IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-12-2008 8:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 3 december 2008 0:09 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Voor een bevolkingsgroep speciale straffen

Verdonk noemt PVV-voorstel reljeugd discriminatoir

(Novum) - In de Tweede Kamer is dinsdagavond met verontwaardiging gereageerd op het voorstel van PVV-Kamerlid Sietse Fritsma om ouders van minderjarige Turkse of Marokkaanse raddraaiers op te sluiten en eventueel hun paspoort af te nemen en het land uit te zetten. Autochtone ouders van relschoppers die hetzelfde misdrijf plegen, hoeven niet de cel in. "Wat u zegt is pure discriminatie", zei Rita Verdonk (TON).


Fritsma kwam met de maatregel tijdens de behandeling van de begroting van minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA). Aanleiding om apart te gaan straffen is de aanhoudende 'golf van Marokkaanse straatterroristen' die Nederland overspoelt. De problemen in Gouda en een verstoorde lampionnenoptocht in een Haagse probleemwijk voerde Fritsma op als voorbeeld.

De ouders van deze probleemjongeren, veelal van Turkse of Marokkaanse komaf, zouden ook moeten worden gestraft met een gevangenisstraf als het gedrag van hun kinderen niet verbetert. En als de jongeren volharden in hun agressie en in het bezit zijn van een dubbel paspoort, moet de Nederlandse nationaliteit worden afgenomen en worden ouders en kind het land uitgezet. "Het is een triest gegeven wanneer ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen. Met een gevangenisstraf in het vooruitzicht gaan ze beter hun best doen", lichtte Fritsma zijn voorstel toe.

De gevangenisstraf geldt niet voor jongeren of ouders van Nederlandse afkomst. "Je moet het probleem aanpakken bij de bron, jongeren met een Marokkaanse of Turkse achtergrond zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit." En Nederlanders van Turkse of Marokkaanse komaf worden alleen het land uitgezet als ze twee paspoorten hebben. "Je kunt niet iemand statenloos maken."

Dit onderscheid kwam hem op forse, Kamerbrede, kritiek te staan. "U bent echt niet goed wijs", zei Boris van der Ham (D66), die hierin werd bijgevallen door Paulus Jansen (SP). "Een Marokkaanse jongere die een homo mishandelt moet een andere straf krijgen dan een autochtone jongere die een homo mishandelt?", zo vroeg Verdonk. "Het delict is hetzelfde, maar je kunt ze niet hetzelfde behandelen. Bij Marokkanen komt geweld tegen homo's veel vaker voor en is vaak ideologisch gedreven", zei Fritsma. Dat Verdonk hem vervolgens beschuldigde van discriminatie, deed de PVV'er af als een 'goedkoop argument'.

Het CDA riep Fritsma op om niet alleen voorstellen te lanceren, maar ook eens met een initiatiefwetsvoorstel komt.

Jeroen Dijsselbloem (PvdA) deed het voorstel af als een 'absoluut volstrekt inconsequente redenering'. "U wilt onderscheid maken tussen Nederlanders en Nederlanders." De PvdA wil een aparte positie creëren voor jeugdigen en jongvolwassenen. Het is volgens de sociaaldemocraten niet meer van deze tijd dat 'een doorgewinterde 17-jarige crimineel die tekeer gaat, weg kan komen met een relatief lichte jeugdstraf, terwijl een 19-jarige die kinderlijk de fout is gegaan, standaard als volwassene worden berecht'.



Ja, want ouders hebben 100 procent controle over hun kinderen. Haha wtf; geef ze dan ook gelijk een stukje stof met 'Marokkaan' om op hun kleding te naaien, maakt het makkelijker voor de politie . En die ideologische gedrevenheid, dat zou Greycloak wel beamen. Ik wil nog je post zien, man, je doet nu al 3 weken over 1 forumpost, ik verwacht nu echt iets van epische proporties met bronvermeldingen en een eigen veldonderzoek .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-12-2008 9:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 december 2008 6:42 schreef bastianus het volgende:
Die leeftijdgrens is er niet voor niets.

Maar wat vind je er dan van als een jeugdige zich op een "volwassen" manier crimineel gedraagt? Ik snap ook dat een deel van de jeugdige criminelen eigenlijk gewoon boefjes zijn (die dus een keer eneuitglijder maken) maar een ander deel is dat niet. Wat te doen dan?


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-12-2008 9:56 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 3 december 2008 9:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar wat vind je er dan van als een jeugdige zich op een "volwassen" manier crimineel gedraagt? Ik snap ook dat een deel van de jeugdige criminelen eigenlijk gewoon boefjes zijn (die dus een keer eneuitglijder maken) maar een ander deel is dat niet. Wat te doen dan?
Ouders in de gevangenis!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-12-2008 10:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Jij snapt het!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-12-2008 10:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 december 2008 9:56 schreef SQT het volgende:
Ouders in de gevangenis!


toch wel in zo een vochtige kerker met zo een zware ijzeren bal aan minstens een van de benen en in een streepjespak he? (en natuurlijk alleen maar water en brood!)


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-12-2008 10:28 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Alleen haram voer uiteraard.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-12-2008 11:38 by Jällö Profiel van Jällö

Lange tijd heb ik me afgevraagd waarom er nergens self-service kassa's te vinden zijn.
De Ikea hier is er nu mee begonnen.

Bron: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16953


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2008 13:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2008 9:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar wat vind je er dan van als een jeugdige zich op een "volwassen" manier crimineel gedraagt? Ik snap ook dat een deel van de jeugdige criminelen eigenlijk gewoon boefjes zijn (die dus een keer eneuitglijder maken) maar een ander deel is dat niet. Wat te doen dan?

Niet in de bestraffende sfeer gaan zitten. Zwaardere strafmaten werken, algemeen gesproken, alleen maar averechts. Naar de oorzaken van crimineel gedrag kijken, en die proberen aan te pakken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2008 13:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 december 2008 11:38 schreef Jällö het volgende:
Lange tijd heb ik me afgevraagd waarom er nergens self-service kassa's te vinden zijn.
De Ikea hier is er nu mee begonnen.

Bron: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16953
AH in Assen heeft dat al een paar jaar ...

SUPERhandig


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2008 13:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2008 11:38 schreef Jällö het volgende:
Lange tijd heb ik me afgevraagd waarom er nergens self-service kassa's te vinden zijn.
De Ikea hier is er nu mee begonnen.

Bron: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16953

De hoogvliet heeft het al jaren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-12-2008 16:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

zielig voor die allochtonen

Allochtone zwartrijder voelt zich benadeeld

Treinconducteurs zeggen allochtone zwartrijders niet anders te behandelen dan autochtone reizigers zonder kaartje. Toch stellen vooral jonge allochtone mannen dit wel zo te ervaren. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen.

De onderzoekers bevroegen 280 NS-medewerkers en 5530 reizigers. Dat allochtone reizigers de werkwijze van de conducteurs als anders en minder gunstig ervaren, heeft volgens de onderzoekers mogelijk te maken met eerdere ervaringen met discriminatie en benadeeld zijn in de maatschappij.

Allochtone reizigers worden liever meer indirect en subtieler benaderd. Zo'n optreden kan mogelijk het ontstaan van problemen bij allochtone zwartrijders tegengaan, denken de onderzoekers.

Daarnaast geven allochtone reizigers aan expressiever te zijn, wat tot uiting komt in meer handgebaren en een grotere variatie in stemverheffingen. De onderzoekers melden dat conducteurs deze expressievere uitingsvormen onjuist kunnen interpreteren als uitingen van agitatie en irritatie. Dit kan weer leiden tot onnodige spanning tussen de reiziger en de conducteur.

Ook autochtone vrouwen hebben overigens een voorkeur voor een meer indirecte en subtielere aanpak. Dit kan voorkomen dat zij zich onnodig opgelaten voelen, stellen de onderzoekers, aangezien zij zich veel sneller ongemakkelijk voelen dan mannen als ze worden aangesproken op de geldigheid van hun vervoersbewijs. Volgens de onderzoekers nemen de Nederlandse Spoorwegen de resultaten van het onderzoek mee in de opleiding.



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-12-2008 16:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ga toch fietsen...


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-12-2008 16:58 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Wat een volslagen zinloos onderzoek. Ik zit met enige regelmaat in een trein en ik heb me nog nooit geintimideerd gevoeld door een conducteur die om een vervoersbewijs vroeg. Als je je daardoor al geïntimideerd voelt, rot dan gauw op uit die trein.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-12-2008 17:04 by Lionheart Profiel van Lionheart

Van mij mogen ze zwartrijden als de trein richting het oosten gaat.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-12-2008 17:05 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

@SQT: Het gaat om zwartrijders, niet gewoon een controle van je kaartje.

Edit: Niet dat dit overigens dit onderzoek niet minder onzinnig maakt..

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 03-12-2008 17:05]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


SQT
Usericon van SQT
Posted 03-12-2008 17:06 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 3 december 2008 17:05 schreef Illusione het volgende:
@SQT: Het gaat om zwartrijders, niet gewoon een controle van je kaartje.

Edit: Niet dat dit overigens dit onderzoek niet minder onzinnig maakt..

Tweemaal 'inderdaad.'


Jij wordt gepakt terwijl je kluit belazert, dan moet je ook niet gaan zeiken over de aanpak. Normaal gesproken doen de conducteurs dat trouwens ook gewoon netjes, dus ze vallen maar massaal kapot.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 03-12-2008 17:08]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-12-2008 18:19 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 3 december 2008 16:47 schreef attila_de_hun het volgende:
zielig voor die allochtonen

Allochtone zwartrijder voelt zich benadeeld

Treinconducteurs zeggen allochtone zwartrijders niet anders te behandelen dan autochtone reizigers zonder kaartje. Toch stellen vooral jonge allochtone mannen dit wel zo te ervaren. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen.

De onderzoekers bevroegen 280 NS-medewerkers en 5530 reizigers. Dat allochtone reizigers de werkwijze van de conducteurs als anders en minder gunstig ervaren, heeft volgens de onderzoekers mogelijk te maken met eerdere ervaringen met discriminatie en benadeeld zijn in de maatschappij.

Allochtone reizigers worden liever meer indirect en subtieler benaderd. Zo'n optreden kan mogelijk het ontstaan van problemen bij allochtone zwartrijders tegengaan, denken de onderzoekers.

Daarnaast geven allochtone reizigers aan expressiever te zijn, wat tot uiting komt in meer handgebaren en een grotere variatie in stemverheffingen. De onderzoekers melden dat conducteurs deze expressievere uitingsvormen onjuist kunnen interpreteren als uitingen van agitatie en irritatie. Dit kan weer leiden tot onnodige spanning tussen de reiziger en de conducteur.

Ook autochtone vrouwen hebben overigens een voorkeur voor een meer indirecte en subtielere aanpak. Dit kan voorkomen dat zij zich onnodig opgelaten voelen, stellen de onderzoekers, aangezien zij zich veel sneller ongemakkelijk voelen dan mannen als ze worden aangesproken op de geldigheid van hun vervoersbewijs. Volgens de onderzoekers nemen de Nederlandse Spoorwegen de resultaten van het onderzoek mee in de opleiding.



Hmmm... eerlijk gezegd vind het niet eens zo'n heel gek verhaal. Ik heb zelf ook vaak genoeg zwart gereden en ben d'r ook regelmatig op betrapt, en het maakt toch wel verschil of zo'n conducteur gewoon rustig een boete uitschrijft of dat ie je daarnaast ook nog even voor de hele coupe voor lul zet door hardop "Zozo meneer heeft geen kaartje! En wat denken we daaraan te gaan doen?" te roepen. Niet dat zwartrijders dat niet verdienen, maar om agressieve reacties tegen conducteurs te voorkomen is het denk ik best een idee om het het afhandelen wat subtiel te doen.


Zenial


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2008 18:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja beetje scheef bericht , de meeste allochtonen voelen door hun extravertheid zichzelf wat meer aangesproken. Hoeft niet veel met afkomst te maken te hebben. Dan is het ook nog minimaal de helft van de keren een allochtone conducteur(in de tram iets van 80%).
Daarnaast zie ik wel net even vaker dat allochtone tram rijders eruit worden gezet, en autochtone lekker kunnen betalen omdat die dat wat makkelijker doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-12-2008 14:14 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Vrouw met kind geschept door intercity
Uitgegeven: 4 december 2008 09:15
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 12:37

KAPELLE - Een vrouw van 32 en haar vier jaar oude dochtertje zijn donderdagmorgen in hun woonplaats Kapelle om het leven gekomen toen zij werden aangereden door een intercity. Dat meldde de politie.

NU.nl/Frans Bosscha
Twee doden bij ongeval Kapelle

De vrouw wachtte in haar auto voor een dichte spoorwegovergang, voorzien van halve spoorwegbomen. Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang. Daarop besloot ze toch over te steken.

Op dat moment passeerde de intercity uit Goes. De vrouw en het kindje zijn ter plaatse aan hun verwondingen bezweken.

Brandweer

Het ongeluk op de bewaakte spoorwegovergang gebeurde rond 08.15 uur. Het kind werd buiten de auto gereanimeerd en de brandweer probeerde de beknelde volwassene uit de auto te bevrijden, maar rond 08.30 uur werden zij beiden opgegeven.
(c) ANP


Eigen schuld.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-12-2008 14:15 by Schaep Profiel van Schaep

Had dat kind maar moeten zeggen dat ze nog even moest wachten.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-12-2008 14:26 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Precies.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2008 15:29 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind het wel te snappen. Als je een "stoptrein" verwacht, denk je niet dat er iets aankomt.
Waar zijn ze trouwens voor opgegeven?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-12-2008 15:36 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

"Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang. Daarop besloot ze toch over te steken."

Hm, nu zal het in Kapelle allemaal hypermodern zijn, maar ik heb bij een spoorwegovergang nog nooit zien staan: 'Verwacht: stoptrein'.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-12-2008 15:37 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

darwin award?

maar twee sporen = kans op twee treinen. die overwegen zijn zo geprogrammeerd dat ze alleen naar beneden gaan als er reëel gevaar dreigt (plus een belachelijke veiligheidsmarge), ze zitten niet voor niks dicht...


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-12-2008 15:38 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 4 december 2008 15:36 schreef WhiteRider het volgende:
"Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang. Daarop besloot ze toch over te steken."

Hm, nu zal het in Kapelle allemaal hypermodern zijn, maar ik heb bij een spoorwegovergang nog nooit zien staan: 'Verwacht: stoptrein'.


ken voorbeelden zat waar je vlakbij een station staat en in de verte een stoptreintje ziet staan

(eveneens vaak zat op dat moment een intercity met 140 vanuit de andere kant zien komen trouwens)

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 04-12-2008 15:38]


Je moeder.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen