeurs.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-11-2007 13:33 by Snaack Profiel van Snaack

Dat gaat hij allemaal zelf doen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-11-2007 13:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 november 2007 13:28 schreef Snaack het volgende:
Ga eens een echte studie doen na de middelbare school, dan zit je echt 40 uur p/w op de collegebanken..

Edit: en daar komt het studeren nog bovenop..

Zo, mag jij mij vertellen welke studie dat is

edit: beter gezegd, mag jij mij vertellen welke studies dat zijn. Of in ieder geval een percentage.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 25-11-2007 13:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2007 13:53 by XXL Profiel van XXL

Gaan we nu in al onze onnozelheid even voorbij aan het feit dat het eigenlijk allemaal om de hoeveelheid lesstof gaat?

Minder uren op school houdt dus in dat je thuis meer uren zou moeten maken.
Per saldo schiet je er voor mijn gevoel dus geen ene fuck mee op dat je minder in de schoolbanken hoeft te zitten.

"Ja, maar huiswerk maken doen we toch niet?"
Goed punt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-11-2007 14:34 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 25 november 2007 13:53 schreef XXL het volgende:
Gaan we nu in al onze onnozelheid even voorbij aan het feit dat het eigenlijk allemaal om de hoeveelheid lesstof gaat?

Minder uren op school houdt dus in dat je thuis meer uren zou moeten maken.
Per saldo schiet je er voor mijn gevoel dus geen ene fuck mee op dat je minder in de schoolbanken hoeft te zitten.

"Ja, maar huiswerk maken doen we toch niet?"
Goed punt.


oh. maar voordat jeje huiswerk goed kan maken moet je begrijpen wat er bedoeld wordt. Niet elke opdracht is even duidelijk maar de les is er onderhand niet meer om gewoon dingen uit te leggen. geen tijd meer voor.

wel mooi toen ik ging staken hoefde ik niet na te blijven. ging ze echt staken of hebben ze halverwege belosten om gewoon niets meer te doen?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2007 14:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 25 november 2007 13:39 schreef ZelThoR het volgende:
Zo, mag jij mij vertellen welke studie dat is

edit: beter gezegd, mag jij mij vertellen welke studies dat zijn. Of in ieder geval een percentage.


Bij welke studie zit je elke dag van 8 tot 5 college te volgen dan Snaack? :S

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 25-11-2007 14:54]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-11-2007 16:04 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 25 november 2007 14:51 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bij welke studie zit je elke dag van 8 tot 5 college te volgen dan Snaack? :S
De meeste studies aan Technische Universiteiten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2007 16:13 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Zijn dat de enige 'echte' studies?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-11-2007 16:50 by Jolijn Profiel van Jolijn

ja de rest is alleen verzonnen om de niet-techneuten zoals ondergetekende van de straat te houden.



ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 25-11-2007 17:07 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Ik wacht echter nog steeds op die superstorm!!




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen