IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws in het nieuws (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-10-2009 11:04 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hij is met de noorderzon vertrokken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-10-2009 11:09 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

En dat terwijl het regent! Erg knap



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-10-2009 11:13 by MMayo Profiel van MMayo

Stelletje Lionhearts jullie!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-10-2009 11:18 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Ow... nu zal ik het niet meer doen..



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2009 13:49 by XXL Profiel van XXL

Vijftien jaar cel voor dader Puttense moordzaak
Uitgegeven: 9 oktober 2009 11:22
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2009 11:51
AMSTERDAM - De rechtbank in Zutphen heeft Ron P. vrijdag veroordeeld tot vijftien jaar cel voor de verkrachting van en moord op Christel Ambrosius.


Het Openbaar Ministerie (OM) had in de geruchtmakende zogenoemde Puttense moordzaak ook vijftien jaar tegen hem geëist.

De stewardess werd in januari 1994 gedood. Volgens het OM heeft P. de jonge vrouw uit de Gelderse plaats Putten 'als lustobject misbruikt' toen hij haar verkrachtte en ombracht.

Eerder werden twee andere mannen, Wilco Viets en Herman Dubois, veroordeeld voor dit misdrijf. Naar later bleek ten onrechte.

Bewijs

De rechtbank meldde de veroordeling en strafmaat direct aan het begin van het voorlezen van de uitspraak. In de loop van vrijdagochtend motiveert de rechtbank de veroordeling. De rechters vinden dat er voldoende bewijs tegen P. is.

Volgens het OM sloeg P. in de namiddag van 9 januari 1994 toe in de woning van Christels oma. Hij heeft de jonge vrouw daar eerst gewurgd, vervolgens verkracht en daarna doodgestoken.

Nadat ze bewusteloos was geraakt doordat haar keel werd dichtgedrukt, heeft Christel nauwelijks nog bewogen, stelt het OM op basis van bloedsporen en een spermadruppel op het bovenbeen van het slachtoffer. De rechtbank neemt deze conclusie over.

Ontkend

P. heeft altijd ontkend dat hij Christel heeft verkracht en vermoord. "Ik hield van Christel. Hoe kan ik iets bekennen dat ik niet gedaan heb", zei Ron P. tijdens de behandeling van de zaak.

De 33-jarige Delftenaar heeft gezegd dat hij en Christel een geheime relatie hadden.
© ANP



En nu maar hopen dat ze niet weer een onschuldige hebben veroordeeld in deze zaak.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-10-2009 13:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nobelprijs voor de Vrede voor Barack Obama

Internationaal De Nobelprijs voor de Vrede gaat naar de Amerikaanse president Barack Obama. Dat heeft het Nobelcomité in de Noorse hoofdstad Oslo vandaag bekendgemaakt. Obama krijgt de onderscheiding voor zijn "buitengewone inspanningen om de internationale diplomatie en samenwerking tussen volkeren te versterken".

Het comité, met de Noor Thorbjörn Jagland aan het hoofd, hechtte vooral belang aan Obama's visie en werk voor een wereld zonder nucleaire wapens. Jagland verklaarde dat Obama een "nieuw klimaat heeft geschapen in de internationale politiek". En: "Slechts zeer zelden heeft een persoon in dezelfde mate als Obama de aandacht van de wereld getrokken en zijn volk hoop op een betere toekomst gegeven."

Obama won de prestigieuze prijs in minder dan een jaar na zijn verkiezing tot staatshoofd, in november vorig jaar. In januari trad de Democraat aan.

Aan de Nobelprijs voor de Vrede is een geldbedrag van circa 1 miljoen euro verbonden. Vorig jaar beloonde het panel de Finse ex-president Martti Ahtisaari (72) voor diens succesvolle bemiddelingspogingen bij conflicten, crises en oorlogen. Op de lijst met kanshebbers voor dit jaar stonden 205 kandidaten.

Nu vind ik Obie geen verkeerde, maar voor een nobelprijs mag hij wel een beetje langer werken vind ik. Het zou mooier zijn geweest en meer betekenen als dat aan het einde van zn termijn/termijnen zou gebeuren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2009 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Inwoners van oa Californie zullen zeer blij met hem zijn ... die staat is failliet ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-10-2009 13:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Californie was al zo goed als falliet voordat Mr Brown aan de macht kwam


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2009 13:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Klopt, maar sindsdien is er weinig veranderd.

Don;t think Schwarzie will be back


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-10-2009 14:07 by MMayo Profiel van MMayo

Chinezen in de ban van mythisch 'lesbodorp'


AMSTERDAM - Zweedse reisbureaus worden overspoeld door talloze mannen die meer informatie willen over de plaats Chako Paul City. In het mythische dorp zouden zo’ n vijfentwintigduizend nymfomane lesbo’s wonen. Charles BatenburgHet lesbische oord zou in 1820 gesticht zijn door een rijke weduwnaar, die zich diep in het bos met zoveel mogelijk vrouwelijk schoon wilde omringen.

Door het gebrek aan mannelijk gezelschap zou de bevolking zich massaal tot het homoseksuele pad hebben bekeerd. Mannen die het dorp willen betreden, zouden met geweld weggejaagd worden door vrouwelijke bewakers.


Sceptisch

Het bericht dook voor het eerst op in het Chinese persbureau Xinhua. Sinds enkele media het verhaal overnamen, liggen de Chinese internetproviders plat omdat miljoenen mannen willen weten hoe ze het fictieve dorp kunnen vinden.

“Ik heb geen idee waar het verhaal vandaan komt, maar het is uiteraard niet waar,” verklaarde de Zweedse lokale vertegenwoordiger Claes Bertilsson tegen de Zweedse nieuwsdienst The Local.


Geheim

"Met vijfentwintigduizend inwoners zou het een van de grootste steden van Noord-Zweden zijn. Het lijkt me niet dat je zoiets honderdvijftig jaar lang geheim kan houden," aldus Bertilsson.

Of het dorp nu bestaat of niet, de Zweedse toerismesector heeft er een flinke opsteker door gekregen. “We doen het erg goed de laatste tijd,” bevestigt Per Wilhelmsson van de VVV in het Noord-Zweedse Umeå . Ook hij heeft geen idee waar het verhaal vandaan komt.




XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2009 14:18 by XXL Profiel van XXL

Ik heb al navraag gedaan maar bij D-reizen weten ze ook nog van niets.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-10-2009 14:18 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 7 oktober 2009 23:19 schreef bastianus het volgende:
Waarschijnlijk komt woningnood in jouw gespreide bedje niet voor,



Ik zal je je totaal de plank mis slaande opmerking maar vergeven

quote:

maar ik weet wel degelijk een hoop mensen te noemen die al jaren op de wachtlijst staan voor een simpele huurwoning.



Feit is nu eenmaal dat er Nederland breed meer huizen leeg staan dan dat er mensen woonruimte zoeken.
Kijk eens verder dan alleen in de straat en de prijsklasse die je 'normaal' lijkt te vinden?

Huizen zat. Alleen niet waar en hoe mensen zouden willen dan wel denken te willen hebben.

quote:

Jouw visie past ook uitstekend in deze trant.



Ik vraag me ernstig af wat jij denkt dat mijn visie is. Ik vermoed namelijk zomaar dat ik met al die problemen waar jij tegen aan loopt al lang en breed kennis heb mogen maken. (en ik hoop voor jou ook nog een paar extra aan mijn kant)

quote:

Zelf vind ik alleen dat er eerst wat aan het daadwerkelijke probleem, namelijk de leegstand en het kunstmatig opdrijven van de prijzen op de woningmarkt daarmee, moet worden gedaan.



Leegstand is een keuze van de eigenaar. Speculeren ook. Als de markt het draagt is dit een blijkbaar slimme keuze. Zo niet verliest de speculant een hoop geld. Marktwerking zorgt uiteindelijk toch voor correctie zoals je nu ziet als je een beetje naar huizenprijsen kijkt.

quote:

Een kraakverbod lijkt me symptoombestrijding, je lost het echte probleem


Kraken is het ontnemen van rechtmatig eigendom en als dusdanig juist het echte probleem

De hele sociale woningsector is ziek. Dat is waarom er een enorm gat zit tussen sociale huur en koop.
Dat los je met kraken niet op. Dat los je op door de doorgeslagen regelgeving daarvoor in Nederland aan te pakken.

Ik heb vaak genoeg overwogen een jaar 'overspannen' een uitkering te trekken alleen om een beter huis te kunnen huren (wat zeg ik, uberhaupt te kunnen huren!)

Werken loont nu eenmaal niet in Nederland.
Met twee uitkeringen en 4 kiddo's krijg je nu eenmaal een top huis en als hardwerkende dinkies kan je net een krot kopen.




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2009 16:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 oktober 2009 14:18 schreef Argus het volgende:


Leegstand is een keuze van de eigenaar. Speculeren ook. Als de markt het draagt is dit een blijkbaar slimme keuze. Zo niet verliest de speculant een hoop geld. Marktwerking zorgt uiteindelijk toch voor correctie zoals je nu ziet als je een beetje naar huizenprijsen kijkt.

Niet helemaal waar. Als je, zoals ik, slechts rond de twee ton van de bank kan krijgen en door werk en kinderen aan een bepaalde regio gebonden bent, is de keuze voor koopwoningen uiterst beperkt. En de interessante gezinswoningen beginnen toch pas rond de 220. En huizeneigenaren gaan toch liever angstvallig op hun geld zitten, dan dat ze ook maar een paar duizend in prijs zakken. Op die manier is er toch een heel segment aan kopers dat blijft "hangen".

quote:

De hele sociale woningsector is ziek. Dat is waarom er een enorm gat zit tussen sociale huur en koop.
Dat los je met kraken niet op. Dat los je op door de doorgeslagen regelgeving daarvoor in Nederland aan te pakken.

Ik heb vaak genoeg overwogen een jaar 'overspannen' een uitkering te trekken alleen om een beter huis te kunnen huren (wat zeg ik, uberhaupt te kunnen huren!)

Werken loont nu eenmaal niet in Nederland.
Met twee uitkeringen en 4 kiddo's krijg je nu eenmaal een top huis en als hardwerkende dinkies kan je net een krot kopen.




Dat is ook wel mijn ervaring ja. Al heeft het natuurlijk ook wel met bepaalde keuzes te maken. Mijn vrouw en ik werken allebei part-time. Omdat we kinderen hebben willen we ook allebei onze verantwoording voor de opvoeding dragen, en niet het kind bij de opvang dumpen vijf dagen in de week.
Prijs die je daarvoor betaalt is wel dat je weinig hypotheek kan krijgen, maar ook weinig subsidies omdat je zo stom bent om te werken voor je centen. Ach ja, toch voel ik me daar beter bij dan bij handje ophouden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-10-2009 17:26 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 oktober 2009 16:20 schreef bastianus het volgende:
Niet helemaal waar. Als je, zoals ik, slechts rond de twee ton van de bank kan krijgen en door werk en kinderen aan een bepaalde regio gebonden bent, is de keuze voor koopwoningen uiterst beperkt. En de interessante gezinswoningen beginnen toch pas rond de 220.


En toch heb je het hier dan over luxe. Zouden je kinderen niet ergens anders op school kunnen? Zou jij nergens anders kunnen werken?
Ik snap je keuze en dat je neigt naar hangen waar je zit, maar de keuze is er op zich in de meeste gevallen wel. Je zit in ieder geval niet dakloos.

quote:

En huizeneigenaren gaan toch liever angstvallig op hun geld zitten, dan dat ze ook maar een paar duizend in prijs zakken. Op die manier is er toch een heel segment aan kopers dat blijft "hangen".


Het is voor de particulieren meestal meer dat ze voor hun doorstroom huis no.2 alleen kunnen betalen als ze een x bedrag minimaal voor no.1 krijgen. Ik zie overigens op dit moment aardig wat huizen in het 300 - 400 segment met 50K en meer neer beneden denderen. En dat is best leuk om te zien

quote:

Ach ja, toch voel ik me daar beter bij dan bij handje ophouden.


Ik kan je keuze alleen maar ok vinden
Het is alleen jammer dat je jezelf daar dus blijbaar mee lijkt te benadelen in de praktijk.
Praktijk tip uit de omgeving: maak afspraken met de grootouders, zoek een andere baan, vraag hypotheek aan en vraag daarna je wettelijke marge om minder te gaan werken weer aan.
Triest genoeg was dat voor mensen de oplossing...
(nu hebben ze natuurlijk wel hypotheek leek door de crash van van alles...)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2009 11:43 by XXL Profiel van XXL

Koe neemt duik in zwembad
Uitgegeven: 10 oktober 2009 09:42

HEUSDEN - Een ontsnapte kudde koeien heeft zaterdagochtend enige tijd de N279 bij Heusden onveilig gemaakt.


De tientallen dieren waren ontsnapt uit een nabijgelegen wei aan de Vosbergerweg en drentelden vrolijk over de provinciale weg.

Eén van de dieren was verder gelopen en vond een openluchtzwembad, waarin hij spontaan een duik nam.

Politie

De politie heeft de koeien na enige inspanningen weer van de weg af kunnen halen. De brandweer wist de zwemmende viervoeter uit zijn benarde positie te bevrijden.

Doordat er amper verkeer op de weg was, hebben de wandelende runderen geen ongelukken veroorzaakt. Hoe de dieren konden ontsnappen, is nog niet duidelijk.

Dat heeft de VerkeersInformatieDienst (VID) zaterdag gemeld.



Exclusief beeldmateriaal:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-10-2009 11:44 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 oktober 2009 11:43 schreef XXL het volgende:
Koe neemt duik in zwembad
Hoe de dieren konden ontsnappen, is nog niet duidelijk.

Dat heeft de VerkeersInformatieDienst (VID) zaterdag gemeld.






Euh, goh... hoe kán dat nou? De tering.


Boeiender


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-10-2009 12:57 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Een burenruzie in Raincy bij Parijs heeft gisteravond laat aan vijf mensen het leven gekost. Dit meldde de Franse krant Le Figaro vandaag op zijn website.

Een 55-jarige man ergerde zich aan het lawaai dat zijn bovenburen maakten. Het stel zat te eten met twee vrienden en twee kinderen. Omstreeks 23.30 uur ging de man naar boven om om meer rust te vragen. De discussie over het lawaai liep uit de hand.

Daarop ging de man een vuurwapen halen. Toen zijn buurman de deur opende, vuurde hij vier schoten op hem af. Daarna schoot hij twee keer op zijn buurvrouw, die zeven maanden zwanger was. Daarna jaagde hij de twee bezoekers, een stel vrienden, elk een kogel in het hoofd.

Hij spaarde de twee aanwezige kinderen. De meisjes van acht en negen jaar oud moesten het bloedbad wel aanzien. Na de tragedie trok de man zich terug in zijn eigen woning en pleegde zelfmoord.


:')


Against God and Government


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2009 13:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Cholera, eigenlijk bijna 6 doden maarja:

quote:
Op 9 oktober 2009 11:29 schreef Judge M. het volgende:
Gemoedsrust is onbetaalbaar


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-10-2009 13:47]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2009 13:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kwakzalverprijs voor Kritisch Prikken

De Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP) is vandaag de Meester Kackadorisprijs 2009 toegekend. De Kackadoris is bestemd voor instellingen of personen die de kwakzalverij hebben bevorderd, aldus initiatiefnemer de Vereniging tegen de Kwakzalverij.

De Vereniging tegen de Kwakzalverij acht de NVKP mede schuldig aan het mislukken van de inentingscampagne tegen baarmoederhalskanker. Begin maart begon de overheid met een vaccinatieprogramma voor meisjes tussen 13 en 16 jaar. De opkomst viel tegen door allerlei anti-campagnes op onder meer het internet.

Kritisch in de naam Kritisch Prikken wekt de suggestie van een weloverwogen oordeel over inentingen, maar hier betekent het gewoon anti, vindt de Vereniging tegen de Kwakzalverij. "Men kan nauwelijks een aandoening verzinnen die volgens de NVKP niet is veroorzaakt door inenting: van wiegendood, astma en kanker tot zelfs aids toe."

Apothekersorganisatie Mediq is goede tweede geworden in de strijd om de Meester Kackadorisprijs. De keten met tweehonderd vestigingen heeft zich volgens de anti-kwakzalvers gestort op de verkoop van niet-receptplichtige geneesmiddelen waaronder homeopatische middelen. "De Mediq-apothekers zetten zonder scrupules hun wetenschappelijk geweten opzij om aan kwakzalversmiddelen een paar grijpstuivers te kunnen verdienen", aldus de jury.

het RIVM is niet zo lekker bezig geweest maar tegen organisaties zeker niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2009 15:05 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 oktober 2009 13:56 schreef ElitE het volgende:
De Vereniging tegen de Kwakzalverij acht de NVKP mede schuldig aan het mislukken van de inentingscampagne tegen baarmoederhalskanker. Begin maart begon de overheid met een vaccinatieprogramma voor meisjes tussen 13 en 16 jaar. De opkomst viel tegen door allerlei anti-campagnes op onder meer het internet.


Als je de mensen een gedegen voorlichting over het nut en de effectiviteit van zo'n vaccinatie geeft zal dat met hem omlullen door dergelijke lieden wel meevallen toch?

Maarnee, inenten anders krijgen jullie allemaal baarmoederhalskanker.

Da's ongeveer het zelfde als: Owneej, nu gaan we allemaal dood aan de varkenstyfus. Snel iedereen inenten en alles komt goed.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 10-10-2009 15:16 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Man niet vervolgd om billenwebsite
Uitgegeven: 8 oktober 2009 10:24
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2009 10:26

GRONINGEN - De 24-jarige man uit het Groningse Winsum die stiekem billen van jonge vrouwen fotografeerde en op internet zette, wordt niet strafrechtelijk vervolgd.
© ANPDat maakte het Openbaar Ministerie (OM) donderdag bekend. Volgens een zegsvrouw heeft de man strafrechtelijk gezien geen enkele wet overtreden.

In totaal hebben drie vrouwen aangifte gedaan tegen de man. De vrouwen herkenden zich in de foto's en filmpjes die van hun achterwerk op internet waren gezet.


De politie kwam de verdachte in juli van dit jaar op het spoor naar aanleiding van meerdere berichten met foto's over de praktijken van de billenfotograaf op Geenstijl.nl. De man maakte de foto's in Groningen en Assen.





ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2009 15:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja de vaccinatie was/is sowieso wel een beetje dubieus, vaccinatie is nooit zonder problemen maar het gevaar is ook niet heel groot, 200 doden per jaar in Nederland geloof ik. Maar het is niet bewezen dat deze vaccinatie werkt, en vaccinatie heeft nu al 1 dode in Nederland gekost geloof ik.

Maar in deze discussie was deskundigheid ver te zoeken, voorlichting had sowieso niet veel zin omdat er veel complottheoriën tegenaan werden gegooid. Vaccinatie zou oorzaak zijn voor allerlei kwalen maar komt omdat bepaalde bestandelen wel in de vaccinatie zitten maar niet in de mate waarin je die effecten krijgt.
Zo zouden er sporen van aluminium in zitten en andere metalen, behoorlijk giftig spul en zorgt voor schade/veranderingen in je hersenen(gelijk reden voor sommigen om te denken dat de vaccinatie ons moet sturen in de richting van NWO). Je moet ermee oppassen maar schade is nog niet gelijk na 1 spuit, daarvoor heb je meer blootstelling nodig.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2009 15:23 by XXL Profiel van XXL

Marge Simpson voor Playboy uit de kleren
Uitgegeven: 9 oktober 2009 12:17

NEW YORK - Marge Simpson, het gele karakter uit de beroemde tekenfilmserie The Simpsons, gaat voor Playboy uit de kleren.

Ze zal de cover sieren van het novembernummer van het Amerikaanse magazine. Dat meldt Aceshowbiz vrijdag.

Daarnaast komt er een drie pagina's tellende reportage over Marge ter ere van het twintigjarig bestaan van The Simpsons. De Nederlandse Playboylezers moeten het zonder Marge stellen.

Ze prijkt niet op de cover van het novembernummer van de Nederlandse editie van het blad. Hoofdredacteur Jan Heemskerk zei vrijdag ''niet de aanvechting te hebben het Amerikaanse voorbeeld te volgen.''





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2009 15:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Circusvoorstelling vanuit de ruimte


De eerste clown in de ruimte, de Canadees Guy Laliberté, heeft vandaag de eerste voorstelling in de ruimte gegeven. De oprichter van het Cirque du Soleil gaf een twee uur durende show vanuit het internationale ruimtestation ISS. Hij wilde hiermee aandacht vragen voor het watertekort in de wereld.

Aan de show 'Beweeg Sterren en Aarde voor Water' werkten artiesten en gasten mee uit veertien landen onder wie de Amerikaanse voormalige vicepresident en Nobelprijswinnaar voor de Vrede, Al Gore, U2-voorman Bono en actrice Selma Hayek, meldde de BBC. Laliberté is als ruimtetoerist aan boord van het ISS. Hij is de zevende en voorlopig laatste ruimtetoerist. Hij betaalde voor zijn retourtje ruimte naar verluidt omgerekend 24 miljoen euro.

Elke artiest las een deel van een gedicht geschreven door auteur Yann Martell waarin werd benadrukt dat alle mensen op de wereld toegang moeten hebben tot schoon water. Daarna volgde een muzikaal of artistiek optreden. Kijkers werden uitgenodigd een petitie te tekenen waarmee zij beloven minder water te gaan gebruiken.


haha hoe bedoel je hypocriet
En het waterprobleem in Nederland is volgens mij niet zo heel groot. De waterproductie heeft hier volgens mij maar weinig verstoring van de natuur. Nouja in Nederland moeten we de waterstromen toch al helemaal sturen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-10-2009 16:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 oktober 2009 15:27 schreef ElitE het volgende:
haha hoe bedoel je hypocriet
En het waterprobleem in Nederland is volgens mij niet zo heel groot. De waterproductie heeft hier volgens mij maar weinig verstoring van de natuur. Nouja in Nederland moeten we de waterstromen toch al helemaal sturen.

Er zijn meer zomers dan voorheen waarin tijdelijk geen water voor irrigatie gebruikt mocht worden en waarbij concentraties algen te hoog werden (door de warmte en door lage waterpeilen). Nog geen definitieve trend, maar toch

En de waterproductie vanuit grondwater zou nog weleens in het gedrang kunnen gaan komen in het westen van Nederland, zout water vanuit de zee begint langzaamaan verder landinwaarts te komen. Dat geeft in ieder geval aan dat we (te) veel water wegnemen.

Maar goed, alles wordt redelijk goed in de gaten gehouden en bijgestuurd dus uiteindelijk zullen we er waarschijnlijk weinig van merken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen