IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws in het nieuws (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-10-2009 16:04 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 3 oktober 2009 15:53 schreef De Tegenpartij het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk-online/VK/20091003___/7_026/#original

Holy hell...
Hallo, Den Haag...



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-10-2009 17:50 by XXL Profiel van XXL

En dan heb ik een jaar lopen werken als uitzendkracht voor minder dan 1200 euro per maand omdat ik geen uitkering ( WW zou voor mij meer zijn geweest dan 1200 euro) wou aanvragen.

Wie is er nou gek, dan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-10-2009 17:57 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Dronken man doodt paard
Uitgegeven: 3 oktober 2009 12:55
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2009 12:55

BUNNE - De politie heeft vrijdagavond een 53-jarige man uit Bunne opgepakt, omdat hij met geweld zijn paard zou hebben gedood.

© NU.nl/Robin Hogervorst
Buurtgenoten uit het Drentse dorp zagen het verminkte dier buiten de stal liggen en schakelden de politie in. Dat heeft een politiewoordvoerster zaterdag bekendgemaakt.

De eigenaar verkeerde onder invloed van alcohol. Hij is voor verhoor ingesloten. Hoe het dier precies is omgebracht, wil de politie nog niet zeggen.


:')



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-10-2009 18:02 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 oktober 2009 17:57 schreef Forever After het volgende:
:')




Ik zie vooralsnog niet in wat jouw :') rechtvaardigt, maar dat zal wel aan mij liggen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-10-2009 18:08 by Forever After Profiel van Forever After

Vindt jij het normaal dan dat iemand met z'n zatte harses met geweld een paard doodt?

*Wacht nu af of de reactie inderdaad voorspelbaar is*


 


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-10-2009 18:12 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 3 oktober 2009 18:08 schreef Forever After het volgende:
Vindt jij het normaal dan dat iemand met z'n zatte harses met geweld een paard doodt?

*Wacht nu af of de reactie inderdaad voorspelbaar is*


Jij snapt de betekenis van de (':-smiley niet.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-10-2009 18:14 by Forever After Profiel van Forever After

Dat kan zo zijn, maar bij gebrek aan smileys in het standaardpakket vond ik dit het meest toereikend.

En als je dat daadwerkelijk vindt weerhoud ik je er ook niet van om de volgens jou juiste betekenis uit te leggen...



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 03-10-2009 18:16]


 


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 03-10-2009 18:46 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 3 oktober 2009 18:14 schreef Forever After het volgende:
Dat kan zo zijn, maar bij gebrek aan smileys in het standaardpakket vond ik dit het meest toereikend.






Wat dacht je van ?


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-10-2009 18:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja als je trek in een kroket hebt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-10-2009 18:55 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 3 oktober 2009 18:46 schreef Lainedil het volgende:
Wat dacht je van ?


Die voldoen ook ja...

Maar het eerste wat in me opkwam was droefheid en in dat geval vind ik de iets te kinderachtig...


 


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-10-2009 18:56 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Een Britse rechter heeft een sikh een schadevergoeding toegekend van 10.000 pond (11.000 euro) omdat zijn werkgever hem had gedwongen zijn tulband af te nemen wegens een rampenoefening.

Sikhs moeten om religieuze redenen een tulband dragen. Volgens de rechter moeten werkgevers rekening houden met de religieuze verplichtingen van hun werknemers



(SN)

Tulband mag wel, hoofddoek niet?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-10-2009 19:07 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
A photograph of the Iranian president holding up his identity card during elections in March 2008 clearly shows his family has Jewish roots.

A close-up of the document reveals he was previously known as Sabourjian – a Jewish name meaning cloth weaver
The short note scrawled on the card suggests his family changed its name to Ahmadinejad when they converted to embrace Islam after his birth.

The Sabourjians traditionally hail from Aradan, Mr Ahmadinejad's birthplace, and the name derives from "weaver of the Sabour", the name for the Jewish Tallit shawl in Persia. The name is even on the list of reserved names for Iranian Jews compiled by Iran's Ministry of the Interior.

Experts last night suggested Mr Ahmadinejad's track record for hate-filled attacks on Jews could be an overcompensation to hide his past.

Ali Nourizadeh, of the Centre for Arab and Iranian Studies, said: "This aspect of Mr Ahmadinejad's background explains a lot about him.

"Every family that converts into a different religion takes a new identity by condemning their old faith.

"By making anti-Israeli statements he is trying to shed any suspicions about his Jewish connections. He feels vulnerable in a radical Shia society."

A London-based expert on Iranian Jewry said that "jian" ending to the name specifically showed the family had been practising Jews.

"He has changed his name for religious reasons, or at least his parents had," said the Iranian-born Jew living in London. "Sabourjian is well known Jewish name in Iran."

A spokesman for the Israeli embassy in London said it would not be drawn on Mr Ahmadinejad's background. "It's not something we'd talk about," said Ron Gidor, a spokesman.

The Iranian leader has not denied his name was changed when his family moved to Tehran in the 1950s. But he has never revealed what it was change from or directly addressed the reason for the switch.

Relatives have previously said a mixture of religious reasons and economic pressures forced his blacksmith father Ahmad to change when Mr Ahmadinejad was aged four.

The Iranian president grew up to be a qualified engineer with a doctorate in traffic management. He served in the Revolutionary Guards militia before going on to make his name in hardline politics in the capital.

During this year's presidential debate on television he was goaded to admit that his name had changed but he ignored the jibe.

However Mehdi Khazali, an internet blogger, who called for an investigation of Mr Ahmadinejad's roots was arrested this summer.

Mr Ahmadinejad has regularly levelled bitter criticism at Israel, questioned its right to exist and denied the Holocaust. British diplomats walked out of a UN meeting last month after the Iranian president denounced Israel's 'genocide, barbarism and racism.'

Benjamin Netanyahu made an impassioned denunciation of the Iranian leader at the same UN summit. "Yesterday, the man who calls the Holocaust a lie spoke from this podium," he said. "A mere six decades after the Holocaust, you give legitimacy to a man who denies the murder of six million Jews while promising to wipe out the State of Israel, the State of the Jews. What a disgrace. What a mockery of the charter of the United Nations."

Mr Ahmadinejad has been consistently outspoken about the Nazi attempt to wipe out the Jewish race. "They have created a myth today that they call the massacre of Jews and they consider it a principle above God, religions and the prophets," he declared at a conference on the holocaust staged in Tehran in 2006.




Van de Telegraph site

Net zoiets als met rokers die gestopt zijn dus.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 03-10-2009 19:08]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-10-2009 0:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 oktober 2009 17:50 schreef XXL het volgende:
En dan heb ik een jaar lopen werken als uitzendkracht voor minder dan 1200 euro per maand omdat ik geen uitkering ( WW zou voor mij meer zijn geweest dan 1200 euro) wou aanvragen.

Wie is er nou gek, dan.

Heb ik ook een paar jaar gedaan met een tijdelijk contract, in combinatie met een opleiding. Vergeleken met 70% van mijn laatstverdiende loon ging ik er ook honderden euro's op achteruit.
Ik had daar geen probleem mee na een paar weken thuis zitten, werd gek van het niks doen. Dus het was een bewuste keuze. Bovendien werd ik er gek van wat je allemaal moest verantwoorden om een uitkering te krijgen en hoe traag al die bureaucratie er omheen is.
Ik zou mezelf ook niet recht aan kunnen kijken in de spiegel als ik overal mijn handje moet ophouden. Maar ik vind wel dat werken overschat wordt. Ik heb b.v. ook sterk mijn twijfels bij al die fulltime werkers die het ene na het andere kind eruit poepen om het bij het kinderdagverblijf te dumpen. Zo erg vind ik het dan niet om alleenstaande ouders de eerste paar jaar een kind m.b.v. een uitkering te laten opvoeden. Als ze dan later, als de kinderen naar school gaan, maar weer aan het werk gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-10-2009 0:07]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-10-2009 17:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

''TON laatste zetel kwijt"'
AMSTERDAM - Trots op NL is voor het eerst haar laatste zetel in de wekelijkse peiling van Maurice De Hond kwijt.

De score van vandaag laat een verdere daling zien van de drie regeringspartijen. CDA (27) en ChristenUnie (6) dalen een zetel, zodat met de 14 zetels van de PvdA de drie regeringspartijen op het dieptepunt staan van 47 zetels.

PVV, SP en D66 stijgen 1 zetel. PVV wordt daardoor (weer) de grootste partij. En D66 stijgt naar 25, nog maar 2 zetels achter het CDA. Ook deze score van D66 is het hoogst sinds 1994.

De fragmentatie van het Nederlandse electoraat wordt het best geïllustreerd doordat de partij die op nummer 7 staat (Groen Links) nog maar 15 zetels af staat van de grootste partij.

Hoppetaa.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-10-2009 17:56 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk




De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-10-2009 18:01 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2009 20:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vliegtuigbemanning onderling op vuist

In een Indiaas lijnvliegtuig raakte de bemanning onlangs onderling slaags. Tijdens het incident bleef de cockpit van de Airbus enige tijd onbemand. Op dat moment vloog het toestel met zo'n honderd passagiers op circa 10.000 meter hoogte.

De piloten werden door een 24-jarige stewardess beschuldigd van ongewenste intimiteiten, aldus de krant Times of India. Het kwam toen tot een vechtpartij die eerst in de cockpit voltrok en later zelfs in het gangpad voor de ogen van de passagiers.

Luchtvaartmaatschappij Air India verklaarde vandaag dat het incident onderzocht zal worden. Twee piloten en twee andere bemanningsleden zijn geschorst. De stewardess en de copiloot hebben bij het incident kneuzingen opgelopen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-10-2009 12:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 3 oktober 2009 18:12 schreef Lionheart het volgende:
Jij snapt de betekenis van de (':-smiley niet.


mooi is dat, meedoen met "trends" maar ze simpelweg niet "snappen".

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 05-10-2009 12:22]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-10-2009 12:25 by MMayo Profiel van MMayo

NIJMEGEN - Eén op de vijf bewoners van een verzorgingstehuis wordt wel eens gepest door een medebewoner.
De klachten variëren van iemand negeren en roddelen tot systematische persoonlijke uitsluiting bij activiteiten of gezamenlijke maaltijden.

Gedragswetenschapper Hester Trompetter van de Radboud Universiteit in Nijmegen heeft maandag een bericht daarover in dagblad Trouw bevestigd.

Onderzoek

Zij interviewde voor haar scriptieonderzoek 121 bewoners van zes tehuizen in Gelderland en Noord-Brabant. Ook ondervroeg zij personeel van de tehuizen.

Hoewel het een klein onderzoek is, stelt Trompetter dat de trend duidelijk waarneembaar is. ''Als ik meer mensen had gesproken, had dat hooguit één of twee procent gescheeld'', stelt ze.

Vrouw

De gemiddelde leeftijd van de ondervraagde bejaarden is 86 jaar. Driekwart van hen is vrouw. ''Nieuwkomers in een verzorgingstehuis merken doorgaans snel dat ze een nieuwe sociale wereld betreden met eigen omgangsvormen en regels'', stelt de gedragswetenschapper.

Territorium

''Veel ouderen bakenen hun territorium af, bijvoorbeeld in de eetzaal. Sommige ouderen krijgen in hun gezicht te horen dat ze ongewenst zijn. Wie niet in de groep past, kan in een isolement raken.''

Volgens Trompetter is pestgedrag van senioren een nog geheel onontgonnen terrein voor de wetenschap. Zij vermoedt dat het probleem nog groter is dan haar eerste onderzoek aantoont en gaat bij de universiteit aandringen op vervolgstudie.



NIET LIEF!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-10-2009 13:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

trend? is dit niet altijd al geweest waar groepen mensen samenkomen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2009 13:17 by XXL Profiel van XXL

Ja, op school. In de kroeg. Op feestjes. Op het werk.
Overal en in elke leeftijdgroep zijn er wel mensen die minder lief wordn behandeld.

Wat me trouwens opvalt in de media de laatste tijd:

Steeds meer van die 'wetenschappelijke' onderzoeken komen van een student af die scriptie moeten maken en niet van ervaren wetenschappers.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-10-2009 13:20]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2009 13:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

En waarom zou dat niet wetenschappelijk kunnen zijn?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2009 13:28 by XXL Profiel van XXL

Kan prima. Alleen leeft bij mij het gevoel dat iemand die nog in de schoolbanken zit gewoon veel minder ervaring heeft dan iemand die al jaren in het vak zit.

En ja, ik snap dat er zowel in de schoolbank al in het vak goede en slechte onderzoekers zitten dus dat dat geen garanties geeft.

Ik heb soms gewoon de indruk dat er zoveel onzin onderzocht moet worden dat we wetenschappers tekort komen en ze dan maar op scholen zoeken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-10-2009 13:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja media is veel breder geworden, dus worden kleine onderzoekjes ook sneller meegepakt, dus kom je ook sneller uit op studenten omdat die onderzoeken nog te lezen zijn voor journalisten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2009 14:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2009 13:28 schreef XXL het volgende:
Kan prima. Alleen leeft bij mij het gevoel dat iemand die nog in de schoolbanken zit gewoon veel minder ervaring heeft dan iemand die al jaren in het vak zit.

Klopt helemaal, alleen staat een student die met zijn afstuderen bezig is als het goed is onder begeleiding van die wetenschappers die al jaren in het vak zitten Het is -in dit geval- ook niet iemand die van school komt, maar iemand die al 3,45-4,5 jaar universitair onderzoek heeft gehad en net 6 maanden op één onderwerp gefocused heeft. Je stelt het een beetje negatief zo

Het zal vast niet overal goed gaan, maar in principe kan zo'n afstudeeronderzoek juíst heel wetenschappelijk zijn. De scriptie is vaak alleen voor intern bedoeld, dus ze kunnen bijzonder streng zijn. Als een wetenschapper iets probeert te publiceren zal hij eerder dingen wat mooier zeggen dan ze zijn dan een student dat zal doen (omdat die dan op z'n flikker krijgt ).

Zelf weet ik het niet hoor, of afstudeeronderzoeken beter/slechter zijn dan algemeen onderzoek, maar ik heb het vermoeden dat het in ieder geval aardig meedoet.
quote:
Ik heb soms gewoon de indruk dat er zoveel onzin onderzocht moet worden dat we wetenschappers tekort komen en ze dan maar op scholen zoeken.

Tsja, volgens mij wordt voor onderzoek vaak naar externe financiering gezocht dus blijkbaar is er iemand die er het geld voor over heeft

Bij afstudeeronderzoek is dat natuurlijk wat anders.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen