IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : de zin of onzin van de liefde Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 17:43 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 17:38 schreef WickedKimmie het volgende:
Je mag me wel mailen als je het erover wil hebben.



dat was een paar maanden terug, ik ben er nu wel redelijk overheen, maar toch bedankt. Misschien dat ik het er ooit nog wel over heb.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-03-2002 17:43 by Vampie Profiel van Vampie

Liefde?...weet niet,zijn vaker teleurstellingen.Het lijkt soms dat voor elke dag geluk een maand ellende staat


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 18-03-2002 17:43 by Angela Mortis Profiel van Angela Mortis

het probleem is dat ik misschien wel een lichte vorm van bindingsangst heb door die gast
maar laten we het hebben over de zin van liefde? ik vind het zinvol, want de meeste keren voel ik me er goed bij, en da's heel belangrijk.


MuayThaigerrr!!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 18-03-2002 17:44 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

quote:
Op 18 maart 2002 17:43 schreef Vampie het volgende:
Liefde?...weet niet,zijn vaker teleurstellingen.Het lijkt soms dat voor elke dag geluk een maand ellende staat


Ja alsof je gestrafd wordt voor 5 min geluk


bla...bla...bla...


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 17:44 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 17:43 schreef Angela Mortis het volgende:
het probleem is dat ik misschien wel een lichte vorm van bindingsangst heb door die gast
maar laten we het hebben over de zin van liefde? ik vind het zinvol, want de meeste keren voel ik me er goed bij, en da's heel belangrijk.


uiteindelijk zal het ook wel zinvol zijn, anders zouden we dat gevoel ook niet hebben, toch? We moeten ons voortplanten en daarvoor selecteren we, that's all...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-03-2002 17:44 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 18 maart 2002 17:37 schreef Angela Mortis het volgende:
dat had ik dus precies andersom, ik werd geclaimd en hij had het na 1 maand over samen op vakantie
toen was ik weg, en het duurde een tijd voordat ik helemaal van hem af was
nu ben ik aardig terughoudend geworden, en ik weet niet zeker of ik daar blij of juist niet bli mee moet zijn.

Misschien als je het in het begin had uitgelegd ,dat het niet een maand had geduurd .



SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 17:45 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 17:43 schreef Vampie het volgende:
Liefde?...weet niet,zijn vaker teleurstellingen.Het lijkt soms dat voor elke dag geluk een maand ellende staat


zo voel ik me dan ook


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 17:45 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Liefde is zeker zinvol. Als het goed gaat voel je je er geweldig door. Als het niet goed gaat voel je je zeer klote maar leer je je er uiteindelijk wel van...meestal....ok, soms dan!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-03-2002 17:46 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 18 maart 2002 17:43 schreef Vampie het volgende:
Liefde?...weet niet,zijn vaker teleurstellingen.Het lijkt soms dat voor elke dag geluk een maand ellende staat

Wijs gesproken. Ik zit er nu ook in. 2 week ellende, 2 dagen leuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 18-03-2002 17:50]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-03-2002 17:49 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik ben niet teleurgesteld . enige wat mij tegenhoudt zijn persoonlijke omstandigheden ,die het mij moeilijk maken .
maar voor de rest ben juist heel gelukkig met mensen die ik ken al een paar jaar ,en ik denk dat het wel zal blijven .



Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-03-2002 18:01 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Liefde heeft zeker zin en als je door liefde pijn lijdt is het tijd voor een goed gesprek met elkaar.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-03-2002 18:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Of tenminste om de zaken eens goed op een rij te zetten als praten errug weinig zin heeft.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 18-03-2002 18:05 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 18 maart 2002 17:07 schreef Lady Rose het volgende:
Na wat turbulentie in mijn liefdesleven de afgelopen maanden ben ik eens gaan denken over de liefde.

Is de liefde wel zo leuk als dat iedereen roept? Of is liefde gewoon 9 van 10 keer pijnlijk en is de kans op geluk in de liefde klein?

Inmiddels ben ik op mijn eigen manier een studie naar de liefde begonnen en ik wil graag weten hoe jullie dr over denken.

Ik bedoel dit topic heel serieus en als iemand wat wil vertellen maar dat niet met heel ZM wil delen kan je me ook altijd mailen.


je hebt meel..


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 18-03-2002 18:42 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 18 maart 2002 17:07 schreef Lady Rose het volgende:

...

Is de liefde wel zo leuk als dat iedereen roept? Of is liefde gewoon 9 van 10 keer pijnlijk en is de kans op geluk in de liefde klein?


...






Zoals al door anderen is geschreven ben ik ook van mening dat "verliefdheid" (dat gevoel) een gevolg is van biochemische recties in je brein!

Klinkt misschien heel cru voor sentimentele mensen maar ja, dat wil niet zeggen dat ik minder romantisch ben dan de rest. Integendeel; het heeft te maken met je opvoeding.



O, en de term "De Ware(TM)" zoals die meestal gebruikt wordt vind ik een grote onzin. De ware "bestaat" niet vooraf en wacht ergens op je; die MAAK je SAMEN! Er is werk aan de winkel.

Als iedereen een 10 verwacht terwijl de bevolking gemiddeld een 6 is vindt men het dan raar dat je op je zo vaak op je bek gaat met false hopes?

Liefde is een spel van give-and-receive en dat moeten beiden weten.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 18-03-2002 18:43]


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-03-2002 18:53 by FireFox Profiel van FireFox

Wat mijn voorganger zegt klopt wel ja, de ware bestaat niet denk ik, wel iemand die aan veel van je verwachtingen voldoet, en waarvan de goede eigenschappen veel overheersender zijn dan de slechte, verliefdheid gaat gewoon over, liefde niet als het goed is ...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 18-03-2002 19:20 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

Liefde is moeilijk... ik heb zelf de nodige erg slechte ervaringen en had voor mezelf eigenlijk besloten dat het de pijn en moeite niet waard was.

Maar ik ben er achter gekomen dat dat niet klopt. Het is het zeker waard. Ik denk dat het een kwestie is van de juiste persoon tegenkomen, en je eigen verwachtingen loslaten. Als je gewoon open staat voor het gevoel en de dingen eromheen als ondergeschikt ziet is liefde het fijnste dat er is.

Het probleem ontstaat volgens mij vaak door verwachtingen... mensen (ik in het verleden wel in ieder geval) zoeken iets dat in feite niets met het gevoel van liefde zelf te maken heeft.


Dead things grow from deep inside...


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:21 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 19:20 schreef SheRa het volgende:

Het probleem ontstaat volgens mij vaak door verwachtingen... mensen (ik in het verleden wel in ieder geval) zoeken iets dat in feite niets met het gevoel van liefde zelf te maken heeft.


hoe bedoel je?


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 19:25 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik snap wel wat SheRa bedoelt...maar ik kan het ook niet uitleggen....uhm..ff denken hoor...


I spy with my little and verrry evil eye.....


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:28 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

ok, laat ik het zo zeggen dan:
dit zoek ik een beetje
- sociaal
- lief
- leuk gezicht
- je moet er goed mee kunnen praten
- ze moet niet retelui zijn
- en nog wat kleinere dingen waar ik zo niet 1 2 3 op kan komen

wat is hier dan zogenaamd 'fout' aan?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-03-2002 19:29 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

je wilt teveel.



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 18-03-2002 19:29 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 18 maart 2002 19:21 schreef SQT het volgende:
hoe bedoel je?


Tja, moeilijk uit te leggen.

Ik had vroeger een bepaald beeld van hoe ik wilde dat iemand was. (Misschien ook compensatie voor dingen die ik gemist heb in het verleden). Een plaatje van hoe het zou moeten zijn... en elke keer als de persoon waar ik mee was me liet zien dat hij andere eigenschappen had, of andere ideeën, andere voorstellingen van hoe een relatie "hoort" te zijn was ik teleurgesteld, en voelde ik me gekwetst. Hij kreeg daar dan de schuld van, terwijl hij niets anders deed dan gewoon zichzelf zijn. Het lag aan wat ik wilde of dacht te willen en niet kreeg...

In feite heb ik mezelf in al mijn vorige relaties voor de gek zitten houden.

Op het moment dat je verwachtingen los kunt laten kun je je overgeven aan het gevoel zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 18-03-2002 19:31]


Dead things grow from deep inside...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 19:32 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 18 maart 2002 19:29 schreef Azagthoth het volgende:
je wilt teveel.
']

wil is zonder t.....dank u


I spy with my little and verrry evil eye.....


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 18-03-2002 19:32 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 18 maart 2002 19:28 schreef SQT het volgende:
ok, laat ik het zo zeggen dan:
dit zoek ik een beetje
- sociaal
- lief
- leuk gezicht
- je moet er goed mee kunnen praten
- ze moet niet retelui zijn
- en nog wat kleinere dingen waar ik zo niet 1 2 3 op kan komen

wat is hier dan zogenaamd 'fout' aan?


Ik zal niet zeggen dat het fout is. Maar vraag je af, wil je iemand die aan deze eigenschappen voldoet, of wil je gewoon van iemand houden, en liefde van die persoon voelen? Zijn bovengenoemde eigenschappen dan belangrijk, of ondergeschikt?


Dead things grow from deep inside...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-03-2002 19:34 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik denk dat je je voorwaarden gewoon in de prullenbak moet gooien. Dan pas kan je, als je een leuk iemand tegenkomt waarmee het klikt, bepalen of diegene bij je past of niet. Niet iedere lieve, intelligente, actieve persoon past bij jou.


I spy with my little and verrry evil eye.....


SQT
Usericon van SQT
Posted 18-03-2002 19:35 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 18 maart 2002 19:32 schreef SheRa het volgende:
Ik zal niet zeggen dat het fout is. Maar vraag je af, wil je iemand die aan deze eigenschappen voldoet, of wil je gewoon van iemand houden, en liefde van die persoon voelen? Zijn bovengenoemde eigenschappen dan belangrijk, of ondergeschikt?


sociaal, lief en er goed mee kunnen praten zijn vereisten, als ze geen leuk gezicht heeft word ik ook minder snel verliefd, daar kan ik niks aan doen (de meeste meisjes hebben ook wel een leuk gezicht hoor, niet denken dat dat slechts een slectief klotegropje is). De rest is inderdaad ondergeschikt, dat klopt


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen