IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kinderen II Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2009 11:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 oktober 2009 10:55 schreef Jelle het volgende:
De vraag is nu of wij zoveel kinderen moeten blijven uitpoepen om die welvaart te behouden...



Ik denk dat je toch een aardig aantal jong in je bevolking moet houden om je bevolking weerbaar te houden.
Als een groot aantal jonge mannen al snel leid tot oorlog, leid een groot aantal ouwetjes niet tot een te weinig assertieve instelling? En tot een minder daadkrachtige samenleving.
Het is ook 1 van de redenen geweest waarom de Romeinen het niet meer zo best deden.

Bevolkingsgroei wordt vaak gezien als gevolg van welvaart, maar is het ook niet andersom zo dat ze elkaar dus versterken? Voor die kinderen moet je steeds meer produceren. Onze hele economische instelling is toch eigenlijk ook gebaseerd op groei groei groei en niet op stabiel. Maargoed ik ben geen econoom dus ik kan er geen erg goed beeld over vormen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 11:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 oktober 2009 11:20 schreef ElitE het volgende:
Ik denk dat je toch een aardig aantal jong in je bevolking moet houden om je bevolking weerbaar te houden.
Als een groot aantal jonge mannen al snel leid tot oorlog, leid een groot aantal ouwetjes niet tot een te weinig assertieve instelling? En tot een minder daadkrachtige samenleving.
Het is ook 1 van de redenen geweest waarom de Romeinen het niet meer zo best deden.

Bevolkingsgroei wordt vaak gezien als gevolg van welvaart, maar is het ook niet andersom zo dat ze elkaar dus versterken? Voor die kinderen moet je steeds meer produceren. Onze hele economische instelling is toch eigenlijk ook gebaseerd op groei groei groei en niet op stabiel. Maargoed ik ben geen econoom dus ik kan er geen erg goed beeld over vormen.

Volgens mij heeft Arnold Heertje, econoom, vorig jaar met wat anderen een manifest opgesteld waarin hij ook verkondigde dat we een beetje van het groeimodel afmoeten. Leuk om dat hier te doen, maar ondertussen zie je dat in Azië b.v. het groeimodel weer net zo hard terugkomt t.o.v. hier. Het is denk ik moeilijk om verstandig beleid te voeren en goed bezig te zijn als continent terwijl het probleem elders gewoon doorgaat. Bovendien profiteren wij daar ook van door werk uit te besteden tegen veel lagere lonen.
Het is denk ik onvermijdelijk dat onze hoge levensstandaard gaat verlagen een keer. En zo komen we vanzelf van luxeproblemen als voortplantingsvragen e.d. af.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-10-2009 11:39 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 27 oktober 2009 11:18 schreef bastianus het volgende:
Verder hoop ik zo snel mogelijk opgepakt te worden op het moment dat ik kinderen ga "nemen". Je neemt ze niet, je krijgt ze.


Ten eerste, wat spreek jij heerlijk relativerend en rationeel over dit onderwerp, als vader zijnde. Bewust!

Ik had express het woordje 'nemen' getypt in een voorgaande reactie. Met IVF, draagmoeders (Google-baby docu), voorbehoedsmiddelen etc. is het tegenwoordig geen 'kinderen krijgen' meer mijns inziens. Als het niet op een natuurlijke weg kan, dan hebben we allerlei trucks om het op een iets minder natuurlijke weg te doen. En natuurlijk is er nog de onnatuurlijke weg van voorbehoedsmiddelen, dat grijpt ook in op het 'nemen van kinderen'. Plus 'kinderen krijgen' vind ik altijd zo'n verhevens christelijke manier van uitdrukken.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-10-2009 11:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als je op een der mate gevoelloze manier, die alleen maar doorspekt is van politieke overtuigingen kun je inderdaad beter kinderloos blijven. Irritante kutblagen zijn er al plenty.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 11:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 oktober 2009 11:39 schreef 1i1ith het volgende:
Ten eerste, wat spreek jij heerlijk relativerend en rationeel over dit onderwerp, als vader zijnde. Bewust!



Ik moet wel. Mijn ouders hadden al moeite genoeg, door omstandigheden, om zichzelf staande te houden in het leven. Laat staan dat ze daarnaast de zorg voor drie niet al te makkelijke kinderen konden dragen. Nu ik zelf vader ben merk ik daar heel erg de gevolgen van, het is nogal eens confronterend. Zoiets zet je wel met beide benen op de grond.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2009 11:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik gebruik daar de zwaartekracht voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-10-2009 11:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik heb liever de voeten op de grond, dan kun je tenminste nog ergens heen ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 11:58 by bastianus Profiel van bastianus

Ben je een keer wat minder gevoelloos..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-10-2009 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zwakte dient gelijk afgestraft te worden, keihard


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 27-10-2009 12:00 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 27 oktober 2009 11:10 schreef 1i1ith het volgende:
Hoezo praktisch er geen fuck aan hebben? Te veel mensen op de wereld, praktische benadering: niet meer er bij maken. Praktischer kan het niet!


Dat is de redenatie van iemand die niet de behoefte voelt om een kind op te voeden. Daar valt vanuit een kinderwens niet tegenin te redeneren. Ik heb het over mensen die wél graag hun leven willen verrijken (of verpesten, wat jij wilt) met kinderen. En dat mag je denigrerend zien als een 'lagere', puur hormonaal bepaalde behoefte, maar zo heb ik het niet ervaren. Maar goed, een kinderwens uitleggen aan iemand die dat zelf zelfs niet een heel klein beetje zo voelt is net zoiets als aan een homo proberen duidelijk te maken wat er precies zo leuk is aan relaties met vrouwen. We zitten op twee verschillende planeten, Anne.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 27-10-2009 12:03 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Is hier ook een hekel punt, mn vriendin weet zeker dat ze voor dr 35e kindern wil, en ik weet zeker dat ik ze niet wil, zijn iedere keer fijne discussies.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2009 12:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 oktober 2009 11:58 schreef bastianus het volgende:
Ben je een keer wat minder gevoelloos..

sorry

maar het punt komt wel over


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-10-2009 12:10 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 27 oktober 2009 12:03 schreef Sjaakie het volgende:
Is hier ook een hekel punt, mn vriendin weet zeker dat ze voor dr 35e kindern wil, en ik weet zeker dat ik ze niet wil, zijn iedere keer fijne discussies.


Tja, dat is lastig ja, ik ken het. Het is ook altijd een van de eerste dingen waar ik achter probeer te komen in een relatie omdat het daar anders vroeg of laat gewoon toch op vast gaat lopen (lees: ik weet ook voor 99,9% zeker dat ik geen kinderen wil).


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 12:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 oktober 2009 11:59 schreef Jenje het volgende:
Zwakte dient gelijk afgestraft te worden, keihard

quote:
Don't be the slaaave,
don't let your weakness show,
to build a mountain takes a long long time

Maar goed, soms toon je juist kracht door je kwetsbaar op te stellen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2009 12:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

+1


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-10-2009 12:31 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 27 oktober 2009 10:56 schreef Illusione het volgende:
Een frappante overeenkomst is wel dat je zowel kinderen als katten eerst flink moet verdoven voordat ze zonder tegenspartelen in een reiskooitje gepropt kunnen worden.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-10-2009 13:06 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 27 oktober 2009 12:00 schreef Aaargh het volgende:
We zitten op twee verschillende planeten, Anne.


Kennelijk wat betreft kinderen wel ja, Anita



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 27-10-2009 13:34 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 27 oktober 2009 11:39 schreef bastianus het volgende:
Het is denk ik onvermijdelijk dat onze hoge levensstandaard gaat verlagen een keer. En zo komen we vanzelf van luxeproblemen als voortplantingsvragen e.d. af.

Ik weet niet of het onvermijdelijk is maar ik vind de gedachte wel een beetje fantasieloos en weinig ambitieus. Doomscenarios zijn voor bangerikken.
Zat ruimte en energie in dit heelal voor nog es x miljard homo sapiens, of van mijn part voor x ziljoen homo sapiens var. gen@techX. Ik ben hier overigens voor- noch tegenstander van en hoewel ik geen kinderen wil heb ik in de kinderdiscussie ook geen mening. Het is en blijft gepruts in de marge tenzij je Mao heet en [gedachtensprong] machtsmisbruik cq. vrijheidsbeperking vormen m.i. nog altijd een groter probleem dan overbevolking op zich. Hoe hard politici en andere fanatici ook hun best doen, de mensheid is een stuurloos schip en dat hoort ook zo te zijn, zelfbeschikking über alles.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 14:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 oktober 2009 13:34 schreef Jelle het volgende:
Ik weet niet of het onvermijdelijk is maar ik vind de gedachte wel een beetje fantasieloos en weinig ambitieus. Doomscenarios zijn voor bangerikken.
Zat ruimte en energie in dit heelal voor nog es x miljard homo sapiens, of van mijn part voor x ziljoen homo sapiens var. gen@techX. Ik ben hier overigens voor- noch tegenstander van en hoewel ik geen kinderen wil heb ik in de kinderdiscussie ook geen mening. Het is en blijft gepruts in de marge tenzij je Mao heet en [gedachtensprong] machtsmisbruik cq. vrijheidsbeperking vormen m.i. nog altijd een groter probleem dan overbevolking op zich. Hoe hard politici en andere fanatici ook hun best doen, de mensheid is een stuurloos schip en dat hoort ook zo te zijn, zelfbeschikking über alles.


Tja, ik weet het natuurlijk ook niet zeker dat het slecht afloopt, maar de geschiedenis wijst wel uit dat er cyclisch om de ongeveer vijftig jaar een oorlog uitbreekt. En aangezien er nogal wat roofbouw op grondstoffen, voeding etc. gepleegd wordt lijkt me toch dat hier een keer om gevochten gaat worden. Alhoewel, misschien dat dit probleem met b.v. gentechnologie een heel eind opgelost kan worden, en er gaan ook veel makke schapen in een hok, dus het opvullen van ruimte hoeft niet echt een probleem te worden.
Ik heb echter het idee dat de mens niet veel leert van het verleden, en dat het een keer mis gaat. Anders kan ik ook niet verklaren dat mensen bewust op een pias als Wilders stemmen b.v.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 27-10-2009 14:23 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 27 oktober 2009 14:16 schreef bastianus het volgende:
de geschiedenis wijst wel uit dat er cyclisch om de ongeveer vijftig jaar een oorlog uitbreekt.

Oh?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 27-10-2009 14:26 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

met mode is het +- 20 jaar.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 14:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 oktober 2009 14:23 schreef Jelle het volgende:
Oh?

Nou ja, niet exact, ik praat even uit het blote hoofd. Maar er zit een zekere regelmaat in. Volgens mij heb ik dat een keer gelezen in een boek van Geert Mak.
Misschien is het ook twintig, zoals BJ zegt. In dat boek stond toen ook dat het zo opvallend is dat de tweede wereldoorlog al zo lang geleden is, omdat er meestal op veel kortere termijn een grote oorlog uitbreekt.
Ik zal het eens opzoeken, dan kunnen we m.b.v. statistieken praten. Schijnen sommige mensen fijn te vinden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-10-2009 14:50 by bastianus Profiel van bastianus

Ah:
quote:
Modelski’s en Thompsons lange-cyclustheorie

De hypothese van de machtsovergang is opgenomen in verscheidene recente theorieën van hegemonische oorlog. Een daarvan is de ‘lange-cyclustheorie’ die door Modelski (1978, 1987), Thompson (1982, 1983, 1986, 1988), Modelski & Morgan (1985) en Modelski & Thompson (1989) is ontwikkeld. Volgens deze theorie zijn er drie belangrijke structuren in het wereldsysteem: het mondiale politieke systeem, de wereldeconomie, en het mondiale culturele subsysteem. De langecyclustheoretici identificeren een mondiaal politiek systeem vanaf 1494 (historici laten het moderne Europese statensysteem meestal aanvangen in 1494 met de Italiaanse oorlogen die begonnen zijn met de Franse invasie van het rijk Napels, en waarbij voor het eerst infanterie, cavalerie, en artillerie samenwerkten). Regelmatige cycli van wereldleiding, systeembeheersing, en mondiale oorlog karakteriseren het mondiale politieke systeem gedurende de laatste vijf eeuwen. De leiding in het systeem is gebaseerd op de militaire mogelijkheden van mondiale bereikbaarheid (maritieme macht tot het midden van de twintigste eeuw, nadien luchtmacht). Een wereldmacht komt voort uit een mondiale oorlog met monopolistische controle over maritieme macht en wereldhandel, die het toelaat om de mondiale politieke en economische systemen in zijn eigen belang te structureren en te handhaven.



De kosten van wereldleiding en de opkomst van nieuwe rivalen leiden onvermijdelijk tot een deconcentratie van macht en een terugval van leiderspositie en uiteindelijk tot een nieuwe strijd voor wereldleiding en een hernieuwde periode van mondiale oorlog. Het gaat om een cyclus die zich, volgens deze school, eens in de honderd jaar herhaalt.langecyclustheorie probeert niet alle oorlogen in het systeem te verklaren, maar slechts die mondiale oorlogen, die de grondwet of gezagsregeling van het mondiale politieke systeem bepaalden. Zij zijn het resultaat van een structurele crisis in het systeem en zijn fundamenteel successiegevechten om de hegemonie in het systeem. Daarom is hun fundamentele oorzaak de veranderende verdeling van de macht als gevolg van de ongelijke economische ontwikkeling. Elke cyclus begint met een mondiale oorlog die bepaalt hoe het systeem moet worden gevormd en welke wereldmacht het systeem zal organiseren.



Er zijn vier stadia van de lange cyclus: mondiale oorlog, wereldmacht, delegitimatie en deconcentratie. Theoretici van de lange cyclus claimen dat het internationale systeem vier complete cycli heeft afgerond (met als winnaars Portugal, Nederland (de Lage Landen), Groot Brittannië en nogmaals Groot Brittannië) en een deel van een vijfde cyclus (met als supermacht de Verenigde Staten). Critici hebben sommige analyses van de langecyclustheorie betwist. Bijvoorbeeld, Levy (1996) beweert dat de classificatie van mondiale oorlogen een probleem vormt. Lange-cyclustheoretici zouden verscheidene grote machtsoorlogen met belangrijke gevolgen voor het Europese systeem eenvoudig weglaten omdat ze niet in het theoretische patroon passen.

Nog een jaartje of dertig te gaan dus.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 27-10-2009 14:51]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 27-10-2009 15:01 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 27 oktober 2009 13:34 schreef Jelle het volgende:
Hoe hard politici en andere fanatici ook hun best doen, de mensheid is een stuurloos schip en dat hoort ook zo te zijn, zelfbeschikking über alles.



Interessante overdenking, die neem ik mee in mijn gedachtengangen



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-10-2009 15:33 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 oktober 2009 12:03 schreef Sjaakie het volgende:
Is hier ook een hekel punt, mn vriendin weet zeker dat ze voor dr 35e kindern wil, en ik weet zeker dat ik ze niet wil, zijn iedere keer fijne discussies.


Vervelende discussie lijkt me.
Andersom zou ook wat zijn, zij wil niet en hij wel. Ga ze dan gvd zelf dragen en baren!

Kinderen zijn fantastisch, zolang ze van een ander zijn en niet teveel bleren. Er mee werken of een avond oppassen is geen enkel probleem maar ik zit momenteel niet te wachten op een sloot eigen kinders. Ik ben nu 27, maar tot nog toe geen kinderwens gehad en denk eigenlijk ook niet dat dit nog zal komen maar sluit niks uit. Echt, vind het hartstikke leuk bij anderen die kinders maar ben blij dat ik een paar uur later weer kinderloos naar huis kan gaan.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen