quote:
Op 16 november 2003 14:42 schreef Phantom Lord het volgende:
Sja, daar kan ik dus niet over meespreken, juist omdat ik daar geen ervaring mee heb...
Ok
quote:
Niet dat ik dat erg vind, want ik kom zo ook veel slechte dingen van mij tegen, maar ook een heleboel goede kanten, en juist die goede kanten moet ik eerst goed gaan inzien om dan aan de slechte kanten te kunnen werken...
Doe dat, maar sluit je niet bij voorbaat af. Vooral niet omdat iemand die op je valt, je leuk vindt om je goede kanten, en zo kun je ze gaan inzien, tadaa!
quote:
Och, ik weet niet of het kut is... Het is wel lastig, maar is dat niet alles in het leven?
Met cynisme maak je alles bij voorbaat lastig. Veel dingen zijn ook lastig, maar niet alles. Je hoeft niet overal superoptimistisch in te gaan, maar een neutrale houding (ik zie wel wat er komt) is realistisch genoeg (wat je weet ook niet wat er komt). Zonder (of met minder grote) oogkleppen leven is best fijn. Cynisme maakt meer kapot dan je lief is, en dat heb IK weer met vrienden zien gebeuren.
quote:
Ja, weet je, ik ben nog nooit een relatie aangegaan... en aan de ene kant vind ik dat best jammer, maar aan de andere kant dus niet, omdat ik zo kan filosoferen. En zo kan ik ook zien wat liefde met vrienden van me doet, en ben ik blij dat ik dat niet heb. Want ik blijf erbij dat liefde onzinnig is.
Nou ja, bij dat filosoferen zijn we weer terug bij af, dus dat laat ik zitten.
Dat je zo kunt zien wat het vrienden doet is erg goed, daar leer je ook erg veel van. Alleen ben jij niet je vrienden en zal het voor jou anders zijn. Je kunt niet alles door anderen beleven. M'n advies blijft: gun het tijd en sluit je niet bij voorbaat af.
quote:
Lol...