Mordon |
and don't deny your life's a living hell... |
|
|
|
Posted 03-02-2003 22:22 by Mordon |
|
|
quote: Op 3 februari 2003 18:35 schreef Astaroth het volgende:
Meestal als je een relatie aangaat, bind je je toch wel aan die persoon. Dat je daardoor kwetsbaar wordt (voor die persoon dan) is niets mis mee.
inderdaad, je mag je best hechten, maar om dingen van een ander te gaan verwachten is niet gepast. denk bijvoorbeeld aan: hij/zij zal altijd van mij houden. dat is iets wat je niet zomaar kan verwachten, dat is de keuze van een ander, je kunt zelf kiezen dat jij bij die ander blijft, kiest die ander daar ook voor, dan blijf je gelukkid :D
IMO, dat getuigt van liefde dat je je durft open te stellen aan die persoon.
Als je een relatie aangaat om jezelf beter te leren kennen en meer te ervaren, wat heeft dat met de persoon te maken? Dan kan je net zo goed een relatie met de eerste de beste aan gaan. Als jij dat wil, ga je gang.. zo bedoel ik dat niet... hoe ik het wel bedoel zijn geen woorden voor... (gelukkig maar, want woorden zijn zo bekerkend, dus als ik 't zou kunnen verwoorden zou 't erg beperkt zijn...)
maar het lijkt mij niet iets wat iedereen kan. (En dat je dan veel beter met de afwijzing om kan gaan.. ja duh. Wat voor binding heb je nou met zo'n persoon.)ik heb een grote binding!!! dat wel, maar dat heeft niks te maken met verwachting...
ik houd van Iris, zeker en zal dat ook blijven doen, maar als ik dingen ga verwachte, komen mijn keuzes verkeerd uit (dit kan ik ook al niet verwoorden, laatmaar)
Als ik jouw post lees, denk ik dat jij meer bent voor een vrije relatie.
nee, ik ben niet voor zo'n relatie, zeeeker niet!!! dit is mijn eerste vriendin, en ik wil een serieuze relatie! (en ze is nog jong, ik doe sexueel niet gehaast...)
Dat noem ik dan eigenlijk meer neuk-partners, maar ja... zal wel aan mij liggen. De liefde in een vaste relatie is volgens mij VEEL anders dan in een vrije relatie.
Persoonlijk kan ik een vrije relatie niet zo serieus nemen en is de liefde daarin veel minder.
Wat heeft het type relatie met verwachting te maken? Behalve de verwachting dat je in een relatie zit
je verwacht niet dat je in een relatie zit, je zit er in!
en dus niet dingen doet zoals vreemdgaan, elkaar lang negeren, oid?
En sommige verwachtingen vind ik ook meer dan logisch in een vaste relatie. afspraken kun je maken, maar de ander heeft vrij de keuze om zich daar niet aan te houden. als het goed gaat kun je er gewoon over praten... als je dat niet doet, dan kunnen relaties verkeerd lopen, OMDAT de ander verwacht van de een dat hij of zij zich aan die afspraken zal houden!
Maar ja, denk niet dat ik iets tegen vrije relaties relaties heb. More power to those who like them. Maar ik weet dat ik er bv. het type niet voor ben. En ik denk dat er best meerdere zijn die hetzelfde voelen.
zoals ik dus... :D
ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken, ik vind dit een boeiend gesprek worden, laten we d'r mee doorgaan!
ik denk ook persoonlijk dat ik Iris nog een hoop van het leven ga leren... dat vind ik een zeeer prettig vooruitzicht onderandere...
verder heb ik andere voorspellingen die ik hier niet neerzet. (zowieso, met voorspellingen moet je voorzichtig zijn)
Groeten! Mordon
sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...
|