IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-11-2008 23:54 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Ella Vogelaar is niet langer minister van Wonen, Wijken en Integratie. De PvdA heeft zojuist het vertrouwen in de minister opgezegd. Tijdens het wekelijkse overleg van de partij bleek dat er binnen de Tweede Kamerfractie en bij de andere bewindslieden een gebrek aan vertrouwen in de minister is ontstaan.

Over Vogelaars vervanging is nog niets bekend. Bij het overleg was ook PvdA-voorzitter Hamer aanwezig.

Het aftreden van Vogelaar bleek al eerder gepland te zijn. Het was de bedoeling om haar "in redelijke harmonie" af te laten treden, maar dat liep vanavond dus mis. Vogelaar laat weten zich niet te herkennen in de kritiek van de partij. Ze gaf toe dat de beeldvorming rond haar persoon slecht was.

quote:
De Tweede Kamer is over het algemeen opgelucht dat brekebeen Vogelaar is vertrokken.

PVV-leider Geert Wilders reageerde opgetogen. ,,Voor ons is het reden om de vlag uit te hangen. Het is een zegen voor het land. Ze heeft Vogelaar er een ,,enorme puinhoop'' van gemaakt en was een toonbeeld van incompetentie.''

VVD

VVD-leider Mark Rutte noemt het vertrek "onvermijdelijk". Volgens hem heeft ze ,,kans op kans'' gekregen, maar slaagde ze er maar niet in om een project naar behoren af te ronden. ,

GroenLinks vindt het ,,beschamend'' hoe de PvdA-top haar minister Ella Vogelaar ,,in een achterkamer'' ten val heeft gebracht. De partij wil een spoeddebat.

Balkenende heeft "met respect" kennisgenomen van het besluit van minister Vogelaar om haar ontslag aan te bieden aan de koningin.

SP

De SP vindt het opstappen terecht. Tweede Kamerlid Paulus Jansen constateert dat ze tekort is geschoten. Hij diende vorige week nog een motie van wantrouwen in tegen de bewindsvrouw voor Wonen, Wijken en Integratie. ,,Ze heeft de afgelopen anderhalf jaar grote schade toegebracht aan de volkshuisvesting. En de inburgering kreeg ze ook niet op de rails.''
ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob noemt het ,,tragisch''.

PvdA

Minister Ella Vogelaar is haar gezag kwijtgeraakt en kon daardoor geen succesvol integratiebeleid meer op poten zetten. Dat is de belangrijkste oorzaak voor de vertrouwensbreuk tussen Vogelaar en de PvdA-top.

Partijleider Wouter Bos heeft dat donderdagavond gezegd.

quote:
Elle Vogelaar is een van de weinigen in Den Haag die niet snapt waarom ze gewipt is.

Ze 'herkent zich niet' in de keiharde kritiek van haar partij op hde falende aanpak van wijk en integratieproblemen, zo liet ze weten.
,Ik had deze klus graag afgemaakt'', zei een teleurgestelde Vogelaar. Ze zei dat ze haar aanpak van de achterstandswijken begon zonder geld, maar dat ze er toch in was geslaagd dat te regelen. ,,Onder bewoners was een groeiend vertrouwen in mijn wijkaanpak.''

Volgens Vogelaar ligt het accent te veel op de harde aanpak. Liever had zij gezien dat het stellen van grenzen en het bieden van perspectief hand in hand waren gegaan. Dat past in haar ogen bij de wortels van de sociaaldemocratie.

Vogelaar verwees naar het enthousiasme rond de verkiezing van Barack Obama tot president van de Verenigde Staten, dat zou aantonen hoe belangrijk het is dat migranten op een volwaardige manier kunnen deelnemen aan de samenleving.

[SN]

*gaat slapen met vette glimlach*

Zo, nu is ze wat ze zelf een "kansenvrouw" zou noemen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-11-2008 23:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

kansloosvrouw

Vogelaar typisch nederlandse naam zeker?


signature


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-11-2008 0:00 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 13 november 2008 15:14 schreef Ralph het volgende:
Smakeloos.

idd, Rotzak, vuile laffe klootzak


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-11-2008 0:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik snap het niet


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2008 0:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-11-2008 7:17 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 november 2008 0:20 schreef ZelThoR het volgende:

ROFL

Kansenminister!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-11-2008 8:22 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

'Cultuur niet de oorzaak van criminaliteit'
Uitgegeven: 14 november 2008 07:08
Laatst gewijzigd: 14 november 2008 07:11

UTRECHT - Verschillende opvattingen over misdaad zijn niet de oorzaak van de oververtegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteitscijfers. Dat blijkt uit onderzoek van Madeleine de Boer.
ANP

Zij promoveerde vrijdag op dit onderwerp aan de Universiteit Utrecht.

Steeds vaker wordt jeugdcriminaliteit in verband gebracht met de etnische afkomst van de dader. De Boer deed onderzoek naar de opvattingen die jongeren over misdaad hebben.

Zij betrok daarbij ruim duizend vmbo-leerlingen in de Randstad, van allochtone en autochtone afkomst. Daaruit blijkt nu dat Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, Surinaamse en Nederlandse jongeren dezelfde ideeën hebben over diefstal, geweld en straf.

Uitzondering

De Boer vroeg de jongeren onder meer of het verkeerd is een keertje iets te stelen, of geweld soms moet kunnen en hoe zwaar de straf moet zijn voor bepaalde geweldsdelicten. Op de uitkomst van het onderzoek is één uitzondering te noemen.

De Boer: "Turkse jongeren hebben duidelijk andere opvattingen over eergerelateerd geweld en de bestraffing daarvan. Deze kunnen mede de oververtegenwoordiging verklaren van Turken in Nederland die een straf uitzitten wegens geweldsdelicten binnen de eigen gemeenschap."


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-11-2008 8:41 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Wat iemand op SN al zei:
quote:
Och... Er bestaat zoiets als hypocrisie... Iedereen kan vanuit z'n cognities zeggen dat "diefstal fout is" en een minuut later een opa voor z'n kop rossen voor wat centen...

Iets denken is nog altijd iets anders als iets zeggen IMHO.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2008 10:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Nevermind...

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-11-2008 10:40]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2008 10:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 november 2008 8:41 schreef Greycloak het volgende:
Wat iemand op SN al zei:

Iets denken is nog altijd iets anders als iets zeggen IMHO.

Dit

quote:
Och... Er bestaat zoiets als hypocrisie... Iedereen kan vanuit z'n cognities zeggen dat "diefstal fout is" en een minuut later een opa voor z'n kop rossen voor wat centen...


sluit dit

quote:
Verschillende opvattingen over misdaad zijn niet de oorzaak van de oververtegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteitscijfers.


niet uit. Vanuit 'cognities' iets zeggen betekent dus dat je het denkt. Ofwel verkondig je dan een opvatting. Zoals de onderzoek(st)er ook zegt zijn de opvattingen niet de oorzaak, maar dús iets anders wel.

Wat jij zegt is weer wat anders dan degene die je quote. En dat is dat mensen andere dingen zeggen dan dat ze daadwerkelijk denken. Dat kan natuurlijk de waarde van dit onderzoek naar beneden halen, maar dat weten we simpelweg niet. Dat hangt erg van de methode af. En daarbij kan dat voor elk onderzoek gelden, misschien liegen al die agenten en buschauffeurs ook wel over zich bedreigd voelen omdat ze eigenlijk vinden dat ze gewoon meer geld moeten krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-11-2008 10:43]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-11-2008 13:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 november 2008 8:22 schreef Gemene Lepel het volgende:
'Cultuur niet de oorzaak van criminaliteit'
Uitgegeven: 14 november 2008 07:08
Laatst gewijzigd: 14 november 2008 07:11

UTRECHT - Verschillende opvattingen over misdaad zijn niet de oorzaak van de oververtegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteitscijfers. Dat blijkt uit onderzoek van Madeleine de Boer.
ANP

Zij promoveerde vrijdag op dit onderwerp aan de Universiteit Utrecht.

Steeds vaker wordt jeugdcriminaliteit in verband gebracht met de etnische afkomst van de dader. De Boer deed onderzoek naar de opvattingen die jongeren over misdaad hebben.

Zij betrok daarbij ruim duizend vmbo-leerlingen in de Randstad, van allochtone en autochtone afkomst. Daaruit blijkt nu dat Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse, Surinaamse en Nederlandse jongeren dezelfde ideeën hebben over diefstal, geweld en straf.

Uitzondering

De Boer vroeg de jongeren onder meer of het verkeerd is een keertje iets te stelen, of geweld soms moet kunnen en hoe zwaar de straf moet zijn voor bepaalde geweldsdelicten. Op de uitkomst van het onderzoek is één uitzondering te noemen.

De Boer: "Turkse jongeren hebben duidelijk andere opvattingen over eergerelateerd geweld en de bestraffing daarvan. Deze kunnen mede de oververtegenwoordiging verklaren van Turken in Nederland die een straf uitzitten wegens geweldsdelicten binnen de eigen gemeenschap."


tja chinezen zijn er niet echt in betrokken terwijl die lagere criminaliteitscijfers hebben dan Nederlanders.

deze groepen gaan volgens mij nog best veel met elkaar om waardoor ze soortgelijke meningen gaan vormen. wel vaag dan dat de echte criminaliteitscijfers wel anders liggen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2008 13:07 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 november 2008 13:04 schreef ElitE het volgende:
tja chinezen zijn er niet echt in betrokken terwijl die lagere criminaliteitscijfers hebben dan Nederlanders.

Hmmm, bij Chinezen is denk ik moeilijk in te schatten wat de verstopte criminaliteit is. Er wordt veel onderling geleend en dat gaat niet altijd even lief (loan-sharks), maar dat wordt volgens mij grotendeels binnen de community gehouden.
quote:
deze groepen gaan volgens mij nog best veel met elkaar om waardoor ze soortgelijke meningen gaan vormen. wel vaag dan dat de echte criminaliteitscijfers wel anders liggen.

Marokkanen hadden toch ook een oververtegenwoordiging van psychotische verschijnselen? Misschien liggen dezelfde dingen ten grondslag aan het genoemde verschil tussen woord en daad.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 14-11-2008 14:32 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Misschien kan ik wel m'n masteronderzoek doen naar:
"het verband tussen het geven van sociaal wenselijke antwoorden (in enquetes) en cultuur.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-11-2008 14:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 november 2008 14:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Misschien kan ik wel m'n masteronderzoek doen naar:
"het verband tussen het geven van sociaal wenselijke antwoorden (in enquetes) en cultuur.

Doen

Ik vermoed dat de genoemde promovendus daar wel wat over gezegd heeft.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-11-2008 15:40 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 14 november 2008 0:00 schreef Beli Mawr het volgende:
idd, Rotzak, vuile laffe klootzak


:')


Against God and Government


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-11-2008 15:43 by Lionheart Profiel van Lionheart

Idd, Beli Mawr moet zich niet zo aanstellen, hij is toch geen homo of stiekem toch wel?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-11-2008 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Apart alleen dat het bij Rotzak lullen regent.

Ontwijkend gedrag noemt men adt toch?


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-11-2008 16:01 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 14 november 2008 15:56 schreef Jenje het volgende:
Apart alleen dat het bij Rotzak lullen regent.

Ontwijkend gedrag noemt men adt toch?


Dat wil nog niet zeggen dat je homo bent, ik laat nu gewoon graag mijn paling in het openbaar zien, so what


Against God and Government


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 14-11-2008 20:26 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ghe ghe, alleen de titel al

quote:
Russische kerk gestolen

(Novum/AP) - Ten noordoosten van Moskou is een Russische kerk gestolen. Het twee verdiepingen tellende gebouw werd in juli voor het laatst gezien, maar in oktober was het verdwenen. Volgens de orthodoxe priester Vitali, van het bisdom Ivanovo-Voskresenskaja, zijn dorpelingen verantwoordelijk voor de diefstal.

Bewoners van het naburige dorp Komarovo hebben het gebouw ergens begin oktober gesloopt en aan een plaatselijke zakenman verkocht, zegt Vitali. Maar ze kregen er dan ook een goede prijs voor, omgerekend vier cent per baksteen.

"Het is blasfemie", aldus Vitali. "Ik hoop dat deze mensen zich realiseren dat ze een zware zonde hebben begaan."

De tweehonderd jaar oude Kerk van de Wederopstanding was al eerder ontdaan van zijn iconen en andere religieuze kostbaarheden en fungeerde in het Sovjettijdperk als school voor gehandicapte kinderen tot de sluiting in 1998. Het bisdom was van plan het gebouw weer open te stellen voor diensten.

Uitgegeven op Donderdag 13 november 2008 om 19:13:34


[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 14-11-2008 20:27]



WMP
Usericon van WMP
Posted 14-11-2008 20:49 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 14 november 2008 16:01 schreef Rotzak het volgende:
ik laat nu gewoon graag mijn paling in het openbaar zien, so what


En dan met voorkeur zeker in donkere, zweterige krappe kamertjes met andere palingmansen natuurlijk.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-11-2008 22:11 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Rotzak komt uit volendam, ja?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-11-2008 23:12 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Gelukkig niet zeg, al moet ik zeggen dat ze bij mij wel punten hebben gescoord na de zege op Ajakkes.


Against God and Government


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-11-2008 23:14 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Oh, ok. Ik dacht dat alleen volendammers de term paling gebruiken als ze het over hun penis hadden.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 14-11-2008 23:32 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 14 november 2008 0:00 schreef Beli Mawr het volgende:
idd, Rotzak, vuile laffe klootzak


:')

Als je hier al van moet huilen kun je beter de polka dansen ja.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2008 12:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Africa

Jacht op albino's in Afrika

De voorbije week zijn in het westen van Tanzania twee moeders aangevallen door bendes die op zoek waren naar hun albinokinderen. Nadat de met machetes bewapende mannen de kinderen niet konden vinden, gingen ze de moeders te lijf.

Door hun opmerkelijke uiterlijke kenmerken zijn albino's 'gegeerd wild' in grote delen van zuidelijk Afrika. Traditionele medicijnmannen zouden drankjes en geneesmiddelen maken van de handen, benen, haren en het bloed van albino's. Er wordt vaak gedacht dat de lichamen van albino's bovennatuurlijke krachten bezitten. Zo geloven sommigen in Zimbabwe dat seks met een albinovrouw een geneesmiddel is tegen HIV-besmetting.

Albinisme is een erfelijk overdraagbare aandoening die in Afrika relatief vaak voorkomt. Albino's zijn te herkennen aan het gebrek aan melanine (pigment) in de huid, de haren en de ogen. Het is een aandoening die alle mensenrassen treft, ook het zwarte.

Sinds maart zijn al dertig albino's, waaronder ook kinderen, in Tanzania gedood. Onlangs werd er nog een Tanzaniaanse man gearresteerd omdat hij geprobeerd had zijn albinovrouw voor drieduizend dollar te verkopen aan Congolese handelaars


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen