IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws in het nieuws (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2009 10:24 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 22 oktober 2009 20:07 schreef Gemene Lepel het volgende:
Als hij ingeburgerd was had hij een geweer gebruikt.


Als ie een Hummer reed was ie ook aardig ingeburgerd...


 


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 23-10-2009 10:26 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 21 oktober 2009 12:01 schreef MR. N het volgende:
Gelukkig zijn de sites niet van mij En alle media is gekleurd, ook de BBC of CNN.


Nog even 1 reactie hoor.
Gekleurd of niet, dit artikel is gewoon 10x beter onderbouwd dan die prut die jij postte en dat geldt m.i. vaak voor bovengenoemde bronnen. http://edition.cnn.com/2009/LIVING/wayoflife/05/15/aa.diesel.versus.hybrid/index.html


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 10:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

als hij nog een paar omstanders had overreden en daarna zichzelf was hij wat mij betreft ook wel geslaagd voor zn cursus.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2009 10:33 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 23 oktober 2009 10:26 schreef ElitE het volgende:
als hij nog een paar omstanders had overreden en daarna zichzelf was hij wat mij betreft ook wel geslaagd voor zn cursus.

Houd moed. Er is nog geen verslag over de klopjacht.


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2009 11:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 oktober 2009 10:15 schreef MR. N het volgende:
Okay, ook weer duidelijk waarom dit systeem is ingevoerd.



Ja, daarom mogen mensen een (paar) jaar lang hun geld nog terugvragen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-10-2009 11:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 oktober 2009 11:01 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, daarom mogen mensen een (paar) jaar lang hun geld nog terugvragen


En jij denkt dat niet vantevoren berekent is hoeveel mensen dat gemiddeld doen?


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2009 11:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mensen zijn idd labiel en moeten tegen zichzelf beschermd worden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2009 11:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 oktober 2009 11:03 schreef MR. N het volgende:
En jij denkt dat niet vantevoren berekent is hoeveel mensen dat gemiddeld doen?

Knappe kerel die dat precies kan voorspellen Zeker als de media ermee aan de haal gaat zouden genoeg mensen dit moeten weten.

Ik had overigens dit stukje nieuwsbericht er ook nog bij:

Vergeetgeld bedraagt miljoenen
Al deze incidenten leveren het Rotterdamse vervoersbedrijf RET dit jaar circa 1,5 miljoen euro op. Als reizigers in andere steden even vergeetachtig zijn, kunnen de vervoersbedrijven jaarlijks rekenen op veertig miljoen euro vergeetgeld, zo schat De Pers.

De RET meldt dat het bedrijf "eigenlijk niets" overhoudt aan deze boetes. "Reizigers kunen namelijk de eerste jaren hun geld terugvragen, omdat het systeem nieuw is. Als de mensen gewend zijn, stopt het overigens wel. Het verwerken van alle aanvragen kost veel administratie. Meer dan het oplevert."

Om hun vergeetgeld terug te claimen, moeten reizigers een formulier invullen. Ook kunnen ze via het internet of een servicewinkel van de RET hun geld terugvragen. Toch maakt slechts een derde van de gedupeerde reizigers hier gebruik van. Velen vinden het te veel moeite, of weten simpelweg niet dat ze hun geld terug kunnen krijgen.

Omdat het aantal reizigers dat vergeet uit te checken min of meer gelijk is gebleven tussen januari 2008 en juli 2009, is de RET een nieuwe campagne gestart om reizigers te herinneren aan het in- en uitchecken. Als de OV-chipkaart als enige betaalmiddel in het openbaar vervoer over is, verwacht de vervoerder dat het aantal vergeetachtige reizigers afneemt. "Als men iedereen om zich heen ziet uitchecken, is dat een herinnering om het zelf ook te doen."


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-10-2009 11:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 oktober 2009 11:09 schreef ZelThoR het volgende:
Knappe kerel die dat precies kan voorspellen Zeker als de media ermee aan de haal gaat zouden genoeg mensen dit moeten weten.




En toch weet ik wel zeker dat het (een gedeelte althans) is ingecalculeerd. Precies voorspellen is wat anders dan een inschatting maken.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2009 11:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 oktober 2009 11:11 schreef MR. N het volgende:
En toch weet ik wel zeker dat het (een gedeelte althans) is ingecalculeerd. Precies voorspellen is wat anders dan een inschatting maken.

Ze zullen er vast rekening mee houden, maar als ik dit zo lees heb je alle kans om je geld terug te krijgen en doen ze er niet geheimzinnig over dus ik zie het probleem niet echt. Lijkt me niet bepaald een stabiele inkomstenbron om vanuit te willen gaan

Als consument wordt je ook geacht de gebruiksaanwijzing te lezen en volgens mij is het overduidelijk dat bij inchecken in dit geval ook uitchecken hoort. Ik heb nog nooit van die chip gebruik gemaakt en ik weet het ook


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-10-2009 11:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Kans om je geld terug te krijgen, natuurlijk, maar het is zo dat een bepaald percentage mensen het teveel gedoe vinden / geen zak uitmaakt / er geen reet van snappen / het vergeten, en ik denk echt dat daar wel op geanticipeerd is voor de invoering.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2009 11:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 oktober 2009 11:17 schreef MR. N het volgende:
Kans om je geld terug te krijgen, natuurlijk, maar het is zo dat een bepaald percentage mensen het teveel gedoe vinden / geen zak uitmaakt / er geen reet van snappen / het vergeten, en ik denk echt dat daar wel op geanticipeerd is voor de invoering.

Hoe hebben ze daar op geanticipeerd dan? Alvast wat extra bedrijfswagens aangeschaft?

Behalve als ze het terugkrijgproces opzettelijk lastig en langdurend hebben gemaakt vind ik het een kwalijke zaak. Verder kan ik alleen met de categorie "er geen reet van snappen" medelijden hebben, maar ja die mensen hou je toch


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 23-10-2009 11:26 by Jelle Profiel van Jelle

Dit probleem was het eerste wat ik dacht toen ik las over de OV-chipkaart.
In veel andere steden met een chipsysteem (ja: hier) is het dan ook zo dat je al bij inchippen aangeeft naar welke zone je reist zodat je bij het uitstappen niets meer hoeft te doen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 11:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Toch wel handig, weet de AIVD nooit precies waar je bent uitgestapt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-10-2009 13:35 by XXL Profiel van XXL

Oplichtende hesjes voor donkere asielzoekers
Uitgegeven: 23 oktober 2009 12:03

TIENRAY - Op initiatief van een bewonersoverleg krijgen asielzoekers in het Limburgse dorpje Tienray voortaan een reflecterend hesje mee als ze 's avonds de straat op gaan.

Bewoners schrikken anders van de asielzoekers, die in het donker niet opvallen. Zo meldt De Limburger.

Volgens een woordvoerder van de gemeente Horst aan de Maas, waar Tienray onder valt, zijn donkere mensen 's avonds op straat minder goed zichtbaar.

Klooster

Om ongelukken te voorkomen, kunnen ze bij het verlaten van hun onderkomen in het klooster van Tienray een hesje aandoen, aldus deze woordvoerder.

De hesjes liggen klaar bij de uitgang en er is geen sprake van moeten, aldus de woordvoerder.

Hond uitlaten

''Net zoals mensen die hier wonen en die in de buurt de hond uitlaten ook vaak een hesje aantrekken'', verwerpt de woordvoerder de verdenking dat alleen asielzoekers een hesje zouden moeten gaan dragen.

''Het gaat puur om verkeersveiligheid en er is absoluut geen sprake van racisme. De asielzoekers lopen 's avonds vaak langs de drukke weg van Tienray naar Meerlo, en dat kan gevaarlijk zijn als ze te laat worden opgemerkt''.

Burgerinitiatief

Een burgerinitiatief van tweehonderd inwoners deed het plan enkele weken geleden het licht zien. De provincie Limburg stelde vervolgens honderdvijftig hesjes ter beschikking.

Bij het dorp, dat zo'n veertienhonderd inwoners telt, staat een asielzoekerscentrum voor tijdelijk verblijf. Hier kunnen maximaal 191 asielzoekers worden opgevangen.

Racisme

Asielzoekers maken volgens de woordvoerder al enkele weken zonder probleem gebruik van de hesjes. Overigens zou Tienray, evenals het gebied rond het asielzoekerscentrum, goed verlicht zijn.

Het plan heeft niets met racisme te maken, stelt de woordvoerder. "De mensen hier zijn al lang aan de asielzoekers gewend."
© Novum/ANP



:')


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 13:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



Ik stel ook voor om alle kleurlingen blank te verven omdat zwarte mensen meer zonlicht absorberen dan blanken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2009 13:44 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 oktober 2009 13:42 schreef ElitE het volgende:
Ik stel ook voor om alle kleurlingen blank te verven omdat zwarte mensen meer zonlicht absorberen dan blanken.


Volgens mij is dat toch echt een misverstand, al zou ik het niet met zekerheid durven zeggen. Ik zoek het even na.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 13:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

spectrum telt idd mee, maar je kan toch wel met zekerheid zeggen dat zwarten van het zichtbare licht meer absorberen dan blanken, anders zouden ze niet zwart zijn....



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2009 13:51 by Forever After Profiel van Forever After

Ah, daar komt dan het ene pluspuntje van wijlen MJ naar boven...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-10-2009 13:53]


 


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2009 14:43 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 oktober 2009 13:48 schreef ElitE het volgende:
spectrum telt idd mee, maar je kan toch wel met zekerheid zeggen dat zwarten van het zichtbare licht meer absorberen dan blanken, anders zouden ze niet zwart zijn....




Klopt, maar ze zijn ook veel efficienter in warmte afgeven, dus of ze per saldo nou zoveel meer warmte 'verbruiken' vraag ik me af.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 14:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dat zeg ik ook niet, ik bedoel dat wij meer zonnestralen terug de ruimte in reflecteren, terwijl zwarten dit meer opnemen in hun melatonine. Als ze het erna uitstoten is dit meestal in de atmosfeer of in verdampt water, waarmee het dus meer in het aardse systeem blijft. dan wanneer je het simpelweg terug reflecteerd.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-10-2009 14:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 23-10-2009 15:45 by Jelle Profiel van Jelle

Ik denk dat Mark doelde op het feit dat mensen behalve passief licht absorberen en reflecteren ook actief licht uitstralen (in het infrarode bereik), maar aangezien dat voor ons onzichtbaar is doet het het er niet echt toe. Als Mark gelijk heeft zouden organismen met een breder waarneembaar lichtspectrum negers dus wel degelijk beter kunnen zien (zeker in het donker).


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2009 15:47 by Mark Profiel van Mark



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-10-2009 15:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dat is warmte afgifte in een warme omgeving. Maar blanken zijn weer beter in een koude omgeving, maar is het nu zo dat blanken meer energie vrij kunnen maken voor warmte productie(beter zichtbaar) of is het zo dat blanken die warmte beter vast kunnen houden.(juist heel slecht zichtbaar)



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2009 15:56 by Forever After Profiel van Forever After

Als ik hierboven zo lees krijgt het fenomeen opwarming van de aarde weer een heel andere dimensie...


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen