IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-01-2009 9:40 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 7 januari 2009 0:12 schreef MR. N het volgende:
Joh, staat al langer op de metallica site, en wat heeft het met nieuws te maken? Dit is toch het nieuwstopic?


quote:
Op 7 januari 2009 0:52 schreef ElitE het volgende:
hehe idd, je moet wel erg hard zoeken wil je een nog een feitje vinden naast het feit dat tunguska in 1909 gebeurde.


Ja, daar gaat het ook niet om, maar de clip was dus gisteren voor het eerst op tv en sinds ze het over o.a. chemtrails (alu) hebben, had ik wel verwacht dat hier wel weer gezeik over ging komen.
En ze zijn er op verschillende sites en fora toch idd over bezig..dus tis toch een beetje nieuws

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 07-01-2009 9:40]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2009 12:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

leedvermaak

Man hangt kwartier halfnaakt aan skilift

Een slecht begin van het jaar voor een skiër in het Amerikaanse Vail. Door een technische fout in de skilift waarin de man zat viel de wintersporter naar beneden en bleef hangen. Met zijn broek rond de enkels hing de man een kwartier lang op enkele meters boven de grond.

Volgens Amerikaanse media was het stoeltje in de lift waarschijnlijk niet naar beneden geklapt, waardoor de man bij het instappen in het gat viel. Zijn ski bleef haken en zorgde ervoor dat hij niet naar beneden stortte, maar ergens in het val proces bleef ook zijn broek haken waardoor hij halfnaakt in een penibele situatie belande.

Toegesnelde toeschouwers konden, getuige de grote hoeveelheid foto's die er zijn genomen van het incident, wel lachen om de situatie van de man. De 48-jarige pechvogel zal er minder lol om hebben gehad, maar hij kon ongedeerd uit zijn benarde positie worden bevrijd.






attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2009 12:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

en een darwinaward alweer!!!!

Tieners stikken na seks in auto

Een wild seksavontuur is twee Oostenrijkse tieners fataal geworden. Stefanie Tanzer (17) en Reinhard Wallecker (18) gingen naar het huis van het meisje zodat ze daar seks konden hebben. Toen de ouders van het meisje plotseling thuis kwamen, zijn de twee snel naar de garage geglipt.

Eenmaal in de garage hielden ze een vrijpartij op de achterbank van een auto. De jongen had de motor en de verwarming van de auto aangezet, omdat het zo koud was in de garage. Na de seks viel het tweetal in slaap, waarna ze overleden door koolstofmonoxidevergiftiging.

De vader was al de hele avond op zoek naar zijn dochter. Hij trof het tweetal dood aan in de auto.



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-01-2009 12:35 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

beter dat je net na het neuken deuad gaat ipv met rukkend op de play.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-01-2009 12:42 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 7 januari 2009 12:35 schreef Black Jew het volgende:
beter dat je net na het neuken deuad gaat ipv met rukkend op de play.
Je kan zeggen wat je wilt, maar als je er ook maar heel even over nadenkt is dit best een toffe way to go.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2009 12:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Even het woordenboek erbij halen.

@Blackjew

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-01-2009 12:46]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-01-2009 12:56 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Aussie verzamelt Jungle Jane

De Australische politie maakt jacht op een man die inbreekt in seksshops en opblaaspoppen steelt. Dit meldden Australische media woensdag.

De man heeft een voorkeur voor het merk Jungle Jane. Hij gaat in de seksshops op zoek naar dat soort pop, blaast ze op, heeft er seks mee en laat ze dan ergens op straat achter. ,,Het is erg bizar. Het is zorgwekkend dat zo iemand vrij rondloopt'', aldus een van de gedupeerden, eigenaar van een seksshop in het Noord-Australische Cairns.

De politie heeft op de plaatsen delict sporenonderzoek gedaan naar DNA en vingerafdrukken.


:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2009 17:22 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Geen loterijgeld voor verplegers 7-01-09

Medewerkers van het Medisch Centrum Alkmaar die een winnend staatslot hebben, mogen het geld niet houden. Op het lot is een bedrag van 25.000 euro gevallen. Volgens de beroepsvereniging mogen verpleegkundigen geen geld aannemen, ook niet via een loterij.

De 120 personeelsleden van de afdeling neurologie hadden voor de loting een staatslot gekregen van een dankbare patiënt. De man wilde wat anders geven dan het gebruikelijke gebak.

De vereniging wil niet dat de indruk ontstaat dat verpleegkundigen voor geld te koop zijn. Bekeken wordt hoe het geld de afdeling toch ten goede kan komen.


Een baan in de zorg was nog niet onaantrekkelijk genoeg.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2009 17:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik hoop dat de leidinggevende zich een neurologische aandoening in discussiëren over de verdeling.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-01-2009 22:30 by MMayo Profiel van MMayo

Philadelphia schrapt bijna 600 banen

NUNSPEET - Ondanks hevig verzet van de verzamelde vakbonden en de ondernemingsraad zet de raad van bestuur van Stichting Philadelphia Zorg het ingrijpende herstelplan voor de organisatie door.

SP wil spoeddebat
Bonden en Philadelphia botsen over sociaal plan
Philadelphia Zorg wil 330 arbeidsplaatsen schrappen
Ministerie licht Philadelphia door
Philadelphia zet mes diep in het eigen vlees
Dat betekent dat er 80 fte's verdwijnen via gedwongen ontslagen en nog eens 450 tot 500 via natuurlijk verloop. Die moeten komen uit de groep die is belast met de uitvoering van zorg.

De vakbonden en de ondernemingsraad hebben tot nu toe geweigerd hun handtekening onder het plan te zetten. Ze willen betere waarborgen voor personeel en cliënten. Op initiatief van AbvaKabo en Nu '91 komen er volgende week regionale actiebijeenkomsten in het hele land. "We kunnen de boel niet platgooien, want dat zou de cliënten van Philadelphia te veel treffen, maar we willen wel een heel duidelijk signaal afgeven dat het zo niet kan."

Volgens de raad van bestuur van Philadelphia moet er snel worden ingegrepen. In een verklaring aan het personeel zegt bestuursvoorzitter Bram Troost dat het voortbestaan van Philadelphia op het spel staat. "Elke dag uitstel betekent meer financiële schade en meer problemen om op te lossen." De landelijke Participatieraad en de landelijke Cliëntenraad steunen de directie wel.

De financiële situatie bij Philadelphia is al maanden ernstig. De organisatie komt 23 miljoen tekort. Het eigen vermogen zou in 2008 zijn gedaald van 37 miljoen naar nog geen half miljoen euro.

"Het herstelplan zorgt er voor dat we dit jaar niet meer uitgeven dan we verdienen. Dat is nu zeker nog niet het geval. We zijn elke week afhankelijk van wat de banken ons willen lenen. Hoe langer we wachten hoe moeilijker en duurder het wordt om geld te lenen. Ook de banken geven aan dat we echt moeten beginnen met het herstelplan", zegt Troost.

Stichting Philadelphia Zorg is een landelijke organisatie voor ruim 8200 mensen met een (verstandelijke) beperking die zorg en/of ondersteuning nodig hebben. Er werken 9500 mensen verdeeld over 800 kleinschalige locaties.

Sinds 5 januari geeft Lucas Vennemann tijdelijk leiding aan Philadelphia. Een een nieuwe algemeen directeur wordt intussen gezocht


Blij bij een andere instelling te werken, damn zeg.. vraag me af hoe ze de zorg willen laten doorgaan zo.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-01-2009 22:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Damn @ nieuwsbericht van Mmayo.... Komen dit soort dingen door privatisering van zorg?


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-01-2009 22:57 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 7 januari 2009 22:40 schreef MR. N het volgende:
Damn @ nieuwsbericht van Mmayo.... Komen dit soort dingen door privatisering van zorg?


Voor zover ik weet binnen de gehandicaptenzorg niet zo duidelijk als bij overige gezondheidszorg. Die fikse tekorten komt doordat men echt geen idee heeft wat er aan geld binnenkomt en waar het naar toe gaat. Niet naar de clienten in ieder geval. Teveel managers en bestuurders, hogere eisen aan zorg wat kosten mee brengt om het te realiseren enz. Je merkt het op de werkvloer erg goed momenteel en het zal alleen maar erger worden bij veel stichtingen. De stichting waar ik voor werk is gelukkig niet zo rigoreus te werk gegaan als Philadelphia gaat doen. Maar damn, de clienten daar gaan het ontzettend moeilijk krijgen met nog minder personeel en mogelijkheden. Om nog maar te zwijgen over die enorme aantallen medewerkers die op straat komen te staan.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-01-2009 23:06 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Dus eigenlijk zou je de managers uit het bedrijfsleven moeten halen (kost meer geld, maar leverd ook meer op), die wel weten om te gaan met geldstromen. [Heb je er ook minder van nodig als het goed is]. En meer transpirantie lijkt me ook niet overbodig.

Wel een schande dat dit soort dingen niet bewaakt worden, het is goddomme belastinggeld.



[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 07-01-2009 23:07]


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-01-2009 7:50 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 7 januari 2009 23:06 schreef MR. N het volgende:
Dus eigenlijk zou je de managers uit het bedrijfsleven moeten halen (kost meer geld, maar leverd ook meer op), die wel weten om te gaan met geldstromen. [Heb je er ook minder van nodig als het goed is]. En meer transpirantie lijkt me ook niet overbodig.



Managers die er zitten komen uit bedrijfsleven al, maarja.. dit is niet van paar jaar werk he helaas. En transpirantie zijn ze ook druk mee, maar de omslag maken duurt veel te lang en doen ze veel te moeilijk mee.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 08-01-2009 9:46 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 7 januari 2009 23:06 schreef MR. N het volgende:
Dus eigenlijk zou je de managers uit het bedrijfsleven moeten halen (kost meer geld, maar leverd ook meer op), die wel weten om te gaan met geldstromen. [Heb je er ook minder van nodig als het goed is]. En meer transpirantie lijkt me ook niet overbodig.

Wel een schande dat dit soort dingen niet bewaakt worden, het is goddomme belastinggeld.


eeeuhm, geen managers. De ervaring op de werkvloer is is dat erg veel gewoon op de werkvloer geregeld kan worden vanuit 1 klein kantoor met een paar man die de financieen per groep of hulpvragende berekend.

Waarom er op elke 50 clienten zonodig een manager met 2! assistent managers die elk weer 8 teamleiders aansturen die het gewone personeel aanstuurt is mij een dure raadsel.

Alles werd bij ons altijd door de teamleider geregeld aangezien het vaak vertragend werkte als men het management erop zette. Sterker nog, bij vanBoeijen waar ik heb gewerkt liep altijd alles fout op het moment dat het management zich ermee ging bemoeien.

Volgens mij zou een groep van 50 clienten met bijbehorende personeel meer baat hebben aan een goede externe boekhouder voor de financieen en eigen inzicht gebruiken op de werkvloer/huissituatie client met regelmatig overleg met de therapeuten en psychiaters/logen en dokters. vergeet ik de ouders..

[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 08-01-2009 9:48]


Een kleine snol zit zo vol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-01-2009 9:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Is dat niet een algemeen probleem? In elk bedrijf zijn er bijna meer managers dan uitvoerend personeel. Elke manager moet maar weer rapporteren en overleggen, kost klauwen met geld. Maar goed, de mensen die gaan over wie blijven en ie weg moeten zijn ... de managers!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-01-2009 9:52 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

daar ging aflevering 7 bij band of brothers ook over. (gister gezien). de meeste managers komen op hun positie via vriendjes, maar hebben nul kennis van de werkvloer. Hierdoor maken ze er een potje van.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-01-2009 9:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 januari 2009 9:46 schreef SkinPeeleR het volgende:
eeeuhm, geen managers. De ervaring op de werkvloer is is dat erg veel gewoon op de werkvloer geregeld kan worden vanuit 1 klein kantoor met een paar man die de financieen per groep of hulpvragende berekend.

Waarom er op elke 50 clienten zonodig een manager met 2! assistent managers die elk weer 8 teamleiders aansturen die het gewone personeel aanstuurt is mij een dure raadsel.

Alles werd bij ons altijd door de teamleider geregeld aangezien het vaak vertragend werkte als men het management erop zette. Sterker nog, bij vanBoeijen waar ik heb gewerkt liep altijd alles fout op het moment dat het management zich ermee ging bemoeien.

Volgens mij zou een groep van 50 clienten met bijbehorende personeel meer baat hebben aan een goede externe boekhouder voor de financieen en eigen inzicht gebruiken op de werkvloer/huissituatie client met regelmatig overleg met de therapeuten en psychiaters/logen en dokters. vergeet ik de ouders..


Ik weet niet wat jij onder managers verstaat, maar als een teamleider dingen regeld managed hij dingen, dus is hij ook manager. Blijkbaar is de overhead in de zorg dus de pan uit gerezen. Weet je gelijk in welk personeel je moet snijden.


Boeiender


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 08-01-2009 9:58 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Ach ja, mijn broer bij Rijksgebouwendienst had hetzelfde. Zijn afdeling werd ingekrompen van 120 naar 65 man terwijl het directieteam van 11 op 11 bleef.
Heeft hij een kritisch stukje in het personeelsblad gezet en hebben ze hem bijna in Den Haag op het matje geroepen.
Ze bonden in nadat notabene zijn directeur het voor hem opnam en hem gelijk gaf. Maar er verandert nooit iets. Hij vertelde laatst dat als de cartridge van de printer leeg is dat er dan iemand vanuit DenHaag komt van de technische dienst om die ter verwisselen. Puur omdat ze in het kader van bezuinigingen hun eigen gebouwbeheerder vervroegd met pensioen hadden gestuurd en het personeel niet zelf mag wisselen. CJIB Leeuwarden laat de Rijksgebouwendienst opdraven om de batterijen van de afstandbedieningen van de zonneschermen te vervangen.
En op BZ kregen ze gisteren ijsvrij. Zijn ze bij Landbouw en visserij ook zo zwakzinnig Jan?


Een kleine snol zit zo vol.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 08-01-2009 10:00 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 8 januari 2009 9:56 schreef MR. N het volgende:
Ik weet niet wat jij onder managers verstaat, maar als een teamleider dingen regeld managed hij dingen, dus is hij ook manager. Blijkbaar is de overhead in de zorg dus de pan uit gerezen. Weet je gelijk in welk personeel je moet snijden.


daar wringt het.. De overhead heeft vrinden die er voor zorgen dat zij blijven terwijl de echte uitvoerenden worden weg bezuinigd. Over enkele jaren gaan de simpletons gewoon weer de cellen in o nee, chillout zone.


Een kleine snol zit zo vol.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-01-2009 10:01 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehehe, lang leve het verspillen van belastinggeld...En dat ijsvrij las ik ook ja, godsamme, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.

Ik denk dat de overheid meer naar de efficiëntie van het bedrijfsleven moet kijken, als daar teveel overhead is, is de winstmarge minder, dus wordt er gesnoeid.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2009 10:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 januari 2009 9:56 schreef MR. N het volgende:
Ik weet niet wat jij onder managers verstaat, maar als een teamleider dingen regeld managed hij dingen, dus is hij ook manager. Blijkbaar is de overhead in de zorg dus de pan uit gerezen. Weet je gelijk in welk personeel je moet snijden.

Yep. Doordat de overheid meer controle op de geldstromen wil, is er veel meer administratief en ondersteunend personeel bijgekomen. Omdat alles volgens veel meer (administratieve) procedures moet gebeuren.
Bovendien is er veel te veel geld uitgegeven aan dure persoonsgebonden budgetten door de overheid, om een soort marktwerking in de zorg te creëren. Uiteraard is hier door handige mensen en tussenpersonen als zorgmakelaars flink gebruik van gemaakt, en was het potje hiervoor heel snel op. Om nu minder uit te geven is de indicatiestelling voor cliënten in de gehandicaptenzorg veranderd (andere categorieën en andere budgetten daaraan toekennen).
Bij ons in de organisatie is al enorm in het "tussenmanagement" gesneden, al die overbodige figuren tussen werkvloer en directie zijn al weg gemanouvreerd. Doordat de overheid echter geld tekort komt als gevolg van eerder slecht beleid, komt er nu veel minder geld per cliënt binnen. En personeelskosten, vooral bijkomende kosten bovenop het salaris, zijn nu eenmaal erg hoog. Dus wordt er het eerst op personeel bezuinigd. Zo kan het dus gebeuren dat ik eerst met vijf cliënten op mijn groep werkte, en het er nu al tien zijn, met extra gedragsgestoorden, omdat die meer budget met zich meebrengen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-01-2009 10:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Procedures, ahja, ik ben zelf wel thuis in de ISO wereld, maar als je ziet wat qua certificeringsregelingen in de zorg bedacht is... damn, veeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeel, en onwerkbaar.

Maar de overheid heeft het dus zelf in de hand gewerkt.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-01-2009 10:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 januari 2009 9:58 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ach ja, mijn broer bij Rijksgebouwendienst had hetzelfde. Zijn afdeling werd ingekrompen van 120 naar 65 man terwijl het directieteam van 11 op 11 bleef.
Heeft hij een kritisch stukje in het personeelsblad gezet en hebben ze hem bijna in Den Haag op het matje geroepen.
Ze bonden in nadat notabene zijn directeur het voor hem opnam en hem gelijk gaf. Maar er verandert nooit iets. Hij vertelde laatst dat als de cartridge van de printer leeg is dat er dan iemand vanuit DenHaag komt van de technische dienst om die ter verwisselen. Puur omdat ze in het kader van bezuinigingen hun eigen gebouwbeheerder vervroegd met pensioen hadden gestuurd en het personeel niet zelf mag wisselen. CJIB Leeuwarden laat de Rijksgebouwendienst opdraven om de batterijen van de afstandbedieningen van de zonneschermen te vervangen.
En op BZ kregen ze gisteren ijsvrij. Zijn ze bij Landbouw en visserij ook zo zwakzinnig Jan?

Ken je die grap hoeveel ambtenaren het kost om een lamp te vervangen?


Dat is geen grap ...

Ik geloof dat er tussen mij en minister Verburg meer dan tien managmentlagen zitten (Lees: zij zal nooit en te nimmer horen wat de echte frustaties en problemen zijn).

In ons onderdeel alleen al lopen er vier lagen managment, waarvan ik er van 2 nog steeds niet ondekt heb wat ze nou eigenlijk doen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-01-2009 10:21 by bastianus Profiel van bastianus

Vind ik wel. De ellende is begonnen met "marktwerking in de zorg". Mensen kun je niet labelen als producten, en bovendien zijn ze onvoorspelbaarder.
Door concurrentie tussen zorginstellingen heeft er ook eerder kwaliteitsverslechtering dan verbetering plaatsgevonden, omdat ze zorg onder de prijs gaan leveren, klanten binnenhalen die veel geld opbrengen maar die ze eigenlijk niet kunnen "handelen", ik heb het zelfs meegemaakt dat ouders ineens een hele dure auto konden rijden sinds ze zelf het budget voor hun kinderen mochten regelen. Ook heeft het hoge management in de zorg een buitennissige salarisstijging doorgemaakt, hier had de overheid kunnen en moeten ingrijpen, maar nu is het te laat.
Je ziet het ook bij de zorgverzekeringen. Doordat er veelvuldig misbruik van kon worden gemaakt, proberen ze nu de touwtjes aan te halen door veel minder zaken te vergoeden omdat het te duur was. Waardoor ook de eerlijke klanten het moeten ontgelden. En de directie van deze maatschappijen is er echt niet slechter van geworden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen