IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws in het nieuws (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-10-2009 14:44 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Mijn oplossing; de avond ervoor enorm hard gaan stappen, werkt elk jaar weer.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2009 14:50 by XXL Profiel van XXL

Als ik het niet in de media hoor merk ik het niet eens. Lang leve de uitvinding van de radiografische klok.

Wat ik altijd wel erg typisch vind:

Mensen die in het voorjaar een uur te laat op het werk komen zie ik in het najaar niet een uur te vroeg komen.

Iemand hier een verklaring voor?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 25-10-2009 14:52]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 25-10-2009 14:53 by Frietbal Profiel van Frietbal

quote:
Op 25 oktober 2009 14:38 schreef XXL het volgende:
@ Zomertijd / wintertijd, ontregeld ritme en aanpassen:

Wat een ongelovelijke bullshit en een gedram van iedereen altijd. Alsof je ritme opeens volledig overhoop ligt door wel een heel uurtje tijdverschil.

Als je een weekje naar Londen gaat heeft dat de week erna ook een jetlag als gevolg?

Ik heb echt te doen met iedereen die in ploegendienst werkt. Elke week 8 uur verschuiving van je ritme.

Je zou er als werknemer bijna aan onderdoorgaan.


Bij 5 ploegendienst elke 2 dagen.
Maargoed, daar kies je voor.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2009 15:01 by XXL Profiel van XXL

Ik moet wel.

Papillonneke en ik zouden ook het liefst op een tropisch eilandje, omringt door wat exotisch vrouwelijk schoon, gehuld in niets meer dan een kralenketting, een rieten rokje en wat kokosnoten, zonder enig besef van tijd, onze dagen slijten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2009 15:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 oktober 2009 14:50 schreef XXL het volgende:
Als ik het niet in de media hoor merk ik het niet eens. Lang leve de uitvinding van de radiografische klok.

Wat ik altijd wel erg typisch vind:

Mensen die in het voorjaar een uur te laat op het werk komen zie ik in het najaar niet een uur te vroeg komen.

Iemand hier een verklaring voor?


Zomertijd zorgt voor jetlag
Uurtje verschil verstoort biologische klok


Noorderlicht nieuws, 6 november 2006

De overgang van zomertijd naar wintertijd, komend weekend, zal u waarschijnlijk niet veel doen. Maar de switch van winter- naar zomertijd kan voor een vervelende jetlag zorgen, die weken (zo niet langer) kan duren.

Ach, het is maar een uurtje. Niet alsof je naar de andere kant van de wereld reist ofzo. Zomertijd, wintertijd, wat maakt het uit? Het is maar een uurtje.

Toch kan dat ene uur de biologische klok behoorlijk van slag doen raken, schrijven onderzoekers deze week in ‘Current Biology’. Onder hen is Martha Merrow, hoogleraar moleculaire en genetische chronobiologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Mensen denken vaak dat het niet zoveel uit maakt; overgaan van zomer- op wintertijd is als een reisje naar Engeland. Maar toch kan vooral de terugreis zorgen voor een jetlag van enkele weken.” En dat is niet wat eerdere studies rond zomer- en wintertijd aantoonden. Volgens die hadden mensen meestal slechts enkele dagen nodig zich aan te passen aan de nieuwe klok.

Maar die onderzoeken waren allemaal kleinschaliger dan die van Merrow en collega’s. Eerst doken zij in hun door de jaren heen gevulde database, met slaap- en waakgegevens van pakweg 55.000 mensen. Merrow: “Wat opviel, was dat de biologische klok in de wintertijd synchroon liep met de dageraad. Mensen werden altijd een bepaald aantal uren na zonsopkomst wakker. Maar zodra de zomertijd inging, raakte dat patroon verstoord. Nu is het ook niet vol te houden om in de zomer altijd vlak na zonsopkomst wakker te worden. Dan zou je altijd rond vieren op zijn en dus aan het einde van de zomer uitgeput. Maar de omslag was zo abrupt en alom aanwezig, dat we die wilden onderzoeken.”

Aldus hielden vijftig proefpersonen een slaaplogboek bij en kregen een speciaal polshorloge; vier weken voor en na het ingaan van de wintertijd in 2006 en vier weken voor en na het ingaan van de zomertijd in 2007. Het horloge was geen horloge, maar een apparaatje dat de activiteit van de mensen mat. Oftewel wanneer ze sliepen en wanneer ze op hun wakkerst waren.

Wat de onderzoekers tevens hadden gedaan, was van tevoren vaststellen tot welk ‘chronotype’ iedereen behoorde; waren ze ochtendmensen of nachtbrakers. Want dat zou ook nog uit kunnen maken.

Met de overgang van zomer- naar wintertijd had niemand echt problemen. Binnen een week had iedereen z’n dag- en nachtindeling aangepast aan de nieuwe ‘tijdzone’. Maar de overgang van van winter- naar zomertijd was wel een lastige. Vooral voor de opblijvers. Zij slaagden er maar niet in hun ritme aan te passen.

Dat kan een chronisch slaaptekort betekenen, maar leidt mogelijk ook tot andere problemen, speculeert Merrow. “Mensen zijn seizoensdieren, ze stemmen hun gedrag af op het jaargetijde. En met zoiets als een zomertijd verstoor je het natuurlijke ritme van de seizoenen. De biologische klok raakt van slag. Een gevolg zou kunnen zijn dat mensen neerslachtig worden. Of in meer algemene termen: minder ‘fit’. Kort gezegd: als het gaat om het welbevinden van de ‘soort’ mens, dan zijn een zomer- en wintertijd niet ideaal.”

Dat klinkt allemaal nogal vaag natuurlijk – en om die reden gaan Martha Merrow en de andere Groningse chronobiologen natuurlijk gewoon verder met dit soort onderzoek. In de tussentijd zitten wij nog mooi opgescheept met die zomer- en wintertijd – komend weekend gaan we weer over naar de laatste. Dus nog tips, professor Merrow? “Tja, dan zeg ik maar wat mijn moeder altijd zei: luister naar je lichaam. Als je moe bent, ga naar bed en als je het gevoel hebt dat je eigenlijk nog een paar uurtjes langer moet slapen, doe dat dan. En zorg dat je veel daglicht krijgt, dat helpt om je eigen, interne klok goed te zetten. Meer kan ik er voorlopig ook niet van maken.”





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2009 15:30 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 25 oktober 2009 15:14 schreef ElitE het volgende:
Vooral voor de opblijvers. Zij slaagden er maar niet in hun ritme aan te passen.

Dat kan een chronisch slaaptekort betekenen


Mensen zoals ik dus? Die laat naar bed gaan?

Die hebben altijd een slaaptekort, ongeacht de instelling van de klok.

Ik betwijfel dus of het zinvol is deze groep in dergelijke onderzoeken op te nemen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-10-2009 15:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 oktober 2009 15:30 schreef XXL het volgende:
Mensen zoals ik dus? Die laat naar bed gaan?

Die hebben altijd een slaaptekort, ongeacht de instelling van de klok.

Ik betwijfel dus of het zinvol is deze groep in dergelijke onderzoeken op te nemen.


Ik heb ook totaal nergens last van, maar ik kan me wel voorstellen dat autisten er erg veel last van hebben.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2009 15:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 oktober 2009 15:30 schreef XXL het volgende:
Mensen zoals ik dus? Die laat naar bed gaan?

Die hebben altijd een slaaptekort, ongeacht de instelling van de klok.

Ik betwijfel dus of het zinvol is deze groep in dergelijke onderzoeken op te nemen.


Bij de meeste mensen is het effect niet heel groot, en in de zomer worden mensen sowieso veel flexibeler met hun ritme.

Maar het gaat erom dat bij sommige mensen het ritme wat ze eerst hadden verstoort raakt en dat dat nog best een tijdje zo blijft.
Als je ervoor geen ritme had maakt het ook niet uit.


Maar er zijn genoeg mensen die best een strak ritme volgen, en die zullen er wel last van hebben, maar de effecten zijn behoorlijk onbewust.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-10-2009 15:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik denk dat ik de overgang van zomer naar wintertijd maar eens ga gebruiken om door op de normale tijd op te blijven staan meer tijd over te houden in de ochtend voor een krantje en kopje Nespresso en vervolgens weer aan de vroege kant op mijn werk te zijn ipv aan de late kant. Moet ik natuurlijk ook op de 'oude' tijd gaan slapen, dus nu rond 23:00 ipv 00:00 uur voorheen


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 25-10-2009 16:30 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Die hele zomer/wintertijd mag van mij afgeschaft worden. Niet omdat ik er last van heb, maar omdat het tegenwoordig nergens meer overgaat.
Slaap sowieso maar een uur of 6/7 per nacht (minder ook regelmatig) vandaag dus om 8.nogwat wakker ondanks om 2 uur (oude tijd dus) naar bed te zijn gegaan.
Boejah.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2009 16:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

6 a 7 uur per nacht slapen is normaal. dat we 8 uur slaap per dag nodig hebben is op de een of andere manier een soort foute volkswijsheid.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2009 16:57 by XXL Profiel van XXL

4 tot 5 uur kernslaap zou genoeg moeten zijn.

Daar kom ik wel ongeveer aan.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2009 17:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

verschilt per persoon en per situatie natuurlijk, gemiddeld slapen mensen 6 to 7,5 uur topatleten slapen er gemiddeld 8,5.
De een heeft echter een uur nodig om in slaap te komen de ander valt meteen in slaap.
Veel mensen hebben moeite met bepaalde stadia van slaap en moeten dat dus compenseren met wat langer liggen.

Maar slaap jij nog welleens uit of doe je het alle 7 dagen van de week zo?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-10-2009 17:09]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2009 17:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 25 oktober 2009 17:02 schreef ElitE het volgende:
Maar slaap jij nog welleens uit of doe je het alle 7 dagen van de week zo?


Dat hele slapen is bij mij een beetje fucked up.

Ik heb zelden mijn uren slaap in 1 keer. Als ik 's nachts naar de wc moet ga ik bijvoorbeeld al weer even mail en fora checken. En een peuk roken.

In het weekend slaap ik wel iets meer maar ook met onderbrekingen. Vaak ff een uurtje op de bank.
Al met al net genoeg voor voldoende rust.

Wellicht is dat ook wel een beetje de reden dat ik helemaal geen last heb van zomer-, en wintertijd.

Edit: net een hond of kat eigenlijk. Als ik moe ben ga ik ff slapen.









[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 25-10-2009 17:28]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-10-2009 9:07 by MMayo Profiel van MMayo

Nou ik heb er wel last van, van dat ene uurtje. Dat heeft te maken met ritme. Toen ik nog regelmatig werkte was ik elke ochtend om 7 uur wakker, ook op vrije dagen. Nu ik onregelmatig werk en dus een ander ritme heb, merk ik dit direct. Ik draai mijn slaaptijden om, s'nachts wakker en overdag moe en slaperig. Nachtdiensten draaien is hier helemaal een ramp, moet ik een week van herstellen voor ik weer een acceptabel ritme bereik.


invictis
Usericon van invictis
Posted 26-10-2009 9:31 by invictis Profiel van invictis

meer neuken mayo


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-10-2009 9:47 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 26 oktober 2009 9:31 schreef invictis het volgende:
meer neuken mayo


Jij met je neuken..
Die fixatie is niet bepaald gezond, wellicht kun jij er een beroep van maken. Er is toch een nieuwe realityshow waarbij ze seksverslaafden bij elkaar in een soort big brother huis zetten?

Was laatst iets in het nieuws over


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2009 9:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 oktober 2009 17:26 schreef XXL het volgende:
Dat hele slapen is bij mij een beetje fucked up.

Ik heb zelden mijn uren slaap in 1 keer. Als ik 's nachts naar de wc moet ga ik bijvoorbeeld al weer even mail en fora checken. En een peuk roken.

In het weekend slaap ik wel iets meer maar ook met onderbrekingen. Vaak ff een uurtje op de bank.
Al met al net genoeg voor voldoende rust.

Wellicht is dat ook wel een beetje de reden dat ik helemaal geen last heb van zomer-, en wintertijd.

Edit: net een hond of kat eigenlijk. Als ik moe ben ga ik ff slapen.










Hehe grappig, eigenlijk is dat best een goede manier.

Leonardo da vinci sliep om de 4 uur ff 20 minuten, en 1 van de oudste vrouwen van japan sliep een volle dag en dan een volledag wakker.
Ik zelf heb een tijdje 3 uurtjes snachts gepakt en dan 3 uurtjes in de middag. Maar na een maand stond ik half te hallucineren onder de douche ook niet alles hehe. Maar dat Leonardo ritme wil ik ooit ook nog een keer proberen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-10-2009 9:50]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 26-10-2009 10:02 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 26 oktober 2009 9:47 schreef MMayo het volgende:
Jij met je neuken..
Die fixatie is niet bepaald gezond, wellicht kun jij er een beroep van maken. Er is toch een nieuwe realityshow waarbij ze seksverslaafden bij elkaar in een soort big brother huis zetten?

Was laatst iets in het nieuws over


de hele wereld en het bestaan draait om neuken, wordt eens wakker
oh ja kom maar op met die show, ik neuk ze allemaal Ron Jeremy Stijl!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2009 10:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tijd voor een geit?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 26-10-2009 10:08 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 26 oktober 2009 10:03 schreef ElitE het volgende:
tijd voor een geit?


I am the Unholy Goat!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-10-2009 10:09 by Staalman Profiel van Staalman

Nee, tijd dat hij eens de studio ingaat en ons allemaaal de mond snoert met zijn dodelijk geniale muziek. Oh boy, ik kan niet wachten... Als hij dan ook nog in het buitenland gaat wonen kunnen mensen zoals hijzelf niet zeiken dat het maar een Nederlands bandje is en dus weinig bijzonder.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2009 10:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Rechtszaak vangt aan zonder Karadzic


De rechtszaak tegen de voormalige Bosnisch-Servische leider Radovan Karadzic is vandaag begonnen zonder dat de verdachte aanwezig is. De 64-jarige oud-president had eerder in een brief al aangekondigd niet aanwezig te zullen zijn bij het Joegoslavië-Tribunaal in Den Haag.

De Zuid-Koreaanse rechter Kwon O-gon stelde aan het begin van de zitting dat Karadzic de mogelijkheid krijgt om later voor het eerst te spreken, nadat de verdediging de zaak tegen hem heeft gepresenteerd. Het VN-hof hoopt Karadzic daarmee te dwingen alsnog naar de rechtszaal te komen.

Als Karadzic niet aanschuift in de rechtszaal kan hij onder meer geen gebruik maken van zijn recht om getuigen te horen. Wel krijgt hij de transcriptie van de zaak toegestuurd, zodat hij weet wat er besproken is.

Aanklager Hildegard Uertz-Retzlaff stelde dat Karadzic een waarschuwing moet krijgen, omdat hij de voortgang van het proces blokkeert. Als hij daar niet op reageert, dan moet Karadzic een advocaat toegewezen worden.

Karadzic wil dat zijn zaak pas over tien maanden behandeld wordt. Hij zegt onvoldoende tijd gehad te hebben om zijn zaak voor te bereiden. Alle juridische mogelijkheden om uitstel te krijgen, heeft hij al gebruikt. Daarom besloot hij niet naar de zaal te komen.

Bij het Tribunaal hebben zich vandaag ruim honderd demonstranten verzameld. Onder de demonstranten zijn veel vrouwen uit Bosnië. Zij hebben een lang spandoek uitgerold met daarop de tekst Europa Schande en Volkerenmoord.


Hmm heb toch een beetje mn twijfels bij dit tribunaal. Eigenlijk wordt er hier al vanuit gegaan dat hij schuldig is. Daarnaast snap ik niet dat het nodig is om 1 miljoen a4tjes te typen over zn aanklacht.
Ik heb het indertijd niet echt kunnen volgen omdat ik nog met mn handen in de bagger zat te wroeten. Maar ik heb het idee dat de serviers nu alle schuld op zich hebben gekregen terwijl de internationale wereld ze vroeger steunde en nu opeens niet meer. Zijn er trouwens ook welleens bosniers veroordeeld?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 26-10-2009 10:13 by invictis Profiel van invictis

binnenkort is gewoon de geldpot op voor dat tribunaal, en lopen ze allemaal vrolijk rond.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2009 10:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 oktober 2009 10:09 schreef Staalman het volgende:
Nee, tijd dat hij eens de studio ingaat en ons allemaaal de mond snoert met zijn dodelijk geniale muziek. Oh boy, ik kan niet wachten... Als hij dan ook nog in het buitenland gaat wonen kunnen mensen zoals hijzelf niet zeiken dat het maar een Nederlands bandje is en dus weinig bijzonder.
Pas op hoor, anders wordt ie boos!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen