IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Geert Wilders heeft eigenlijk rood haar! [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 13:14 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 17 juli 2009 12:11 schreef ElitE het volgende:
nouja bij geslacht zit er natuurlijk veel meer achter dan bij geboorteland ofzo, het is een beetje te dol(le mina) om te denken dat er geen grote verschillen in zijn. Ook leeftijd is toch iets waar je gewoon niet omheen kan. Maar als je dat soort regeltjes gaat uivinden kan je er net zo goed uiterlijk tussen plaatsen want daar kan je ook niets aan doen, maar is wel degelijk belangrijk bij bepaalde publieke functies.



Haha ik vergeet soms dat er mensen zijn die zo denken... Behalve dan voor het Korps Mariniers of het worden van F16 piloot slaat jouw denken echt als een lul op een drumstel. (of als een tang op een varken).

behalve dan dat sommige mannen meer spierkracht hebben dan veel vrouwen (want er zijn ook mannen met minder spierkracht dan sommige vrouwen) is er niet, en dan ook niets dat vrouwen in de weg staat om dezelfde beroepen uit te oefenen als mannen.

Ik vraag me ook serieus af waarin jij denkt beter geschikt te zijn dan mij (op basis van jouw man zijn)?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-07-2009 13:31 by Forever After Profiel van Forever After

Als Chippendale...


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-07-2009 13:31 by bastianus Profiel van bastianus

Blijkens G.I. Jane zijn sommige vrouwen volgens mij prima geschikt voor het Korps Mariniers lijkt me. Toch zijn er wel degelijk verschillen tussen mannen en vrouwen (waar natuurlijk ook de nodige uitzonderingen op zijn).


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-07-2009 13:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juli 2009 13:14 schreef ghoulliette het volgende:
Haha ik vergeet soms dat er mensen zijn die zo denken... Behalve dan voor het Korps Mariniers of het worden van F16 piloot slaat jouw denken echt als een lul op een drumstel. (of als een tang op een varken).

behalve dan dat sommige mannen meer spierkracht hebben dan veel vrouwen (want er zijn ook mannen met minder spierkracht dan sommige vrouwen) is er niet, en dan ook niets dat vrouwen in de weg staat om dezelfde beroepen uit te oefenen als mannen.

Ik vraag me ook serieus af waarin jij denkt beter geschikt te zijn dan mij (op basis van jouw man zijn)?


Hehe ik vergeet altijd dat er nog mensen zijn die simpelweg de biologie achter man en vrouw niet willen zien. Ik discrimineer niet, en ik weet dat er genoeg uitzonderingen zijn en gevallen waar het gewoon niets uitmaakt. Maar de verschillen zijn echt niet te verwaarlozen.

Alleen al die spierkracht, dat heb je bij erg veel beroepen nog nodig, in de bouw trekken de meeste vrouwen het gewoon moeilijk. Hier in de tuinbouw moet ik rekening houden met het geslacht van de mensen die ik bestel bij het uitzendbureau want met genoeg werkzaamheden heb je 3 vrouwen nodig tegenover 1 man. Zet ik die man later weer aan een fijn priegelwerkje dan ziet het er niet uit gaat het traag en hebben ze er meestal ook een pleuris hekel aan. Ik heb van beide ook genoeg uitzonderingen gezien, maar wil je als baas wil je niet het risico nemen 2 keer zoveel uren kwijt te zijn.

Daarnaast heb je in de hersenen gigantische verschillen, okee sommige verschillen in de bouw van de hersenen kunnen cultureel aangelegt zijn, maar het stom om aan te nemen dat het allemaal cultureel is. En van geslachtshormonen is ook wel bepaald dat je daarvan veranderd. En dat geeft vrouwen toch echt wel een andere set kwaliteiten dan mannen. Het is erg kortzichtig om dat te vergeten en te stellen dat mannen en vrouwen gewoon overal 50/50 verdeeld kunnen worden over beroepen. Maar als man kun je voordelig zijn in de beveiliging omdat je groot en sterk bent, maar als vrouw kun je erg goed in passen omdat die minder snel agressie opwekken en kalm met problemen om kunnen gaan.

Maar de vrouwen emancipatie is daarom nog steeds iets goeds en mag nog wel een paar stappen doorzetten(vooral in bedrijfsleven en politiek) niet omdat vrouwen precies hetzelfde kunnen, maar omdat vrouwen het vaak net even wat anders doen, en dat is goed voor diversiteit.

Edit: hehe en ik kan nu zo even niet bedenken waarin ik beter zou zijn dan jij behalve het minder snel vies worden bij het staand plassen. In zn algemeenheid kan je er beter uitspraken over doen ipv 1 op 1.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-07-2009 13:40]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-07-2009 13:36 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik denk dat het grooste probleem een mentaliteitsprobleem is. Toen ik nog in het leger zat zaten er ook een hoop vrouwen bij. Helaas een hele hoop van die tutmutsen die bang waren om te zweten of een nagel te breken, maar ik heb ook genoeg oefeningen meegemaakt en vrouwen gezien die het er een stuk beter vanafbrachten dan ikzelf tijdens die oefeningen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-07-2009 13:38 by bastianus Profiel van bastianus

In de zorg is echt een drastisch tekort aan mannen. Gevolg hiervan is m.i. dat er over detailzaken veel te moeilijk wordt gedaan, slecht knopen worden doorgehakt en veel te weinig cliëntgerichte zorg plaatsvindt. De meeste vrouwen hebben namelijk veel moeite met duidelijke lijnen uit te zetten zonder zich in detailgeneuzel te verliezen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 13:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

eigenlijk geef je geen antwoord op mijn vraag maar ontwijk je het antwoord door een vaag verhaald over de tuinbouw sector.

Wat kun jij beter dan ik? Ik denk namelijk helemaal niets. En geen gelul over biologie ed want zonder beta achtergrond ben ik wel door de eerste selectie van de luchtmacht gekomen. Iets waar veel mannen te weinig ruimtelijk inzicht en hand-voete-oog coordinatie vermogen voor hebben.

Biologie is niet 'destiny'. En het idee dat alle mannen even biologisch gelijk zijn als alle vrouwen is achterhaald. het hele XX of XY verhaal is ook gelul. Er zijn vrouwen die biologisch mannelijker zijn dan sommige mannen. En dat zie je echt niet perse aan de huishouding. Want wat maakt iemand biologisch man? Zijn piemel, zijn hormonen, zijn chromosomen? Jouw definitie van wat biologie betekent is gewoon te beperkt.

quote:

Onderzoek naar Hitlergroet tuinkabouter
Uitgegeven: 16 juli 2009 19:17
Laatst gewijzigd: 16 juli 2009 19:17

NEURENBERG/BERLIJN - Justitie in Duitsland is een onderzoek begonnen naar een tuinkabouter die de Hitlergroet brengt. Het gewraakte voorwerp staat in een kunstgalerie in het Beierse Neurenberg.

Nazisymbolen, zoals het hakenkruis en de met de uitgestrekte rechterarm gebrachte Hitlergroet, zijn in Duitsland sinds de Tweede Wereldoorlog verboden.

Een burger had anoniem aangifte gedaan wegens de tuinkabouter. Het Openbaar Ministerie liet donderdag weten dat het onderzoekt of de tuinkabouter illegaal is of onder de vrijheid van kunst valt, die door de grondwet wordt gegarandeerd.

Kunst

Justitie zal de eigenaar van de galerie en de kunstenaar ondervragen. De kunstenaar, Ottmar Hörl, heeft de afgelopen negen jaar honderden tuinkabouters gemaakt, die ook in België en Oostenrijk zijn tentoongesteld. De Neurenbergse tuinkabouter was oorspronkelijk bedoeld voor Gent.

Neurenberg is een beladen plek wat het naziverleden betreft. Adolf Hitlers NSDAP hield er haar grootse partijcongressen. Na de oorlog werden de overlevende kopstukken van het nazibewind er berecht voor het Internationaal Militair Tribunaal van de geallieerden.




edit: ik zie dat je je post aangepast hebt en dat je er volgens jou 1 op 1 niets over kan zeggen, maar wel in zijn algemeenheid..... lang leve stereotypes!

Kortom jij bent geen echter man of ik ben geen echte vrouw... Wake up! van de mannen hier op Zm voldoet 99% niet aan al de voorwaardes van het zijn van een "echte man".

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 17-07-2009 13:43]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-07-2009 13:45 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Is dat iets mannelijks of vrouwelijks, persoonlijke aanvallen maken?

EDIT: ik denk dat elite beter kan bassen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 17-07-2009 13:46]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 13:51 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Dat jij het als een aanval beschouwd dat ik als vrouw stel dat ik iets evengoed kan als een man zegt meer over jou dan over mij

Eigenlijk, als je het neutraal beschouwd, is het een compliment.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-07-2009 13:55 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Je moet wat beter naar je eigen posts kijken . Maar dit gaat niet persé over dit onderwerp; in discussies grijp jij vaak naar persoonlijke beledigingen(zal niet ontkennen dat ik mij er ook weleens aan schuldig maak).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 17-07-2009 13:55]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-07-2009 13:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juli 2009 13:41 schreef ghoulliette het volgende:
eigenlijk geef je geen antwoord op mijn vraag maar ontwijk je het antwoord door een vaag verhaald over de tuinbouw sector.

Wat kun jij beter dan ik? Ik denk namelijk helemaal niets. En geen gelul over biologie ed want zonder beta achtergrond ben ik wel door de eerste selectie van de luchtmacht gekomen. Iets waar veel mannen te weinig ruimtelijk inzicht en hand-voete-oog coordinatie vermogen voor hebben.

Biologie is niet 'destiny'. En het idee dat alle mannen even biologisch gelijk zijn als alle vrouwen is achterhaald. het hele XX of XY verhaal is ook gelul. Er zijn vrouwen die biologisch mannelijker zijn dan sommige mannen. En dat zie je echt niet perse aan de huishouding. Want wat maakt iemand biologisch man? Zijn piemel, zijn hormonen, zijn chromosomen? Jouw definitie van wat biologie betekent is gewoon te beperkt.




Hehe biologie is wel destiny, probleem is alleen dat de natuur geen zwart wit verdeling van man vrij heeft.
Er zijn een redelijk aantal mensen die niet eens goed in man of vrouw in te delen zijn. Omdat veel kenmerken ambivalent zijn.
hehe dit is trouwens wel een reactie die vaak naar voren komt bij vrouwen,"maar IK heb wel ruimtelijk inzicht" natuurlijk kan dat, alleen gemiddeld! genomen hebben vrouwen die eigenschap minder.

XX en XY indeling voor mannen en vrouwen is niet het enige wat je geslacht bepaald, zo heb je daar tussen vormen in. Zo heb je XXY XXXY XXX XXXX XYY(meestal extra mannelijk, en komt bijzonder veel voor in gevangenissen). Eigenlijk wordt in de wetenschap gewoon een aantal eigenschappen bij elkaar opgeteld, en daaruit proberen ze dan te bepalen wat het geslacht is maar ze komen er vaak genoeg ook niet uit. Dan maken ze er maar een meisje van want dat is makkelijker te opereren.

In dit soort discussies kun je vrijwel niet 1 op 1 vergelijkingen maken want het gaat om een verzameling eigenschappen en niet eigenschappen onderling. Dat is nu biologie, een vage teringzooi waar eigenlijk geen vaste grenzen aan verbonden zijn, man vs vrouw, soort vs soort, levend vs dood.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-07-2009 13:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juli 2009 13:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Is dat iets mannelijks of vrouwelijks, persoonlijke aanvallen maken?

EDIT: ik denk dat elite beter kan bassen.


dat is dan weer erg aangeleerd muziek maken is toch echt wel voor beide partijen weggelegd, en misschien kan ik het beter dan haar, ik heb wel grote problemen met mn muzikaliteit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-07-2009 14:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Is het zo dat sommige mensen van nature muzikaler zijn? Is daar onderzoek naar gedaan? (heb totaal geen verstand van dit soort dingen)


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-07-2009 14:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juli 2009 13:51 schreef ghoulliette het volgende:
Dat jij het als een aanval beschouwd dat ik als vrouw stel dat ik iets evengoed kan als een man zegt meer over jou dan over mij

Eigenlijk, als je het neutraal beschouwd, is het een compliment.


hehe, ik zou het ook maar zo beschouwen.
waar ben je op vastgelopen dan, of ben je nog bezig?
Ik kwam ook al niet met ruimtelijk inzicht aanzetten omdat ik al best veel problemen met autorijden heb


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-07-2009 14:07 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 17 juli 2009 14:02 schreef Gemene Lepel het volgende:
Is het zo dat sommige mensen van nature muzikaler zijn? Is daar onderzoek naar gedaan? (heb totaal geen verstand van dit soort dingen)


Er is een deel van de hersenen die invloed heeft op muzikaliteit, ja.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-07-2009 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 juli 2009 13:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Is dat iets mannelijks of vrouwelijks, persoonlijke aanvallen maken?



Hier in de zorg is mijn ervaring dat vrouwen kritiek vaak persoonlijk opvatten, en dan sneren terug gaan maken die vaak op de persoon gespeeld zijn. Overigens ben ik op dit onderdeel ook behoorlijk vrouwelijk of nichterig, ik kan dingen ook vrij goed gemeen terugspelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 14:11 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

@ Elite: je vorige reactie (kort samengevat: biologie is een teringzooi ) is eigenlijk wel hetzelfde als wat ik vind. dat scheelt al weer.

Ik ben in de GVSS gestrand. kort samengevat was ik te lomp. Ik ben wel de ultieme Squawk commander. Had daar 100% score op. Maar de aandachtverdelingstoets in PO1 had ik ook foutloos.

@ positief opvatten: ik probeer overal maar een positieve draai aan te geven. Is beter voor mijn ego

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 17-07-2009 14:11]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-07-2009 14:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 juli 2009 14:07 schreef Illusione het volgende:
Er is een deel van de hersenen die invloed heeft op muzikaliteit, ja.


Significant verschillend bij mannen en vrouwen?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 14:12 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 17 juli 2009 14:09 schreef bastianus het volgende:
Hier in de zorg is mijn ervaring dat vrouwen kritiek vaak persoonlijk opvatten, en dan sneren terug gaan maken die vaak op de persoon gespeeld zijn. Overigens ben ik op dit onderdeel ook behoorlijk vrouwelijk of nichterig, ik kan dingen ook vrij goed gemeen terugspelen.

Ik vatte het juist niet persoonlijk op maar in het kader van de "vrouwelijke zaak". We can do it!
*laat spierballen zien*


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-07-2009 14:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juli 2009 14:02 schreef Gemene Lepel het volgende:
Is het zo dat sommige mensen van nature muzikaler zijn? Is daar onderzoek naar gedaan? (heb totaal geen verstand van dit soort dingen)


Euh jah tuurlijk muzikanten zijn toch altijd een slag apart maar het wordt natuurlijk door veel dingen bepaald, als je emotioneler bent aangelegd gaat muziek je een stuk makkelijker af. Maar ook beter gehoor(of blind zijn hehe) , hand oog coordinatie, enz.
Ook wil zintuigsynthesie helpen, daarbij mixen signalen meerdere zintuigen, zo heb je mensen die tonen ook proeven, of juist allemaal kleuren zien. De gevallen beschreven in de literatuur komen niet veel voor, maar ik heb het idee dat we het altijd wel in kleine mate zo beleven. En dat sommige mensen het meer hebben als andere.
Zo ziet de gitarist van Tool ook allerlei wazige shit als hij gitaart, daar zijn zn clips ook vooral door geinspireert.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-07-2009 14:13 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 17 juli 2009 14:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Significant verschillend bij mannen en vrouwen?


Volgens mij niet, nee.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 14:13 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 17 juli 2009 14:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Significant verschillend bij mannen en vrouwen?

in iedergeval bij mensen die wel en mensen die geen muziekles hebben gehad (als kind-jongere).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 14:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

OMG

net even googlen op luchtverkeersleider (vanwege mijn Squawk score zou ik daar goed in moeten zijn, maar leek me niets), hebben ze een "wij zoeken meisjes pagina". Rijmelarijm van het niveau lik me versje, zelfs met roze letters. Maar blijkbaar trekt het aan want de voorlichtingsdag is al vol.

http://www.luchtverkeersleider.nl/girltower
http://www.luchtverkeersleider.nl/home


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-07-2009 14:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 juli 2009 14:11 schreef ghoulliette het volgende:

Ik ben in de GVSS gestrand. kort samengevat was ik te lomp. Ik ben wel de ultieme Squawk commander. Had daar 100% score op. Maar de aandachtverdelingstoets in PO1 had ik ook foutloos.



Als vrouw lijkt me dit niet zo'n ramp. Als je er lekker uitziet kan je altijd nog wat rijke kerels voor het inkomen aan de haak slaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-07-2009 15:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ja want geld is het belangrijkste in het leven.

Ookal zou ik dat vinden dan zijn er een aantal problemen:
1. geen (grote) tieten
2. niet blond
3. geen maat 34/36
4. wel een stel hersens
5. wel een eigen leven (en mening) waar ik waarde aan hecht.

probleem!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen