|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Jij geilt op zeurende zeikwijven? Ik heb liever een gewone vrouw .. |
|
quote: bestaat er zoiets dan maaruh, mja chicka volschuimen en wegkijlen Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Hypocriet. Waarom verkopen ze niet via het postkantoor of op een andere manier die voor henzelf goed te controleren is, zodat er niet ineens grote partijen opgekocht kunnen worden? Dan hebben ze zelf de verkoop in handen en zicht erop. Nu laten ze mensen die denken al een kaartje te hebben voor de gevolgen opdraaien. Bovendien hebben ze het geld voor de kaarten al binnen, en mag de consument achter de verkopers aangaan. Slap, afschuiven van een probleem wat ze zelf door partijenverkoop hebben veroorzaakt, en ook door de absurd hoge toegangsprijs voor dit concert. Daardoor worden kaartjes extra gewild. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dan gaan mensen bij die handelaren graag nog meer betalen dan die toch al absurde prijs, ja? Weet je hoe onlogisch dat in mijn belevingswereld klinkt? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik dacht dat juist door de online verkoop ze dat handelen tegen wilde gaan in combinatie met maximaal een x aantal tickets per transfer. |
|
quote: Het lijkt mij een zekere mate van "exclusiviteit" aan je bemachtigde kaartje te geven. Net zoals de absurde bedragen voor sommige collectors items of eenmalige evenementen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Nou moet ik ook wel zeggen dat je nou ook niet de meest intelligente persoon bent als je bij dergelijke instellingen een concertkaartje koopt. Als je via de website van Mojo, de instelling waar het concert plaatsvind of soms zelfs de site van de artiest naar de kaartverkoop gaat ben je van deze onzin redelijk gevrijwaard. Al wordt je met die achterlijk hoge servicekosten ook een poot uitgedraaidtdtddttd. |
|
@Forever after: de meeste mensen die bij een van de doorverkopers gekocht hebben zullen dit niet gedaan hebben omdat ze niet geod gezocht hebben maar simpelweg omdat ze niet tijdig aan officiele kaarten konden komen. Het concert was binnen enkele uren uitverkocht, en tijdens die uren was het erg lastig om 'er door' te komen. Vooralsnog waren de kaarten bij doorverkopers altijd gewoon geldig, alleen teringduur. Om die reden vind ik het wat voorbarig om mensen dom te noemen die hun kaarten daar gehaald hebben. EDIT: Rammstein was overigens nog makkelijk, Muse was binnen minuten uitverkocht, Prodigy binnen een uur, Roadburn binnen 45 min (vorig jaar), en Depeche Mode veldkaarten al in de 'speciale voorverkoop'. Als je denkt dat je altijd wel aan officiele kaarten tegen de normale prijs kunt komen heb je nog nooit geprobeerd bij een groot concert te gaan... @Bastianus: Dat kaarten gewilder zijn als ze duurder zijn is onzin. Als de kaarten goedkoper waren was er simpelweg nog meer animo omdat veel mensen 67 euro toch een beetje veel van het goede vinden en daarom maar niet gaan. Van die mensen zijn er meer dan van het slag wat sneller een kaartje koopt om te pochen met dat 'ie er een heeft Mijn 8 kaarten komen gelukkig van de officiele site, al moest ik ze een voor een bestellen, formulier invullen, i-deal betalen, porto etc. omdat ze maar per 1 verkocht werden toen ze bijna op waren.. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 12-11-2009 18:22] |
|
quote: Is dat een feit of slechts een aanname? Je moet wel heel desperate zijn als je dan zoveel geld bij zo'n handelaar gaat neertellen. Dan maar niet zou ik denken, ze komen vast nog wel 'ns... Ooit eens zo geweest dat er al kaarten voor Metallica werden aangeboden bij een handelaar voor 99 euro al voor dat de voorverkoop gestart was. Via de officiele kanalen was een kaartje 50 euro excl tiltax. quote: Oh jawel hoor. Dit jaar nog, Metallica in Ahoy. Er was nagenoeg geen doorkomen aan. En was ik er eindelijk door word ik er met een of andere vage melding uitgeflikkerd. Nieuwe poging, helaas uitverkocht. Gelukkig kwam een collega van me er wel door, maar in plaats van 4 kaarten hadden we er dus maar 2. Maw, er moesten er twee thuisblijven. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 12-11-2009 18:52] |
|
Bejaarden krijgen foute vaccinatie AMSTERDAM - Elf bewoners van verpleeghuis Amaris Theodotion in Laren zijn donderdag naar een ziekenhuis gebracht nadat er iets fout was gegaan met hun vaccinatie. In plaats van het vaccin tegen de Mexicaanse griep kregen ze per abuis insuline ingespoten. "Het ziet ernaar uit dat een verpleegkundige niet goed op de etiketten van de ampullen heeft gekeken", zegt directeur van het verzorgingstehuis Rachel Mak. "Maar wat er precies is misgegaan wordt nog onderzocht. We vinden het allemaal verschrikkelijk." Blunder Bij de elfde vaccinatie werd de blunder ontdekt en werd een arts geroepen. De slachtoffers zijn ter observatie naar het Tergooiziekenhuis in Blaricum vervoerd, waar hun bloedsuikerspiegel in de gaten wordt gehouden. Mak hoopt ze vrijdag weer te verwelkomen in Laren. "De insuline kan weliswaar nare consequenties hebben als je het niet tijdig ontdekt, maar we waren er snel bij", zegt de directeur. "Er zijn waarschijnlijk geen blijvende gevolgen." In het verpleeghuis verblijven 218 bejaarden. De gemiddelde leeftijd is 83 of 84. Op andere afdelingen verliep de vaccinatie probleemloos. Goddomme, gewoon even een "blunder"... Als verpleegkundige check je dit nog na? |
|
Pwnd. Je moeder. |
|
quote: En dit soort wetten die je verwacht tegen te komen in derderangs bananenrepublieken zijn gewoon mogelijk in een 'ontwikkeld' land als Italië of überhaupt in de EU? [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 12-11-2009 23:01] |
|
quote: Hehe, maakt niet uit, zijn binnenlandse aangelegenheden! @ bericht van MMayo: Lekker dan, er is al zoveel ophef over de vaccinaties, dit maakt het alleen maar erger. Moet je trouwens een opoep krijgen voor vaccinatie of iets dergelijks? Boeiender |
|
Spaanse tieners op masturbatiecursus MERIDA - Hoewel veel ouders, tieners en leraren rode blosjes krijgen als het wordt uitgesproken, is een Spaanse regio begonnen met een masturbatiecursus voor kinderen. Via een leerprogramma willen overheidsinstellingen kinderen helpen bij 'het ontdekken van zelfgenot'. De cursus is in het leven geroepen door het socialistische bestuur van de Zuid-Spaanse regio Extremadura. Er is €14.000 uitgetrokken voor de campagne die de veelbetekenende naam 'Genot is in je eigen handen' draagt. De campagne bestaat uit folders, een website en workshops waarin kinderen wordt verteld hoe masturbatie werkt en wat zelfrespect inhoudt. "Het programma is simpel, duidelijk en gemakkelijk te begrijpen voor de mensen voor wie het is bedoeld. En dat zijn kinderen tussen de 14 en 17 jaar oud", aldus een van de initiatiefneemsters. Conservatieve partijen zijn woedend over de campagne. Ze vinden dat de overheid zich niet moet bemoeien met seksuele voorlichting. Dat is iets wat aan de ouders moet worden overgelaten, vinden zij. Daar ligt volgens de socialistische partij nu juist het probleem, omdat veel ouders zich schamen en seks niet bespreekbaar durven maken. Bareuh... |
|
quote: Wow dat is best wel gevaarlijk, maar als het fout gaat heb je wel een erg fijne dood. Je wordt duf je valt flauw en als de dosis hoog genoeg is ben je er niet meer. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kabinet eens over kilometerprijs Uitgegeven: 13 november 2009 15:16 DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag een akkoord bereikt over de kilometerprijs. Dat meldde minister Camiel Eurlings vrijdag tijdens een persconferentie. © ANP De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018. Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012. De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing. Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen. Anders verdeeld Over de heffing is in politiek Den Haag jaren gesproken. Volgens Eurlings zijn alle autobezitters in Nederland op het moment 6,6 miljard euro kwijt aan auto-gerelateerde belastingen. Dat totaalbedrag blijft gelijk, alleen wordt het anders verdeeld. Dat heeft positieve gevolgen voor het milieu (de uitstoot van kooldioxide en fijn stof neemt met 10 procent af) en de files zullen gehalveerd worden. Ook verwacht Eurlings dat het aantal verkeersdoden met 7 procent gaat afnemen. Het openbaar vervoer zal met 6 procent toenemen, denkt Eurlings. Gehandicaptenvoertuigen, motoren, taxi's en oldtimers en alle bussen in het openbaar vervoer worden vrijgesteld van de heffing. Alle gewone personenauto's en vrachtwagens krijgen een gps-apparaatje aan boord dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Het gps-systeem stuurt de informatie naar een inningskantoor dat de rekening opmaakt. Tevreden Bos noemde het bereikte akkoord goed nieuws voor automobilisten. Hij was ''uitermate tevreden''. De files moeten minder worden, dat is goed voor het milieu en voor de helft van de weggebruikers zal de regeling financieel gunstig uitpakken. Bijna 60 procent van de autorijders zal volgens het kabinet straks minder gaan betalen, aangezien de aanschafbelasting en motorrijtuigenbelasting zullen verdwijnen. Kilometers Het kabinet wil het aantal gereden kilometers met 15 procent terugdringen. ''Dat is tamelijk ambitieus'', aldus Bos. Hij verwacht niet dat automobilisten nog minder gaan rijden en dat de schatkist erbij inschiet. Volgens hem is het plan voor de overheid kostenneutraal. ''Ik hoef er ook geen cent aan te verdienen'', aldus de minister van Financiën. De bedoeling is volgens Bos dat er een eerlijker systeem komt en dat mensen belasting betalen naarmate ze de auto gebruiken in plaats van dat ze betalen alleen voor het hebben van een auto. Werkgevers De werkgevers steunen het kabinetsvoorstel voor het rekeningrijden op hoofdlijnen. Betalen per gereden kilometer is eerlijk en helpt files bestrijden. Maar het mag niet leiden tot extra lasten voor het bedrijfsleven. Dat stellen de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland vrijdag. De opbrengsten van het systeem moeten bestemd zijn voor de infrastructuur, aldus de twee organisaties. Ook moet het een klantvriendelijk systeem zijn. Bovag Brancheorganisaties Bovag en Rai noemen de kilometerheffing een ''belangrijke stap'' om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van de aanschaf en het bezit. ''Dit is een veel eerlijker model'', aldus de organisaties vrijdag in een reactie. Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) reageerde positief. De heffing is volgens de vereniging ''goed voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van de stedelijke gebieden''. De VNG noemt de betrokkenheid van gemeenten bij de invoering ''essentieel''. Veel sneller Natuur en Milieu is blij dat de kilometerprijs ''er eindelijk komt'', maar volgens de milieuclub kan de invoering veel sneller dan het kabinet van plan is. Volgens Natuur en Milieu kunnen in maximaal twee jaar alle auto's zijn voorzien van een 'kilometerprijskastje' en hoeft dat niet tot 2020 te duren. Bovendien kan al gelijk vanaf de start een eenvoudige vorm van spitsheffing worden ingevoerd, aldus de organisatie. © ANP/NUzakelijk Hmm, ten opzichte van houderschapsbelasting lijkt dit voor mij, mits geen addertjes onder het gras, een besparing van 600 euro per jaar op te leveren. Ik zeg: doen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Meestal leveren dergelijke ideeen alleen de overheid maar iets op. Dat addertje zal er best ergens zijn. Als je nu een auto koopt wat doet de inruilprijs dan in 2012 rekening houdend met bovenstaande? |
|
Wel een vreemde manier om de adderpopulatie in Nederland hoog te houden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Misschien worden er nu veel doodgereden. |
|
quote: Antwoord op je eerste vraag: het is inderdaad een aanname dat de meeste mensen wel weten wat het officiele ticketverkooppunt is, misschien zit ik er naast, dat zou kunnen. Maar het is in ieder geval een feit dat er ook een hoop mensen zijn die achter het net vissen omdat ze er simpelweg niet doorkomen. Jou (metallica) en mij (muse) incluis. Die tiltax is overigens ook best duur, bij mijn 8 tickets rammstein was ik op die manier in totaal 64 euro kwijt aan servicekosten en porto... NB: Ik zou zelf ook noooit dergelijke absurde bedragen bij handelaren betalen, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen zonder dat ze echt desperate zijn hoor.. er zijn bands waar je simpel weg niet zomaar nog een kans krijgt. Zo speelde Leonard Cohen in 2007 in de Westergasfabriek te A'dam, die was 15 jaar niet geweest en komt i.v.m. hoge leeftijd misschien ook niet zo nog even langs. Nick Cave was ook al een tijdje weg voor 'ie deze lente naar NL kwam en ook daar is het de vraag of je nog een kans krijgt. etc. etc. Als je dan 100 euro ipv 50 betaald lijkt dat best veel, maar aan de andere kant geven genoeg mensen zo'n meerprijs ook in een avond uit in de kroeg en hebben ze daar niet bepaald een meer memorabele avond voor terug [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 13-11-2009 20:38] |
|
Porto kies je zelf voor omdat je geen e-ticket wil hebben. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: eh.. de pdf's waren geloof ik op, er waren alleen nog print-tickets |
|
Betaalde je voor een e-ticket dat je ook nog zelf uit moet printen niet net zoveel? |
|
Sukkels... quote: What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |