|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ZeLfS jij niet? |
|
quote: Latijn en Grieks heb ik ook op mijn gymnasium gehad, dat is het punt niet. De verwijzing was, miereneukerig, naar het feit dat de taal Latijn heet, en niet Latijns. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Ach spelling is altijd een slecht onderdeel geweest van mijn Nederlands, dus excuseer mij En wat betreft de klank: Als je niet weet hoe het moet klinken, hoe wil je dan hele rijtjes woorden en grammatica kunnen opdreunen? Ik heb het voornamelijk Latijn-Nederlands gehad, heel af en toe een uitstapje naar het omgekeerde(maar dat is gelijk een stuk lastiger) "I've never felt sorry for anything that I've done, other than hurting my family..." |
|
quote: Het is mierenneukerig. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dat kan omdat je een bepaald dialect krijgt aangeleerd, die meer of minder aansluit op hoe ooit literair Latijn werd uitgesproken. Hoe dat precies klonk weet men gewoon niet, het is een inschatting. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ja okee, maar door de jaren heen word het min of meer als "officiële" uitspraak gezien. Moet ook wel, anders word het vrij lastig dit soort talen te kunnen leren "I've never felt sorry for anything that I've done, other than hurting my family..." |
|
Neemt allemaal niet weg dat ik nog steeds vermoed dat het aanleren van een dode taal vooral bedoeld is om je te kunnen onderscheiden van het plebs en alvast motto's voor je studie-drinkclubje te kunnen bedenken. Verder heeft het allemaal weinig nut. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Onder andere een reden waarom ik ook geen Gymnasium-diploma bezit "I've never felt sorry for anything that I've done, other than hurting my family..." |
|
quote: Dat kan, ja. Verder schiet je er het volgende mee op: - Een algemeen beter gevoel voor taal (in het bijzonder voor de talen die uit het Latijn zijn voortgekomen) - Een algemeen beter gevoel voor stijlvormen enzovoorts - Kennis van Klassieke literatuur, mythes en filosofisch werk (door wat je vertaalt en met klassieke culturele vorming krijgt) - Systematisch leren denken en een probleem in stappen oplossen (vooral door Latijn, Oud-Grieks weet ik niet zo goed meer) Moet ik nog verder happen of is het goed zo? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Maar wel op je Hyves zetten dat je de taal machtig bent Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
OWNED. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: En dat zou niet kunnen. Ik heb nergens gezegt dat ik slecht was in het betreffende vak. Het enige wat ik letterlijk heb gezegd is dat het één van de redenen was dat ik mn gymnasium niet heb afgemaakt. Als je vervolgens een beetje je hersenen aan het werk zet, weet je dus dat er meerdere redenen zijn geweest. Of mag ik met over het algemeen louter cijfers rond een 8 of hoger niet zeggen dat ik deze taal machtig ben(geweest) Juist ja. (edit: Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik latijn heb gehad(heb inmiddels een diploma en studeer). Toen hyves bekend werd(2005) zat ik nog op t Gymnasium. Is het zo raar dat die taal er dan bij staat(ik update mijn profiel louter als er een verandering in de relatiesfeer is) [Dit bericht is gewijzigd door Shii op 16-06-2009 17:24] "I've never felt sorry for anything that I've done, other than hurting my family..." |
|
quote: Dank je voor de verbetering. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Welke vorm van opleiding heeft wel nut volgens jou? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: + 6 wél leuke lesuren in de week, vanwege goede leraar en gezellig klein klasje (als je tenminste op mijn school hebt gezeten). Ik ga die leraar eeuwig dankbaar zijn dat hij mij heeft leren nadenken. |
|
quote: Maar dat was er juist zo toppie aan. Bij Frans kreeg ik altijd ge-(insert banned word here) dat ik niet goed klonk. Ja wat wil je, ik ben een Hagenees! Bij Latijn kon je het niet fout doen Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: Hmmm je kan wel merken dat je zelf niet heel veel gedaan hebt aan je ontwikkeling he. Ik zou bijna medeleven met mezelf krijgen voor al die volslagen nutteloos gevulde jaren Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Zo belangrijk is het tegenwoordig niet meer hoor, met geneeskunde helpt het misschien ietsiepietsie, maar echt niet iets om op het gymnasium te zitten. Archeologie, en misschien theologie en natuurlijk latijn zelf. quote: op welke manier is dat met latijn zo bijzonder dan? [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-06-2009 17:53] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Vink met alle toalen wel in bietje zo. Toen ik in kip woe bestelle in Frankryk is mie dat ook lukt maar ik spriek gien woard Frans. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Sjezus wat een ophef hierover |
|
quote: Fins trouwens ook niet, dan zou het suomi zijn |
|
quote: Zitten hele handige uitdrukkingen bij hoor (zoals "ad fundum" ). By the way grappige woordkeuze dat je het woord "plebs" gebruikt. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: ik heb het gevoel dat mn hele hyves is uitgepluist "I've never felt sorry for anything that I've done, other than hurting my family..." |
|
Welkom N00B. Let niet op al die betweters hier!! Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |