|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
proficiat thieu!!! en martijn ook papa? good busy allemaal "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
|
|
Mijn oude baas als 1 van de medewerksters weer op zwangerschapsverlof moest: Al dat geneuk ook! Maar gefeliciteerd daddy's in wording! Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote:Gefeliciteerd! Boeiender |
|
Hier anders. Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Mja kan. Knip/plak, o.a: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: quote: Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
quote:Goede redenen, of rede überhaupt, staat volgens mij los van het krijgen van kinderen. Natuurlijk kun je tegenwoordig bewuster aan het krijgen van kinderen beginnen of juist niet, maar volgens mij weet niemand die aan kinderen begint ook werkelijk wat het inhoudt om dat grut rond te hebben lopen. M.i. is het dus geen verstandelijke beslissing, maar meer een gevoelsmatige. Bovendien heb ik heel veel mensen (mijn ex b.v.) die radicaal tegen het krijgen van kinderen waren, op een gegeven moment 180 graden zien draaien en in enorm betrokken ouders zien veranderen. Verder denk ik, maar corrigeer me alstublieft als dit niet zo is, dat veel mensen die geen kinderen willen verstandelijk zaken beargumenteren op grond van zelf opgedane ervaringen. Maar het is helemaal niet iets wat verstandelijk wordt beslist, en het niet kiezen bewust is ook vaak iets gevoelsmatigs m.i., wat met verstandelijke redeneringen rechtgepraat wordt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Zodra een vrouw zwanger is gaan er sowieso allerlei hormoontjes vertellen dat het gaaf is en dat je goed voor je kind moet zorgen enzovoorts. Ook de man reageert hier overigens op. Moeder natuur is echt niet zo debiel om ons zo te ontwerpen dat we kinderen maar stom vinden. Nou ja, is natuurlijk nog steeds genoeg ellende met kinderen, maar anders was het nog waardelozer Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat zei ik niet. Maar die drive is bij vrouwen, voor zover ik weet, wel degelijk groter dan bij mannen. Het initiatief komt wat dat betreft overwegend bij vrouwen vandaan. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Precies, er is een biologisch aspect aan het geheel dat niet verwaarloosd dient te worden. Maar ik heb zelf een tijd vrij negatief in het leven gestaan, ook op grond van zelf opgedane ervaringen. Daarom was ik er een tijd van overtuigd absoluut geen kinderen te willen, en ze geen plezier te doen met deze wereld. Maar door positievere ervaringen op latere leeftijd ben ik er op een gegeven moment toch anders tegenaan gaan kijken. En nu vind ik het krijgen van kinderen het mooiste wat me overkomen is, zelf heb ik er ook een heel positieve drive van gekregen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Sarcasme. Dat het even duidelijk mag zijn: Ik ben het niet eens met die stelling over elke vrouw en kinderen willen hebben. Dat is mij al meerdere keren duidelijk gemaakt, ook op dit forum, en nee ik ga het niet opzoeken, na een opmerking dat mijn vriendin absoluut geen kinderen wil. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Weet ik quote: Klopt denk ik wel, althans dat is ook een "voor zover ik weet" iets. Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
quote: Daarom moet iemand ook even wat shit gaan opzoeken, hop! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik niet, in ieder geval. Daarvoor boeit het me te weinig Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
quote: Ohja, jij denkt natuurlijk alleen maar over dat je nu toch echt een keer kinderen moet gaan krijgen; achtergronden en verdere details boeien niet meer! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: I've seen it happen too. Helemaal begrijpen doe ik het niet [dat je wat betreft zo'n major issue zo kunt veranderen], maar ik besef dat het kan. quote: Denk dat het wel of juist geen kinderen willen zeker bepaald wordt door hoe iemand zelf in het leven staat, ja, lijkt me duidelijk. quote: Check. quote: Misschien een te persoonlijke vraag dan, maar is het nooit een issue geweest voor haar dat jij dus al een kind hebt? Vraag me namelijk af of ik [die geen kinderen wil] er mee om zou kunnen gaan om verliefd te worden op iemand die al een kind heeft.... Weet niet of dat nou een dealbreaker zou zijn voor me of dat ik het wel aan zou kijken en zou zien waar het schip strandt.. Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
quote: Denken? Ik denk toch nooit. Puur instinct, meer niet. Doink! *scheelkijksmiley* Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
Ik vrees dat ik die drive gewoonweg niet heb. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: Ah, dan. Neuken? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Mijn hart breekt als ik eraan denk dat ik weg ben bij mijn vrouw en dat er één of andere sjappie zich met de opvoeding van mijn kinderen gaat bemoeien. Volgens mij zou ik dat echt niet aankunnen. Zo moet ik er ook niet aan denken om het kind van iemand anders op te voeden, bah zeg. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 05-06-2011 23:32] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Nee, dat is, in dit geval, nooit een punt geweest. Is niet haar kind en ze zal zich nooit als nieuwe moeder zien. Iets wat ik zelf ook niet wil. Bovendien had mijn dochter al een leeftijd dat ze, indien nodig, haar eigen prakkie op tafel krijgt en haar eigen wasje kan draaien. Als het zelfstandig kan leven trekt mijn vriendin het nog net maar als het op luiers, voeren, leren lopen en overige babydingen zoals gejank en geschreeuw aankomt gaat het afschuwelijk mis en zal ik een familiedrama zeker niet uitsluiten. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Er is ook weinig aandacht in de media voor alleenstaande mannen met een kinderwens, daar hoor je nooit wat over. |
|
@XXL: Laten we wel wezen, baby's zijn ook weinig aan. Vaders die zeggen dat ze die fase leuk vinden staan volgens mij te liegen. Onze eigen baby's trok ik nog net, maar op kraamvisite laat ik ze die wormpjes mooi bij zich houden. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 05-06-2011 23:35] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |