![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | ||||
Auteur: |
|
|
Verstop je CD's! Kan me trouwens oprecht voorstellen dat zoiets een flinke existentiële schok/crisis kan veroorzaken. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Heel veel sterkte zeg! Ben net zo oud en een jaartje korter getrouwd, maar kan me heel goed indenken wat voor nachtmerrie dat moet zijn.. ![]() |
|
Kut man, dat komt koud op je dak zo. Sterkte. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 19-03-2025 14:01] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Klote, man. Sterkte. ![]() |
|
Sterkte! Hopelijk kan je, ondanks alle pijn, op een rustige manier uit elkaar gaan. Bij mij en mijn ex-vrouw was (en is nog steeds) dat andere koek, ook met de rechtbank, advocaten en uiteindelijk bemiddeling, wat, naast het financiële, ook mentaal serieus erop inhakt. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Wat een ellende. Sterkte! Probeer jezelf vooral niet gek te maken met alle mogelijke toekomstscenario's en alles wat in het verleden anders had kunnen gaan. Daar heb je allebei bar weinig invloed op. Opvallend dat je dit meteen hier gepost hebt. Dat impliceert dat je er in ieder geval open over kunt praten. Dat is altijd goed. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Oef, da's hard. Vooral dat onverwachte. Veel sterkte... Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
Irrationele wezens, die vrouwen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Wat een kutstreek dat ze er zo dan opeens mee komt; sterkte, Ravnajuv. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Nee, nee, nee. Slecht advies. edit: laat maar, hangt ook af van wanneer eea afgesloten is. Check het bij een advocaat, niet op ZM. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 24-03-2025 12:31] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Over slecht advies gesproken! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Ja, wel een goede advocaat vinden, blabla. Het is ook best goed zelf uit te zoeken, maar er zijn nogal wat varianten. Daardoor is ongeleid advies van de kant van ZM in ieder geval niet meteen constructief. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Zolang je gewoon blijft voldoen aan je deel van de betalingsverplichtingen is het een prima advies. Dat deel kun je dan gewoon overboeken naar de gezamelijke rekening. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Hangt van hun precieze voorwaarden af; bovenstaande is niet altijd genoeg. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Nee, nee, nee!! Als het niet door het expertpanel homo universalis van ZM zonder enige credentie is afgekraakt, dan kan het onmogelijk iets van waarde zijn? ![]() [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 24-03-2025 13:33] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Ik heb het alleen over het inkomen wat nog binnen komt he? Niet over vermogen wat al op gezamelijke rekeninge staat, overwaarde op eventuele onroerende goederen, inboedel en weet ik wat allemaal nog meer. Dat zal uiteraard op een gepaste manier verdeeld moeten worden. Alleen heeft het als een break-up is aangekondigd weinig zin die gezamelijke pot nog even extra te gaan spekken. Maargoed, ik begrijp dat jij en ik dat wellicht anders zien. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
In België kan je advies inwinnen bij de Gezinsbond (je moet je dan wel lid maken), wat nog altijd te verkiezen valt boven een advocaat. Scheidingsadvocaten hebben geen baat bij cliënten die vlot tot een overeenkomst komen met hun ex en kosten handenvol geld. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote:Nou is het natuurlijk mijn nederige lekenmening, maar blijft het huwelijk niet doorlopen tot het moment van ontbinding? Oftewel, het ligt totaal aan de geldende voorwaarden of je wel of niet die gezamenlijke pot dient te blijven spekken. Het huwelijk in immers juridisch nog niet ontbonden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Bij volledige gemeenschap van goederen (dus de 'oude' stijl), is alles van alle twee (verknochte goederen en wat andere dingen uitgezonderd). Dus ook wat op een privérekening staat. Dus dan is het zinloos om het weg te sluizen (tenzij je wil liegen tegen je ex/de rechter/etc.). In beperkte gemeenschap van goederen wordt het lastiger. Wat al van jou was vóór de gemeenschap van goederen in ging blijft van jou. Maar wat je opbouwt tijdens is nog steeds van beide personen (wat dingen uitgezonderd). Je inkomen tot en met de peildatum van de scheiding is dus ook van allebei, ongeacht waar je het stalt. En met huwelijkse voorwaarden, a priori geen idee natuurlijk! Nogmaals, ingewikkeld, Ravnajuv kan het beter bij/met een advocaat of zelf goed uitzoeken. Zeker gezien er dus iets extra bijzonders is met bewindvoering. Neem aan dat je dan eigenlijk überhaupt bij de bewindvoerder moet starten om eea duidelijk te krijgen. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Touché! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Wat hopelijk voorkomen kan worden is dat ze allebei een advocaat hebben en dat er ruzie is over de verdeling. In NL is het in ieder geval wel zo dat wat je afspreekt in je echtscheidingsconvenant of hoe dat ook heet gewoon bindend is (tenzij bij (opzettelijke) misleiding). Dus je kan altijd afwijken van de wettelijke standaard. Hoe dan ook heb je op een punt een advocaat nodig, want je mag het zelf niet bij de rechtbank regelen. Nee, beter een advocaat die wat standaardveldjes in een Word-document invoert ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Gewoon wegsluizen. Kan prima. Heb ik gelezen op ZM! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
En kijk... ik ben weer volledig op de hoogte. Er is dus eigenlijk alleen de grote pot waar alles na het tekenen bij het kruisje in gaat tenzij je zaken anders vast gaat leggen. Thanx voor de info. Je bent nooit te oud om te leren. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Volledig op de hoogte, kan niet ![]() Beste is dat je gezamenlijk met de verdeling OK bent (dat het voor beiden fair voelt) en niets achterhoudt, wat voor verdeling dan ook kiest, en dat vastlegt. En dan gewoon verder gaan met je leven. No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |