|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Neen. Je moeder. |
|
Klinkt niet als bier en bourbon is geen whiskey zover ik weet, maar goed... Friezen snappen wel meer niet. Behalve dat, welkom, N00b! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Welkom n00bs gedraag je, zeg netjes ja meneer tegen me en je mag blijven Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
quote:Jij woont dat ook in het goede deel van Nederland |
|
quote: En volgens wikipedia mag het niet eens bourbon heten... "Het bekende whiskeymerk "Jack Daniel's", afkomstig uit Tennessee, mag geen bourbon worden genoemd omdat deze whiskey voor het rijpen door een drie meter dikke laag houtskool wordt gefilterd. Dit proces wordt bij Jack Daniel "charcoal mellowing" genoemd. Er is nog 1 andere Amerikaanse whiskey die dit proces toepast: George Dickel. Beiden liggen in de staat Tennessee en afficheren zich daarom als "Tennessee Whiskey". |
|
Even het hele stuk om het verschil tussen whisk(e)y en bourbon duidelijk te maken. Bourbon, whiskey afkomstig uit de VS, kenmerkt zich door het recept van het beslag. Straight bourbon wordt geproduceerd van minimaal 51% maïs, Straight rye van minimaal 51% rogge. Bourbon wordt twee maal gedistilleerd. De eerste maal in een zogenaamde "beer still", de tweede maal in een "doubler". De naam Bourbon mag uitsluitend gebruikt worden voor Amerikaanse whiskeys die tenminste 2 jaar gerijpt hebben in geblakerde eikenhouten vaten en waarvan de mashbill (het recept) ten minste 51% maïs bevat. Staat er echter 80% of meer maïs op de mashbill dan moet de whiskey "Straight Corn Whiskey" worden genoemd. Wanneer de whiskey ten minste 1 jaar en 1 dag daarvan in Kentucky heeft gerijpt, mag deze whiskey "Kentucky Bourbon" worden genoemd. Bourbon kan overal in de VS worden gemaakt. Er wordt bijvoorbeeld ook bourbon gemaakt in onder andere Virginia (Virginia Gentleman). Het bekende whiskeymerk "Jack Daniel's", afkomstig uit Tennessee, mag geen bourbon worden genoemd omdat deze whiskey voor het rijpen door een drie meter dikke laag houtskool wordt gefilterd. Dit proces wordt bij Jack Daniel "charcoal mellowing" genoemd. Er is nog 1 andere Amerikaanse whiskey die dit proces toepast: George Dickel. Beiden liggen in de staat Tennessee en afficheren zich daarom als "Tennessee Whiskey". Verder uit het zelfde wiki artikel: Ierse whiskey Een belangrijk verschil met Schotse whisky is, dat Ierse whiskey geen rooksmaak heeft doordat het niet wordt geëest Bullshit. Bij een Islay Malt is die smaak inderdaad standaard wel aanwezig maar voor een groot deel van de overige schotse whisky gaat dat niet echt op. Edit: Scotch whiskies Various Scotch whiskies. Main article: Scotch whisky Scotch whiskies are generally distilled twice, though some are distilled a third time.[18] International laws require anything bearing the label "Scotch" to be distilled in Scotland and matured for a minimum of three years and one day in oak casks, among other, more specific criteria.[19] If Scotch whisky is from more than one cask, and if it includes an age statement on the bottle, it must reflect the age of the youngest whisky in the blend. Many cask-strength single malts omit the age as they use younger elements in minute amounts for flavouring and mellowing. The basic types of Scotch are malt and grain, which are combined to create blends. Many, though not all, Scotch whiskies use peat smoke to treat their malt, giving Scotch its distinctive smoky flavour. While the market is dominated by blends, the most highly prized of Scotch whiskies are the single malts. Scotch whiskies are divided into five main regions: Highland, Lowland, Islay, Speyside and Campbeltown. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 15-08-2009 11:41] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Gave muzieksmaak, maar dat Heineken is inderdaad minder. Welkom! <- geen Heineken Bareuh... |
|
haha dat gezeur van bier merken, ik wist wel dat ik er wat van zou horen niet hier, wel daar |
|
quote: ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: om de hoek vanwaar? niet hier, wel daar |
|
quote:Een bourbon is een bourbon whiskey. Dat is iets anders dan een malt wisky, maar wel een wiskey. Dat het niet te zuipen en paup0rrdrank is, is een tweede. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
en brandewhiskey? signature |
|
Niet elke bourbon is een bourbon whiskey quote: +1. Leuk voor door de cola maar daar blijft het bij. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 15-08-2009 13:00] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: God allemachtig, over wansmaak gesproken en Jack Daniels whiskey noemen, hoe kom je erbij. JD is naar mijn weten geen Ierse whisky maar Amerikaanse brol. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Godver, in Ierland is het whiskey ipv whisky. Dat laatste is van de Schotten. Ondanks dat, voor een fatsoenlijke whisk(e)y moet je dus bij de Ieren of de Schotten zijn en niet in de US... Ik kan het zo snel ook niet terug vinden, maar ik weet niet beter als dat al het whiskey achtige wat niet in Ierland of Schotland wordt gestookt mag de naam whisk(e)y niet eens dragen... en terecht. |
|
hmm altijd gedacht dat jack daniels whiskey was mischien omdat het op de label van de fles staat? niet hier, wel daar |
|
Lekker belangrijk.Ik houd het op Glenn Fiddich.Iig goede muzieksmaak. Wilkommen! [Dit bericht is gewijzigd door NotYourBitch op 15-08-2009 13:15] =) |
|
dankje het mij nog altijd om de muziek inderdaad niet hier, wel daar |
|
quote: De beast is ontworpen in 1999 door neal moser ism Brian Hoffman van Deicide. Toen meneer Moser uitgekotst was door bc rich en geen geld voor het design ontving hebben de 2 weer samengewerkt voor de Moser Spawn. Door legaal gedoe en wat rechtzaken van BC rich hun kant inmiddels niet meer te koop. Kon je het niet gewoon van me aannemen? =D Groetjes en welkom iedereen. |
|
Maarten! =) |
|
quote: Maar Friezen maakten wel de beste whisky van Nederland met hun Frysk Hynder... Dus dat snapte ze juist weer heel goed. Maar ja, theedrinkers snappen wel meer niet. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Voor zover ik weet is het ook de enige whisky van Nederland |
|
quote: Weer wat geleerd, hehe. Maar mijn model zal het nooit worden, ik vind m vrij groot, vind ik niet zo fijn spelen. |
|
Woonplaats: Roermond Leeftijd: 18 Relatie: Vriendin Bier of whisky: Goudgeel vocht met witte kraag Thee of koffie: Koffie met veel suiker xD Favoriete bands: Taake, Immortal, Windir, Aura Noir, Mayhem etc etc etc Hobbies: Muziek, Drummen, Concert/Festivals bezoeken, Feesten! Opleiding: Multimedia Vormgeven te Eindhoven 2e jaar. Gelieve ook een foto te posten. Graspop 2008 |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |