![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ja idd, nu daalt het wel lekker. Huizen speculanten willen alleen hun huis verkopen als het ze wat oplevert dus wachten ze tot prijzen goed zijn. Nu heb je dat ook wel bij je eigen huis, maar minder erg omdat je al snel geld nodig heb voor je nieuwe huis terwijl speculanten wel de tijd hebben. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-10-2009 16:44] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Lang genoeg om Suriname vol met negers te krijgen. ![]() ![]() |
|
Daarvoor zijn we alleen eventjes wat negertjes wezen kopen van andere negertjes in de havens ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Psies, wel de lusten en niet de lasten. En volgens mij was Amerika de grootste afzetmarkt. Boeiender ![]() |
|
quote: Sja, een eigen huis is toch vooral een investering in jezelf / toekomst en dergelijke, dat mensen er vanuit gaan dat je er altijd dikke winst uithaalt is iets van de laatste decennia, en niet geheel terecht, want je moet ook weer iets kopen meestal. Boeiender ![]() |
|
quote: De afro amerikanen moeten alleen maar blij zijn dat ze naar amerika zijn gehaald ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Ja, en dat je voor een overtocht moet werken lijkt me best normaal. Niets is gratiesch. Boeiender ![]() |
|
we hebben vroeger enorm veel aan ontwikkelingshulp gedaan alleen wordt het nog steeds niet gewaardeerd. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Afgezien van voor of tegen, mooi nieuws voor de mensen die anti-kraak wonen. ![]() Boeiender ![]() |
|
'Voer eenden groente' De boomknuffelaars van de GGD in Amsterdam beginnen binnenkort een campagne tegen het broodvoeren aan eenden. Voeren mag nog wel, maar dan minder en anders. Want in brood zitten volgens de GGD niet de juiste voedingsstoffen. De eenden zouden er dik en lui van worden. Veel beter is groente, zoals sla of andijvie, zo luidt het advies. De Amsterdamse GGD deelt de komende tijd folders uit om mensen erop te wijzen dat ze eenden geen brood meer moeten voeren. Ook is er lesmateriaal voor scholen. Uit 'onderzoek' van het RTL4-programma Editie NL blijkt echter dat eenden groenten niet te pruimen vinden. ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Laat ze de tering krijgen, dat is al tientallen jaren een vast gebruik voor een ouder om gezellig met de kinders te doen zodat die ook eens een frisse neus krijgen. ![]() |
|
dat kun je dan toch nog steeds doen met je kinderen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Eendjes horen een beetje dik en lodderig te zijn en te bedelen om slechte broodjes. Voor dat je het weet staan bakfietsmoeders met hun kroost eendjes biologisch geteelde andijvie te voeren. Bah, de teloorgang! Verrassend triviaal ![]() |
|
quote: Waarschijnlijk komt woningnood in jouw gespreide bedje niet voor, maar ik weet wel degelijk een hoop mensen te noemen die al jaren op de wachtlijst staan voor een simpele huurwoning. Verder is het nauwelijks te doen, in elk geval bij ons, om als starter een koopwoning aan te schaffen, terwijl het barst van de leegstaande koopappartementen en huizen. Verderop worden de panden gewoon uit de grond gestampt en nog eens de dubbele prijzen gevraagd. Dat frustreert toch. Verder past deze maatregel uitstekend binnen het huidige politiek klimaat in Nederland, waarin de burger vooral geacht wordt niet buiten de gebaande paden te lopen. CDA en CU zijn niet voor niets voorstander van deze maatregel. Binnen PVV en VVD zal de lobby van de vastgoedspeculanten een niet te onderschatten rol gespeeld hebben. CU-voorman had trouwens wel een aardig punt met de verharding van de kraakwereld in NOVA vanavond. Ik had hem zo kunnen uitleggen wat daar de oorzaak van is. Het barst namelijk op straat van de illegalen die zogenaamd uitgezet zijn, de junkies en andere verslaafden en de randpsychiatrische figuren die binnen de zorg verwaarloosd worden. Combinaties van deze drie categorieën komen ook vaak voor. Vaak komen dit soort figuren ook in kraakpanden terecht, het aantal drop-outs neemt enorm toe in de verhardende maatschappij. Maar ook dat is een probleem wat vooral veroorzaakt wordt door een zekere desinteresse in mensen die buiten de boot of het systeem vallen van overheidswege en op straat. Jouw visie past ook uitstekend in deze trant. Zelf vind ik alleen dat er eerst wat aan het daadwerkelijke probleem, namelijk de leegstand en het kunstmatig opdrijven van de prijzen op de woningmarkt daarmee, moet worden gedaan. Een kraakverbod lijkt me symptoombestrijding, je lost het echte probleem niet op door een groep activisten te criminaliseren. En natuurlijk zitten er ook rotte elementen binnen de kraakbeweging, maar hooliganisme los je b.v. ook niet op door alle voetbalwedstrijden te verbieden. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-10-2009 23:21] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
bij duiven is het ook een stuk erger, je ziet bij sommige dat ze het frituurvet uitzweten. Ik vind ze er ook niet meer smakelijk uitzien op die manier. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:werkelijk niks aan toe te voegen ![]() Die kraakmiep bij Nova mag trouwens wel eens langs een psychiater. Die is veel tekort gekomen volgens mij. ![]() |
|
Mijn broer kraakt ook al een jaar of vijftien, uit overtuiging. Zowel hij als al zijn vrienden/vriendinnen zijn meestal een stel humorloze drammers waar de meeste honden geen brood van lusten, op enkele vieze, stinkende crustie-honden na dan. En ze denken ook altijd op een über-fanatieke manier gelijk te hebben in elke discussie, bewerend dat ze strijden voor huizenbehoud en om leegstand te bestrijden, maar negen van de tien keer zijn ze te belabberd om huur te betalen of hun huis fatsoenlijk bij te houden. Die miep bij Nova past feilloos in dat plaatje, ze had b.v. ook van het biologisch bakkersfront kunnen zijn. Neemt niet weg dat kraken in principe een nobel doel dient, en in een leemte voorziet die door speculatie ontstaan is. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
zitten soms ook wel leuke initiatieven tussen zo was er in delf een pand gekraakt waar ze van de bouwhekken die om het pand stonden een groot doolhof van hadden gemaakt en een huttenbouwdag voor kinderen hadden georganiseerd. iets wat je vrijwel niet meer tegenkomt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Vraagje aan de mensen die kraken geen probleem vinden: Mijn vriendin woont onderhand een driekwart jaar hier bij mij en haar huisje wat ze nog heeft aangehouden en waarvoor ze nog netjes huur betaalt staat als gevolg daarvan nogal leeg. Jullie vinden het dus prima als een stel werkschuwe hippies daar hun intrek gaan nemen? Ik knuppel ze er namelijk op dag 1 al net zo vrolijk weer uit. Desnoods met hulp van wat vriendjes. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Kun je het niet onderverhuren? ![]() ![]() |
|
idd, of gewoon een binnentuintje in zetten ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Hier ook dus. We zijn al een hele tijd bezig maar vlotten wil het niet, en dan willen we niet eens in een populair gebied wonen. Kopen is momenteel geen optie aangezien we allebei nog geen vaste baan hebben. Maar dit huurkrot is om te huilen en we willen hier echt weg. Geen privacy hier, geen opberg mogelijkheden, wat we ook doen, veel te klein, onafgewerkt, het washok (badkamer kan je het niet noemen) is zo ongeveer middeleeuws en de huur gigantisch hoog. We hebben wel eens aan kraken zitten te denken, maar er is hier gewoon niks. En alle anti-kraak woningen zijn 3 maanden terug leeggehaald en worden nu gesloopt. 4 gemeentes in deze regio hebben geeneens huizen te huur, en bij de overige 5 zijn het gemiddeld 4 huizen per maand die vrijkomen. En ik liep eerst stage in Amsterdam bij een industrie terrein waar complete kantoorgebouwen al jaren leeg staan, maar er wel nieuwe uit de grond worden gestampt, onbegrijpelijk. Ik snap de overstap naar kraken dus enigszins wel, als zou ik het zelf niet doen. [Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 08-10-2009 1:59] Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. ![]() |
|
quote:Ik gok dat ze eerder de woonstichting en de gemeente op haar dak krijgt als dat het geval is. De woonstichting zal niet blij zijn dat ze het zo ver heeft laten komen indien het het type krakers betreft wat direct vanaf dag 1 de boel gaat verbouwen. En staat het huis ook echt leeg of heeft ze haar meubels nog erin staan? Volgens mij maakt dat ook wel een aardig verschil. disclaimer: het is overigens niet dat ik kraken geen probleem vind en bovenstaande zal ik ook niet als prima bestempelen en al helemaal niet als het binnen het jaar gebeurt. Enige nuance is wel op zijn plaats maar ik kan het me indenken dat die snel vervlieft zodra het wat dichterbij je eigen bed komt.. ![]() |
|
quote: ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |