IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kinderen II Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-06-2011 23:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 juni 2011 23:35 schreef bokaj het volgende:
Er is ook weinig aandacht in de media voor alleenstaande mannen met een kinderwens, daar hoor je nooit wat over.
Dat ligt dan volgens mij aan de media. Ik ken ze wel degelijk in elk geval.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-06-2011 23:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 5 juni 2011 23:35 schreef bokaj het volgende:
Er is ook weinig aandacht in de media voor alleenstaande mannen met een kinderwens, daar hoor je nooit wat over.


In het verlengde daarvan:

Alleenstaande ouders van het mannelijk geslacht.

Mij is dikwijls gevraagd hoe ik dat in godsnaam allemaal deed met een fulltime baan.

Nou uuuuh, net als een alleenstaande moeder met een fulltime baan, i guess.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-06-2011 23:40]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 05-06-2011 23:43 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 5 juni 2011 23:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ah, dan. Neuken?


In het zand?

quote:
Op 5 juni 2011 23:31 schreef bastianus het volgende:
Mijn hart breekt als ik eraan denk dat ik weg ben bij mijn vrouw en dat er één of andere sjappie zich met de opvoeding van mijn kinderen gaat bemoeien. Volgens mij zou ik dat echt niet aankunnen. Zo moet ik er ook niet aan denken om het kind van iemand anders op te voeden, bah zeg.


Hooo wacht ik drukte me sowieso wel erg ongenuanceerd uit. Ik bedoelde dus niet "dan maar halfslachtig in het leven van dat kind komen en een beetje aankloten en dan weer wegrennen als ik er geen zin in blijk te hebben" met mijn 'zien waar het schip strandt'.. Dat zou ik nooit doen, daar denk ik te veel voor na en weeg ik te veel ieders "best interest" voor na. Ik doelde nu nog op de verliefd worden periode, of ik al op het moment van informatie hebben ["Hij heeft een kind?"] de boel af zou kappen, of dat ik mezelf verliefd zou laten worden en dan dus op een gegeven moment de keuze zou moeten maken: situatie en kind helemaal accepteren en er vol liefde voor gaan, of dan alsnog moeten afkappen..

Ik zou dat ook moeilijk vinden als je een kind hebt die vervolgens geconfronteerd wordt met nieuwe 'ouder-figuren' die wellicht inderdaad sjap zijn....

quote:
Op 5 juni 2011 23:33 schreef XXL het volgende:
Nee, dat is, in dit geval, nooit een punt geweest.

Is niet haar kind en ze zal zich nooit als nieuwe moeder zien. Iets wat ik zelf ook niet wil.
Bovendien had mijn dochter al een leeftijd dat ze, indien nodig, haar eigen prakkie op tafel krijgt en haar eigen wasje kan draaien.

Als het zelfstandig kan leven trekt mijn vriendin het nog net maar als het op luiers, voeren, leren lopen en overige babydingen zoals gejank en geschreeuw aankomt gaat het afschuwelijk mis en zal ik een familiedrama zeker niet uitsluiten.


Ah, ik begrijp het, hehe.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 23:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 juni 2011 23:35 schreef bokaj het volgende:
Er is ook weinig aandacht in de media voor alleenstaande mannen met een kinderwens, daar hoor je nooit wat over.

Zou kunnen dat het onderbelicht is in de media, goed punt.

Ik had nu wel meer over de situatie van een koppel, en wat er voor onderzoek (?) geweest is naar hoe het dan gaat.


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 23:47 by Forever After Profiel van Forever After

Koppel inclusief homokoppel?


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 23:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 juni 2011 23:43 schreef Pem het volgende:
In het zand?


Ja hoor Heb ik er voor over!
quote:
Op 5 juni 2011 23:47 schreef Forever After het volgende:
Koppel inclusief homokoppel?

Nee, dat weer niet Touché.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 23:51]


I wish I was a butterfly


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 05-06-2011 23:52 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 5 juni 2011 23:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja hoor Heb ik er voor over!


Uhm...

Nou, gezellig! Heb er nu al zin [huhuh] in!

Maar we gaan natuurlijk géén kindjes maken, dus we zijn off-topic


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-06-2011 23:54 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 juni 2011 23:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja hoor Heb ik er voor over!

Nee, dat weer niet Touché.


Hoezo touche? Ik vroeg het me gewoon af.
We hebben allemaal gezien dat dat in een ander topic nogal gevoelig ligt bij sommigen.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 23:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 juni 2011 23:52 schreef Pem het volgende:
Uhm...

Nou, gezellig! Heb er nu al zin [huhuh] in!

Maar we gaan natuurlijk géén kindjes maken, dus we zijn off-topic

Mooi! Deal!

Ja, inderdaad offtopic. Ik ga ook maar eens slapen, alleen, ook geen kindjes maken dus

Wel net een paper opgestuurd naar m'n begeleider, dat voelt toch ook een beetje als een kindje (die paper dus)
quote:
Op 5 juni 2011 23:54 schreef Forever After het volgende:
Hoezo touche? Ik vroeg het me gewoon af.
We hebben allemaal gezien dat dat in een ander topic nogal gevoelig ligt bij sommigen.

Oh ja, touché gewoon als in 'raak', c.q. scherp.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-06-2011 23:56]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-06-2011 0:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 juni 2011 23:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mooi! Deal!

Ja, inderdaad offtopic. Ik ga ook maar eens slapen, alleen, ook geen kindjes maken dus

Wel net een paper opgestuurd naar m'n begeleider, dat voelt toch ook een beetje als een kindje (die paper dus)

Ik moet de bijlages nog toevoegen en een voorwoord schrijven bij mijn scriptie. Maar ik val om, dus truste ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-06-2011 0:37 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 5 juni 2011 22:56 schreef bastianus het volgende:
Natuurlijk kun je tegenwoordig bewuster aan het krijgen van kinderen beginnen of juist niet, maar volgens mij weet niemand die aan kinderen begint ook werkelijk wat het inhoudt om dat grut rond te hebben lopen.
Je kan het natuurlijk nooit precies weten, maar je zou er in ieder geval (een lange tijd) over na kunnen denken voor je er aan begint.
quote:
Op 5 juni 2011 22:56 schreef bastianus het volgende:
M.i. is het dus geen verstandelijke beslissing, maar meer een gevoelsmatige.
Ik denk dat een beslissing altijd een combinatie is van ratio en gevoel, maar dat de balans tussen die twee per persoon sterk verschilt.
quote:
Op 5 juni 2011 22:56 schreef bastianus het volgende:
Goede redenen, of rede überhaupt, staat volgens mij los van het krijgen van kinderen.
Bij jou speelt rede misschien niet zo'n grote rol, maar dat is niet bij iedereen zo.
quote:
Op 5 juni 2011 22:56 schreef bastianus het volgende:
Verder denk ik, maar corrigeer me alstublieft als dit niet zo is, dat veel mensen die geen kinderen willen verstandelijk zaken beargumenteren op grond van zelf opgedane ervaringen.
Ja, maar niet alleen de (directe) ervaringen zijn belangrijk; er zijn ook nog verwachtingen (die zijn ontstaan uit indirecte ervaringen).
quote:
Op 5 juni 2011 22:56 schreef bastianus het volgende:
Maar het is helemaal niet iets wat verstandelijk wordt beslist, en het niet kiezen bewust is ook vaak iets gevoelsmatigs m.i., ...
Bij keuzes is het altijd een combinatie van beiden.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-06-2011 10:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 juni 2011 0:37 schreef Helvete het volgende:
Je kan het natuurlijk nooit precies weten, maar je zou er in ieder geval (een lange tijd) over na kunnen denken voor je er aan begint.Ik denk dat een beslissing altijd een combinatie is van ratio en gevoel, maar dat de balans tussen die twee per persoon sterk verschilt.Bij jou speelt rede misschien niet zo'n grote rol, maar dat is niet bij iedereen zo.Ja, maar niet alleen de (directe) ervaringen zijn belangrijk; er zijn ook nog verwachtingen (die zijn ontstaan uit indirecte ervaringen).Bij keuzes is het altijd een combinatie van beiden.
Allemaal goede punten. Laat ik het wat handiger formuleren dan:
Bij de mensen die ik persoonlijk ken is de beslissing om kinderen te krijgen zo genomen dat het gevoelselement de overhand had. Ook de beslissing om juist niet kinderen te krijgen overigens. Maar misschien ga ik ook wel meer met intuïtieve dan verstandelijke beslissers om.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2011 14:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Rationeel kun je beslissen of iets verstandig is of niet maar het lijkt me dat er iets fout is als het de basis van je motivatie is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-06-2011 17:53 by XXL Profiel van XXL

Ah, kijk:



'Mannen met kinderen leven langer'
Uitgegeven: 6 juni 2011 16:00

UTRECHT - De meeste studies naar de invloed van kinderen op de levensverwachting focussen op vrouwen. Maar een nieuw Nederlands onderzoek geeft aan dat mogelijk ook mannen fysieke gevolgen ondervinden van het ouderschap.


Zij worden gemiddeld ouder dan mannen zonder kinderen, zo blijkt uit de demografische gegevens van bijna vijfduizend mannen van 45 jaar of ouder, die sinds het begin van de jaren ’90 zijn gevolgd.

Eén enkele zoon of dochter zet nog weinig zoden aan de dijk – het verschil met kinderloze mannen wordt volgens sociologe Renske Keizer van de Erasmus Universiteit pas duidelijk bij twee of meer kinderen.

Sterftekans

De kans op jong sterven is onder deze vaders 16 procent lager, zo vertelde zij vandaag bij presentatie van haar resultaten voor een bijeenkomst van de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Hoeveel ouder vaders gemiddeld dan precies worden, is niet zo eenvoudig te zeggen. Mannen uit het geboortejaar 2009 zullen volgens verwachting van het CBS gemiddeld 79 jaar oud worden. Vrouwen worden ongeveer 4 jaar ouder.

Vrouwen

Ook vrouwen leven gemiddeld langer wanneer ze kinderen krijgen. Sommige studies tonen echter aan dat bij vrouwen de sterftekans weer toeneemt, naarmate het aantal kinderen in het gezin verder oploopt.

Bij mannen lijkt het positieve effect van het ouderschap wel verder toe te nemen met de omvang van het nageslacht. Zo bleek de sterftekans onder Nederlandse vaders het kleinst in de groep met 4 of meer kinderen. De resultaten van het onderzoek zijn onlangs gepubliceerd in het tijdschrift European Journal of Public Health.
© NU.nl/Bitsofscience.org



Da's iig een reden om aan kinderen te beginnen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 06-06-2011 18:03 by stigma Profiel van stigma

Dat over vrouwen is niet zo verwonderlijk. Ik geloof dat de kans op borstkanker vermindert wanneer een vrouw borstvoeding geeft.
Daarentegen is een zwangerschap/bevalling/borstvoeding een redelijk grote aanslag op je lichaam dus is het logisch dat de sterftekans hoger wordt naarmate een vrouw meer kinderen krijgt. Misschien zijn er ook andere redenen voor hoor.


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2011 21:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vaders zijn natuurlijk ook een flink stuk tammer.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-06-2011 22:47 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 6 juni 2011 17:53 schreef XXL het volgende:
Ah, kijk:



'Mannen met kinderen leven langer'
Uitgegeven: 6 juni 2011 16:00

UTRECHT - De meeste studies naar de invloed van kinderen op de levensverwachting focussen op vrouwen. Maar een nieuw Nederlands onderzoek geeft aan dat mogelijk ook mannen fysieke gevolgen ondervinden van het ouderschap.


Zij worden gemiddeld ouder dan mannen zonder kinderen, zo blijkt uit de demografische gegevens van bijna vijfduizend mannen van 45 jaar of ouder, die sinds het begin van de jaren ’90 zijn gevolgd.

Eén enkele zoon of dochter zet nog weinig zoden aan de dijk – het verschil met kinderloze mannen wordt volgens sociologe Renske Keizer van de Erasmus Universiteit pas duidelijk bij twee of meer kinderen.

Sterftekans

De kans op jong sterven is onder deze vaders 16 procent lager, zo vertelde zij vandaag bij presentatie van haar resultaten voor een bijeenkomst van de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Hoeveel ouder vaders gemiddeld dan precies worden, is niet zo eenvoudig te zeggen. Mannen uit het geboortejaar 2009 zullen volgens verwachting van het CBS gemiddeld 79 jaar oud worden. Vrouwen worden ongeveer 4 jaar ouder.

Vrouwen

Ook vrouwen leven gemiddeld langer wanneer ze kinderen krijgen. Sommige studies tonen echter aan dat bij vrouwen de sterftekans weer toeneemt, naarmate het aantal kinderen in het gezin verder oploopt.

Bij mannen lijkt het positieve effect van het ouderschap wel verder toe te nemen met de omvang van het nageslacht. Zo bleek de sterftekans onder Nederlandse vaders het kleinst in de groep met 4 of meer kinderen. De resultaten van het onderzoek zijn onlangs gepubliceerd in het tijdschrift European Journal of Public Health.
© NU.nl/Bitsofscience.org



Da's iig een reden om aan kinderen te beginnen.
Ik word liever geen 90. Maar dat betekent geen kids of minstens 4.


Papanilala
Usericon van Papanilala
Posted 07-06-2011 9:26 by Papanilala Profiel van Papanilala

quote:
Op 6 juni 2011 21:38 schreef ElitE het volgende:
Vaders zijn natuurlijk ook een flink stuk tammer.


Uhhhhh, niet echt. Heeft volgens mij weinig te maken met wel/geen kinderen hebben. Verantwoordelijker betekent niet meteen tammer.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 11-06-2011 21:11 by ErikS Profiel van ErikS

Oh ja. Kinderen. Worden die nog wel opgevoed of zo?

Laatst had ik een exemplaar dat in de dierenwinkel in de bakken met vis zat te graaien, en toen ik hem vertelde dat hij daar mee moest begon dat kleine ettertje te schoppen. Zijn vader ermee geconfronteerd en het enige wat hij uit kon brengen was "Sorry. Dat wist ik niet." Nee, nogal logisch als je de vrucht van je lenden gillend en krijsend onbegeleid door de winkel rond laat rennen. Eikel. En kutkind.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-07-2011 0:10 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

In september weer richting gynaecoloog. Mijn vrouw en ik zijn inmiddels een goede 2 jaar "bezig" met het proberen om zwanger te raken, maar tot nog toe nog niks. Hebben al een hoop gechecked: Zaad is in orde, baarmoeder en bijbehorende zaken zijn in orde, alles is lichamelijk eigenlijk prima, maar nog steeds geen resultaat. Ben bang dat je het op een gegeven moment "te graag gaat willen", hetgeen ongetwijfeld averechts werkt, maar wat doe je eraan? Wellicht straks met hormonen o.i.d. het aantal eisprongen vergroten, of andere kunstgrepen toepassen. Weet nog niet hoever wij daarin willen gaan (niet extreem ver in ieder geval), maar we zien wel waar het schip strandt..

Het op de kalender kijken om te zien of je weer "moet" vanavond begin ik ernstig genoeg van te krijgen. De spontaniteit is er voor een groot deel af.. Ook zitten we op de leeftijd dat iedereen om ons kinderen krijgt en dat werkt ook niet echt heel erg mee. Uiteraard zijn we hartstikke blij voor iedereen om ons heen die een kindje krijgt, maar je kunt af en toe de gedachte "Zij wel..." niet tegenhouden. Terwijl je er nooit echt bij stilstaat dat die personen wellicht ook al jaren aan het "proberen" zijn.. Af en toe frustrerend. En dan zijn wij pas een ruime 2 jaar bezig, sommige mensen doen er nog vele malen langer over.

Overigens klinkt het allemaal erger dan dat het is, het is absoluut niet zo dat we allebei heftig gedeprimeerd langs de Prenatal lopen, of dat we nergens anders meer mee bezig zijn, totaal niet! Alleen zou het wel leuk zijn dat het binnenkort eens raak is..

Mensen hier met soortgelijke ervaringen?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-07-2011 9:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 juni 2011 21:11 schreef ErikS het volgende:
Oh ja. Kinderen. Worden die nog wel opgevoed of zo?

Laatst had ik een exemplaar dat in de dierenwinkel in de bakken met vis zat te graaien, en toen ik hem vertelde dat hij daar mee moest begon dat kleine ettertje te schoppen. Zijn vader ermee geconfronteerd en het enige wat hij uit kon brengen was "Sorry. Dat wist ik niet." Nee, nogal logisch als je de vrucht van je lenden gillend en krijsend onbegeleid door de winkel rond laat rennen. Eikel. En kutkind.
Kinderen krijgen vinden mensen leuk, kinderen houden niet.


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-07-2011 9:39 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 6 juli 2011 9:38 schreef Jenje het volgende:
Kinderen krijgen vinden mensen leuk, kinderen houden niet.
Het 'krijgen' lijkt me nu niet echt het leukste moment.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 06-07-2011 9:42 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 6 juli 2011 0:10 schreef Ethereal het volgende:...Mensen hier met soortgelijke ervaringen?


Niet zelf, maar ik hoor het de laatste tijd heel erg vaak.

Mijn vrouw en ik hebben het er vaak over, maar het is nog echt het overwegen waard. Het idee om samen een kindje te krigen lijkt ons fan-tas-tisch, maar als je soms ziet hoeveel gedoe ouders hebben met kinderen... of wat een idioten sommige ouders kunnen zijn...

Ik snap dat dat allemaal 'dat is anders bij je eigen kind' en 'je hoeft niet zo te zijn als die anderen' reacties komen. Terecht, waarschijnlijk.


Ja hoor...


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2011 9:47 by spectre Profiel van spectre

Ik heb nergens problemen mee, sterker nog.. er is een tweede op komst


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-07-2011 9:50 by Silence Profiel van Silence

Gefeliciteerd!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen