|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Da's volkomen onduidelijk -- persoonlijk kom ik niet verder dan de IMO machtige gedachte dat uit het snijvlak tussen willekeurige entropie en onwrikbare natuurwetten iets complex oprijst. Denk aan een verzameling pixels die je van heel dichtbij bekijkt, maar als je afstand neemt verandert de boel opeens in een afbeelding! Sterker nog, op een gegeven moment is het niet eens meer mogelijk om nog de gefragmenteerde 'oorsprong' te zien. Ik heb nog wel meer speculaties hierover, o.a. over parallellen met de kosmos maar ik heb geen zin om dat zomaar met iedereen te delen, zeker niet na al die sinterklaasmeuk te hebben gelezen . |
|
quote: Ik geloof daar niks van, ook al zou ik het uiteraard wel willen. waarom moet wij eeuwig bestaan?? dat kan niet, zelfs het heelal bestaat niet eeuwig. ik vrees dat deze ideëen een soort beschermimgsmechanismen zijn tegen de angst om op houden te bestaan. ik moet toch echt meer overtuigende verhalen horen om zoiets te geloven. jammer dat die ene helderziende niet dieper op de zaak in gaat en echt gaat discusiëren. |
|
quote: Juist! Ach, de mens is een nieuwsgierig dier, en blijkbaar is voor sommige mensen de dood zo'n enorme "black box" dat de fantasie op hol slaat.. Blijkbaar ontspruiten hierdoor de meest fantastische hersenspinsels aan het brein.. Ter zijde -- interessant dat sommige mensen de eigen eindigheid niet kunnen bevatten, itt de onvoorstelbare kosmische ONeindigheid Het zou dan ehrm.. logischer zijn als die mensen de eigen ONeindigheid niet voor zouden kunnen stellen toch! |
|
volgens mij is het probleem dat veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe het is als er "niets" is edit: ik had toch even het topic door moeten lezen, snaack zei dit ook al in andere woorden, maar het komt er ook op neer [Dit bericht is gewijzigd door joeri op 08-10-2002 20:47] |
|
quote: dat kunnen wij denk ik ook niet. ik niet ten minste. eigenlijk is de dood ook niet eng, je weet het toch niet (alleen het zien aankomen is "vervelend"). |
|
niets niets niets niets |
|
idd, ik probeer wel eens het niets voor te stellen, maar dan kom ik uit bij een zwart geheel (wat ook iets is) en lopen de rilingen over mn rug, dus ben ik daarmee opgehouden |
|
quote: eigenlijk wel raar want ik denk niet dat er in het heelal een plek is waar "niets'is. er is altijd wel iets. |
|
zelfs het heelal is eindig, dus erachter zit "niets" , damn wat een vage zooi is dit |
|
quote: Hmm.. ideetje voor een nieuw topic? "(On)eindigheid van het heelal" |
|
quote: dat is nog maar de vraag natuurlijk. Als wij het niet voor kunnen stellen wil niet zeggen dat het niets is.(maar dat is eigenlijk weer voer voor een andere topic) |
|
sorry maar elke keer als dit topic in mijn oogkasvertroebeling weergegeven wordt meot ik denken aan dat liedje: leven na de dood. na de dood! na de dood! er is leven, er is leven na de dood |
|
quote: hehe dat is een geheim mechanisme van het universum zodra je er te lang en diep over nadenkt wordt je bang of krijg je hoofdpijn of beiden, en dan houd je op met denken erover, dat is om te voorkomen dat je het allemaal gaat snappen |
|
quote: jij hebt te veel naar de matrix gekeken wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
er is overal wel iets denk ik maar dat zullen wij nooit kunnen navertellen *etiket* |
|
Voor mij zal dat waarschijnlijk een oven zijn en verder niets Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying. |
|
Na de dood? Eeuwig off-topic. |
|
lol, ik denk dat het wel redelijk bekend is dat je een organisch wezen bent. Als je dood bent dan ontbind je en daarmee heb je geen levensfuncties meer dus is er in feite niks! Redelijk evident allemaal Dan wil ik nog even toevoegen dat zoiets als een ziel helemaal niet bestaat, Je hersens zijn het genen wat je persoon vormt en er is niet iets dat materieloos is en dat dan zogenaamd je ziel vormt, onzin! [Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 31-10-2002 18:49] "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: zou er dan ook niet de een of andere energie ofzo over kunnen blijven? |
|
quote: Nee. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
ok... |
|
het enigste wat ik hoop dat er niet na mijn dood is, is mijn nog levende vriendin. Ik hoop niet dat ze aleen achterblijft. |
|
LOL@dat 'ok.....' |
|
Tevens wil ik ook niet alleen achterblijven mocht zij eerder gaan dan ik. *edit* sorry meester Dwaallicht *edit* [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-10-2002 19:58] |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |