IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws in het nieuws (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-10-2009 11:11 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 26 oktober 2009 11:05 schreef Jenje het volgende:
Bij serieuze wel.
Hoe serieus is het als je een zak geschilde uien toegestuurd krijgt?

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 26-10-2009 11:12]


 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-10-2009 11:11 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 26 oktober 2009 11:03 schreef invictis het volgende:
ja hoor kom maar op, zullen we dan ook over uitlokking beginnen?


Maakt niet uit volgens mij.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2009 11:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Om zelf even het goede voorbeeld te geevn (tis maandag tenslotte), zullen we dat gesprek in het lultopic voortzetten? Zo nieuwswaardig is het dan ook weer niet.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-10-2009 11:13 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 26 oktober 2009 11:11 schreef Gemene Lepel het volgende:
Maakt niet uit volgens mij.


Tuurlijk niet, je hoeft immers niet te reageren op andermans postings. Maar sommigen voelen nu eenmaal de behoefte alles persoonlijk aan te trekken en zichzelf daarin te moeten verdedigen middels reacties met bijvoorbeeld dreigementen. Maar daarvoor zou ik dan eerder een psych mailen dan een mod.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 26-10-2009 11:14 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 26 oktober 2009 11:11 schreef Forever After het volgende:
Hoe serieus is het als je een zak geschilde uien toegestuurd krijgt?

Fucking briljant gevonden, hehe


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2009 11:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 oktober 2009 11:03 schreef invictis het volgende:
ja hoor kom maar op, zullen we dan ook over uitlokking beginnen?

quote:
Duck-baiting involved releasing a pinioned duck on to a pond. The dog dived into the pond coursing the duck, which was unable to fly. A spectacular diving exhibition ensued, as the duck dived the dog dived to pursue. Inevitably, the dog could not match the duck's speed underwater and would surface in rage. Spectators would gamble and joined in the noise to encourage their animal of choice. Those who backed the dog might throw stones at the duck in an attempt to disable it, which caused fights among the spectators. The dogs would take turns catching the duck. Prizes would be awarded to the dogs that caught the duck in the least amount of time.[1]

Strutt's Sports and Pastimes says of duck-baiting:

"another barbarous pastime and for the performance it is necessary to have recourse to a pond of water sufficiently extensive to give the duck plenty of room for making her escape from the dogs, when she is closely pursued; which she does by diving as often as any of them come near to her."


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-10-2009 11:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 oktober 2009 11:00 schreef Gemene Lepel het volgende:
Zijn bedreigingen ('ik ga je aan het janken maken') niet verboden op straffe van een ban?

Gelukkig is Heiden net terug! Vraag het hem!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2009 11:42 by Heiden Profiel van Heiden

Ik ga niet over het banbeleid, maar dat is misschien wel een punt voor de volgende vergadering.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-10-2009 11:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 oktober 2009 15:14 schreef ElitE het volgende:
Zomertijd zorgt voor jetlag
Uurtje verschil verstoort biologische klok


Noorderlicht nieuws, 6 november 2006

De overgang van zomertijd naar wintertijd, komend weekend, zal u waarschijnlijk niet veel doen. Maar de switch van winter- naar zomertijd kan voor een vervelende jetlag zorgen, die weken (zo niet langer) kan duren.

Ach, het is maar een uurtje. Niet alsof je naar de andere kant van de wereld reist ofzo. Zomertijd, wintertijd, wat maakt het uit? Het is maar een uurtje.

Toch kan dat ene uur de biologische klok behoorlijk van slag doen raken, schrijven onderzoekers deze week in ‘Current Biology’. Onder hen is Martha Merrow, hoogleraar moleculaire en genetische chronobiologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Mensen denken vaak dat het niet zoveel uit maakt; overgaan van zomer- op wintertijd is als een reisje naar Engeland. Maar toch kan vooral de terugreis zorgen voor een jetlag van enkele weken.” En dat is niet wat eerdere studies rond zomer- en wintertijd aantoonden. Volgens die hadden mensen meestal slechts enkele dagen nodig zich aan te passen aan de nieuwe klok.

Maar die onderzoeken waren allemaal kleinschaliger dan die van Merrow en collega’s. Eerst doken zij in hun door de jaren heen gevulde database, met slaap- en waakgegevens van pakweg 55.000 mensen. Merrow: “Wat opviel, was dat de biologische klok in de wintertijd synchroon liep met de dageraad. Mensen werden altijd een bepaald aantal uren na zonsopkomst wakker. Maar zodra de zomertijd inging, raakte dat patroon verstoord. Nu is het ook niet vol te houden om in de zomer altijd vlak na zonsopkomst wakker te worden. Dan zou je altijd rond vieren op zijn en dus aan het einde van de zomer uitgeput. Maar de omslag was zo abrupt en alom aanwezig, dat we die wilden onderzoeken.”

Aldus hielden vijftig proefpersonen een slaaplogboek bij en kregen een speciaal polshorloge; vier weken voor en na het ingaan van de wintertijd in 2006 en vier weken voor en na het ingaan van de zomertijd in 2007. Het horloge was geen horloge, maar een apparaatje dat de activiteit van de mensen mat. Oftewel wanneer ze sliepen en wanneer ze op hun wakkerst waren.

Wat de onderzoekers tevens hadden gedaan, was van tevoren vaststellen tot welk ‘chronotype’ iedereen behoorde; waren ze ochtendmensen of nachtbrakers. Want dat zou ook nog uit kunnen maken.

Met de overgang van zomer- naar wintertijd had niemand echt problemen. Binnen een week had iedereen z’n dag- en nachtindeling aangepast aan de nieuwe ‘tijdzone’. Maar de overgang van van winter- naar zomertijd was wel een lastige. Vooral voor de opblijvers. Zij slaagden er maar niet in hun ritme aan te passen.

Dat kan een chronisch slaaptekort betekenen, maar leidt mogelijk ook tot andere problemen, speculeert Merrow. “Mensen zijn seizoensdieren, ze stemmen hun gedrag af op het jaargetijde. En met zoiets als een zomertijd verstoor je het natuurlijke ritme van de seizoenen. De biologische klok raakt van slag. Een gevolg zou kunnen zijn dat mensen neerslachtig worden. Of in meer algemene termen: minder ‘fit’. Kort gezegd: als het gaat om het welbevinden van de ‘soort’ mens, dan zijn een zomer- en wintertijd niet ideaal.”

Dat klinkt allemaal nogal vaag natuurlijk – en om die reden gaan Martha Merrow en de andere Groningse chronobiologen natuurlijk gewoon verder met dit soort onderzoek. In de tussentijd zitten wij nog mooi opgescheept met die zomer- en wintertijd – komend weekend gaan we weer over naar de laatste. Dus nog tips, professor Merrow? “Tja, dan zeg ik maar wat mijn moeder altijd zei: luister naar je lichaam. Als je moe bent, ga naar bed en als je het gevoel hebt dat je eigenlijk nog een paar uurtjes langer moet slapen, doe dat dan. En zorg dat je veel daglicht krijgt, dat helpt om je eigen, interne klok goed te zetten. Meer kan ik er voorlopig ook niet van maken.”





Mooi om te zien dat al de conclusies die ik in voorgaande posts trok (dus b.v. dat wintertijd "natuurlijker" aanvoelt en de overgang naar zomertijd nogal kunstmatig is) wetenschappelijk enige onderbouwing heeft. Sowieso voel ik, doordat ik veel met de seizoenen werk en veel buiten ben, dit soort dingen meestal wel aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-10-2009 12:49 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Meer geld voor Ethiopië

Minister Koenders wil 1,5 tot 2 miljoen euro extra geven aan Ethiopië. Het Afrikaanse land is opnieuw getroffen door een hongersnood waardoor er 6,2 miljoen mensen met de dood worden bedreigd.

Het geld is bedoeld voor projecten die het land weerbaarder maken tegen extreme droogte, zoals bijvoorbeeld irrigatieprojecten, meldt de NOS. Koenders heeft hier al 10 miljoen voor uitgetrokken maar vindt een nog groter bedrag hard nodig.

Koenders is nu in Ethiopië. Het extra geld komt er als hulporganisaties en de regering hem er vandaag van overtuigen dat het geld goed wordt besteed.

(SN)

Ja. Het geld dat bespaard wordt op studenten en de zorg moet toch ergens naartoe natuurlijk.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-10-2009 12:56 by Forever After Profiel van Forever After

Bodemloze put...


 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-10-2009 13:29 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 26 oktober 2009 11:03 schreef invictis het volgende:
ja hoor kom maar op, zullen we dan ook over uitlokking beginnen?


Hihi, impliceren dat bedreigen een normale reactie is op 'pestende' posts, fucking geniaal.

Om maar ontopic te zijn:

'De wereld vergaat niet in 2012'

(Novum) - Goed nieuws: de wereld vergaat niet op 21 december 2012. Althans, dat beweren wetenschappers die zich verdiept hebben in de Maya-kalender. De vrees dat het einde der tijden op 21 december 2012 aanbreekt berust op een rekenfout, zo blijkt uit een artikel in het tijdschrift Natuurwetenschap en Techniek (NWT).


De oude Maya's hielden er een ingewikkelde kalender op na. Toen de Spanjaarden in de zestiende eeuw het Mayarijk in Zuid-Amerika veroverden, bleek dat de tijdstelling van de Maya's niet zo eenvoudig te vertalen was naar de christelijke kalender. Wetenschappers kwamen er na lang onderzoek achter dat in de Maya-mythologie de scheppingsdatum op 11 augustus van het jaar 3114 voor Christus lag en dat het eind van de telling op 21 december 2012 ligt.

Aanhangers van complottheorieën en andere paniekzaaiers gingen er vervolgens van uit dat over twee jaar een apocalyptisch einde komt aan de wereld zoals we die kennen. Op internet wemelt het van de websites waarop mensen hier onheilspellende teksten over schrijven, en er bestaan zelfs mensen die hun spaargeld opmaken 'omdat je er na 2012 toch niets meer aan hebt'.

Maar alles blijkt te berusten op een rekenfout, zo becijferde aardwetenschapper Andreas Fuls. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat Mayakalender pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220. Bovendien denkt hij dat de tijd daarna ook bij de Maya's gewoon doorgaat: hij vermoedt dat de Maya's doodleuk opnieuw zouden zijn begonnen met tellen.

Binnenkort gaat de film '2012' van Roland Emmerich in première. Hij mag gerust een expert in het genre 'rampenfilms worden genoemd, hij regisseerde eerder onder meer 'Independence day', 'The day after tomorrow' en 'Godzilla'. Ook na 2012 kan Emmerich dus rustig films blijven maken. Wellicht een idee voor een volgende film: Nostradamus voorspelde dat in 2068 levende wezens op andere planeten worden gevonden. Over een kleine zestig jaar zullen we weten hoeveel deze voorspelling waard bleek.


Je hebt nog even de tijd voor je uienaanslag invictis!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 26-10-2009 15:56 by Ingrimd Profiel van Ingrimdhttp://www.metal-exposure.com

Oh die wilde ik ook net posten.

Nou, heeft iedereen die hierin geloofde zich voor niks zorgen gemaakt

beetje jammer alleen van dit:

quote:
Aanhangers van complottheorieën en andere paniekzaaiers gingen er vervolgens van uit dat over twee jaar een apocalyptisch einde komt aan de wereld zoals we die kennen.


Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is 2009 + 2 jaar 2011

[Dit bericht is gewijzigd door Ingrimd op 26-10-2009 15:57]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2009 16:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ook zo'n leuk idee:

Kamer wil vrouwenminimumAls het aan de Tweede Kamer ligt, krijgen bedrijven met meer dan 250 werknemers minimaal 30% vrouwen in de directie en in de raad van commissarissen. De politiek wil op deze manier bereiken dat er meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven komen.

Vooralsnog komt er geen stok achter de deur. Als een bedrijf de 30% niet haalt, moet het uitleggen waarom. Sancties zullen er niet worden opgelegd.

Minimum

De Tweede Kamer wilde het vrouwenminimum vorig jaar al vastleggen in de zogenaamde Code Tabaksblatt, een herenakkoord dat het bedrijfsleven heeft gesloten over behoorlijk bestuur. Maar Tabaksblatt en de mede-opstellers van de code voelden daar weinig voor.

Momenteel is 7% van de directieleden en commissarissen in Nederland




je zou toch niet gewoon de beste voor een fucntie aannemen zeg ..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-10-2009 17:42 by XXL Profiel van XXL

Nog een goed idee:

Als alle vrouwen nou weer gewoon kinderen gaan baren en huishoudelijke taken gaan uitvoeren en mannen weer de alleen kost verdienen is in 1 klap de werkeloosheid opgelost.

Ik verheug me al op de reacties.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-10-2009 17:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 oktober 2009 17:42 schreef XXL het volgende:
Nog een goed idee:

Als alle vrouwen nou weer gewoon kinderen gaan baren en huishoudelijke taken gaan uitvoeren en mannen weer de alleen kost verdienen is in 1 klap de werkeloosheid opgelost.

Ik verheug me al op de reacties.

Hehe, maar dan is er weer een gebrek aan goedkope huisvesting omdat veel 2 verdieners een huis op 2 lonen gekocht hebben.


Boeiender


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 26-10-2009 19:50 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 26 oktober 2009 11:52 schreef bastianus het volgende:
Mooi om te zien dat al de conclusies die ik in voorgaande posts trok (dus b.v. dat wintertijd "natuurlijker" aanvoelt en de overgang naar zomertijd nogal kunstmatig is) wetenschappelijk enige onderbouwing heeft. Sowieso voel ik, doordat ik veel met de seizoenen werk en veel buiten ben, dit soort dingen meestal wel aan.


De messias is al in ons midden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-10-2009 20:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 oktober 2009 19:50 schreef Lionheart het volgende:
De messias is al in ons midden?

Betekende dat niet "gezalfde" of "geoliede"? Ik denk dat er dan heel veel messiassen zijn, met name in het gay-circuit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 27-10-2009 0:08 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 26 oktober 2009 17:42 schreef XXL het volgende:
Nog een goed idee:

Als alle vrouwen nou weer gewoon kinderen gaan baren en huishoudelijke taken gaan uitvoeren en mannen weer de alleen kost verdienen is in 1 klap de werkeloosheid opgelost.

Ik verheug me al op de reacties.


Leuk scenario.... en als een vrouw dan opeens alleen komt te staan moet er dan maar met belastingcenten gesmeten worden om haar thuis te houden?

Ach ja vrouwenemancipatie daar heb ik wel een aantal stukken over gelezen. Kort gezegd is de Nederlandse vrouw vergeleken met andere landen niet bepaald carriëregericht. Zodra er kinderen zijn om voor te zorgen is het in heel Europa normaal dat de vrouw wat minder gaat werken en daarna weer wat meer, maar de Nederlandse vrouw is een beetje een uitzondering omdat die in het algemeen er voor kiest om zelfs als er geen kinderen zijn om voor te zorgen (of als ze al zo groot zijn dat ze geen verzorging meer nodig hebben) parttime te werken wat weer consequenties heeft op de carriëre en pensioensopbouw.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2009 0:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tijd dat mannen kinderen gaan baren?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-10-2009 9:25 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 26 oktober 2009 11:03 schreef invictis het volgende:
ja hoor kom maar op, zullen we dan ook over uitlokking beginnen?


Wat ben jij een droeftoeter zeg, niet te zuinig. :')


invictis
Usericon van invictis
Posted 27-10-2009 11:30 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 27 oktober 2009 9:25 schreef WhiteRider het volgende:
Wat ben jij een droeftoeter zeg, niet te zuinig. :')


yo manwhore, hou ff je muil met je te late gezwets


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-10-2009 11:39 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Anders kom je me zeker opzoeken? :')


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-10-2009 11:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Doe je ook mee aan de Invictis-komt-me-opzoeken-zm-meeting?

Ik breng zakdoekjes voor het juilen en lachen mee.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2009 12:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

In heb de Explosieve opruiming dienst al gevraagd voor een bak voor de kogelbrieven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen